پس از تأخیرهای پیدرپی سرانجام آلفارومئو جولیا ۲۰۱۷ این ماه به نمایندگیهای فروش رسید. جولیای تازه از راه رسیده از طراحی جدیدی از کلاس سدان های لوکس بهره میبرد اما آیا این خودرو به اندازهی رقبا خوشچهره است؟
شاید به جرئت بتوان گفت جولیا دلچسبترین خطوط بدنه را دارد، از خیزهای پویای کاپوت گرفته تا فریمهای دور جلوپنجره. حال صحبت از جلوپنجره که شد باید گفت طراحی سهگوش آن باعث متمایز شدن این سدان ایتالیایی از برخی شیکترین رقبا مثل بامو سری ۳، مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE شده است. خودروهای یاد شده فاصلهی واضحی بین بخشهای بالایی و پایینی جلوپنجره دارند. اگرچه که فرم جولیا سیالتر بوده اما بامو به همراه جگوار نمایی متفاوت و چراغهای جلوی نازک دارند.
طول جولیا تقریباً درست مثل بامو سری ۳ بوده و البته اندکی کوتاهتر از C کلاس و XE است. این خودرو کامپکت بوده و بهطور قابلتوجهی اورهنگ های کوتاهتری دارد. آلفارومئو جولیا را میتوان با رینگهای خاص و ورودیهای روی کاپوت سفارش داد که باعث بهبود چهرهی این خودرو میشوند.
در نمای عقب بهطور شگفتانگیزی کار طراحان زیرکانه بوده است. چراغهای C شکل و خروجیهای بزرگ اگزوز نیز جذابیت بصری خوبی را به ارمغان آوردهاند.
برخلاف جگوار و بامو، داخل کابین جولیا دکمهها و اهرمهای بسیار کمتری وجود دارند. کابین این خودرو تمیز و ساده بوده و توجه فرد را به خطوط بکار رفته برای شکلگیری داشبورد جلب میکنند. صفحهنمایش بدون فریم سیستم اطلاعات سرگرمی نیز جایگزینی جالبتوجه برای صفحهنمایشهای عادی بسیاری از خودروهای روز است. شایانذکر است تمامی مدلهای جولیا بصورت استاندارد از چرم کابین سود میبرند.
خب به نظر شما کدامیک از این سدان ها بیشتر به قلبتان نفوذ کردهاند؟ طراحی کدام خودرو را بیش از همه دوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
. نمیشه همه جا بگی بنز و ب ام و… من نه این کار رو کردم و نه دوست داشتم که بکنم… باید حقیقت رو گفت… آلفا رومئو سابقه ی بسیار درخشانی داره… از فرمول 1 بگیر تا رالی ها و مسابقات قهرمانی مختلف… شرکتی مثل BMW یک دهم که چه عرض کنم، یک بیستم افتخارات آلفا رو نداشته… آلفا 110 سال قدمت داره…. . . قهرمانی ها و افتخارات و نوآوری های این شرکت در یک کامنت نمگنجه… فقط یک نقل قول از هنری فورد در مورد آلفا رومئو براتون میارم… ((وقتی یک آلفا رومئو میبینم، به احترامش کلاهم رو از سر برمیدارم)) . . اگر میبینید با برنامه ریزی های اشتباه فیات بویژه در دوران سکان داری جیانی آنیلی بر این شرکت، نقش جهانی آلفا رومئو و افتخارانش به فراموشی سپرده شد و این غول ایتالیایی بازار رو برای حریفان آلمانی خالی کرد، و خودش به گوشه ای خزید، دلیل نمیشه که فکر کنید در مقابل بنز و BMW ، حریف دست و پا بسته ای هست.
آلفا داره برمیگرده…
آلفا مثل آتشی میمونه که فیات روش خاک ریخت. مزراتی هم همینطوره. حتی فراری هم با زیرکی و عرضه ی سهامش در بازار بورس و تصمیم آینده نگرانه ی انزو فراری مبنی بر نفروختن کل سهام به فیات، تونست از خاموش و خـفه شدن توسط فیات جلوگیری کنه و خودش رو نجات بده.
