برند لوکس هوندا یعنی آکورا امسال نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان متوسط لوکس TLX خود را به نمایشگاه نیویورک آورده است. این دومین محصول آکورا بعد از کراساوور MDX است که در آن از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده شده است و به نظر میرسد این کار بهخوبی انجام شده باشد. در TLX جدید جلوپنجرهٔ منقار مانند قبلی با یک نمونهٔ الماسنشان جدید جایگزین شده که نمایی بسیار تهاجمیتر به خودرو بخشیده است. آکورا قصد دارد با این کار نظر خریداران جوان را بیشتر جلب کند تا بدینوسیله بتواند تا حدودی لااقل با هموطنانش یعنی اینفینیتی و لکسس رقابت کند.
برای TLX فیسلیفت همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر قبلی ارائه شده است درحالیکه امکان سفارش یک نمونهٔ V6 هم وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست که این موتور V6 نسخهٔ بروز شدهای از همان موتور ۳.۵ لیتری قبلی است یا آنطور که شایعات نشان میدهند یک واحد ۳ لیتری جدید است. آکورا همچنین قدرت این دو موتور را هم اعلام نکرده است ولی بهاحتمالزیاد بهطور قابلتوجهی بیشتر از ۲۱۰ و ۲۹۰ اسب بخار قدرت نسخههای پیشین خواهد بود.
به لیست مدلهای این سدان لوکس ژاپنی یک نسخهٔ جدید بنام A-Spec اضافه شده است که یک نسخهٔ اسپرت بوده و عناصر و ویژگیهای اسپرتی را به ظاهر خودرو اضافه میکند (نمونههای سفیدرنگ موجود در تصاویر از نوع A-Spec هستند). این نسخه که سیستم تعلیق TLX را هم بهصورت اسپرت تنظیم میکند، در هر دو نوع دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک قابل سفارش است.
ویژگیهای ظاهری مدل A-Spec شامل طراحی متفاوت سپر جلو با ورودیهای هوای بیشتر، پروژکتورهای جلوی دایره شکل، رکابهای جانبی برجسته، دیفیوزر عقب بزرگتر با دو سر اگزوز گرد، اسپویلر مشکیرنگ عقب و مجموعهای از رینگهای ۱۹ اینچی منحصربهفرد میشود که این نسخهٔ اسپرت را از دیگر مدلهای TLX متمایز میکند.
TLX جدید در داخل هم به تمامی امکاناتی که انتظار وجود آنها را در یک سدان لوکس در این سگمنت داریم مجهز شده است. این ماشین به دو صفحهنمایش مجهز شده که نمونهٔ بالایی از نوع هشت اینچی لمسی بوده و به لطف نرمافزار جدید، حدود ۳۰ درصد سریعتر از قبل شده است. اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل نیز بهصورت استاندارد در تمامی تیپها وجود دارد.
آکورا به فناوریها و سیستمهای ایمنی سدان جدید خود هم توجه داشته است بهگونهای که برای آن مجموعهای بنام AcuraWatch را ارائه کرده است که علاوه بر سیستمهای ایمنی معمول، شامل موارد دیگری همچون ترمز خودکار پیش از برخورد، هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی هم میشود. گفته شده فروش آکورا TLX فیسلیفت ۲۰۱۸ در اواخر سال جاری آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.
با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶عجب جلوپنجره ی قشنگ و اصیلی داره. ????
reza
۲۴ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم چرا تو لحظه اول فکر کردم به ماشین چینیه .
بیرونش بد نیست ولی با داخلش اصلا کنار نمی ام. چرا 2 تا مانیتور داره؟ آکورد های تو ایران هم 2 تا مانیتور دارن .از وسط کنسول به پایینش جالب نیست یه جور شتر گاو پلنگ شده داخلش .
پشتش هم زیبا شده
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
انفاقا من طراحی اکورا رو بیشتر از لکسوس و اینفینیتی دوست دارم.
مخصوصا NSX و RDX .
وقار و سنگینی خاصی داره. توام با حس جسارت و برتری طلبی.
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آهاااان. این شد یه آکورای واقعی. به نظرم طراحی های قبلی آکورا در حد یه ماشین لوکس نبودن ولی طراحی های جدیدش دارن فوق العاده و لوکس میشن. آکورا precision که دیگه حرف نداره. جیگریه واسه خودش :)
امیر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶بنظر من اکورا تو طراحی از لکسوز واینفینیتی عقبتره
حميد
۲۴ فروردین ۱۳۹۶یکم نچسبه طراحی داخلیش هم سانتافه ای و یکم خز شده
فيصل.
۲۴ فروردین ۱۳۹۶فقط جلو پنجرش قابل تحسینه.