می دانید که سدان نیمه لوکس TL تا سال ۲۰۰۷ که سومین نسلش روی خط تولید بود، پرفروش ترین محصول آکورا محسوب می شد؟ این را هم می دانید که با آمدن نسل چهارم TL از سال ۲۰۰۹ همه چیز برعکس شد و به خاطر آن چهره عجیبش ناگهان میزان فروش TL حتی تا ۵۰% هم کاهش یافت . . . ؟
آکورا خوب می داند که چه بلایی سر محبوب ترین محصولش آورده و به همین دلیل تولید TL را درهمان نسل چهارم رها کرد و رفت چون قرارست از این به بعد TLX بعنوان جانشین TL راهی بازار شود، البته ازسال ۲۰۱۵ به بعد. حالا آکورا چنان از بازخورد محصولاتش ترسیده که قبل از آمدن نسخه نهایی TLX ابتدا پروتوتایپ اولیه آنرا در نمایشگاه امسال رونمایی کرد. TLX حالا با شعار “فرش قرمزی برای قهرمان” وارد میدان رقابت شده.
به لحاظ ابعاد TLX حدود ۱۰ سانتیمتر طول کمتری نسبت به TL داشته اما فاصله محوری ۲.۷ متری آن درست برابر TL است. در ظاهر خودرو تا آنجاکه جا داشته از خطوط شکسته و تیز و روکش های کرومی استفاده شده؛ رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی با تایرهای ۲۶۵/۳۵ ، رکاب های جانبی و نهایتا ورودی هوای بزرگ سپر جلو همگی نشانی از تاکید بیش از حد بر ذات اسپرت آنست.
حالا به چراغ های LED این خودرو خوب دقت کنیم که ماحصل خلاقیت طراحان آمریکایی است. آکورا به این چراغ ها Jewel Eye می گوید. در این چراغ ها از حباب هایی شیشه ای استفاده شده که سازوکارشان با انعکاس نور بوده و تعدادشان ۲ برابر LEDهای موجود در قاب چراغ است.
مثلا اگر پنج LED داشته باشیم، به لطف تکنولوژی Jewel Eye می توان ۱۰ باریکه نوری از آنها درست کرد؛ با این کار هم فاصله دورتری نمایان می شود و هم عرض نوردهی افزایش می یابد. ویدئوی کوتاه زیر که البته برای RLX مدل ۲۰۱۴ منتشر شده، نحوه کار این تکنولوژی را بهتر توضیح می دهد.
[jwplayer mediaid=”۵۸۷۲۵″]از سال ۲۰۱۵ که TLX وارد بازار می شود، مشتریان امکان انتخاب دو انجین را دارند؛ یکی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و دیگری ۳.۵ لیتری V6 با گیربکس ۹ سرعته اتومات. همچنین تمامی TLXها بصورت استاندارد مجهز به Dynamics System با ۴ حالت مختلف رانندگی (ECON/Normal/Sport/Sport Plus) خواهند بود.
اما آکورا در کنار TLX نسخه مسابقه ای آنرا هم آورده بود که TLX GT نام داشت. مثل همیشه این خودرو را زیرمجموعه Honda Performance Development یا همان HPD برای آکورا آماده کرده. تنها مشخصه قابل انتشار این خودروی مسابقه ای، پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 آن بود که این بار بدست توربوهای دوقلو پرخورانی می شود.
TLX GT قرارست توسط تیم مسابقه ای RealTime Racing که همکاری شان با هوندا و آکورا سابقه ای ۲۷ ساله دارد، راهی مسابقات Pirelli World Challenge شود آن هم در بالاترین سطح این مسابقات یعنی کلاس GT؛ همان کلاسی که سوپراسپرت هایی مانند گالاردو، ۹۱۱، کوروت، ۴۵۸ ، SLS ، GT-R و SRT وایپر و … باهم مبارزه می کنند!
محمدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۲از اولین روز از آکورا خوشم می اومد
فقط اینو می گم که ببینین این چه ماشینینه که می تونه با لامبو مسابقه بده
بقیه شو از متن خوندین دیگه !
carbonado aventador
۲۵ دی ۱۳۹۲البته درون پیست!!!!!!!
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
Tl خیلی خاص بود
Tlx عامه پسندتره
اینش منو دیوونه کرده
گرافیکه چراغاشو دوست دارم
کلا چیزه توپییه
Zonda R
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
من که
خیلی ازش خوشم اومد کلا
اکورا برند دوست داشتنیه
Hooman
۲۵ دی ۱۳۹۲اون عکس اولیش شبیه کمری قدیمیاس… وای در کل دمشون گرم…چیز باحالیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۲درود.
کاش اکورا هم وارد ایران میشد.
همینطور اینفینیتی.
واقعا زیبا هستند.خیلی دوست داشتم تفاوت اینفینیتی و اکورا رو با لکسس
تو همه چیز بدونم و ببینم.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودروسازی دنیا )))
zondar
۲۵ دی ۱۳۹۲F.A
قیمت tl 43 هزار دلاره
رقبای قدری داره
Bmw سری 5
اینفینیتی m
E class
Lexus gs
و….
حمادي
۲۵ دی ۱۳۹۲قرمزش خیلی قشنگه
Kurosh
۲۵ دی ۱۳۹۲این اولین باریه که این برند خودرو رو می بینم..
طراحی خیلی جالب ومنحصر به فردی داره..
…LIKE
حمزه
۲۵ دی ۱۳۹۲من مدل nsx اش رو خیلی دوس داشتم. واقعا یک دف عقب وحشی بود
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۵ دی ۱۳۹۲کاش قیمتش هم معلوم بود.
درکل بااینکه میدونم آکورا لوکس تره ولی باز از خود هوندا بیشتر خوشم میاد.
کافر مقدس
۲۵ دی ۱۳۹۲همکاری ژاپنی با آمریکایی = خلق اثر
N 99 =نیما
۱۹ بهمن ۱۳۹۲رنگقرمز عالیه.واقعا ماشین دوستداشتنیه.خیلی قشنگهههههههههههههههههههههههههههههههههههه