مدل ۲۰۱۵ جولیتا دو نکته جدید دارد؛ نخست اینکه یک نسخه جدید با نام بیزینس (Business) از امسال به خط تولید آن اضافهشده، دوم هم اینکه با انجام اصلاحاتی در پیشرانههای بنزینی و گازوئیلی آلایندگی و مصرف سوخت نسبت به قبل کاهش پیداکرده است.
نسخه جدید بیزینس که در مدل پایه بهایی ۱۹,۰۸۰ پوندی دارد دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی لمسی، سامانه سرگرمی، ناوبری دارای نقشه سهبعدی، رنگهای متالیک و رینگهای آلیاژی استاندارد در نمونه ۱.۶ لیتری JTDM-2 دیزلی است. تمامی پیشرانههای این مدل حالا با استانداردهای یورو ۶ مطابقت کامل دارند.نمونه ۱.۶ لیتری JTDM-2 توربو دیزل از قدرت ۱۰۴ اسبی به ۱۱۸ اسببخار رسیده و میتواند در ۱۰ ثانیه (۱.۳ ثانیه سریعتر از قبل) جولیتا را به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۲ مایل بر ساعت) برساند، حداکثر سرعت نیز با ۹.۶ واحد افزایش به ۱۹۴.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است. در کنار همه اینها میزان آلایندگی از ۱۰۴ به ۹۹ گرم بر کیلومتر کاهشیافته که در کنار کاهش مصرف سوخت از ۳.۳ به ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر باعث میشود جیبتان بیشتر پر بماند. دقت کنید که استفاده از لاستیکهای با مقاومت غلتشی کم و توربو شارژر دارای ژئومتری متغیر نقش مهمی در این اعداد و ارقام داشته است.
پیشرانه مولتی اِیر (Multiair) بنزینی هم از قافله عقب نمانده و با انجام اصلاحات مذکور اقتصادیتر از قبل خواهد بود. تمامی این پیشرانههای بروز شده هماکنون در دسترس بوده و قابل سفارش هستند. قیمت اما تغییری نکرده و برای نمونه ۱.۴ لیتری ۱۱۸ اسببخاری توربو دیزل از ۱۸,۴۵۰ پوند و در نمونه ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسبی JTDM-2 از ۱۹,۵۰۰ پوند آغاز میشود.
rapbaz
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان
ببخشید میشه در مورد رشته هایی که به خودرو مربوط میشه مثه مهندسی خودرو و …. یه تو ضیحاتی بدید
درگیر انتخاب رشتم!!☻
ممنون
نوید جهرمی
۵ مرداد ۱۳۹۴منم عشق ماشین بودم و با این تصور رفتم مهندسی مکانیک. علاقم ب بخش طراحی بود.
که بعد دیدم ب جز کارگاه اتومکانیک ربطی به خودرو و علاقم نداره.
درسای بین مهندسی خودرو و مکانیک فک کنم 20 واحد تفاوت داشته باشه .
رشته های زیادی مرتبط با خودرو نداریم. مهندسی خودرو و طراحی صنعتی شاخه وسایل حمل و نقل که از طریق کنکورهنر باید بری.
باید ببینی دنبال چی هستی.
اما در کل هر رشته ای هم بری برای تحصیل علاقت رو میتونی دنبال کنی و اطلاعاتت رو ب روز نگه داری . چیزایی که خودت یاد میگیری دانشگاه و رشته بهت یاد نمیده.
rapbaz
۵ مرداد ۱۳۹۴ممنمون
خداییش مسیر زندگیمو عوض کردی!! منم داشتم رو این حساب میرفتم مکانیک!!
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴خواهش
دوستان بیشتر واردن
اگه کمک بیشتری ازم برمیاد و راهنمایی بیشتری خواستی شماره تلگرامم بدم بهت اونجا مفصل صحبت کنیم.
MasoOoD
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام
مهندسی خودرو توی ایران توسط دانشگاه های شریف (بورسیه سایپا) علم و صنعت ، خواجه نصیر و سهند تبریز ارایه میشه!
