آلفا رومئودوج

دوج‌های آینده روی پلتفرم مشترک با آلفا رومئو

گردهمایی نمایندگی‌های فیات-کرایسلر در لاس‌وگاس خبرهای زیادی در خود داشت؛ از جمله خبرهایی که کمتر انتظار آنها را داشتیم. یکی از خبرهای مهم در این مراسم، موارد مربوط به «دوج» و مدل چارجر سدان و همین‌طور مدل آینده «باراکودا» بودند. از «باراکودا» تنها رندرهایی خیالی در دسترس است و متعلق به زمانی است که ارائه این مدل با نشان SRT برنامه‌ریزی شده‌ بود. مطابق گزارش «اتوموتیو نیوز»، پلتفرم دیفرانسیل عقب آلفا رومئو در هر دو مدل، چارجر و باراکودا استفاده خواهد شد. ضمن اینکه برای باراکودا تنها فرم کانورتیبل درنظر گرفته شده است.

2015 SRT Barracuda artists rendering
۲۰۱۵ SRT Barracuda artists rendering
تا به اینجا، تنها می‌دانیم که نسل بعدی چارجر سدان و باراکودا با جدیدترین محصول آلفا رومئو ارتباط پیدا می‌کنند و جزئیات بیشتری از آنها در دست نیست. در همین حال، «اتوموتیو نیوز» گزارش می‌دهد که چارجر جدید احتمالاً بیشتر از المان‌های مورد استفاده در کانسپت چارجر R/T مدل ۱۹۹۹ قرض خواهد گرفت و کمتر از ظاهر جعبه‌ای موجود در مدل کنونی استفاده خواهد کرد. در همین حال، ظاهر «باراکودا» همچنان در هاله‌ای از ابهام و راز و رمز باقی مانده است. در هر حال، خودروهای جدید دوج می‌بایست وزن کمتری از چارجرهای کنونی ۴ در و چلنجرهای ۲ در داشته باشند؛ چرا که در حال حاضر از یک پلتفرم تقویت‌شده و سنگین ۱۰ ساله از مرسدس‌بنز استفاده می‌کنند.
1999 Dodge Charger R/T Concept
۱۹۹۹ Dodge Charger R/T Concept
اگرچه به نظر می‌رسد که این عدد بسیار خوشبینانه اعلام شده، ولی گفته می‌شود که وزن آلفا رومئو جولیا تنها ۱۵۰۸ کیلوگرم است. در هر حال، با درنظر گرفتن این احتمال که «چارجر» یک مدل بزرگتر خواهد بود و کمتر از مواد نامتعارف استفاده می‌کند، و اینکه جولیا بیشتر در رقابت با ب‌ام‌و سری ۳ است، بنابراین وزن چارجر حتماً سبک‌تر از مدل کنونی خواهد بود. چارجر در حال حاضر وزنی بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰، بسته به نوع تجهیزات و پیشرانه مورد استفاده دارد. البته در مورد آینده مدل چلنجر اشاره‌ای نشده، ولی انتظار می‌رود که برای این کوپه ۲ در نیز از استخوان‌بندی جولیا کمک گرفته شود.
Alfa Romeo Giulia Rendered
Alfa Romeo Giulia Rendered
خبر مهمتر اینکه، لازم نیست زمان زیادی را منتظر چارجر جدید یا باراکودا باشیم. هر دوی این مدل‌ها، احتمالا در طول ۲ سال آینده ارائه خواهند شد؛ به این معنا که در نمایشگاه‌های اتومبیل امسال یا سال آینده باید منتظر آنها باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. شروین

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    داج یعنی قدرت و ابهت…

    1. مصطفی

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      یعنی چلنجر اینقدر بی پیشینه و بی آیندست که باید برای اون از استخوان بندی جولیا کمک گرفت!!!
      ماسلارو دارن نابود می کنن وای بهال آینده

      1. Archi KHAN

        ۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        بی پیشینه ؟؟؟؟!
        دوست عزیز یه نگاهی به پیشنیه تاریخی هر دو خودروساز بندازی بد نیس !!!

      2. Xman

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        مگه الفا چشه؟

    2. آرمااااان

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چرا اخه،نمیدونم سیاستشون چیه،ولی نباید ماسل کارهای امریکایی رو این بلارو سرشون بیارن

    3. ashkan

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      لعنت به فیات کرایسلر
      دوتا خبر بد امروز خوندم یکی از فراری بابت دینو
      اینم از طراحی و پلتفرم های مورد استفاده تو داج
      یعنی بخوان گند بزنن به چلنجر تو کتم نمیره زیبای چلنجر به اون ابهت و ظاهر پشتشه که شبیه ماسل های دهه 70-80 ـه تحملش سخته که چلنجر رو تو لباس جولیتا ببینم
      ماشین های داج و کرایسلر باید همیشه مکعبی باشن و بس مردم این شکلی اونا رو دوست دارن

    4. FcmZ

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (114 ديدگاه)

      همون اندازه که شما برای ماسل کار دوج نگرانید من برای الفا نگرانم.
      طراحی Giulia هر قدر زیبا باشه ولی اون جادوی الفا رو با خودش نداره یه حسی که نمیشه تو کلمات بیان کرد.

  2. وینسنت پرایس

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    { مایکل جکسون تریلر و ali قدیم . } به شخصه خیلی از خبر تولید باراکودای جدید خوشحال شدم . حیف که مدل کوپه نداره و به صورت کانورتیبل تولید میشه . با تشکر از آقا مسعود بابت این مقاله .

  3. جواد

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یک بار متنی درباره وایپر چاپ شد من از فروش کمش انتقاد کردم نسبت به کوروت دوستان منفی بارونم کردن گفتن هدف از ساخت وایپر چیز دیگست اونجا گفتم تنها راه موفقیت دوج و افزایش فروش استفاده از پلتفرم گروه فیات مخصوصا مازراتی و تکنولوژی اونه الانم همین میگم

    1. شروین

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      پلتفرم وایپر که حرف نداره. تکنولوژی کرایسلر هم همینطور. در کل مشکل فروش وایپر ربطی به پلتفرم یا تکنولوژی نداره که بخواهد از فیات تکنولوژی قرض بگیره!! اتفاقا فیات باید از کرایسلر تکنولوژی قرض بگیره. اون موتور هلکت کافی نیست برای رونمایی از تکنولوژی؟؟
      اما پلتفرم چارجر و چلنجر رو اگه بخواهد وزنشون رو کم کنه آره باید عوض کنه. مشکل فروش وایپر هم به نظر شخصی من اینه که رقیبش کوروته و کوروت عامه پسند تره و برای رانندگی شهری بهتر از وایپره. وایپر برای پیست بهتره و همونطور که خودت گفتی هدف از ساخت وایپر چیز دیگریست…

  4. M3 RS 4D

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اگه چارجر قرار باشه این شکلی باشه …. دیگه چیزی از ماسل کار بودنش باقی نمیمونه …
    ورزنشو که کم کردن ….
    یه موردی هم بود که گفتن قراره حجم موتور های ماشین های امریکایی کم تر بشه (تو پدال بود فک کنم)

    پس عملا ماسل کار داره از بین میره ,عایا ؟!؟!؟!؟!

    1. شروین

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (515 ديدگاه)

      این عکس دوم کانسپت چارجر 1999 هست نه جدید. هرچند به شخصه از بزرگ و سنگین بودنشون لذت میبرم اما بهر حال باید به سمت تعادل پیش برن چون بازار داره به این سمت میره و باید با زمان جلو رفت…

      1. M3 RS 4D

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        منظورم عکس اول بود … باراکودا
        عکس دوم که زیرش زده Dodge Charger R/T Concept 1999

  5. وحید

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوج ابهتش تو اون فرم بدنه بود

    1. Samir12

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دقیقا حرف شما رو تایید میکنم اصلا دوج ابهتش تو اون فرم بدنه ی سنگین و بزرگ و به قول متن بالا جعبه ای بودنشه . اصلا همینا برادرای هلکت رو خاص میکنه.
      تفاوتشون دقیقا میشه مثل لوتیای قدیم (فرم بدنه الان برادران هلکت)
      و این جوونای قرتی الان (فرمی که به نظر قراره در آینده بگیرن)
      به قول شاعر این کجا و آن کجا
      در کل من خودم به شخصه فرم الانشونو بیشتر میپسندم.
      اصلا ابهت خاصی دارن.D:

  6. Mahdi Mercedes

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من امیدوارم وزن چارجر جدید یا باراکودا کم بشه
    یا حداقل کمی ازماده سبک فیبرکربن بیشتراستفاده کنن.

  7. me84

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    جالبه که تا حالا داشت از پلتفرم 10 ساله(((((( بنز )))))) استفاده میکرد.

    1. علی

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (584 ديدگاه)

      این پلتفرم یادگاری از دوران مشارکت بنز و کرایسلر هست. دایملرکرایسلر رو یادتونه؟

  8. AHMADREZA

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    حیف شد

  9. Samir12

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان یه رای گیری میکنیم:
    فرمی که الان دارن لایک
    فرمی که قراره در آینده بگیرن دیس لایک

  10. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    واییییییییییی باراکودای افسانه ای
    بیصبرانه منتظرشم

  11. نوید جهرمی

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    من هم علاقه مند ب آلفارومئو هستم هم داج.
    اما تورو خدا ببین داج با اون ابهتی ک داشت شده بازیچه دست فیات.
    کلن از وقتی ک فیات اومد کرایسلر رو گرفت همه چی ب هم ریخت و دیگه کرایسلر یه یانکی نشد. دلم میسوزه براش.
    فک کن چن وقت دیگه فاتحه جیپ هم با این مسخره بازیاشون خونده بشه.
    من ک تحملشو ندارم.
    اون از فراری ، اون از مازراتی ، اونطرف هم آلفا ک از گذشتش رنگی نداره، اون از لانچیا که زدن محوش کردن. حالام نوبت داج و کرایسلر رسیده.
    حییییف حیف حیف

  12. Xman

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    چقد این دوج زشت شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا