سرجیو مارچیونه برای آلفا رومئو، نقشههای بلندپروازانه ای در سر دارد. یکی از این نقشهها سرمایهگذاری ۵ میلیارد یورویی و افزایش فروش جهانی آلفا رومئو از ۷۴ هزار دستگاه کنونی به بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ میباشد.
طراحی و توسعه سه مدل از مجموع هشت مدل جدید از طرح توسعه بلندمدت آلفا رومئو ایتالیا زیر نظر فیات آغاز شده است. مهمترین مدلی که آلفا رومئو به دنبال آن است، یک سدان متوسط با نام جولیا (Giulia) برای رقابت با بامو سری ۵ میباشد. این خودروی دیفرانسیل عقب روی پلتفرمی به نام جورجیو (Giorgio) که با کرایسلر و داج مشترک است و توسط مازراتی توسعه مییابد، بنا نهاده میشود.سدان جولیا برای رقابت با سدان های محبوب آلمانی راه دشواری در پیش دارد. آلفا برای این خودرو از موتورهای جدید با تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر تک یا دوقلو استفاده خواهد کرد. انتظار میرود موتورهای ۲.۲ لیتری چهار سیلندر با این ویژگیها و توان تولیدی ۱۸۰ الی ۳۳۰ اسببخار و موتورهای شش سیلندر ۳.۰ و ۳.۳ لیتری با توربوشارژر دوقلو و با خروجی ۴۸۰ تا ۵۲۰ اسببخار در مدل GTA برای رقابت با مدلهای M و AMG و همچنین موتورهای دیزلی چهار سیلندر ۱۲۰ تا ۲۱۰ اسبی و شش سیلندر ۲۵۰ تا ۳۳۰ اسبی را در قلب این خودرو شاهد باشیم.
در سوی دیگر یک شاسیبلند نیز به محصولات آلفا رومئو افزوده خواهد شد. این شاسیبلند متوسط از پلتفرم و شاسی و قوای محرکه مدل سدان استفاده میکند. رقبای این مدل نیز بامو X3 و آئودی Q5 میباشند. البته استفاده از تجربیات و پلتفرمهای جیپ و کرایسلر برای شاسیبلندها نیز میتواند مورد توجه قرار گیرد. کاری که قبلاً فیات با محصولات لانچیا انجام داده و خودروهای جیپ را با این نشان عرضه میکند. با این حال در مورد آلفا رومئو ممکن است استراتژی مستقلانه تری اتخاذ شود.
سومین مدل جدید از آلفا، یک سدان لوکس خواهد بود. رقبایی چون بامو سری ۷ و آئودی A8 در انتظار این خودرو میمانند. ظاهراً پلتفرم این مدل هم با دو مدل دیگر مشابه است و البته از پیشرانههای پر قدرتتر و امکانات لوکستر برخوردار خواهد بود و به نوعی یک مازراتی در خانواده آلفا رومئو خواهد بود. مدل کوپه و کابریولت 6C جدید هم یکی از خودروهای نزدیک به تولید این شرکت میباشد.
توفیقی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ایتالیایی ها همیشه دست هنری برتر رو تو طراحی خودرو داشتن.لامصبا باید این جمله رو عوض کنیم و بگیم.
هنر نزد اروپاییان (به خصوص ایتالیایی ها)است و بس.
سام
۲۴ شهریور ۱۳۹۳واای چه رینگ های خوشگلی!
قاقالی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳خیلی جوگیر نشید فعلا کانسپتشه
محسن
۲۵ شهریور ۱۳۹۳توفیقی جان بهتره بگیم تکنولوژی نزد اروپاییان است و بس… ما اگه این تکنولوژی و مدیریت رو داشتیم هنر رو نشونشون میدادیم
amir55
۲۴ شهریور ۱۳۹۳همه کاراشو که فیات و داج وکرایسلر انجام میده پس خودش چیشو میسازه!!
