آکورامزدا

درگ خاطره‌انگیز آکورا NSX و مزدا RX-7

مهم نیست به کدام عصر از خودروها نگاه می‌کنید چراکه همیشه خودروهای خاص و خاطره‌انگیزی وجود داشته است. احتمالاً در دهه ۹۰ میلادی این سوپراستارهای ژاپنی و البته ایتالیایی هستند که خاطرات زیادی را برای ما ایجاد کرده‌اند. اولین نسل آکورا NSX سال ۱۹۹۱ و مزدا RX-7 سال ۱۹۹۳ جزو دو نمونه از بهترین خودروهای اسپورت آن دوران بوده‌اند و این دو خودرو اخیراً در مسابقه درگ جالبی حضور یافته‌اند.

اگرچه به نظر می‌رسد این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما در حقیقت نگاهی به برگه مشخصات فنی نشان دهنده شباهت‌هایی به یکدیگر است.

آکورا NSX نیروی خود را از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری جای گرفته در وسط خودرو می‌گیرد؛ اما مزدا RX-7 به پیشرانه ۱.۳ لیتری توئین توربوی روتاری در بخش جلو مجهز شده است.

NSX خروجی ۲۷۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که قدرت RX-7 با وجود اگزوز به روز شده به ۲۵۷ اسب بخار رسیده است. از این نظر تفاوت زیادی وجود ندارد و نکته دیگر اینکه هر دو خودرو به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز بوده و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کنند.

این خودروها که در ویدئو حضور یافته‌اند به‌طور سؤال‌برانگیزی استوک باقی مانده‌اند و تنها تغییر به سیستم اگزوز مربوط می‌شود.

اگرچه آکورا اندکی قوی‌تر است اما باید گفت RX-7 به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر است. همچنین بحث مهارت رانندگان نیز وجود دارد که نقش مهمی در خودروهای گیربکس دستی ایفا می‌کند.

خب با این تفاسیر به نظر شما کدام خودرو برنده این سه مسابقه درگ می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این سؤال به تماشای ویدئوی زیر می‌نشینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ( Only she reminds me of love )

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    کل درگ ۲ دقیقه طول نمیکشه .!
    بعد آقایون ۱۶ دقیقه فقط صداشون میومد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. شاهرخ

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      دقیقا حالا توضیحاتش به کنار هرچند به اونا هم توجه نمیکنم
      ولی 90 درصد ویدئو چرت و پرت اضافه بود
      کلا از هفده دقیقه فقط پونزده ثانیه درگ رو نگاه کردم

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      بین همه مسابقات اتومبیلرانی مسابقه درگ با بقیه متفاوت هستش چون فقط پای مهارتو سریع روندن راننده واسه کنترل ماشین در میونه و راننده ای برنده ست که مقررات رو مو به مو اجرا کنه و با این حال از بقیه رقیبا هم جا نمونه …. نه چند سانتیمتر جلوتر نه عقبتر

  2. akrh78

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    باز صد رحمت به carwow
    مت واتسون حداقل 4 تا حرف درست میزنه
    این کانال هونیگان فقط چرت و پرت میگن
    خوب حق هم دارن خرج اینهمه ادم رو چطور بدن پس

    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      من که با درگ های مت واتسون مشکلی ندارم خوب هستن ‌.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۱۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        مت هم جدیدا یکمی فاز ال اس دی برداشته ، یهودرگش رو دیدم که بین فراری ۳۰۸ برقی شده بود و قوای محرکه ی تسلا داشت با تستاروسا 😅😅

        1. Ninja

          ۱۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله یجوری بود 308 قدرت بیشتر و قیمت بیشتر داشت ولی بخاطر وزن باطری شاید تستروسا میبرد که نبرد

        2. Ninja

          ۱۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اره راست میگی من فکر کردم وزن قبل این الکتریکی سازی رو داره نشون میده در صورتی که فکر کنم 308 1100 کیلو هست

      2. GT

        ۱۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        در درگ های جدید کارواو به ندرت سوپر اسپرت دیده میشه، یکی مثل من واتسون خیلی خوب درگ برگزار میکنه، ماشین درست و حسابی خیلی کم میاره اونوقت اون دو تا حیف نون که فکر کنم فرانسوی باشن با بهترین سوپر اسپرت ها بلد نیستن یه درگ معتبر انجام بدن و با ۷۶۵LT تایم بی ام و M8 و آئودی R8 میزنند

      3. Ninja

        ۱۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        حتی با اون زمان هایی که با دیمون زد
        مت رانندی خوبی هست با المانی ها و …… ولی انگار با امریکایی ها و دنده دستی مشکل داره

        1. محمد امین

          ۱۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اگر دقت کرده باشید وزن ۳۰۸ کمتر بود ، خود ویدو وزنشون رو گقت ، کلی گشتاور بیشتر داشت
          و اینکه پیشرانه ی قر ۲۱ رو با قرن ۲۰ نمیشه مقایسه کرد ، یه شکاف ۳۵ ساله وجود داره
          همچنین درگ هایی ارزش نداره