البته بیشتر این رشته مربوط به مقطع کارشناسی ارشد میشن. یعنی شما باید مقطع کارشناسی رو در رشته ی مهندسی مکانیک بگیرید و سپس برای رشته های تخصصی خودرو اقدام کنید.
رشته ی مهندسی خودرو معمولا به سه گرایش طراحی و ساخت موتورهای احتراق داخلی ، سازه و بدنه و سیستم تعلیق و ترمز تقسیم بندی میشه.
البته رشته های مثله برق و متالوژی و کامپیوتر هم درگیر ساخت خودرو هستند و میتونید در آینده در این زمینه فعالیت کنید.
همچنین اگر علاقه به طراحی خودرو دارید رشته ی طراحی صنعتی مسیر تعیین کننده ای خواهد بود.
موفق باشی
mb1909
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام دوست عزیز منم مثل تو باید انتخاب رشته کنم و میخوام رشته ی طراحی صنعتی رو انتخاب کنم البته باید کنکور هنر داده باشی و باید ازمون عملی هم بدی که ازمونش این جمعه هست و بر اساس محل اقامتت باید بری ازمون بدی برای من که استان کرمانشاهم باید برم اهواز تو این گرما درک سازمان سنجشو میرسونه دیگه .
امیرحسین
۵ مرداد ۱۳۹۴در بررسی آلفا در یکی از سایت ها یکی از کره ای سوارها نوشته بود:
اگر با آلفا بره عروسی فامیل هاشمی مسخره اش میکنند که چرا نرفته سوناتا بخره !!!
با این مردم توقع پیشرفته شدن واقعاً رویا پردازان هست
AHMADREZA
۵ مرداد ۱۳۹۴همین آلفا به صد تا کره ای ارزش دارد
کامبیز
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام. بین سوناتا 2015 و اپتیما 2015 کدوم یک کم استهلاک تره؟ از نظر قیمت قطعات مصرفی کدوم یک ارزونتره و به صرفه تر؟ ممنون از دوستان
محمدرضا ♥BMW♥
۵ مرداد ۱۳۹۴سلام تقریبا فرقی ندارن من باشم که هیچ کدومشونو انتخاب نمیکنم اما بازم انتخابم بین این دوتا اپتیما هست که چهرش قشنگتره.
نوید جهرمی
۵ مرداد ۱۳۹۴خیلی از قطعاتشون مشترکه و تفاوتشون تو چند اسب بخاره و آپشن . دیگه برمیگرده ب اولویت های خودتون .
استهلاکشون تا پنج سال مشکل نداری و بعدش خرج میزاره رو دستت. البته هستن کسایی ک هیچ مشکلی هم باهاش ندارن و از ماشین ژاپنی هم راضی تر بودن.
استهلاکشون فک نکنم تفاوتی کنه آنچنان .
تو بازار دست دوم سوناتا افت قیمت کمتری داره و راحت تر هم فروش میره.
احمد باقری
۵ مرداد ۱۳۹۴انصافا آلفا رومئو یکی از بهترین خودروسازهاست. مدلهای زیادی تولید نمی کنه، ولی واقعا طرحهای زیبا با تکنولوژِی درست و حسابی میزنه.
رضا
۵ مرداد ۱۳۹۴از نزدیک واقعا زیباست
ولی واسه رو بورس موندن لازمه نسل جدیدش زودتر معرفی بشه
بهنام
۵ مرداد ۱۳۹۴آقای rapbaz
در ایران خیلی نمیشه رو رشته.های دانشگاهی برای رسیدن به علاقت حساب کنی
وقتی وارد رشته شدی میبینی که واقعا اون چیزی که تصورش رو میکردی نیست
همش به بینش و آیین زندگی و یک سری درسهای بی ربط میگذره دروس تخصصیش هم خیلی ربطی به اون اسمش نداره
ی کاری بکن پول توش باشه بعدش هرچقدر خواستی با پولات به علاقت بپرداز که با این روش دقیقا میری بالاسر اونی که میخای
موفق باشی
rapbaz
۵ مرداد ۱۳۹۴خودمم تو این فکرم که برم یه رشته ای که بازار شغلی داره(با اینکه علاقه زیادی هم بهش ندارم!) بعدش به علاقم بپردازم!
