آلفا رومئو

جیولیا GTV کوپه، قوی‌ترین خودروی تاریخ آلفارومئو؟!

گفته می‌شود آلفارومئو در حال توسعه نسخه پرچم‌دار جیولیا کوپه است که از سیستم ریکاوری انرژی پیشرفته ERS سود خواهد برد.


اتوکار به نقل از منابع ناشناس می‌گوید دو مدل جیولیا کوپه که از ERS استفاده می‌کنند در حال توسعه هستند. اولین خودرو دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۳۴۵ اسب بخاری بوده درحالی‌که نسخه دومی دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو است که به همراه سیستم ERS باعث تولید قدرت ۶۴۱ اسب بخاری می‌شود.


این اولین باری نیست که خبری درباره جیولیا کوپه منتشر می‌شود زیرا قبلاً نیز گفته شده بود این خودرو تولید خواهد شد و جیولیا اسپرینت نام خواهد داشت. بنا به گفته اتوکار احتمال عرضه این خودرو با نام جیولیا GTV نیز وجود دارد.


واضح است که این خودرو در صورت تولید بر پایه نسخه سدان شکل خواهد گرفت اما دارای دو درب بزرگ‌تر، خط سقف بازنگری شده و پانل‌های عقب ویژه مدل کوپه خواهد بود. همچنین احتمال اعمال تغییرات کوچک در نمای جلوی برای تمایز بیشتر این خودرو با برادر چهار درب وجود خواهد داشت. رندری که در تصاویر مشاهده می‌کنید کار X-Tomi بوده و ایده‌ای از شکل ظاهری این خودرو را به ما می‌دهد.


ظاهراً ERS بکار گرفته شده در جیولیا کوپه حاصل تجارب بکار گرفته شده در سیستم HY-KERS فراری لافراری می‌باشد. البته امکان همکاری آلفارومئو با تیم فرمول ۱ سائوبر برای بهبود قوای محرکه محصول جاده‌ای خود نیز وجود دارد.

شایان ذکر است جیولیا کوپه ۶۴۱ اسب بخاری در صورت تولید بسیار سریع‌تر از رقیبان نام‌آشنای خود یعنی ب‌ام‌و M4، آئودی RS5 و مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S کوپه خواهد بود.

احتمال معرفی این خودرو پیش از پایان سال وجود دارد هرچند انتشار چنین اخباری همواره با پیازداغ فراوان همراه بوده است!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    جالب شده،

  2. Saied

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    قاتل بنز و بی ام دبلیو و پورشه جان در راه است ??

  3. maximus

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این دل بی تو می میره … اگه یه روزی فرمونتو نگیره!! … اینو بدون به فکرته همیشه … به فکرته همیشه …

    ❤❤❤

    همه ی زیبارویان عالم نصف جمال تو رو ندارند

    عشق من … قلب من … نفس من … آلفا رومئو

  4. maximus

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آلفا رومئو 33 عکس پروفایل من … از 240 اسب بخار و 340 نیوتن متر گشتاوری که از یه موتور 2 لیتری تنفس طبیعی V8 به دست آمده و شتاب 5 ثانیه ای و سقف سرعت 260 کیلومتر در سال 1967 میگذریم که اینا واسه آلفا چیزی نیست … تو رو خدا به قیافش نگاه کنن … باورتون میشه این طراحی مال 51 سال قبل باشه !!!؟ )

    1. ارش

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      بله چرا باورمون نشه کشوری که 500 سال قبل نابغه هایی همچون میکل آنژ و لئوناردو داوینچی رو پرورش داده معلومه زیباترین ماشینهای تاریخ هم از اونجا بیرون بیان اینجا ایتالیاست مهد نوابغ طراحی داوینچی رافائل و میکل آنژ.

  5. ایمان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری خوب داره به دوتا برادر کوچک خودش کمک میکنه امیدوارم این کمک ها همچنان ادامه داشته باشه تا قدرت و اقتدار این سه غول ایتالیایی به رخ همگان کشیده بشه
    البته این کمک به آلفا رومئو آشکارا نبوده برعکس قلب تپنده لوانته تروفئو که شاسی بلندی ویرانگر شده
    آلفا رومئو ? فراری ? مازراتی ?

  6. رامتین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    فوق العاده هست. با این توان bmw m4 و audi rs5 نابود میشند. چرا که همین الان آلفا جولیا 505 اسبی، کمی سریعتر از آلمانیهاست.
    واقعا میشه نسخه 2لیتری خودروی مذکور که از ERS استفاده میکنه و توانش از 280 رسیده به 345 ، به ایران بیاد؟؟

  7. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اتفاقا به نظرم برعکس چون بعد از سالها الفا یه ماشین خوب داد بیرون مطمئن باشید اگه بخوان مثل عقده ای ها شدیدا روش کلیک کنن این حس رو به ماشین هم تزریق میکنن و نتیجه برعکس یعنی از دست دادن همین یکی رو هم میگیرن

  8. ابولفضل نصیری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (161 ديدگاه)

    جولیا, آلفای خودرروهای سدان ایتالیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا