آکوراهوندا

روند تکاملی آکورا NSX را تماشا کنید

آکورا و کمپانی مادر آن یعنی هوندا دو نسل از NSX را در طول این سال‌ها ساخته‌اند… این‌طور نیست؟ خب بله مشخص است؛ اما با نگاهی نزدیک‌تر به قضیه خواهید فهمید که چیزهای بیشتری هم وجود دارد؛ و این ویدئو به خوبی زوایای پنهان مربوط به این خودروی افسانه‌ای را نشان می‌دهد.


جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط دست‌اندرکاران کانال یوتیوب Cars Evolution روی این سوپرکار پیشرانه وسط ژاپنی تمرکز داشته و از اولین نسل معرفی شده در سال ۱۹۹۰ تا جدیدترین به روزرسانی در نظر گرفته شده برای مدل سال ۲۰۱۹ آکورا NSX را شامل می‌شود.

1991 Acura NSX
۱۹۹۱ Acura NSX
آکورا NSX اولین بار حدود دو دهه پیش معرفی شد و غوغایی به پا کرد. این محصول کاملاً نزد طرفداران محبوب بود و دینامیک اسپورت و پیشرانه‌ای مشتاق داشت، درست همانند هر محصولی که از امثال فراری و لامبورگینی انتظار داریم.

این خودرو از فریم آلومینیومی (در زمانی که تعداد معدودی از خودروسازان از این فلز سبک‌وزن استفاده می‌کردند)، میله‌های اتصالی تیتانیومی بجای فولادی و سیستم تعلیق تنظیم شده توسط آیرتون سنا (کسی که خودروی فرمول ۱ مک لارن با پیشرانه‌ی هوندا را در آن زمان می‌راند) سود می‌برد.


NSX در طول ۱۵ سالی که روی خط تولید بود بهبودهای بی‌وقفه و نسخه‌های سفارشی متعددی داشت که از کوپه تا تارگا و از تایپ R تا الکس زاناردی را شامل می‌شد.


فاصله بیش از یک دهه‌ای ثابت کرد این زمان ارزش منتظر ماندن را داشته زیرا هوندا سرانجام دومین نسل NSX را در زمانی معرفی کرد که صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی داشته است. دومین نسل این سوپرکار دارای قوای محرکه هیبریدی، گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک است.

آکورا NSX
نسل جدید این خودرو در مقایسه با نسل قبلی بسیار متفاوت بوده اما همچنان ارزش نام خود را حفظ کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بچه ها کسی میدونه مسابقه 8 Worlds Greatest Drag Race سال 2018 کی میخواد برگزار بشه؟

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    دیروز مقاله ای میخوندم در مورد زیباترین سوئیچهای خودرو که سوئیچ nsx هم یکی از ده تا سوئیچ زیبا بود ولی زیباترین و گرونترینش برای کوئنیگزگ آگرا بود .

  3. Ehsangt3

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام
    آکورا nsx عشقه یکی nsx نسل اول یکی هم گالاردو دو تا عشق که هیچ وقت برام تموم نمیشن
    فکر کنم nsx نسل اول هندلینگش تو دهه ۹۰ از همه ماشینای ژاپنی مثل سوپرا و اسکای لاین بهتر بوده چون موتور وسطه
    هنوزم وقتی عکس وفیلمی ازش میبینم چشمم رو خیلی از ماشینا می بندم

    1. datsun

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      تو ماشینهای ژاپنی فکر نکنم هیچ ماشینی به اندازه اسکای لاین gtr تو موتور اسپورت برا ژاپن افتخار افرینی کرده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا