آلفا رومئولانچیا

لانچیا پرفروش‌تر از آلفارومئو در اتحادیه اروپا!

لانچیا را به یاد دارید؟ بله همان برند ۱۱۲ ساله‌ای که با مدل‌های دلتا و استراتوس در مسابقات رالی جهانی مشهور شد و حالا تنها سایه‌ای از آن در دنیای خودرو باقی مانده است. تنها خودرویی که با نشان لانچیا عرضه می‌شود مدل اپسیلون است که یک سوپرمینی شکل گرفته بر پایه‌ی فیات پاندا محسوب شده و از سال ۲۰۱۱ تاکنون در ایتالیا عرضه می‌شود.


شاید با خود فکر کنید فیات-کرایسلر با آن سرمایه‌گذاری‌ای که روی آلفارومئو انجام داده قطعاً فروش بهتری در مقایسه با لانچیا در اتحادیه اروپا داشته اما در کمال تعجب باید گفت خیر چنین چیزی تحقق نیافته است! آمار منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا ACEA نشان می‌دهد آلفارومئو در نیمه‌ی اول سال جاری فروش ۲۷۷۰۲ دستگاهی در اتحادیه اروپا داشته درحالی‌که لانچیا و کرایسلر فروش ۳۴۷۶۷ دستگاهی در این بازه زمانی داشته‌اند. اگر کرایسلر را از لانچیا جدا کنید فروش ۳۴۷۰۰ دستگاهی برای این برند تاریخی به دست می‌آید.


فیات-کرایسلر نه تنها سرمایه‌گذاری سنگینی روی پلتفرم جیورجیوی بکار رفته در مدل‌های جیولیا و استلویو انجام داده بلکه برخی مدل‌های دیگر همچون 4C، میتو و جیولیتا را نیز عرضه می‌کند که همین امر میزان تعجب بالای ما نسبت به عملکرد آن را نشان می‌دهد. آلفارومئو با ۵ محصول خود فروش کمتری در مقایسه با لانچیای تک‌محصولی دارد.


البته واضح است که آلفارومئو حاشیه سود بهتری برای دو خودروی جدید خود دارد اما هنوز هم پرفروش بودن لانچیا در مقایسه با آلفارومئو امری تعجب‌برانگیز است.


دست‌اندرکاران سایت فیات گروپ ورلد که سایت غیررسمی فیات-کرایسلر می‌باشد این موضوع را کشف کرده و گفته که افزایش فروش لانچیا اپسیلون در نیمه اول سال جاری به خاطر پیشنهادهای جذاب فروش این خودرو بوده است؛ اما از طرف دیگر باید گفت جیولیا و استلویو با رقبای قدرتمندی روبرو شده‌اند و سه محصول دیگر این برند نیز مدت‌زمان زیادی است که در بازار حضور دارند و مدل‌های پا به سن گذاشته‌ای محسوب می‌شوند.


اما نقشه‌ی راه آلفارومئو نشان می‌دهد این خودروساز تا سال ۲۰۲۲ یک شاسی‌بلند میان سایز تولید کرده و مدل‌های اسپورت GTV و 8C را احیا خواهد کرد. همچنین مدل‌های جیولیا و استلویو نیز به‌روزرسانی خواهند شد و نسخه‌های طویل‌تر آن‌ها تولید خواهد شد.

اما فیات-کرایسلر اشاره‌ای به آینده‌ی لانچیا نداشته است و مشخص نیست که مدل اپسیلون همچنان در آینده عرضه خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امیدوارم الفا به سرنوشت بده مازراتی دچار نشه با این همه سرمایه گذاری که روش انجام شده

    1. یانکی

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2352 ديدگاه)

      این نامردی که در حق برندهای آمریکایی کردن و پلتفرمی که حق اونا بود برا نسل جدید محصولاتشون رو دادن به آلفا و مازراتی که حالشون معلومه.این روند شکست آلفا و مزراتی ادامه داره.در عوض پیشرفت روز به روز شاخهای آمریکایی هم ادامه داره

      1. پارسا

        ۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (142 ديدگاه)

        از اتحاد فیات با کرایسلر آمریکاییا سود بردن و دوباره اسمشون افتاد سر زبونا ، ایتالیاییا افت کردن و افتادن تو ضرر. من واقعاً دوست دارم همه زیر شاخه‌‌هاشو تو اوج ببینم این حرفیه شما میزنی نامردی شده؟؟
        چه نامردی؟؟ اتحاد یعنی چی پس؟؟ فقط قرار نیست از بازاریابی استفاده بشه واسه فروش کرایسلر که!!

      2. moein

        ۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (913 ديدگاه)

        حالم بهم میخوره از این تعصبها
        یکی نیست بهت بگه اگر همین فیات نبود،الان کرایسلر داشت یه قول دو قول بازی میکرد با کل مجموعه هاش

  2. بهنام

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    اروپاییان بی لیاقت

  3. مانی

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    شاید اگه FCA برای رقابت با مرسدس و BMW بجای برند اسپورت آلفا
    از برند لوکس لانچیا استفاده میکرد و محصولش بجای اسپورتِ لوکس
    میشد لوکس اسپورت وضعش بهتر بود،البته شاید و شاید

  4. ADAK

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    آلفا و مزراتی باید از زیر مجموعه فیات بیان بیرون و مستقل بشن تا رشد کنن ، والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا