نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: بهار ۲۰۱۲ بود که خبر عرضه محصول جدید آلفارومئو با نام Giulia رسما تائید شد. جیولیا که وعده معرفی نسخه تولید نهایی آن سال ۲۰۱۴ و زمان عرضه آن سال ۲۰۱۵ اعلام شده را می بایست یک محصول کاملا استراتژیک برای ایتالیایی ها دانست چرا که آلفا هم قصد دارد به کمک آن وارد بازار سدان و استیشن های نیمه لوکس جهان شود و هم می خواهد مجموع فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۱۶ به عدد باورنکردنی ۳۰۰ هزار دستگاه برساند . . .
اما هنوز تا ۲۰۱۴ فرصت زیادی باقیمانده و چه بهانه ای بهتر از این تا گروهی ۲۰ نفره از دانشجویان انستیتوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در تورین ایتالیا برای گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد در رشته Transportation Design دست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای جیولیا بزنند؛ آنها نام مفهومی قرمز رنگشان را گلوریا گذاشته اند.
گلوریا که بر رینگ های ۲۰ اینچی سوار شده، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴.۷، ۱.۹۲ و ۱.۳۲ متر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲.۹ متر می رسد. سقف غیر همرنگ آن با بدنه خودرو و همچنین نوار باریکی از LED ها که به عنوان چراغ های جلو بکار رفته، مهم ترین شاخصه های طراحی گلوریا هستند.
گلوریا می تواند الگوی بسیار خوبی برای خلق جیولیا باشد چرا که خود آلفا نیز در مراحل ساخت گلوریا به گروه طراحی آن کمک های زیادی کرده پس به احتمال فراوان برخی از المان های آن در نسخه نهایی جیولیا نیز بکار گرفته می شود. البته هنوز زمان برای نتیجه گیری نهایی اینکه جیولیا چه ظاهری با چه مشخصاتی خواهد داشت، خیلی زود است پس همچنان باید منتظر ماند و دید که جیولیا که به عنوان جانشین آلفا ۱۵۹ معرفی شده در آینده چه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.
ابوالفضل
۲۴ اسفند ۱۳۹۱دوسش دارم
ابی
۱۹ فروردین ۱۳۹۲الفا یه ماشین خاصه
ماشینای ایتالیایی کلا خاص هستن
من که ازش خوشم میاد
احسان
۲۰ آذر ۱۳۹۲سلام دوستان کسی از جولیتا اطلاعات داره
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲رویای هر مردیه……