سدان لوکس آکورا TLX هرچند خودروی راحت و قابلاعتمادی است اما چندان هیجانانگیز نیست. این مشکل سالها برای این سدان لوکس ژاپنی و سلف آن یعنی آکورا TL وجود داشته و اغلب بهعنوان یک هوندا آکورد لوکس با ظاهری سؤالبرانگیز تلقی میشد؛ اما نسل کاملاً جدید TLX آمده تا همهٔ این تصورات و ناکامیها را از بین ببرد. این نسل با برخورداری از پلتفرم اختصاصی آکورا و طراحی جدید جذاب، میخواهد رقیب جدیتری برای ژرمنها باشد.
نسل جدید TLX که پیشنمایش آن سال گذشته به کانسپت تایپ S ارائه شد، در جلو از جلوپنجرهٔ پنجضلعی برجستهای برخوردار است که توسط چراغهای باریک LED چشم جواهری و ورودیهای هوای عضلانی احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو کاپوت کشیدهٔ عضلانی و بدنهای ورزشکاری به چشم میخورد که با شیشهٔ جلویی با شیب تند و سقف شناور ترکیب شدهاند. استایل اسپرت با سر اگزوز دوتایی و اسپویلر لبهٔ درب صندوق به بخش عقبی خودرو هم کشیده شده است درحالیکه چراغها و سپر هم نمای جذابی ایجاد کردهاند.
کسانی که خودرویی اسپرتتر از این میخواهند میتوانند نسخهٔ A-Spec را انتخاب کنند که از تریم مشکی براق و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی خاکستریرنگ برخوردار است. علاوه بر این، مدل Type S هم وجود دارد که با جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، ورودیهای هوای بزرگتر، اسپلیتر تهاجمی جلو، دیفیوزر عقب، چهار سر اگزوز و رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای پرفورمنس، حتی از آنهم اسپرتتر به نظر میرسد. TLX جدید ۷۴ میلیمتر کشیدهتر، ۵۶ میلیمتر عریضتر و ۱۵ میلیمتر کمارتفاعتر از نسل قبلی خود است اما به لطف استایل اسپرت، کوچکتر از آنچه هست به نظر میرسد. فاصلهٔ محوری این نسل نیز ۹۴ میلیمتر افزایش یافته است.
در داخل TLX نیز همهچیز تغییر کرده و حالا شاهد داشبوردی کاملاً جدید، غربیلک فرمان چرمی جدید و صفحه آمپر مدرن با نمایشگر هفت اینچی هستیم. در این نسل همچنین طرح دو نمایشگری نسل قبل برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کنار رفته و با یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در بالای داشبورد جایگزین شده است. کنسول میانی TLX جدید هم که از دکمههای جدید و تریم مشکی براق بهره میبرد، از مدل NSX الهام گرفته است. کابین این سدان ژاپنی همچنین با تزئینات آلومینیومی و تریم چوبی، بسیار لوکستر از قبل شده و در کنسول مرکزی جدید آنهم شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و پد لمسی برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است.
برای TLX مجموعهای از آپشنها مثل تودوزی چرمی میلانو، تنظیم برقی ۱۶ جهتهٔ صندلیهای جلو، نمایشگر سربالای ۱۰.۵ اینچی و نورپردازی داخلی با ۲۴ طرح مختلف هم قابل سفارش است. همچنین امکان سفارش سیستم صوتی ELS با یک سابووفر و چهار بلندگوی سقفی هم وجود دارد. مدل A-Spec با غربیلک فرمان D شکل با دوخت متضاد و پدالهای تعویض دندهٔ بزرگتر، کابین اسپرتتری دارد درحالیکه این حال و هوا در Type S با متریال منحصربهفرد مثل نشانهای Type S روی پشتسریها و پارکابیها بیشتر میشود.
زیر کاپوت نسل جدید TLX یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی شده است. این موتور جدید ۶۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور قویتر از نمونهٔ تنفس طبیعی قبلی است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید با پدالهای تعویض دنده و تکنولوژی سکوئنشال اسپرتشیفت صورت میگیرد. به گفتهٔ آکورا، این گیربکس جدید بازهٔ ضریب گستردهتر، فاصلهٔ بیشتر بین دندهها و دنده یک سنگینتری نسبت به گیربکسهای هشت سرعته و نُه سرعتهٔ قبلی دارد.
TLX بهصورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. این سیستم که نسل چهارم سیستم چهارچرخ محرک آکورا محسوب میشود، مبتنی بر محور عقب بوده و در هنگام رانندگی عادی حداکثر تا ۷۰ درصد از گشتاور را به محور عقب میفرستد. این سیستم همچنین برای کشش بهتر و بهبود هندلینگ، بهطور مداوم قدرت را بین چرخهای چپ و راست توزیع میکند.