دم بچه های پدال گرم☻ به صدتا مشاور می ارزید حرفاتون :))
Archi KHAN
۵ مرداد ۱۳۹۴این و میتو واقعا ماشین های عالی ایی هستن ، جفتشون را سوار شدم
اما برای ما ایرانی ها یکم هنوز جا نیافتاده که برای یه هاچ بک این قدر پول بدیم
شاید خیلی ایتالیایی باز باشیم ، ولی وقتی با 130-120 تومن میریم ماشین بخریم خودبخود میریم سمت کره ای ها خصوصا suv و نهایت ساختار شکنی فکری مون اینه که ماشین ژاپنی بخریم . البته اونم یا کرولا یا کمری !!!
1- ترس از آینده ( که شاید روزی پول لازم بشیم و بخوایم بفروشیمش سریع )
2-قیمت گزاف ماشین در ایران ( معمولا اکثر ما ایرانی ها سرمایه ییییه عمر پس اندازمون را ماشین میخریم )
3- عدم اجازه به شرکت های غیر (!) که نمیذارند تو ایران گارانتی و نمایندگی درست حسابی داشته باشن
4- و…
“” البته من زیاد کارشناس نیستم ، این مطالب فقط به ذهنم رسید ، لطفا دوستان نظرشون را بگن ، و بیشتر تکمیل اش کنن “”
فلفل تند وتیز = آلفا
خصوصا 4C
Overclock
۵ مرداد ۱۳۹۴گل گفتی من خودم تو این فکر بودم یکم جمع و جور کنم یه الفا جولیتا بخرم ولی پیش خودم گفتم بخوام بفرشم بازارش فروشش چطوره.؟
میتسوبیشی لنسر 1800 چجوریه و بازارش چطوره دوستان؟
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴اور کلاک همون قدر که بازار فروش مهمه از اون مهمتر خدمات پس از فروش ، وجود قطعاتش تو بازار و تعمیرکارایی هس که از ماشین سردر بیارن.
خرید جولیتا برای یه شهری مثل شهرستان ما اصلاً معقولانه نیس. نه قطعاتش گیرمیاد و نه مکانیکی هس که حتی بلد باشه روغنش یا لنتش رو عوض کنه.
اما خودروهای ژاپنی به دلیل ساختار مشابه و ساده ای ک برای تعمیرشون درنظر گرفتن هرجا ببری سردرمیارن . فقط میمونه قطعه که شهرستان هم باشی از مرکز استان پیدامیشه.
بازار دست دوم میتسوبیشی به خاطر شناخته شده بودن برند و ژاپنی بودن بهتر از جولیتاس.
ایرانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز حتما الفا بگیر
البته اگر ساکن شهری هستی که نمایندگی داره
طراحی این خودرو حداقل تا 5 سال دیگه هم از چشم نمیوفته
از نظر فنی که عالیه
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴اما قیماش باید معقولانه باشه یا ن؟
همین 4C فول آپشن هم باشه بیشتر از 60 -70 هزار دلار نیست. رو چه حسابی تو ایران برچسب 900 میلیونی خورده؟
ب هر حال هر کس ایتالیایی سوارمیشه بی شک عاشق خودرو هس و نشون میده ک روح رانندگی براش از هرچیزی مهم تره.
armin
۱۸ مرداد ۱۳۹۴این حرف نداره با اینکه طرفدار شاسی هستم عاشقشم….البته گزینه های زیادی توی این کلاس هست مثل vw شیراکو
omid
۱۹ مرداد ۱۳۹۴عاشق جولیتا هستم.عااااااااااااااشق
رضا س
۱۶ دی ۱۳۹۴واقعا زیباست…