آلفا رومئو

الهه ایتالیایی؛ بررسی آلفارومئو 4C اسپایدر 2016

در واقعیت باید گفت که هیچ خودروی دیگری در حال حاضر در بازار آمریکا وجود ندارد که این‌گونه داغ بوده و سواری خیلی خوبی داشته باشد و درعین‌حال هزینه‌های بسیار کمی را به مالک تحمیل کند. قیمت پایه برای یکی از این خودروهای روباز کمتر از ۶۸ هزار دلار است و شما با این پول شتاب گیری بسیار سریع، چسبندگی بیشتر از هشت‌پا و ساختار وسیع فیبر کربنی را دریافت می‌کنید.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
نزدیک‌ترین رقیب این خودرو احتمالاً پورشه باکستر است اما حتی این خودرو نیز مواد بکار رفته‌ی بسیار خوبی را پیشنهاد نمی‌کند. شاید یک رقیب نزدیک‌تر از لوتوس باشد اما شما این روزها نمی‌توانید یکی از ساخته‌های لوتوس را بخرید.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
یک نگاه به مشخصات فنی این خودرو ذات واقعی الهه‌ی زیبایی ایتالیایی را نشان می‌دهد. ۴.۱ ثانیه طول می‌کشد تا 4C اسپایدر از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و این خودرو توانایی تحمل ۱.۱ جی نیروی جانبی را دارد. ترمزهای این خودرو نیز می‌تواند شما را با نیروی ۱.۲۵ برابر نیروی جاذبه متوقف کند!

2016 Alfa Romeo 4C Spider
4C دارای ساختار مونوکوک آلومینیوم و فیبر کربنی دست سازی است که استحکام فوق‌العاده و سبکی باورنکردنی را به این خودرو اعطا کرده است. وزن خودرو نیز ۱۱۲۸ کیلوگرم بوده و تنها ۱۰ کیلوگرم از برادر کوپه‌ی خودرو سنگین‌تر است. این اعداد نشان‌دهنده‌ی مهندسی فوق‌العاده‌ای هستند.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
این ساختار فوق‌العاده اجازه داده تا پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۷۵ لیتری توربو 4C که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته شتاب گیری جت مانندی را داشته باشد. 4C اسپایدر واقعاً سریع است.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
وقتی که پیشرانه‌ی خودرو با اگزوز مسابقه‌ای ۵۰۰ دلاری همراه شود صدای بلندی برمی‌خیزد؛ و اجازه دهید که واضح بگوییم، این خودرو اساساً پر سروصدا است. خوشبختانه برخی صداهای پس‌زمینه وجود دارند که باعث جذاب‌تر شدن کلیت موضوع می‌شوند.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
جدای از تنظیمات مسابقه‌ای و آرایش سیستم اگزوز، شما می‌توانید سیستم اگزوز سفارشی Akrapovič را نیز بکار بگیرید.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
روی کاغذ 4C اسپایدر توانایی تولید قدرت ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری را دارد اما به لطف مزیت نسبت قدرت به وزن، حرکت خودرو بسیار سریع‌تر احساس می‌شود. گیربکس سریع ۶ سرعته ی دوکلاچه تنها نسخه‌ی در دسترس است. برای اکثر مواقع این گیربکس نرم و سریع است اگرچه که انتقاداتی به آن وارد است مبنی بر آنکه در سرعت‌های پایین کمی در تعویض دنده‌ها ناملایمت نشان می‌دهد.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
گیربکس 4C اسپایدر اتوماتیک است ولی سیستم فرمان آن این‌گونه نیست. ازآنجایی‌که این خودرو بسیار سبک است، فرمان کاملاً مکانیکی بوده و کمکی اعم از هیدرولیک یا الکتریک دیده نمی‌شود.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
این خلوص می‌تواند در پارک کردن چالش‌برانگیز باشد اما در جاده ارتباط فوق‌العاده‌ای را برقرار می‌کند. 4C اسپایدر همانند یک موشک با هدایت لیزری احساس می‌شود. به جایی که می‌خواهید بروید فکر کنید و این خودرو همان‌جاست. فرمان خودرو به جز یک مورد تقریباً عالی است.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
خودرو تمایل دارد تا جاده را بخواند. ناهمواری باعث عصبانیت آلفا می‌شوند بنابراین باید دو دست روی فرمان باشند. خودرو هیچ استراحت گاهی برای دست نداشته و طراحی کابین نیز به نمونه‌های سال ۱۹۹۸ شبیه است.