در بهار آینده آکورا رسماً TLX Type S را هم معرفی خواهد کرد. فعلاً مشخصات این نسخهٔ اسپرت اعلام نشده اما آکورا تأیید کرده این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ مجهز خواهد بود که پرفورمنسی در سطح تایپ S را ارائه میکند. به گفتهٔ برند لوکس هوندا، این موتور افزایش قدرت و گشتاور چشمگیری نسبت به موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی نسل قبلی خواهد داشت. Type S همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ با کنترل بُرداری گشتاور هم مجهز خواهد بود که آنرا به خوش هندلینگترین و پرفورمنس محورترین آکورای تاریخ تبدیل میکند. آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد و قیمت آن از حدود ۳۵ هزار دلار آغاز میشود.
AMANTE
۹ خرداد ۱۳۹۹وقتی با رقیب مستقیم اش یعنی لکسوس ES مقایسه اش کنیم.
به نظر من لکسوس ES کاملا برتری داره.
محمود
۹ خرداد ۱۳۹۹قیافه جالبی داره ولی تو خواب ببینی با ژرمن ها مبارزه کنی چه برسه که برنده شه
Hamidreza
۹ خرداد ۱۳۹۹چرا تو خواب ببینه؟؟؟
مگه چشه؟ قطعا جذاب تر از بنز و بیمر هست برای من و انتخاب بهتریه در نظر من
بت سازی چیز خوبی نیستا!
قیمتش هم مناسبه و احتمالا کم خرج تره
رضا
۹ خرداد ۱۳۹۹طراحی داخلیش هوش از سر آدم می بره، او مای حضرت کامبیز
محمود
۹ خرداد ۱۳۹۹ممنون از سایت پدال و بخاطر مطالب جدید و جالب ?
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۹کلن آکورا اینفینیتی محکوم به شکستن تمام فروششون هم توی بازار خود ژاپنه
sina
۹ خرداد ۱۳۹۹محمد جان
اکورا با فروش حدود 150 هزارتایی بعد از سه تا المانی و لکسس، چهارمین لوکس ساز امریکای شمالی هست.
بالاتر از کادیلاک.
اونم با 4 تا خودرو که دوتاشون سدان هستن!
داده ها مال قبل کروناست البته
کیان
۹ خرداد ۱۳۹۹مقایسه تمام و کمال با لکسوس Es بنظرم اشتباه هستش، آکورا از لحاظ سایز نه به بزرگی ES نه به کوچکی IS، بین این دو قرار میگیره، دقیقا در مورد ویژگیهاشم همین طور هست، نه تمام اسپرت مثه IS نه کاملا خانوادگی مثه ES
در کل طراحی جذابی داره و با این تفاوتهای ایجاد شده قطعا نظرات بیشتری و به سمت خودش جذب میکنه.
نکته قابل توجه بنظرم این هست ک بطور کل در سرزمین آفتاب تابان همه خودروسازها سبک طراحی خودشون و بالاتر بردن، از طراحی محافظ کار قدیمی فاصله گرفتن همشون، مخوصا شاید تویوتا بیشتر از همه و از همه جذابتر هم مزدا.
نکته جالب توجه اینکه تو کلاس خودش یعنی Small Luxury Cars نسل موجود فعلی سومین پرفروش بازار آمریکا بعد از بنز C و بی ام و سری 3 هست، یعنی بالاتر از رقبایی مثل : Audi A4، Audi A5، Volvo 60-Series ، BMW 4-Series، Jaguar XE ، Cadillac ATS ، Cadillac CT5
اختلاف فروشش با بنز و بی ام و زیاد هست ولی احتمالا اختلاف و کم میکنه و از پایینیها هم فاصلش و بیشتر میکنه !!!
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۹نسل جدید Tlx مستقیم ترین رقیب es در جهان خودرو هست
و es از نسل جدید tlx فقط ۱.۵ سانت طول بیشتری داره
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۳۹۹من با برند آکورا خیلی حال میکنم انگاری تو ژاپونیا یک چیز دیگست الخصوص با تلفظ غلیظ ژاپنی بلند بگی آکورااااااا خیلی جالبه
حالا همه با هم با لهجه ژاپنی تکرار کنید آکووووورا
میبینید چقدر حس سامورایی میده
انگار سوار هواپیما شدی مثل جنگ جهانی دوم عملیات پیرل هاربور میخوای خودتو بکوبی به ناوهای آمریکایی
یکبار دیگه تو لحضه آخر بگیم آکوووورا
دیدن چه حال داد
ضمنا این ماشینو با جگوار مقایسه میکنم که خیلی شبیهه هم هستن ولی آکورا رو ترجیح میدم به جگوار
انگاری رو حساب تر و با کیفیت تر ساخته شده
درست میگم دوستان؟
حسین
۹ خرداد ۱۳۹۹هنوز نیومده و مقایسه و تست نشده، شما از کجا میدونی؟؟؟
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۳۹۹با منی حسین جون ؟!
Hamidreza
۹ خرداد ۱۳۹۹جذابع
من خوشم میاد
طراحی داخلیش هم دقیقا طوریه که باید باشه
این تبلت بازی و … رو به صورت بی مصرف نداره
sina
۹ خرداد ۱۳۹۹من خعلی حال کردم
افزایش ابعادش منجر به ساخت خودرویی بین TLX کنونی و RLX شده که خب بعد حذف RLX منطفی هست.
هنوز اشاره ای نشده ولی حدس میزنم موتورش همون موتور دولیتری سیویک تایپ آر هست که از تکنولوژی vtec استفاده میکنه و قبلا برای آکورد دو لیتری و RDX هم بهینه شده بود.
جایگزینی دو تا نمایشگر با یه دونه طراحی داخلیش رو خعلی مینیمال و دوست داشتنی کرده.
و در نهایت قیمت 35 هزارتا مث همیشه مهم ترین برگ برنده محصولات آکورا در برابر رقباس.
بی صبرانه منتظر معرفی نسل جدیدMDX تو پاییز امسال هستم تا مسیر جدید آکورا رو تکمیل کنه.
Alireza
۹ خرداد ۱۳۹۹اوف داشبورد
مهدی
۹ خرداد ۱۳۹۹بالاخره آکورا هم اومد داخل مرغا
(Saeed(peugeot
۹ خرداد ۱۳۹۹خیلی خوب و شیک و خوش ساخت هست ……و شاید پتانسیل رقابت با ژرمن هارو داشته باشه …..ولی مهم اینه که ایا مردم اینو به بنز و بی ام و ترجیح میدن ؟ من که بعید میدونم …..
الان دی اس ۹ هم خودروی فوق العاده و قابلی هست برای رقابت تو این کلاس ….با وجود اون همه عناصر خاص بودن و کیفیت بالای ساخت و موتور ۳۶۰hp من حدسم اینه فروش خیلی خوبی میکنه ولی بعید میدونم به ژرمن ها برسه …
sina
۹ خرداد ۱۳۹۹حتما میفروشن سعید جان
چون قیمتشون بسیار رقابتی عه
برای مثال کراس اور RDX از سال 2013 تا الان فقط یه سال کمتر از X3 بی ام و فروخته (2019) تو امریکا
امسال هم تا الان اکورا بیشتر فروخته
تو جهان اول مردم برا خرید خودرو چرتکه میندازن تا اینکه دنبال برند باشن
بهنام
۹ خرداد ۱۳۹۹طراحی خارجی و داخلی عالی به این نکته باید کیفیت ساخت دقیق ژاپنی رو هم اضافه کنیم. خوشحالم که آکورا بزرگترین نقیصه ی خود یعنی طراحی رو متولد کردم حالات میتونه خیلی بهتر رقابتی کنه. یادم میاد در زمان بوش پسر و در بحران خودرویی آمریکا یکی از بزرگترین انتقادات به دولتمردان و تولید کنندگان خودرو در آمریکا این بود که بیشترشون از خودروهای آکورا استفاده میکردم که برام جالب بود. امیدوارم این برند خوب ژاپنی موفق باشه.
Ferrari Fxx K Evo
۹ خرداد ۱۳۹۹بی نهایت طراحی هماهنگ و اسپرتی
داره چه میکنه این اکورا 🔥
احسان
۹ خرداد ۱۳۹۹wow
wow
wow
زنده باد هوندا
Hadi
۹ خرداد ۱۳۹۹خیلی با ابهته…
این ماشین روح داره…
مهرداد
۱۰ خرداد ۱۳۹۹واقعا طراحی فوق العاده ای داره. از هر زاویه ای نگاش کنی آکوراست. همیشه طراحی مدل های آکورا کسالت آور بود ولی بدنه این مدل بقدری عضلانیه و زیباست حتی از آلمانی ها هم بهتر بنظر میاد. طراحی داخلی که ضعف آکورا بود اینبار مدرن ، عالی ومنحصر به فرد با امضای سامورایی. امکان نداره کسی داخل یا بیرون ماشین باشه و اینو با چیز دیگه اشتباه بگیره. قیمت فوق العاده عالیه و کیفیت هوندا و آکورا هم همیشه زبانزد بوده. راستش به نظر من هوندا همیشه کمی گرونتره از بقیه سگمنت و باعث میشه از رقبا فروشش سخت تر باشه ، از طرفی قیمت آکورا همیشه پایین تر از بقیه برند های پرمیوم بوده ولی اصلا جذابیت و دلیلی برای خریدش نبوده. این اولین مدلیه که تمام خوبی ها رو یکجا داره. امیدوارم بقیه مدل های آکورا هم این مسیر رو ادامه بدن و نیسان و اینفینیتی هم احیا شن و قوی برگردن. ما هم تو ایران عکساشونو نگاه کنیم و ذوق کنیم