مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیزدهم، اولین دوئل از گروه سدانهای کامپکت لوکس
آئودی A5 اسپرتبک
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۱,۶۱۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۶,۸۳۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱,۳۰۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۳,۰۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: راحتی بسیار بالا در مسافتهای کوتاه و طولانی، شاسی توانمند، صدای جذاب پیشرانهٔ V6
نقاط منفی: شخصیت بیش از اندازه جدی، پیشرانه با وجود صدای جذاب هنوز هم ساکت است
آلفارومئو جولیا
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۴,۶۷۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴,۹۹۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸,۹۰۴ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹,۷۳۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: استایل فوقالعاده جذاب، فرمانپذیری سریع، بهترین عملکرد در کلاس خود
نقاط منفی: قطعات پلاستیکی داخلی میتوانست بهتر باشد، فضای کابین و صندوق تنگ، عدم ارائهٔ گیربکس دستی در ایالاتمتحده
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS5 اسپرتبک | آلفارومئو جولیا QV | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 | ۲.۹ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۹ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۴ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۳۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۸۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | ۵۸ لیتر |
وزن | ۱۸۳۷ کیلوگرم | ۱۷۳۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۵ متر | ۴.۶۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۲ متر | ۲.۸۲ متر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۰,۶۲۸ پوند | ۳۰,۰۶۶ پوند |
قیمت موردبررسی | ۶۱,۴۵۶ پوند | ۶۰,۶۸۳ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۳,۳۷۵ دلار | ۳۹,۴۹۰ دلار |
قیمت موردبررسی | حدود ۷۰ هزار دلار | ۷۵,۲۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10200460]
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷الفا نه تنها در طراحی زیبا تره بلکه حتی با وجود فنی نزدیک به رقیبش عملکرد بهتر و مصرف سوخت کمتری داره خیلی خوبه این ماشین ولی برند ایودی باعث شده بیشتر بفروشه
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷و لازم ذکر کنم طراح این ماشین طراح فراری 458 بوده
سقف فیبر کربن کاپوت فیبر کربن
این ماشین یه جورایی یه فراری حساب میشه با ارم الفا
ali a
۷ دی ۱۳۹۷آئودی…
Amir
۷ دی ۱۳۹۷بدون شک آلفا،توی سدان های کامپکت هیچ ماشینی حتی تجربه و هیجانی نزدیک به اونچه که جولیا ارائه میده رو نداره،بهترین در گروه خودش.
M
۷ دی ۱۳۹۷پادشاه این کلاس بی چون چرا M3 هست .
هر دو تا ماشین به طرز عجیبی خیلی خوبی و البته که این کلاس از اون کلاسایی هست که هر کدوم از نماینده های مطرح رو بخری پشیمون نخواهی شد واقعا همه خوبن !
ولی برای این که یه ذره جلوی تندروییت رو بگیرم باید خدمتت عرض کنم که آلفا خودش به صلاح خودش یه تغییرات ریزی روی پیشرانه فراری اعمال کرده که باعث شده استهلاک موتور بالا بره (در ازای افزایش قدرت)و اتفاقا فکر کنم یه فراخوان هم دادن واسه استلویو و جولیا
Amir
۷ دی ۱۳۹۷قبل اینکه بیای کامنت بذاری یه آرام بخش بخور پسرجون!چیزایی که گفتی از لحاظ فنی قابل بحثه اما از اونجایی که شما احترام خودت و کسی که نمیشناسی رو نگه نمیداری ترجیح میدم باهات دمخور نشم.
M
۷ دی ۱۳۹۷ببخشید من توهینی کردم؟
گه شما توهینی میبینی واقعا بدون که غیر عمد بوده و اینا اصلا نی ارزه که بخوام سر بحث کردن رو اینا به هموطن خودم توهین کنم و اگه توهینی شده من واقعا از شما عذر میخوام !
