مسابقات بینالمللی پایکس پیک تپه نوردی از آخرین روز ماه ژوئن آغاز بکار میکند و آکورا نیز ۵ خودروی مختلف را به این رویداد خودرویی میآورد.
یکی از جالبترین محصولات این کمپانی ژاپنی MDX اسپورت هیبریدی آماده برای مسابقات است. این خودرو که بهطور ویژه برای مسابقات تپه نوردی آماده شده دارای پیشرانهی ۶ سیلندری بوده که حجم آن از ۳.۵ به ۳.۷ لیتر رسیده است. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم هیبریدی متشکل از سه پیشرانه پشتیبان این خودرو به شمار میروند.
آکورا میگوید کراس اوور خود با این قوای محرکه حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری داشته و به این ترتیب MDX اسپورت هیبریدی آماده شده برای مسابقه بهطور قابلتوجهی قویتر از نسخه استاندارد است. نسخه استاندارد این خودرو خروجی ۳۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۲ نیوتون متری دارد.
MDX مورد بحث جدای از قوای محرکهی ارتقا یافته به سیستم تعلیق با دامپرهای فعال و رول کیج سفارشی مجهز شده است. کراس اوور ژاپنی آکورا همچنین سبکتر از نسخه استاندارد است چراکه تغییراتی در کابین صورت گرفته است.
MDX در کلاس Exhibition به رقابت خواهد پرداخت و پشت فرمان آن جوردن گیتاری خواهد نشست که عضو گروه توسعهی شاسی آکورا میباشد.
این خودروساز ژاپنی همچنین یک مدل سفارشی RDX A-Spec را ساخته است. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو به توربویی بزرگتر و یک سوپرشارژر الکتریکی مجهز شده و قدرت ۳۵۰ اسبی و گشتاور ۴۴۷ نیوتون متری دارد.
کراس اوور آکورا جدای از پیشرانهای اصلاح شده دارای کابینی عاری از تجهیزات غیرضروری، سیستم تعلیق مخصوص مسابقات و رول کیج میباشد. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم SH-AWD و رینگهای ۱۹ اینچی HRE و لاستیکهای مسابقهای پیرلی اشاره نمود.
با توجه به ماهیت مسابقات جای تعجبی ندارد که آکورا چندین نسخه از NSX را نیز آماده کرده است. اولین مدل Time Attack نام داشته و قدرت آن به لطف استفاده از توربوهای بزرگتر به حدود ۶۲۵ اسب بخار رسیده است.
این خودرو هم از رینگهای HRE و لاستیکهای پیرلی R استفاده میکند. وزن NSX یاد شده ۹۱ کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است.
دومین مدل NSX که نسخهای نزدیک به تولید بوده از رول کیج، سیستم آتشخاموشکن و صندلی مسابقهای سود میبرد. اگرچه تغییرات این خودرو حداقلی بوده اما دلیل خوبی برای آن وجود دارد چراکه NSX خودروی مارشال این رویداد خواهد بود.
نهایتاً باید به خودروی TLX GT اشاره کنیم. پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربوی این مدل به منظور هماهنگی با میزان اکسیژن کاهش یافته در مسیری با ارتفاع ۴۳۰۲ متر فاصله از سطح دریا تنظیم شده است. گیربکس و سیستم تعلیق این خودرو هم بهبود یافته است.
سینا
۱ تیر ۱۳۹۸به به چه دسته گلایی ?
بهنام
۱ تیر ۱۳۹۸RDX یه کراس اوور فوق العاده ست. طراحی داخلی بی نظیری داره
me84
۱ تیر ۱۳۹۸.
هروقت از هوندا و آکورا مطلب منتشر میشه یاد سینا میافتم.
بهراد
۱ تیر ۱۳۹۸یک مزیت خودرو های برقی به درونسوز ها اینه که اگر کمپانی بتونه دمای باتری هارو کنترل کنه ماشنیش میتونه تو بالاترین ارتفاع از سطح دریا همون پرفورمنس رو ارائه بده و از درونسوز ها پیشی بگیره.البته اگه بالای کوه ایستگاه شارژی وجود داشته باشه.
کاش اون آکورا NSX مال من بود… . کسی میدونه سرنوشت این ماشینا بعد مسابقات چی میشه؟ به همراه چند تا نمونه های ذخیره به فروش میرن یا میرن تو موزه؟
Mad.z.Max
۲ تیر ۱۳۹۸پیشی نمیگیرن، هاپو میگیرن :)
بهراد
۳ تیر ۱۳۹۸????
Abbas
۱ تیر ۱۳۹۸چه جیگرایین این NSX ها،در کل خیلی ماشین شسته رفته ایه