  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    خاطرات زنده شد ……

  4. GT

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    من حوصله دیدن این ویدئو طولانی را نداشتم، یکی نتیجه را لو بده، البته فکر میکنم NSX پیروز مسابقه بشه

  5. Ninja

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    هر دو اسطوره هردو عالی مخصوصا اون مزدا ار ایکس 7 با موتور 1.3 تو نسل اول حجمش 1.1 بود البته دهم لیتر 276 اسب با 313 نیتون تازه خیلی هم تیون میشدن هم هرچند اینجا موتور متفاوت استفاده شده این قدرت با اگزوز مدرن هست و حتی تنفس طبیعیش هم تو نسل دوم 160 اسب داره اونم اون زمان شتاب کمتر از 5 ثانیه با دف عقب اون زمان با اون دور موتور فوق العاده و صدای خیلی زیبا با اون چهار سیلندر و وزن 1270 کیلویی مرکز سقل پایین و تقسیم وزن 50 50 که باعث میشه یکی از خوبا برا دریفت بشه با اون دف عقب با اون چراغای خوف و زیبا اولین ماشین تولید انبوه با دو توربو شارژ سکانسی و اولین ماشین با مسیریاب ماهواره ای دیجیتال و در اخر جالب ترین و جذاب ترین ها این بود که اگه اینو میخریدی برا عرض زیادش تو ژاپن باید مالیات میدادی پون ژاپن خیلی کوچیکه نسبت به جمعیت خونه ویلایی نداره و جاده ی کوچک داره و تو موتورش خبری از سوپاپ میل سوپاپ نیست و خیلی از پیشرانه ها بدلیل اینکه خوب روغن و فیلتر روغن رو تعویض نکردن اسیب دیده
    تازه همه یادمونه اون خبر رو که زد 400 به اروپا به صورت رسمی صادر نمیشه
    جالبیش اینه من یه جا خوندم یادم نمیاد از کجا که از حدود 70 هزار تا ار ایکس 7 فقط حدود 1100 تا به اروپا صادر شد و قیمت نسل سوم این ماشین اول تو انگلیس قیمتش 32 هزار پوند بود که بعدا شد 25 هزار پوند به دلیل استقبال کم
    اکورا ان اس ایکس هم عالیه با اون انجین 3 لیتر 6 سیلندر شاهکار و شخصیت جالب و جذاب ماشین ولی من مزدا رو بیشتر دوست دارم

  6. Lamborghini

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ژاپن دهه نود ماشین های فوق العاده ای تولید کرد و در سراسر جهان انسان های زیادی رو عاشق خودشون کردن مخصوصا این دو ماشین که خودم عاشقشون هستم
    Nsx با ترکیب موتور وسط فوق العاده بود و هندلینگ خوبی داشت مرحوم سنا هم در توسعه ماشین کمک کرد
    مزدا هم عالی بود تقسیم وزن خوبی داشت به همراه قدرت مناسب و صدای خوب فقط موتور وانکل یه مشکلاتی مثل آلایندگی داشت که باعث شد دیگه تولید نشن در ضمن این چراغ های پاپ هم خیلی دوست داشتنی بودن ولی به خاطر مسائل ایمنی دیگه استفاده نشدن

  7. Ninja

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    بچه ها سامان اذری رو که قدیمیای پدال میشناسن یه چند وقته میاد تو پدال و انلاین میشه امیدوارم کامنت هم بده و بیاد تو این مقاله یه کامنت بده یه چیزی یاد بگیریم

  8. میثم

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    17 دقیقه وقت نمیذارم برای چرت و پرت اصلا حوصلم نمیکشه
    یکی دو دقیقه توضیح بده و بعد درگ رو برگذار کن کلا دو و نیم دقیقه
    خود بیننده شعور داره میفهمه چی شده

  9. محسن

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (170 ديدگاه)

    Nsx زمان خودش ترکوند همه نشریات رو،ایرتون سنای فقید تو ساختش کلی همکاری کرده بود

  10. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

  11. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    من فک کنم مزدا جزو محدود شرکت هایی باشه که تا به حال طراحی زشت نکرده باشه همیشه طراحیش زیباست البته هوندا هم سلطانه

  12. taha malek

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    یه عزیزی هست در انگلیس زندگی میکنه خیلی ماشین بازه
    مخصوصا ژاپنی
    از gtr r35 r34 بگیر تا rx7 سوپرا و nsx و لنسر ایوو
    خلاصه که خودش طرفدار تو آتیشه ی gtr ولی میگه من عاشق gtr اما بخوام از نظر فنی و بی عیبی بگم nsx فوق العادس

  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    واقعاً که مردم رو مسخره کردن،کل درگ یه دقیقه ست اما کلی هم اولش چرت و پرت میگن،اصلا دیدن این چیزا ارزش نداره….

  14. mahan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    خاطرات زنده شد هر دهه بدتر از هر دهه!!

  15. Kato

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (469 ديدگاه)

    چه ویدئو ……. ساخته بودن…

    ژاپن عشقه با این چیزا خرابش نکنید اه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا