علیرغم اینکه میتو ارزانترین محصول تولیدی آلفارومئو است اما از نظر میزان فروش عملکرد خوبی نداشته است.
خریداران خودروهای جدیدی در روزگار کنونی به شاسی بلندها و کراس اوور روی خوشی نشان میدهند و این مهم خود را در آمار فروش نشان میدهد. این برند ایتالیایی تنها یک شاسیبلند را ارائه میکند اما در آینده نه چندان دور یک محصول قدبلند دیگر نیز توسط آلفارومئو ساخته خواهد شد.
خب با این تفاسیر آیا میتو نسل جدید خود را ملاقات خواهد کرد؟ احتمالاً به این شکل کنونی تولید نخواهد شد اما احتمال استفاده از نام آن برای یک خودروی متفاوت و به احتمال زیاد کراس اووری کوچک وجود دارد. رئیس فیات-کرایسلر سرجیو مارکیونه به این نکته اشاره کرده است.
او گفته است:
اگر میتویی در آینده وجود داشته باشد به نظر من به شکل کنونی نخواهد بود. بازار در حال تغییر بوده و سهم هاچبک های دو درب کلاس B بسیار محدود شده است. این خودروها کاربرد محدودی دارند بنابراین باید با دقت حرکت کنیم.
مدیر آلفارومئو آقای رید بیگلند اذعان داشته که فضای زیادی برای میتو و جیولیتا وجود ندارد. او میگوید:
سبد محصولات ما توسط 4C، استلویو و جیولیا تعریف میشود. جیولیتا و میتو خودروهای بسیار خوبی هستند اما در همان سطح جیولیا و استلویو قرار نمیگیرند.
میتو که بر پایه پلتفرم فیات گرند پونتو و اوپل کورسا ساخته و در یک دهه پیش عرضه شده از آن زمان تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. این خودرو دارای طیف مناسبی از پیشرانههای بنزینی، بنزین/گاز مایع و دیزلی بوده و به سه گیربکس شامل دو نسخه دستی ۵ و ۶ سرعته و یک نسخه ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک در دسترس است.
Muty
۲۷ اسفند ۱۳۹۶موافقم …
Amir amini
۲۷ اسفند ۱۳۹۶قابل پیش بینی بود که یکی از بین میتو و جولیتا بمونه به صورته هاچ بک 5 درب و یکی بشه یه ماشین رقیب x1 و x2
یه سدان با نسخه کوپش بزرگتر رقیب سری 5 و6
یه شای بلند بزرگتر رقیب x5 و x6
و 4c و 8c که 8c رقیب بی ام و i8 و amg gt
و بعد از یکم بهبود وضعیت
یه سدان با نسخه کوپش فول رقیب سری 7و8
یه شای بلند فول سایز رقیب x7