اگرم خواستم حرفی بزنم فقط خواستم یه ذره گپ دوستانه طور حرف بزنم و باز میگم اگه توهینی شما توش میبینی من معذرت میخوام !
حالا میریم سر فنی بسم الله …
Amir
۷ دی ۱۳۹۷من خوشحالم که شما خواستی با من به شکل دوستانه گپ بزنی اما فکر نمی کنم اون جمله ی اول که شما گفتی در اندازه شئونات سایت بوده باشه از اونجایی که پدال هم حذفش کرد به هر حال منم از شما عذر می خوام…
اما در مورد ماشین ها:جولیا در حال حاضر قدرتمندترین،سریع ترین و سبک ترین سدان کامپکت پرفورمنس دنیاست و سند این هم رکورد فوق العادش در نوربرگرینگه.موتور بی نظیرش هم که در اصل مهندسی شده توسط فراری و بهبود داده شده توسط خود آلفا هست توانایی دیوانه واری داره.به گفته بعضی های یکی از بهترین انجین های توربوی دنیاست که بدون هیچ مشکلی کار خودش رو انجام میده.به علاوه در حالت کامفورت هم این ماشین برجسته است و سواری متمدنانه و رضایت بخشی داره.
حمیدرضا
۷ دی ۱۳۹۷با احترام به ائودی ولی موتور مهندسی فراری یه چیز دیگست
انصافا ایراداتی که به هر دو خودرو گرفته شده ایراد واقعی نیست بیشتر خواستن یه چیزی باشه که نوشته شده باشه
محمد
۷ دی ۱۳۹۷هیجان ماشین سواری تو آلفا خیلی بیشتره و کسی که میاد تو این کلاس خرید کنه پی لذته و اگر راحتی مد نظرش باشه باید اس کلاسو بخره یا سری هفت یا اینا دیگه اما این کلاس تخصص جولیاعه
Mehdopasha
۷ دی ۱۳۹۷با این که آئودی یک خودروی با کیفیت و با تکنولوژی بالاست…ولی آلفا جولیا نه تنها یک خودروی خاص و درجه یکی تو کلاس خودش و مهندسی برتر فراری داره، باید کلاهمون رو برای این مدل واقعا برداریم..تو کلاس خودش برترین خودروست فعلا….حرف نداره…
me84
۷ دی ۱۳۹۷.
انتخاب من روح ایتالیاییه.
جالبه که یکی از ایرادات آلفا صندوق و کابین تنگ اعلام کرده
ولی تو جدول صندوقش 30 لیتر بیشتر از آئودیه
فرامرز
۷ دی ۱۳۹۷حجم صندوق آئودی ۴۶۵ لیتره که متاسفانه اشتباه درج شده.
OMID
۷ دی ۱۳۹۷الفا هیجان انگیزتره
Mad.z.Max
۷ دی ۱۳۹۷جالبه، حجم کم صندوق جیولیا رو به عنوان یکی از معایب نوشتن، ولی تو چارت پایینش اینطور که نوشته شده از حجم صندوق آئودی بزرگتر هست : )
به قول دوستمون انگار فقط یچیزی نوشتن..
آلفا یچیز دیگس واقعا، ژنرالیه واسه خودش
مهدی
۷ دی ۱۳۹۷انتخاب من بین این دو آئودی هستش.آلفا درسته که هندلینگ وپرفومنس بالایی داره اما مشکلاتی هم داره.اتاق تنگ وناراحت برای راننده هم.کیفیت نه چندان بالا وپایین تر ازرقبا.سواری نه چندان خوب در بیرون از پیست.خودروی عالی هستش که بهترین پکیج از همه موارد رو داشته باشه
مهدی
۷ دی ۱۳۹۷در این کلاسM3 بهترین وپادشاه این کلاسه.در این کلاسM3 وبنزC63 بهترین هستن.هم پرفومنس خیلی بالا.هم کیفیت خیلی بالایی دارن. هم بهترین عملکرد وراحتی در بیرون از پیست ورانندگی روزمره.وهم پیشرفته ترین امکانات.در اکثررقابت ها ازمجلات معتبرهم این دوجایگاه اول رو بدست آوردن در مقابل آلفا
مهدی
۷ دی ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-c63-bmw-m3-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-ats-v/
این یک رقابت
https://mercedesblog.com/alfa-romeo-giulia-qv-vs-mercedes-c-63-s-vs-bmw-m3/
اینم یکی دیگه.کهM3 جایگاه اول هستش. وسعی میکنم همشون رو بفرستم
Amin
۸ دی ۱۳۹۷برادر من رفتی از وبسایت مرسدس بلاگ! مقاله اوردی که مرسدس از الفا بهتره؟
همین بس که الفا جولیا توسط موتور ترند به عنوان ماشین سال ۲۰۱۸ شناخته شد
Omid622
۷ دی ۱۳۹۷دوستان تند نرین
و سوتفاهم پیش نیاد
با وجود M3 رقبا برای دوم سومی بابد بجنگن
البته M3 بهترین ماشین دنیاست
تمام ماشین های دنیا یه طرف M3 طرف دیگه
مهدی
۷ دی ۱۳۹۷دوست عزیز بعضی از دوستان فقط علاقشون رو میگن. و الا در اکثر رقابت هاM3 جایگاه اول رو بدست میاره.حتی در زمان گیری دور پیست که توسط یک راننده زمان گیری میکنن بازM3 سریع تر هستش که چندین بارپدال مطالبش رو گذاشت.حدودچند ده رقابت بین خودروهای این کلاس برگزار شده از مجلات مختلف که درچندتاش آلفا اول شده ولی در80درصدشون M3 جایگاه اول رو داره.سعی میکنم همشون رو بفرستم
مهدی
۷ دی ۱۳۹۷https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/comparison/2018/audi-rs4-avant-vs-mercedes-amg-c63-s-estate-vs-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio/
اینم رقابت آلفا.بنزc63 وآیودی rs4
فرهمند
۷ دی ۱۳۹۷با اینکه آلفا سریعتره و طراحی خاص خودشو داره. ولی من شخصا طراحی خارجی و داخلی آئودی رو بیشتر میپسندم و حسی که تصاویر میدهد آئودی با کیفیت نیز به نظر میرسد. البته با خط شانه تو رفته موجدارش خیلی موافق نیستم ولی بازم با توجه به تصاویر آئودی رو میپسندم. حالا نمیدونم اگر بتونم جفتشونو از نزدیک ببینم آیا نظرم تغییر میکنه یا نه.
محمدرضا
۸ دی ۱۳۹۷جولیا مصرفش کم تره شتابش بهتره قدرتش بیشتره
با اینکه کوتاه تره صندوشق بزرگ تره و…
مهدی
۸ دی ۱۳۹۷مجله اتوبیلدکه تمام خودروهای این کلاس رو بررسی کرده میگه آلفا هرگز نمی تواند ازM3 بهتر باشد.حالا این شما واین مجله اتو بیلد. خودتون برید ازشون بپرسید چرا این نظرو داره.واگه تعصب رو کنار بزارید ویه سربه دها مقایسه ورقابت های این کلاس سربزنیدمیبینید که چه تعدادرقابت روM3 پیروز شده. چه تعداد آلفا. وچه تعدادC63
Mahmood
۱۶ اسفند ۱۳۹۷چشم بسته آلفا???
اونم مدل خارق العاده ی جیولیا که یه سدان تمام عیار و کم نظیر هستش از هرجهت، مگه میشه عاشق سدان و لذت رانندگی باشی و عاشق آلفا جیولیا نباشی؟
Farzad
۱۱ مهر ۱۳۹۸نقاط مثبت و منفی رو یه چیزایی مینویسن ؟؟؟
A5 شخصیت بیش از اندازه جدی
لابد جولیا هم شخصیت بیش از اندازه مسخره…