آتیش آلفا رومئو تا همین اواخر زیر خاکستر بود و داشت خاموش میشد. اما از سال 2010 دوباره نسیمی به این آتش رسید و حالا شعله های آلفا دارند زبونه میکشن و برای خاکستر کردن رقبا آماده اند…
پس کپسول های آتش نشانی رو برای رقبا ببرید…!!! سطل آب آماده کنید …!!! آلفا داره برمیگرده…
BMW و BENZ کارکشته تر از این حرفان. این جور رقیبا واسه این دو شرکت گذری هستن. یعنی ی دوره ای میان و بعد در افق محو میشن. هر کی باهاشون در افتاد ور افتاد.
درود. پارکر جان به جای این همه کامنت نوشتن بهتر بود چندتا از افتخارات آلفا رو میگفتی که همه بدونن. نه اینکه بیای بگی ب ام و یک بیستم آلفا هم نیست. آلفا 110 سال قدمت داره، ب ام و هم 100 سال. با کلی افتخار تو مسابقات و طراحی و موتور و نوآوری و آینده نگری و … خبر رسانی برندهای آلمانی واقعا قویه همه میشناسنشون. شما هم لطف کن آلفا رو به دیگران بشناسون
اصلا جولیا یه چیز عجیبیه! موتور پایه اش که 2لیتری 276 اسبی هست، شتاب باورنکردنی 5 ثانیه فقط داره. سریعتر از بقیه رقبا. جالبه چند ماه پیش تماس و ایمیل به شرکت آلفاموتور ایران زدم که چرا اینو وارد نمیکنید. شرکت در خبری که روی سایتش زده گفت که در حال حاضر فقط موتورهای 3 لیتری 505 اسبی و موتور دیزل به فروش رفته و به محض عرضه موتور 276 اسبی 4سیلندر، به داخل کشور عرضه خواهد شد (چون موتورهای دیگه شرایط ورود ندارند). با توجه به قیمت 35000دلاری نسخه پایه اش، باید قیمتش حدود 250تومن باشه، گرچه من فکر میکنم با توجه به ظاهر و شتاب عالیش 300 تا 320 تومن میفروشن! با این حال به خریدش فکر میکنم اگه مشکل خرید مسکن نداشتم!
مملکت دلال ها هست که شکی نیست. بنز و پورش موضوش فرق دارن. اما چرا بی ام و با قیمت متناسب عرضه میشه؟؟ مثلا الان بنز cla با قیمت 700تومن عرضه میشه و قراره سری7 بی ام و هم با قیمت 650!!! از طرف دیگه آلفا جولیتا با قیمت 160تومن عرضه شده که نزدیک20000دلاره. یعنی تناسب قیمت را داره. بنابراین جولیا هم میتونه همون 300 تومن باشه.
من بعد ازینکه به جگوار رای دادم نا امید شدم از اینکه دیدم چقد مورد کم توجهی قرار گرفته.نمای جانبی جلویی و عقب جگوار در سطح 007 با کلاسه.بنز و ب ام و یکم بازاری شدن.الفا هم فوقالعاده زیباس اما یه مقدار شبیه اپتیما شده!!!!!!ولی جگوار اصالت و کلاس داره ازش فوران میکنه.در ضمن باید بگم این دفعه اولیه که دارم به یه ماشین انگلیسی رای میدم اما باید حرف حق رو زد
دوستان توجه کنید جولیا تو پیست 3 ثانیه از پانامرا توربو و نزدیک 20 ثانیه از رقیب مستقیم خودش یعنی M3 سریعتر رفته!!!!!!! سریعترین سدان جهان در حال حاضر و در تست های EURONCAP بالاترین امتیاز 98% حفاظت کسب کرده که بالاترین امتیازیست که یک خودرو تا امروز بدست آورده از ولوو هم که بالاترین ایمنی رو داره بیشتر,در بحث هندلینگ هم با تقسیم وزن به بهترین صورت 50/50 که کمتر ماشینی داره هیچ حرفی برای گفتن نگذاشته. از یه ماشین چه انتظاری میتوان داشت که جولیا نداره؟!
منم به آلفا جولیا رای دادم.قدمت آلفا و افتخاراتش خیلی زیاده حتی انزو فراری قبل تاسیس فراری تو اون شرکت بخش مسابقات فرمول وان خدمت میکرد.ولی باز هیچ شرکتی به پای مرسدس بنز نمیرسه.درسته کاربراتور وبر،اکثر آپشنهای مسابقات و خود مسابقه فرمول وان را ایتالیایی ها طراحی کردن ولی اکثر مخترعین مرتبط با خودرو آلمانی بودند.
?ReventОn
۱۰ دی ۱۳۹۵صد درصد جولیا،داری سواری میگی از ماشینی که موتورش فراریه،بدنش ایتالیاییه! دیگه جی میخای؟
فقط انگلستان
۱۰ دی ۱۳۹۵نمی دونم این همه New folder چیه توی کامپیوترم نگاه کن این 7 تا اینم 10 تای دیگه این 9 تای دیگه اوها تمام شدن که نداره.
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵اولین باره کاملا باهات موافقم.
sadegh
۱۰ دی ۱۳۹۵عاشق راحتی بنز و رانندگی بی ام و ام………ولی نمیتونم به جولیا رأی ندم….بعد از مدت ها،یه رقیب شایسته واسه آلمانی ها پیدا شده!!!!بدجور هم به دلم نشسته.
علی
۴ تیر ۱۳۹۶سلام بوگاتی فرانسوی و نیسان جی تی ار چیه پس
امپراتور لامبورگینی
۱۰ دی ۱۳۹۵.
یک سر و گردن که چه عرض کنم، یک نیم تنه !! از رقبا بالاتره.
فیات این چند سال اخیر خیلی خوب عمل کرده
منتظر موفقیت های بزرگ این ماشین در بازار هستم.
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵.
نمیشه همه جا بگی بنز و ب ام و…
من نه این کار رو کردم و نه دوست داشتم که بکنم…
باید حقیقت رو گفت…
آلفا رومئو سابقه ی بسیار درخشانی داره… از فرمول 1 بگیر تا رالی ها و مسابقات قهرمانی مختلف…
شرکتی مثل BMW یک دهم که چه عرض کنم، یک بیستم افتخارات آلفا رو نداشته…
آلفا 110 سال قدمت داره….
.
.
قهرمانی ها و افتخارات و نوآوری های این شرکت در یک کامنت نمگنجه…
فقط یک نقل قول از هنری فورد در مورد آلفا رومئو براتون میارم…
((وقتی یک آلفا رومئو میبینم، به احترامش کلاهم رو از سر برمیدارم))
.
.
اگر میبینید با برنامه ریزی های اشتباه فیات بویژه در دوران سکان داری جیانی آنیلی بر این شرکت، نقش جهانی آلفا رومئو و افتخارانش به فراموشی سپرده شد و این غول ایتالیایی بازار رو برای حریفان آلمانی خالی کرد، و خودش به گوشه ای خزید، دلیل نمیشه که فکر کنید در مقابل بنز و BMW ، حریف دست و پا بسته ای هست.
آلفا داره برمیگرده…
آلفا مثل آتشی میمونه که فیات روش خاک ریخت. مزراتی هم همینطوره. حتی فراری هم با زیرکی و عرضه ی سهامش در بازار بورس و تصمیم آینده نگرانه ی انزو فراری مبنی بر نفروختن کل سهام به فیات، تونست از خاموش و خـفه شدن توسط فیات جلوگیری کنه و خودش رو نجات بده.
آتیش آلفا رومئو تا همین اواخر زیر خاکستر بود و داشت خاموش میشد. اما از سال 2010 دوباره نسیمی به این آتش رسید و حالا شعله های آلفا دارند زبونه میکشن و برای خاکستر کردن رقبا آماده اند…
پس کپسول های آتش نشانی رو برای رقبا ببرید…!!! سطل آب آماده کنید …!!!
آلفا داره برمیگرده…
تازه هنوز اول راهه. منتظر مزراتی هم باشید.
Daniel
۱۰ دی ۱۳۹۵BMW و BENZ کارکشته تر از این حرفان. این جور رقیبا واسه این دو شرکت گذری هستن. یعنی ی دوره ای میان و بعد در افق محو میشن. هر کی باهاشون در افتاد ور افتاد.
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵خخخخ.
رقیب گذری ؟؟؟خخخخ
120 ساله آلفا حضور داره الان میخواد محو بشه؟؟
گذشته ی آلفا برای امثال BMW ، مثل خواب و رویاست.
خواهشا اینجور کامنت های بچگانه نذار دانیال جان..
.
آلفا مثل آتیش زیر خاکستر دوباره داره روشن شده و داره زبونه میکشه….
بهتره رقبا اسباب اثاثیه رو جمع کنن و بزنن به چاک…
من طرفدار همه ی خودروها هستم. عاشق بنز و ب ام و هم هستم. اما نمیتونم چشم روی آلفا ببندم.
Parker
۱۰ دی ۱۳۹۵.
به خدا همچین گفتی رقیب گذری فکر کردم در مورد جک و دانگ فنگ و جیلی حرف میزنی!!!
قول شرف بهت میدم بدون هیچ اغراقی اگر 5 دقیقه ، فقط 5 دقیقه تاریخچه ی آلفا رو یک نگاه کوچیک و مختصر مینداختی هیچ وقت اینجور کامنت سطحی نمیذاشتی…
هر کسی یک نگاه به افتخارات و تاریخ مزراتی و آلفا بندازه، فقط یک چیز رو متوجه میشه ::: حماقت فیات در قرن 20 و ظلمی که به این 2 شرکت شد.
اما الان اقتصاد ایتالیا خیلی پیشرفت کرده و گروه فیات-کرایسلر داره برمیگرده به روز های خوب.
اسم فراری برای سوزوندن رقبا کافیه… چه برسه به موتور فراری…
Daniel
۱۰ دی ۱۳۹۵عزیزی
عزیز
حالا اگه من بگم بده چیزی ازش کم میشه؟؟؟
نه. قصدم فقط اینه تو بیای کامنت بزاری :) :) :) :)
دست خودم نیست دوس دارم اذیتت کنم. البت چون میدونم جنبه داری باهات شوخی میکنم. از حرفام ناراحت نشو. ایتالیا اثبات شدس. با اینجور حرفا هیچی ازش کم نمیشه. :) :) :)
میگم دایملر نابودش کنه… . :) :) :) :)
حسين
۱۰ دی ۱۳۹۵درود.
پارکر جان به جای این همه کامنت نوشتن بهتر بود چندتا از افتخارات آلفا رو میگفتی که همه بدونن. نه اینکه بیای بگی ب ام و یک بیستم آلفا هم نیست. آلفا 110 سال قدمت داره، ب ام و هم 100 سال. با کلی افتخار تو مسابقات و طراحی و موتور و نوآوری و آینده نگری و …
خبر رسانی برندهای آلمانی واقعا قویه همه میشناسنشون. شما هم لطف کن آلفا رو به دیگران بشناسون
نویدی
۱۰ دی ۱۳۹۵جگوار و بنز که قیافه خاصی ندارن.
آلفارومئو به شدت زیبا و اسپورت و دلرباست،bmw هم که واقعا بی نقصه مثل همیشه.
1.جولیا
۲-سری ۳
یاسین
۱۰ دی ۱۳۹۵طراحی اره تو بحث طراحی الفا یه قشنگی خاصی داره
رامتین
۱۰ دی ۱۳۹۵اصلا جولیا یه چیز عجیبیه! موتور پایه اش که 2لیتری 276 اسبی هست، شتاب باورنکردنی 5 ثانیه فقط داره. سریعتر از بقیه رقبا. جالبه چند ماه پیش تماس و ایمیل به شرکت آلفاموتور ایران زدم که چرا اینو وارد نمیکنید. شرکت در خبری که روی سایتش زده گفت که در حال حاضر فقط موتورهای 3 لیتری 505 اسبی و موتور دیزل به فروش رفته و به محض عرضه موتور 276 اسبی 4سیلندر، به داخل کشور عرضه خواهد شد (چون موتورهای دیگه شرایط ورود ندارند). با توجه به قیمت 35000دلاری نسخه پایه اش، باید قیمتش حدود 250تومن باشه، گرچه من فکر میکنم با توجه به ظاهر و شتاب عالیش 300 تا 320 تومن میفروشن! با این حال به خریدش فکر میکنم اگه مشکل خرید مسکن نداشتم!
M
۱۰ دی ۱۳۹۵300 تومن ! ساده ای داداش من . C200 2016 که 500 تومن باشه اون وقت این سالار 300 !! اینجا مملکت دلال هاست …
رامتین
۱۱ دی ۱۳۹۵مملکت دلال ها هست که شکی نیست. بنز و پورش موضوش فرق دارن. اما چرا بی ام و با قیمت متناسب عرضه میشه؟؟ مثلا الان بنز cla با قیمت 700تومن عرضه میشه و قراره سری7 بی ام و هم با قیمت 650!!!