4C اسپایدر همچنین فاقد جعبه داشبورد است و از نظر کاربردی نیز فضای صندوق‌عقب وجود نداشته و حتی کودکان ژیمناست منعطف نیز داخل خودرو اوقات چندان خوشی نخواهند داشت. انتقادات اضافه‌تر آنکه صندلی‌ها نازک بوده و به ندرت تنظیم می‌شوند. در حقیقت ما بخش بالایی سرعت‌سنج را در موقعیت رانندگی نرمال نمی‌دیدیم.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
سواری خودرو سفت بوده اما ناهنجار نیست. هرچند به لطف سیستم تعلیق و ساختار مستحکم، به نظر می‌رسد که 4C از برآمدگی‌های بزرگ جاده می‌پرد.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
دیگر جنبه‌ی مکانیکی این خودرو سقف فابریک آن است. برخلاف دیگر کانورتیبل ها، پروسه‌ی باز و بسته کردن با دست صورت می‌پذیرد.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
خبر خوش آنکه سقف در صندوق 4C اسپایدر جای می‌گیرد و خبر بد هم اینکه با قرار دادن آن در صندوق فضایی باقی نمی‌ماند!

2016-Alfa-Romeo-4C-Spider-Trunk-01
درحالی‌که این خودرو بسیار ارزان‌تر از هر چیز دیگر ساخته از شده فیبر کربن و البته صادر شده از ایتالیا است، اما هنوز هم از بازی ارزش در برابر بهای پرداختی دور است. نمونه‌ی حاضر در تست بهای ۷۳۳۹۵ پوندی دارد. بدیهی است که خودروهای افسانه‌ای زیادی وجود دارد که با این بها می‌توانید بخرید مثل ب‌ام‌و M4، شلبی GT350 R و یا کادیلاک ATS-V. البته هیچ‌کدام از آن‌ها به نابی و خلوص 4C اسپایدر نیستند و البته تجربه‌ی رانندگی در فضای باز را ارائه نمی‌دهند اما تقریباً هیجانی مشابه داشته و برای سواری روزمره نیز مناسب‌تر هستند.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
اگر شما در نزدیکی جاده‌های کوهستانی پیچ‌درپیچ زندگی می‌کنید یا هر هفته سری به پیست می‌زنید، باید نگاهی جدی به این خودرو بیندازید. سواری خودرو زیباست و بی‌شک در سال‌های آینده 4C یکی از خودروهای کلاسیک خواهد بود؛ اما اگر کاربرد بیشتری را خواستارید بهتر است که به گزینه‌های دیگر فکر کنید.

نقاط قوت: شتاب گیری سریع، ترمزهای قدرتمند، طراحی برجسته، فرمان عالی، ساختار مستحکم
نقاط ضعف: اینترفیس استریوی بد، فضای ذخیره‌ای صفر، ناراحت و پر سروصدا بودن

مشخصات آلفارومئو 4C اسپایدر ۲۰۱۶

پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۷۵ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 237 اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دوکلاچه اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 9.۷/۶.۹/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۶۵۹۰۰ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. GOD BLESS AMERICA

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بابا این ته ماشینه، ولی اگه مشکلی با مصرف سوخت ندارید تو این رنج قیمتی کوروت می درخشد.
    حتی اگر اصرار به خرید نمونه صفر نداشته باشید دوج وایپر نسل سوم و کوروت نسل 6 نمونه های قدرتمندی رو برای ارائه در لیست دارند.
    در پایان لازم میدونم بگم فورد باید یه رقیب تو این کلاس به بازار عرضه کنه تا این حجم قابل توجه از پول از آمریکا خارج نشه. البته شاید بپرسید چرا فورد ، خوب فورد همه چیز رو برای شروع داره مثل موتورهای کم حجم سری اکوبوست و غیره…

    1. Pagerrari LaZonda SV

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      با حدود ۲_۳هزار دلار میشه کابینش رو فوق العاده بهتر کرد.ا ین ماشین برای دیوونه هاست و برای لذت بردن از رانندگی هست،مثل همه ایتالیایی ها.

