آکورا

معرفی فیس‌لیفت آکورا ILX با تغییرات کلی

آکورا سدان کامپکت ILX خود را برای مدل ۲۰۱۹ مورد به‌روزرسانی و فیس‌لیفت عمده‌ای قرار داده است. ILX طی این فیس‌لیفت از زبان طراحی جدید آکورا بهره‌مند شده و حالا ظاهر آن به سدان‌های بزرگ‌تر آکورا یعنی TLX و RLX شباهت پیدا کرده است. این زبان طراحی برای اولین بار در کانسپت Precision ارائه شد. به گفتهٔ آکورا، این سدان کامپکت در قسمت جلویی از ستون A به بعد کاملاً تغییر کرده است و از جدیدترین عناصر طراحی آکورا شامل جلوپنجرهٔ الماس شکل، چراغ‌های LED و نقوش برجستهٔ روی کاپوت برخوردار شده است.

همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، پروفیل جانبی ILX بدون تغییر باقی‌مانده است اما با رسیدن به بخش عقبی، دوباره تغییرات کلی نمایان می‌شود. در این قسمت درب صندوق بار، چراغ‌ها و سپر به‌طور کامل تغییر کرده‌اند. علاوه بر این، جا پلاک به درون سپر منتقل شده و یک دیفیوزر مشکی‌رنگ هم به بخش پایینی سپر اضافه شده درحالی‌که چراغ‌ها نیز از تکنولوژی LED برخوردار شده‌اند؛ و نهایتاً رینگ‌های جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری آکورا ILX مدل ۲۰۱۹ هستند.

در داخل خودرو اما حجم تغییرات کمتر بوده و محدود به صندلی‌های اسپرت بروز شده، تریم جدید، تزئینات کرومی و تنظیم برقی پشتی صندلی راننده می‌شود. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز بروز شده و حالا در کنار برخورداری از گزینه‌های جدید، از اندروید اتو و کارپلی هم پشتیبانی می‌کند. تمامی تیپ‌های ILX جدید نیز به‌صورت استاندارد به تکنولوژی کمک‌رانندهٔ AcuraWatch مجهز شده‌اند. این پکیج شامل هشدار برخورد جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار انحراف از مسیر، سیستم ترمز خودکار جلوگیری از برخورد و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

در زیر کاپوت ILX مدل ۲۰۱۹ اما هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین هنوز هم تمامی مدل‌های این سدان کامپکت ژاپنی از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌گردد. برای این ماشین نسخهٔ A-Spec هم ارائه شده که شامل ‌تریم کرومی تاریک برای جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب دودی، مه شکن‌ها، اسپویلر عقب مشکی براق و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی‌رنگ می‌شود.

خریداران همچنین برای نسخهٔ A-Spec می‌توانند رنگ بیرونی آبی ویژه که پیش‌ازاین برای مدل‌های RDX و MDX ارائه شده بود را هم انتخاب کنند. ارتقاءهای داخلی نسخهٔ A-Spec نیز شامل غربیلک فرمان با دوخت برجستهٔ متضاد و نشان A-Spec، پدال‌های آلومینیومی اسپرت، تریم گرافیت-نقره‌ای داشبورد با تزئینات کرومی و روکش چرم قرمزرنگ صندلی‌ها با بخش میانی مشکی‌رنگ و دوخت متضاد می‌شود. تحویل نخستین نمونه‌های آکورا ILX مدل ۲۰۱۹ از ماه اکتبر امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    انشالله رفتم امریکا یکی می‌خرم
    اینجا که محاله

  2. michael

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وای وای دلمون رفت :(
    چقدر ثبات و دقت!

  3. Saeed

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ماشین زیبا و کاملیه فقط محدود بودن و عدم تنوع موتوراش و همچنین نداشتن یه موتور توربو قوی عجیبه.هوندا موتورهای ماشین های اقتصادیشو توربو کرده اونوقت برند لوکسشو با تنفس طبیعی میده .عجیبه.

