آلفارومئو در نمایشگاه ژنو با معرفی کانسپتی بنام توناله (Tonale)، پیشنمایشی از کراساوور جدید خود را ارائه کرده است. نام این خودرو همانند استلویو از یک گردنهٔ کوهستانی در شمال ایتالیا گرفته شده است. در قسمت جلویی توناله گرافیک چراغهای مشهور آلفارومئو موسوم به Trilobo به همراه جلوپنجرهٔ همیشگی این شرکت دیده میشود. در نمای عقبی خودرو نیز چراغهای باریکی با گرافیک ویژهای به چشم میخورند که گفته شده بجای عناصر نورپردازی سنتی، یک امضای دستنویس را یادآوری میکنند. این کراساوور خوش استایل روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار گرفته است که طرح دایرهای شکل رینگهای معروف آلفارومئو را به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیدهاند.
در داخل توناله نمایی کلاسیک با ترکیبی راننده محور به چشم میخورد که با متریال سطح بالایی مثل آلومینیوم، چرم و آلکانترا پوشیده شده است. ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ کابین این ماشین نیز میتوان به پانل چراغدار کنسول مرکزی، انتخابگر حالات رانندگی DNA، صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲ اینچی اشاره کرد. در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو دو بخش جدید بنامهای Paddock و Alfista تعبیه شده است که اولی جدیدترین ارتقاءهای عملکردی و تجهیزات داخلی و خارجی و همینطور جدیدترین پیشنهادات آلفارومئو را ارائه میکند.
بخش آلفیستا نیز که با عنوان تجربهٔ سبک زندگی آلفارومئو توصیف شده است، با رابط کاربری متصل به کلوپهای آلفارومئو و انجمنها، خدمات مختلفی را ارائه میکند. اپلیکیشنهای این سیستم نیز امکان دسترسی راننده به اخبار زنده و بهروزرسانیهای آلفارومئو را فراهم کرده درحالیکه از طریق آن امکان دسترسی VIP به رویدادهای ویژه هم وجود دارد.
آلفارومئو جزئیات فنی خاصی از کانسپت توناله منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این کانسپت به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است. انتظار میرود این سیستم هیبریدی نسخهای از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدیدی باشد که بهتازگی در جیپ رنگید معرفی شده است چراکه احتمالاً توناله بجای استفاده از نسخهٔ کوتاهتر پلتفرم دیفرانسیل عقب مدلهای جولیا و استلویو، روی نسخهٔ اصلاحشدهای از پلتفرم کامپکت دیفرانسیل جلوی فیات-کرایسلر ساخته شده است.
در توناله، حالتهای رانندگی آلفارومئو به ویژگی خاص مدیریت انرژی مجهز شدهاند. بهعنوانمثال، در حالت پویا، خودرو از قدرت دوگانه استفاده میکند و حداکثر خروجی هردو موتور، یعنی موتور الکتریکی و درونسوز را ارائه میکند. با فشردن دکمهٔ E-mozione روی نمایشگر لمسی نیز تنظیمات خاصی برای پدال گاز ارائه شده، ترمزها تیزتر میشوند و فرمان هم پاسخ مستقیمتری به فرامین راننده میدهد. در حالت رانندگی معمولی اما همهچیز بهمنظور حفظ بهترین بهینهسازی بین موتور الکتریکی و بنزینی تنظیم میشود.
Mehdipashaa
۱۶ اسفند ۱۳۹۷خوشم زیاد از طرحش نیامد…مد طرح قبلیش بهتر بود..حتی اگه از استیویلو اقتباس می کرد بهتر بود
Reza.M
۱۶ اسفند ۱۳۹۷داخلش معرکس ولی طراحیه بیرونیش افتضاحه…شبیه برندای تازه ب دوران رسیده چینی شده
پارسا
۱۶ اسفند ۱۳۹۷چیزی که من میبینم اصالت خالصه ولی ?
یانکی
۱۶ اسفند ۱۳۹۷آره دیگه داج و جیپ و رم و کرایسلر بفروشن تا فیات پولش رو خرج آلفا و مازراتیه بدونه مشتری کنه ***
Ferrari
۱۶ اسفند ۱۳۹۷بفروشه؟ چرا بفروشه؟؟ وقتی انقدر داشته که همه کرایسلرو خریده و از یه برند ورشکسته به سود دهی برسونه پس میتونه به راحتی الفارو هم بالا بیاره ضمنا الفا حداقل دو سه برابر کرایسلر و زیر مجموعه هاش فناوری داره
Ferrari
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ضمنا اگه مارکیونه نبود کرایسلر به گاو داری تبدیل میشد.یه برند داغون و بدرد نخور که هیچ مشتری نداشت هیچ برندی حاضر به سرمایه گذاری یا خرید کرایسلر نبود یادتون نره اون روزهای فاجعه بارو.هرچی دارید از صدقه سر ماریکونه و فیاته شکرگذار باشین
یانکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷تو متوجه نشیدی گفتم برندهای آمریکایی ماشین میفروشن و پول در میارن برا کمپانی اونوقت این پول خرجه برندهای بدونه مشتری آلفا و مازراتی میشن.خودت فروش برندهای فیات کرایسلر رو ببین بعد از شغل خانوادگیت حرف بزن که به کرایسلر نسبت دادی.الان نمیدونم شاخهای ایتالیا ییش چه غلطی میکنن فقط شدن هزینه بر.همین داج با 4 ماشین که دیگه دارن قدیمی میشن روز به روز تو فروش داره رکورد میزنه.
Solid Viper
۱۷ اسفند ۱۳۹۷چقد جو داری رفیق
با چه شدتی می گی
یکم کنار بیا باهامون حالا
ما از صدقه سری مارکیونه؟
نه فیات و فراری میراث رسیده بهت
نه کرایسلر به ما
فقط طرفداریم
معرفتمخوب چیزیه
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۳۹۷اگه به گذشته ی آلفارومئو نگاهی کنیم، متوجه میشیم طراحی مدل ( توناله ) از مدل جالب و خاص ( SZ ) الهاماتی گرفته و اون ماشین یکی از بهترین و خاص ترین کوپه های زمانش بود.
امیدوارم مدل ( توناله ) هم یکی از بهترین و خاص ترین کراس اوور های زمان خودش بشه.
Mahmood
۱۶ اسفند ۱۳۹۷متاسفانه صنعت خودروسازی طبق پیش بینی چندسال قبل بیش از اندازه داره به سمت کراس اوورها پیش میره و روز به روز محبوبیت این جعبه های خوش قیافه و بدون لذت رانندگی در دنیا بیشتر میشه?????
اکثر پست های پدال هم که کانسپت هارو معرفی کرده همشون کراس اوور هستن.
این موضوع برای کسانی مثل من که عاشق سدان های با لذت و کیفیت رانندگی و سواری هستن یه عذاب و دردی رنج آور هستش به امید اینکه دوباره سدان ها به جایگاه قبلی خودشون برسن و در صنعت خودی نشون بدن و این جایگاه رو از کراس اوورها بگیرن??
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۷واقعا زیباست ولی ظاهرا به قول دوستمون کراس اورها بازار را قبضه کردن دوست داشتم ماشین های اسپور کوچیک مثل z4 یا gt86 با سوپرا یا 4 c و از این قبیل ماشین های جوان پسند و اسپورت بیشتر باشه ولی تاالان چیز زیاد و خاصی ندیدم