آکورا نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار RLX خود را برای مدل ۲۰۱۸ معرفی کرده است که هماکنون از جدیدترین زبان طراحی این برند و همینطور مجموعهای از فناوریهای جدید بهرهمند شده است. استایل RLX فیسلیفت طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته که پیشازاین در کانسپت Precision و اخیراً نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان TLX دیده بودیم.
در این فیسلیفت، بزرگترین تغییر در نمای جلویی RLX انجام گرفته است بهگونهای که شاهد دماغهٔ کاملاً جدیدی هستیم. در اینجا اولازهمه امضای طراحی جدید آکورا یعنی جلوپنجرهٔ پنجضلعی الماس مانند به چشم میخورد درحالیکه کاپوت هم عضلانیتر از قبل شده است. در عقب نیز چراغها تغییرات قابلتوجهی را تجربه کردهاند که حالا تا حدودی چراغهای عقب نسل قبلی بامو سری ۷ را به یاد میآورند. این چراغها از نوع LED بوده و گرافیک داخلی زیبایی دارند. به عقب این سدان لوکس ژاپنی همچنین یک دیفیوزر مشکیرنگ با سر اگزوزهای جدیدی هم اضافه شده است.
با توجه به ظاهر جدید RLX مدل ۲۰۱۸، احتمالاً انتظار دارید در زیر کاپوت هم چیزی به همان اندازه جدید را ببینید اما اینطور نیست چراکه در اینجا همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی قرار دارد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت داشته و آنرا به چرخهای جلو میفرستد. البته بااینحال برای انتقال نیرو یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه شده است که ارتقاء قابلتوجهی محسوب میشود. گفته شده این گیربکس پالایش بیشتر و عملکرد بهتری دارد.
اما ارتقاءهای فنی RLX جدید به همینجا ختم نمیشود چراکه برند لوکس هوندا مدل جدیدی از این سدان فول سایز را با نام Sport Hybrid ارائه کرده که برای اولین بار به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده است. این قوای محرکه که از یک پیشرانهٔ V6 به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است و درمجموع ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، بر اساس دانشی که از ساخت مدل NSX به دست آمده، بهینهسازی شده است. این مدل همچنین به سیستم چهارچرخ محرک آکورا هم مجهز بوده و از فرمان گیری چهارچرخ نیز سود میبرد.
آکورا گفته است که در داخل RLX جدید، متریال ارتقاء پیدا کرده و صندلیها هم از نو طراحی شدهاند. همچنین این خودرو بهصورت استاندارد به مجموعهٔ فناوریهای این شرکت بنام AcuraWatch نیز مجهز شده که شامل مواردی چون ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، کمک به حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی میشود. علاوه بر این، RLX فیسلیفت نخستین ساختهٔ آکورا است که به سیستم کمکی ترافیک مجهز شده است. این سیستم با استفاده از تجهیزاتی که در بالا ذکر شد مانند کروز کنترل تطبیقی، به حفظ فاصلهٔ ایمن در شرایط حرکت با سرعتهای پایین کمک میکند. بهعنوانمثال این سیستم در ترافیکهای بسیار متراکم و سنگین به نگهداشتن خودرو بین خطوط و حفظ فاصلهٔ مناسب با خودروی جلویی کمک میکند.
دیگر تجهیزات استاندارد این سدان لوکس ژاپنی عبارتاند از سیستم صوتی پریمیوم Krell، دوربین دید کامل اطراف، سنسورهای پارک، گرمکن صندلیهای جلو و عقب و غربیلک فرمان، مهشکنهای LED، استارت پیشرانه از راه دور و … . همچنین سه رنگ بیرونی جدید هم برای این خودرو ارائه شده است؛ آکورا در حالی اقدام به فیسلیفت RLX کرده که این سدان فول سایز فروش مناسبی ندارد بهگونهای که سال گذشته کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه از آن فروخته شد اما حالا سازنده امیدوار است با انجام این فیسلیفت بتواند خریداران بیشتری را به نمایندگیهای خود بکشاند. RLX جدید برای اولین بار رسماً در هفتهٔ خودروی مونتری به نمایش عمومی درمیآید و فروش آن از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.
(ali(chevy nova
۲۰ مرداد ۱۳۹۶دوستان یه چىزى رو تو یه سرى ماشىنهاى جدید دقت کردین؟
تو دهه هاى 80 و 90 مىلادى استفاده از قسمت هاى کروم کارى شده بشدت کم مىشه و از بىن مىره اما تو طراحىهاى جدید شاهد هستیم که قسمتهاى کروم کارى شده دوباره به ماشىنها برگشته
به قسمتهاى مختلف همىن اکورا دقت کنید چقدر کروم کارى داره
شایان f-type
۲۰ مرداد ۱۳۹۶درست میگی عل اقا
موقعی بود که طراحی ماشینا خیلی قوس دار شد تقریبا از اواسط دهه نود تا 2010
بعد دوباره طراحی به سمت استفاده از خطوط شکسته تو مایه دهه 80 میلادی رفت
مثلا بنز و اودی و بی ام و سال های 2005 رو با 2017 مقایسه کنیم
یا حتی سوپرکاری مثل بوگاتی
کروم هم رفته بود الان به کمری و ماکسیما و سیویک و .. برگشته
me84
۲۰ مرداد ۱۳۹۶.
ماشین خوبیه اما پیش لکسوس LS جدید، حرفی برای گفتن نداره.
Amir schumacher
۲۰ مرداد ۱۳۹۶.
من که یه حس خاصی نسبت به اکورا و ماشین هاش دارم ، از طراحی و جلوپنجرشون خیلی خوشم میاد .
فکر نمیکنم در مقابل LS حریف از پیش بازنده ای باشه
ماتهويس(ماتئوس)
۲۰ مرداد ۱۳۹۶هوندا فقط NSX …
اینم هر چی باشه هونداس منهتا جلو پنجرش یکم تو ذوق میزنه جلو پنجره یکم شبیه برلیانس اچ ۲۳۰ هست
علیرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ناخودآگاه یاد بی ام و افتادم
mohammad
۲۰ مرداد ۱۳۹۶هوندا و متعاقب اون آکورا برای استفاده از دو صفحه نمایش بر روی داشبورد،پیشگام بودن…
خیلیها که از قضا دستی در صنعت خودرو داشتن،این کار رو بیهوده و گاها” مضحک دونستن…اما همه دیدیم که آئودی هم در مدل A8 همین شیوه رو با ظرافت تمام اتخاذ کرد…باید اعتراف کرد که جذاب و کاربردیه…هوندا در استفاده از دوربین بروی آینه جانبی هم پیشگام بود که مالکان این دست از خودروها این آپشن رو خیلی با ارزش و کارگشا دونستن
SPK
۲۰ مرداد ۱۳۹۶وای قلبم !!!
کیفیت مواد و پختگی طراحی داره فریاد میزنه. نمای عقب که دیوانه کننده است.
حیف که ما فقط باید عکسشو ببینیم. حتی بعیده که وارد ایران بشه.