    1. sina

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      البت نکته مهمی هست اینه که میتونم بگم تنها لوکسی زیر 30 هزارتای دنیاست احتمالا سعید جان
      اگه نیاز به موتور قوی تر هم داشته باشه کسی میتونه TLX شش سیلندر 290 اسبی رو بخره

      1. Saeed

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        درسته سینا جان.البته دیروز مقاله آئودی بود A1 زیر ۳۰ تا بود البته با قالپاقو بدون رادیو!
        راجب موتورم قدرتش کم نیست کاملا مناسبه فقط تعجب کردم چون این موتورو هوندا رویه نسخه سیویک میداد که امسال نسخه جدیدشو داد بیرون موتور ۱.۵ لیتری توربو داد جاش که قدرت همین بود(بعضی طرفداراش شاکی شدن چرا افزایش قدرت نداشته) اما هوندا گفت درسته افزایش قدرت نداشته اما هم گشتاورش بالاتره هم مصرف کمتر و میتونسته قدرتو بالاترم ببره اما براش عمر مفید موتورم ملاک بوده.تعجب کردم تو این فیس لیفت آکورا چرا ازون موتور موتور استفاده نکرده با اون مزایا.

  4. me84

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    آکورا معمولا نسبت به رقبای خودش قیمت مناسبتری داره. بیوک هم همینطوره.

  5. حسن

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اولین انتخاب من برای این قیمت همین ماشین هست. عالیه!!!

  6. sina

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    من خعلی پسندیدم.
    آکورا سه تا سدان داره
    یکی ILX که سدان کامپکته و سالی حدودی 10-15 هزار میفروشه
    یکی سدان سدان TLX مید سایزه که دو تا نسخه 4 و 6 سیلندر داره و قیمتش بین 33-45 هزار تاس و سالی 20-30 هزار تا میفروشه
    و یکی هم سدان لوکس میدسایز RLX که قیمتش 55-60 هزارتاس و سالی 1000-2000 تا میفروشه.
    بنظرم تو این بازار سدان ها هیچ کسی با 60 هزارتا نمیره اکورا بخره و بهتره RLX حذف شه.

    1. Saeed

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      کاملا درسته .فقط تقسیم بندی کلاسها بر اساس اروپاییها و آمریکاییها یکم‌متفاوته گاها بر اساس بازار و تعریف.مثلا تو بعضی تقسیم بندیها همین ILX به نوعی ساب کامپکت میدونن ،TLXرو کامپکت لوکس و نهایتا RLXرو میدسایز لوکس.

      1. sina

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2663 ديدگاه)

        راسش سعید جان تو سایت خود اکورا هم به ترتیب از واژه های
        compact sport sedan
        performance luxury sedan
        permium luxury sedan
        برای این سه تا استفاده کرده .

  7. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (45 ديدگاه)

    همیشه اکورا ماشیناى خفن و خوشگلى میساخته ولى همیشه هم گند میزنه به داشبورد ماشین انصافن زشت تر از این داشبورد وجود نداشت

    1. وحید

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (36 ديدگاه)

      داشبوردش افتضاحه از شلوغی!
      شبیه داشبورد ماشین های تخیلی قدیمیه

  8. حسین وی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقدر مانیتور داره توش :|
    یکی بس بود والله
    ولی خدایش چراغلش خیلی خوشگله

    1. sina

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      همه محصولات اکورا دوتا مانیتور دارن
      بعد از اکورا، ایودی هم همین رویه رو پیش گرفت.

      1. saeed

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        دقیقا.داشتن 2 تا مانیتور اتفاقا شیکه .چون عملا دکمه های فیزیکی داره حذف میشه و عملا تاچ داره میشه بعضیا دو مانیتوره میشن مثل آئودی آکورا… بعضیها هم مانیتور بزرگ مثل تسلا رنو ولوو…(اوایلش همین مانیتورای بزرگو مسخره میکردن اما الان عادی شده).خود هوندا هم مثلا آکورد تو نسل قبلیش 2 مانیتوره بود.اما کلا جدای فیس لیفت یه دگرگونیه کلی داخلش نیاز داره به نظرم.کلا هوندا کمپانیه جالبیه بعنوان اولین کمپانی لوکس ساز ژاپن قبل از تویوتا و نیسان هست اما حس میکنم جزو معدود کمپانیهایی هست که به برند اقتصادیش بیشتر توجه میکنه تا برند لوکسش.تا جاییکه من خودم حس میکنم گاهی آکورا صرفا یه تیپ بالاتر هست به نسبت هوندا تا اینکه یه برند لوکس جدا باشه .(البته این اختلاف کم به کیفیت بالای محصولات خود هوندا هم برمیگرده).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا