زمانی که آلفارومئو در ماه ژوئن نقشه راه تولید ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد هنوز هم میتوانستیم مدل کلاس B میتو را در سال جاری ببینیم اما این خودرو جایی در آینده شرکت ندارد. نفسهای میتو به شماره افتاده و این هفته مدیر اروپایی آلفارومئو تأیید کرده این خودروی عجیب روانه موزه خواهد شد.
رابرتا زربی در مصاحبه با اتوکار برنامههای آلفارومئو برای پایان تولید میتو در آغاز سال ۲۰۱۹ را به خاطر کاهش تقاضای محصولات سه درب در اروپا اعلام کرده است. در قاره سبز افراد بیشتری بهسوی محصولات ۵ درب جادارتر متمایل میشوند. همین چند روز پیش بود که خبرهایی درباره توقف تولید سئات لئون و Mii سه درب و همچنین خاتمه تولید اووک سه درب و پژو ۲۰۸ منتشر شد.
تنها این خودروها از خط تولید خداحافظی نخواهند کرد زیرا جدیدترین نسل فولکسواگن پولو هم همانند پسرعموی اسپانیایی خود سئات ایبیزا تنها بهصورت ۵ درب عرضه خواهد شد. همین داستان درباره نسل بعدی آئودی A3 هم صدق میکند زیرا این خودرو تنها بهصورت اسپورت بک فروخته میشود. کیا هم دیگر نسخه سه درب سید را تولید نخواهد کرد.
زربی میگوید همچنان امیدوار است خریدارانی که به دنبال میتو هستند علاقه خود را معطوف سدان بزرگتر جیولیا کنند یا اینکه منتظر کراس اووری کوچکتر از استلویو باشند. تولید محصولات رده بالاتر بخشی از استراتژی آلفارومئو برای گسترش سبد محصولات خود بوده و به همین خاطر در آینده شاهد معرفی 8C و GTV جدید خواهیم بود. همچنین برنامههایی برای تولید نسخه طویلتر جیولیا و استلویو به همراه معرفی شاسیبلندی بزرگتر وجود دارد. همچنین انتظار میرود مدل 4C تا سال ۲۰۲۲ بازنشسته شود و البته در آمریکا هم تنها نسخه اسپایدر برای مدل سال ۲۰۱۹ عرضه میشود.
بهزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم جیولیتا (چجوری نوشته میشه؟ ) رو تولید کنن…تو متن که خبری ازش نیست….
سید
۲۵ مرداد ۱۳۹۷خداحافظی بایه خودروی فانتزی و زیبا…حیف شد واقعا
سام
۲۵ مرداد ۱۳۹۷دردناک ترین خبری که شنیدیم.آخه چرا؟!
میلاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۷اخه نامردا میتو که با شما کاری نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۵ مرداد ۱۳۹۷کوچولوی دوست داشتنیِ جذاب .
طراحیش در ذهن خودرودوستان باقی میمونه