از طرف دیگه آلفا جولیتا با قیمت 160تومن عرضه شده که نزدیک20000دلاره. یعنی تناسب قیمت را داره. بنابراین جولیا هم میتونه همون 300 تومن باشه.
AK_007
۱۰ دی ۱۳۹۵طراحی خارجی آلفا
طراحی داخلی بنز(لامصب انگار تصویر کامپیوتری خود شرکته!)
موتور Bmw
رای نمیدم چون همشون عالین!!
ASA
۱۰ دی ۱۳۹۵ظاهر آلفا رو بیشتر دوست دارم
رامین
۱۰ دی ۱۳۹۵جولیاQV سریعترین سدان پیست نوربرگ رینگ هست و در encap 2016 بالاترین ایمنی سرنشین با 98 درصد رو در اختیار داره.
احمد باقری
۱۰ دی ۱۳۹۵انصافا ماشین کار درستیه.
احمد
۱۰ دی ۱۳۹۵حالا این بحث مقایسه به کنار !
پشت جگوار چرا انقدر زشته ؟!
شاهین
۱۰ دی ۱۳۹۵من بعد ازینکه به جگوار رای دادم نا امید شدم از اینکه دیدم چقد مورد کم توجهی قرار گرفته.نمای جانبی جلویی و عقب جگوار در سطح 007 با کلاسه.بنز و ب ام و یکم بازاری شدن.الفا هم فوقالعاده زیباس اما یه مقدار شبیه اپتیما شده!!!!!!ولی جگوار اصالت و کلاس داره ازش فوران میکنه.در ضمن باید بگم این دفعه اولیه که دارم به یه ماشین انگلیسی رای میدم اما باید حرف حق رو زد
نوید جهرمی
۱۲ دی ۱۳۹۵این به معنی کم توجهی به جگوار نیست. همه گزینه ها خوب و دوست داشتنی هستن اما فقط یکی رو میشده رأی داد.
NISMO
۱۰ دی ۱۳۹۵طراحی جگوار لوکس تر از بقیه به نظرمیاد با این که الفا رو دوست دارم ولی از جگوار بیشتر خوشم اومد
ابولفضل نصیری
۱۱ دی ۱۳۹۵نمیتونم جولیا وصفش کنم / کامل به معنای واقعی در هر زمینه که یگی سرتر از رقباش عمل کرده / خوشحالم فیات داره برمیگرده
ناشناس
۱۱ دی ۱۳۹۵من که یه چرخ بنز C کلاس رو به هیچ کدم از بقیه اونا نمی دم!
amirali
۱۹ دی ۱۳۹۵دوستان توجه کنید جولیا تو پیست 3 ثانیه از پانامرا توربو و نزدیک 20 ثانیه از رقیب مستقیم خودش یعنی M3 سریعتر رفته!!!!!!! سریعترین سدان جهان در حال حاضر و در تست های EURONCAP بالاترین امتیاز 98% حفاظت کسب کرده که بالاترین امتیازیست که یک خودرو تا امروز بدست آورده از ولوو هم که بالاترین ایمنی رو داره بیشتر,در بحث هندلینگ هم با تقسیم وزن به بهترین صورت 50/50 که کمتر ماشینی داره هیچ حرفی برای گفتن نگذاشته.
از یه ماشین چه انتظاری میتوان داشت که جولیا نداره؟!
تویوتا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵گلادیاتور باید بهش گفت جولیا برازندش نیست فوق ا لعاده وبا ابهته افرین بر الفای اسطوره ای
مسعود ولایی
۲۰ فروردین ۱۳۹۶منم به آلفا جولیا رای دادم.قدمت آلفا و افتخاراتش خیلی زیاده حتی انزو فراری قبل تاسیس فراری تو اون شرکت بخش مسابقات فرمول وان خدمت میکرد.ولی باز هیچ شرکتی به پای مرسدس بنز نمیرسه.درسته کاربراتور وبر،اکثر آپشنهای مسابقات و خود مسابقه فرمول وان را ایتالیایی ها طراحی کردن ولی اکثر مخترعین مرتبط با خودرو آلمانی بودند.