      البته توی این رنج قیمت من کوروت z06 انتخابمه …۶۵۰اسب ۸سیلند ۶/۲ سوپرشارژر.

      آلفا باید نقاط ضعفش رو پوشش بده و بهتر و بهتر کنه.
      یه چیز یادم اومد یه دفعه خاستم بگمش
      این آلفا :۴سیلندر توربو ۲۳۰اسب و ۱۱۲۸کیلو وزن
      فکر کن اگه یه موتور ۱۲سیلندر ۶/۲ داشت و وزنش هم۱۰۴۰کیلو بود چیکار میکرد؟؟؟؟؟؟
      تصورش سخته ولی پگانی زوندا روولوسیون ۱۰۴۰وزنشه و موتور ۸۲۰ اسبی ۱۲سیلندر ۶/۲ تنفس طبیعی.رکورد دار نوربرگ رینگ۶:۳۰ و ۲۰ثانیه سریع تر از ۹۱۸!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Matador

        ۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        حق کاملا با شماست.
        الحق که هم تصورش خیلی سخته و هم باورش از اون خیلی سخت تره. :-)
        شما اگه تمام جداول معتبر نوربرگ رینگ رو نگاه کنی پورشه 918 سریع ترین رکورد رو ثبت کرده.
        باورش برام خیلی سخته ماشینی که با فناوری دهه ی قبل کار میکنه ( اون دوران خیلی جلو بود ولی واسه سال 2016 زیادی قدیمی شده ) ، در تاپگیر با تایر ریس رکورد زده ، در هایپر 5 از آخر اول شده ، در تمام درگ ها هم باز از آخر اول میشه بتونه 20 ثانیه با 918 فاصله داشته باشه !! ماشینی که 4WD هست ، مهندسی غولی مثل پورشه و فولکس رو داره ، حدود 900 نیوتن متر قدرت 1300 نیوتن متر تورک ، و در همه ی درگ ها و مسابقات بدون تقلب ! و استفاده از تایر مخصوص اول میشه.
        فقط که وزن کم مهم نیست.
        راستی پاگانی از موتور های توئین توربوی آ ام گ استفاده میکنه. تنفس طبیعی نیست.

        1. Matador

          ۴ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          میتونی به سایت خود پیست نوربرگ رینگ مراجعه کنی. معتبر تر ازون دیگه نداریم. ثبت رکورد باید با شرایط کنترل شده و مستند باشه. وگرنه با تایر و تجهیزات مخصوص خودروهایی بودن که به 5 دقیقه هم برسن. کار خیلی سختی هم نیست.

          منم واست 5 تای اولو میذارم
          1
          radical sr8 lm
          سال 2009
          6:48:00
          2
          radical sr8
          سال ‌2005
          6:56:05
          3
          918
          سال 2013
          6:57:00
          4
          Aventador SV
          سال 2015
          6:59:73
          5
          GTR nismo
          7:08:68

        2. Ferrari Zonda SV

          ۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          اولا این که توی جدول نیستش به معنی دروغ بودنش نیست.
          اون جدول برای ماشینای خیابانی هستش،زوندا روولوسیون اجازه ورود به خیابان نداره چون یه خودرو پیست هست.(مث fxx k)
          دوما زوندا ها ۱۲سیلندر تنفس طبیعی آ ام گ هستن.
          هوآیرا توئین توربو هست.
          سوما زوندا به صورت اورجینال تایرای پیرلی داره.(در حدی که روی گلگیر همه پگانی ها نوشته پیرلی)
          ن اینکه چیز دیگه ای بوده(مثلا میشلن) و بعد پیرلی بذارن روش.
          رابعا
          زوندا آر سال ۲۰۰۹ رکورد ۶:۴۸ زده
          خامسا حالا رکوردی هست که زده،چیزی هست که شده،گریه نداره که^_^

        3. Matador

          ۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دوست عزیز بحث گریه و اشک و افسردگی و اینا نیست :-(
          پیرلی هزار نوع تایر تولید میکنه. همش یکی نیست که آخه :-)
          راستی زوندا تنفس طبیعیه.

    2. کامیاب

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چرا همیشه تو مطالبی که در مورد آلفا نوشته میشه اغراق میشه؟
      اگر این خودرو نشانی جز آلفا داش ،هزار تا انتقاد بهش وارد میشد،جالبه که نکات منفی این رو به شکل طنز گونه و ملایم گفته.
      منکر اینکه ماشین خوبیه نیستم،ولی خب میشه با قیمت نصف این مزدا میاتا یا آبارث 124خرید،و با کمی تقویت شتابشو به این حد رسوند.
      (البته که من مطمئنم لذت روندن یه میاتا یه چیز دیگس)

    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بهGOD BLESS AMERICA
      داداش این چه حرفی هست؟؟
      کوروت و وایپر تو کلاس این الفا نیستن که داداش
      فورد هم یه سری سیاست برا خودش داره که شاید مانع از این کار بشه که شما میگی

  2. علي

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من به شخصه از روزی که آلفا این مدل رو معرفی کرد پیش بینی کردم موفق نمیشه و نشد . واقعا ماشین مذخرفیه از ایتالیا بعیده و انتظار نداشتم با اون قیمت مسخرش. ایشالله شرکت (((فولکس ))) این کمپانیرو بخره و شاهد (((انقلاب خوبی )))در خودروهای آلفا باشیم .

  3. حميد

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اوج ظرافت و زیبایی با این حجم موتور أسب بخارش عالیه

  4. رضا

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دوست عزیز ترجمه کلمه hot در اینجا کلمه داغ نیست، میتوانید از کلمات دیگری مثل جذاب، مورد توجه و… استفاده کنید.

  5. احمد باقری

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزیه، حیف که ایراداتی هم داره.

  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایتالیا الهه زیاد داره مثل پاگانی هیورا و زوندا

    1. Ferrari Zonda SV

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      به شدت بات موافقم.
      سال ۲۰۲۰سال خوبیه.
      هوایرا آر
      ماتادور
      F80
      دو سه سال دیگه دوره ایتالیایی هاس.
      خوشبختانه یا متاسفانه مرسدس داره روی هایپرکار جدیدش کار می کنه ،که به غایت ترسناکه!!!!
      [سلطان اشتوتگارت باز میگردد]
      تیتر خوبیه واس زمانی که معرفی شد.#حریف_قدر

  7. moein

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (913 ديدگاه)

    این جناب علی آقا ظاهرا ماشین های ایتالیایی خیلی رو مخش راه میرن که اینطوری نظر میده
    محض اطلاعت یه چیزی هست به اسم تاریخچه که یکی مثل آلفا با اون تاریخچه اش صد تا مثل اون فولکس واگن که خیلی بهش مینازید رو میکنه تو جیب بغلش
    پس هی تو هر مطلبی نیا از ماشین های آلمانی برو بالا
    برات خوب نیست

  8. یاس ی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    دو مورد هست که دوست داشتم راجبش بگم یکی اینکه این ماشین ساخته شده برای لذت بردن از رانندگی ناب واسه همین از سامانه هیدرولیکی برای فرمان استفاده نشده و خیلی به فضای داشبورد اهمیت داده نشده چون کسی با این ماشین نمیره خرید یا کارهای روزمره دیگه.
    مورد دیگه اینکه در خوب بودن مزدا میاتا یا …. شکی نیست ولی به نظر من مقایسه الفا 4سی با اونها زیاد منطقی نیست البته نظر دوستان بسیار محترم هستش و هر کس این اختیار را داره نظرش را بگه، منتهی سیاست ، بازار هدف و پیشینه این دو شرکت کاملا متفاوت هست واسه همین تفاوت قیمت انقدر بالاست، کاربرد هردو ماشین یکی هست ولی یکی را مزدا ساخته یکی را الفا …

  9. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بیشتر اسباب بازیه تا ماشین.ماشینی نیست که بخوای باهاش بری سر کار.هوس رانندگی باحال کردی نیم ساعت میشینی پشتش و تموم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا