وقتی فکرتان به سمت خودروهای ایتالیایی میرود به احتمال زیاد آنها را مدلهایی پرفورمنس و به غایت زیبا تصور میکنید؛ و معمولاً این دقیقاً همان چیزی است که میبینید و فرقی ندارد خودروهای ایتالیایی سدان باشند یا کوپه و یا حتی یک کراس اوور. با اینکه شاید برخی افراد آلفارومئو استلویو و مزراتی لوانته را به عنوان رقبای مستقیم همدیگر ندانند اما نظرتان دربارهی دو کراس اوور ساخت ایتالیا که لوکس بوده و پیشرانههای قدرتمندی دارند چیست؟ ما چند ساعتی را در هر دو خودرو و در نمایشگاه خودروی لسآنجلس نشستهایم و اینجا تفاوتهای هر دو خودرو را برای شما شرح دادهایم.
- طراحی خارجی
آلفارومئو هنوز مشخصات کامل شاسیبلند جدید خود را منتشر نکرده اما از نظر بصری این خودرو جوان پسندتر از لوانته به نظر میرسد. شیارهای دینامیک روی بدنه این خودرو را جذابتر از برادر ایتالیایی خود نشان میدهد.
- کابین لوکس
هر دو مدل بدنهای عضلانی دارند و تنها هنگامی که به کابین دو برادر نگاه میکنید تفاوتهای شخصی واقعی را میتوانید مشاهده کنید. لوانته بهصورت استاندارد دارای صندلیهای چرمی بوده و بهصورت سفارشی از پکیج لوکس زگنا بهره میبرد که از ویژگیهای آن میتوان به صندلیهای چرمی و ابریشمی و جزئیات آلومینیومی درخشان در کابین اشاره کرد؛ و اگرچه صفحه لمسی ۸.۴ اینچی این لوانته مشابه نسخههای استفاده شده در مدلهای کرایسلر است اما در کل طراحی کابین خودرو تمیز و کلاسیک از آب درآمده است.
- پرفورمنس
استلویو دو پیشرانه با قدرتهای بسیار متفاوت را ارائه میکند و لوانته نیز بین این دو قرار میگیرد. کراساوور آلفا دارای پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری ۵۰۵ اسب بخاری است. لوانته نیز دارای پیشرانهی ۶ سیلندری ۳ لیتری توئین توربو با خروجیهای ۳۴۵ یا ۴۲۴ اسب بخاری است. مزراتی با پیشرانهی قدرتمندتر خود در ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. آلفارومئو ادعا کرده که نسخهی کوادروفولیوی کراس اوور خود تنها در ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
- حالتهای سواری و رانندگی
باور کنید یا نکنید اما باید گفت مزراتی لوانته را با برخی تجهیزات آفرود ارائه کرده است. این شرکت میگوید که لوانته حتی در سطوح ناهموار و برف و یخ نیز سواری راحتی دارد. با فعال کردن حالت آفرود، پیشرانه، گیربکس و سیستم تعلیق به صورت خودکار برای سطوح ناهنجار تنظیم میشوند. استلویو فاقد چنین ویژگیهایی است اما در نسخهی کوادروفولیو دارای حالت مسابقه است. این حالت باعث فعال شدن عملکرد اووربوست شده و ESC را از مدار خارج میکند و درعینحال باعث افزایش پاسخ پدال گاز، سیستم فرمان و در مجموع کارایی پیشرانه میشود.
منبع: motortrend
جی تی ار
۳ آذر ۱۳۹۵دو مدل جدید آلفا به دلم ننشستن. اینجا هم قطعا لوانته رو انتخاب می کنمِ,هرچند که به هیچ عنوان طرفدار مازراتی نیستم…
ghost
۳ آذر ۱۳۹۵فک کنم لوانته برای رقابت با کاین و استلویو برای رقابت با x5 طراحی شده اگه بخوایم سطح برندی ام مقایسه کنیم به هیچ عنوان الفا و مازراتی در یه سطح نیستن همین طور ب ام و و پورشه
فرامرز
۳ آذر ۱۳۹۵از نظر درجه لوکس بودن دست میفرمایید ولی استلویو بر روی پلتفرم جولیا که رقیب سری ۳ هست ساخته شده یعنی باید با ایکس ۳ رقابت کنه و یه کلاس از لوانته کوچکتره.
ghost
۴ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز شما برو caranddriver این رقیب کاین دونسته حرفه شما درسته ولی caranddriver حرفش از منو شما قطعا درست تره
امپراتور لامبورگینی
۳ آذر ۱۳۹۵.
جفتش جفتش جفتش جفتش… !!!
امیر
۳ آذر ۱۳۹۵آلفا رومئو چقد خوب شده شتابش 3.9 ثانیه اس شِت !
ولی لوانته هم خیلی خوشگله!
Bavaria
۳ آذر ۱۳۹۵یادش بخیر چندین سال پیش میخوندم شتاب کاررای جی تی افسانه ایی با پیشرانه ده سیلندر وحشی، 3.9 ثانیه
محمد
۳ آذر ۱۳۹۵من که قطعا آلفا رو انتخاب میکنم کلا یه دنیای دیگه هست … با تشکر از شاهین خان عزیز
شاهین
۳ آذر ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز
مهراب
۳ آذر ۱۳۹۵لوانته لوکسه
الفا اسپرت
و هردو عالی
ReventОn
۳ آذر ۱۳۹۵آلفا________
مزراتی ++++++
خودم که مزراتی!
mohsen.b
۳ آذر ۱۳۹۵الفا موتور فراری روشه-واقعا چیزی دیگه-البته کسی که مشخصات هر دو رو نمیدونه ممکنه مزراتیو اول انتخاب کنه
ReventОn
۳ آذر ۱۳۹۵مزراتیم موتور فراری روشه!
رامتین
۳ آذر ۱۳۹۵آلفا نمای جلوش اصلا دلچسب نیست و باید امضاشو یجوری تغییر کنه. بیشک مازراتی گزینه بهتریه. کلا در ایتالیا صرفنظر از شرکت مادر فیات، شرکتهای لامبورگینی و فراری و پاگانی در سطح1 هستند، مازراتی و آلفا در سطح2 میباشند.
یوسف
۳ آذر ۱۳۹۵هر دو شرکت تاریخی پربار دارن و از شرکتای مورد علاقه من هستن، اما با دیدن تصاویر کابین این دو متوجه میشین با وجود داشتن طراحی خوب اون کیفیتی که تو کابین رقبای اروپایی و غیر اروپاییشون موج میزنه اصلا تو اینا دیده نمیشه، متاسفانه محصولات فیات کرایسلر هنوز چالش های کیفی زیادی دارن که باعث خدشه دار شدن چهره برندهای محترمی مثل آلفا و مازراتی میشه.
Alireza.GT86
۲۴ آذر ۱۳۹۵همش تقصیر فیات ….. هستش ، آخرش نابود میکنه آلفا و مزراتی رو + فراری رو ، یعنی حیف این شرکت ها که دست فیات-کرایسلر هستن
Alireza.GT86
۳ آذر ۱۳۹۵واقعا هر دو !! ولی من یکی بین اینا مزراتی رو انتخاب میکنم ، راستش یکم احساس کردم کسی که مقاله رو نوشته (نه دوست عزیزی که ترجمه کرده) یکم به سمت آلفا مایله ، یعنی یکم در حق مزراتی کم گذاشته ولی در کل خوب بود ، مرسی از شاهین جان
Pooyanalfa
۴ آذر ۱۳۹۵من دوتاشونا دوست دارم،آلفا که با جولیا ترکونده،ایمن ترین ماشین دنیا،پوز ولوو xc90زده،بهترین پلت فرم،فروششم آیودی وجاگوارا شکست داده،فقط بنز وب ام و مونده،استلویو هم میترکونه،مازراتی هم که خاصه،تولیدش سفارشی،این مدلشم از رقیبش ،پورشه کاین خیلی بهتره
رامین
۴ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان. میخوام جولیتا بخرم میگن هزینه نگهداری و لوازم مصرفیش سرسام آوره. کسی میتونه راهنماییم کنه؟؟
بابک
۴ آذر ۱۳۹۵آلفا داره عالی کار میکنه
درسته که همون طور که دوستان گفتن از لحاظ سطح کیفی هنوز جای کار دارن ولی طراحی های جدیدش بد جوری به دلم نشستن
مخصوصا اون رنگ قرمز زیباش
البته موتور 505 اسبی هم که جای خود داره
omid
۴ آذر ۱۳۹۵این دو خودرو با دو هدف متفاوت تولید شده اند که از ظاهرو باطنشان مشخصه. آلفا برای رانندگی اسپرت و جوان پسند طراحی شده درکنار لوکس بودن. اما مزراتی اول یک کراس اوور لوکس است که توانایی های اسپرت قابل قبولی هم داره و برای آفرود هم ویژگی هایی درنظر گرفته، درصورتی که آلفا با این شاسی کوتاه و دینامیک بالاش بیشتر مناسب جاده و خیابان و پیسته.