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳عجب رینگ هایی داره اگر بیاد تو ایران حتما میخرم واقعا زیباست ولی با ایت سیاست جدید دولت فکر کنم تا دو سه سال دیگه حتی نشه سراتو هم وارد کرد.
هیوا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳خرید خودرو ایتالیائی خرید اثر هنری متحرک!
علی آهنگر
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دوس دارم یه دونه از این پارچه رنگی ها هست که برای براورده شدن حاجت به ضریح میبندن ببندم به پره های رینگش :(
hadi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آلفا از قدیم هم ماشین های خیلی زیبایی میساخته اما با بیرون دادن مدل بررا واقعا هنر طراحیش رو به رخ رقبا کشید. کلا خیلی طراحیش ایتالیایی و زیباست. فکر کنم اگه مالکیت آلفا بیفته دست فولکس واگن و مهندسیش رو آلمانا انجام بدن دیگه رقابت باهاش خیلی سخت بشه.
فرید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ن اصلا اینطور نیست دنیای خودرو ایتالیا حرف اولو میزنه مازراتی فراری لامبورگینی الفا رومئو همیشه افسانه بودن
4matic
۲۴ شهریور ۱۳۹۳به نظرم از الفارومو 4cکپی کردن
مصطفی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳طراحی فوق العاده
موتور حرفی برا گفتن نمیذاره ( همیشه موتورهاش همینجور بوده)
به نظرم متعلق به این دوره نیست ، مربوط به آیندست ، حیف که آلفا تو ایران کم رنگه
Ahmad
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اجب چیزیه…
ammar
۲۴ شهریور ۱۳۹۳جونم
وحید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳wow
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳موتورهای فوق العاده خوبی داره این ماشین
طراحیش که در حد خارق العاده
کیفیت آلفا هم که همیشه عالی بوده
خیلی خیلی زوده که بگیم توی رقابت با هم کلاسی هاش پیروز میشه یا میبازه، ولی به جرات میتونم بگم که رقیب شایسته ای هستش
درباره مارچیونه هم باید بگم که واقعا رویای انبوه سازی داره
برای آلفا طوری نیست، ولی امیدوارم، امیدوارم که برای مازراتی و فراری پروژه انبوه سازی مطرح نکنه، وگرنه نابودشون میکنه
یه برند خاص، باید خاص بمونه
برای برندایی مث لانچیا، فیات، دوج، جیپ و چندتای دیگه، انبوه سازی اصلا مشکلی نداره و به نفعشون هم هست، ولی برای براندایی مث فراری، مازراتی یا حتی همین آلفا حکم مرگ رو داره
(البته آلفا قیمت برندش از اون دوتا کمتره، برای همین تا حدی انبوه سازی مشکل ساز نمیشه)
امیدوارم که موفق بشه
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳پدال، داداش، چیزی نگفتم که نظرم غیب شد
قربونت یه بررسی بکن
datsun
۲۴ شهریور ۱۳۹۳طراحی زیبایی داره
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آلا اگه بتونه واقعاً این کارو از آب در بیاره خیییییییلی عالیه
520 اسب هم معرکه ست
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳عقبش شبیه بی ام ونیست؟؟؟
NASSY
۲۴ شهریور ۱۳۹۳الفا قاطی کرده انگاری !!! اومده همه رو بزنه کنار و برگرده به رتبه اول!!!
امیدوارم برگرده, چون جاش خیلی خیلی خالیه و طراحیش بی نظیره!! :P
حسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دستگیره دره عقبش کجاس درعقب چطوری باز میشه
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳داش حسین، توی لچکی پنجره عقب دقت کن، یه جان خالی هست، انگشتا داخل اونجا میشه، بعد یه اهرم کوچیک که همرنگ و هم جنس ستون وسطه ماشینه رو میکشی و در باز میشه
یکی از عکسارو بزرگ کن داداش، اینجوری راحت تر میتونی ببینی
البته این رندره، معلوم نیست که طراحیش همینجوری باشه، ولی کلا این دست ماشینا دراشون اینجوری باز میشن
خاوری
۲۴ شهریور ۱۳۹۳صادق جان چطوری؟
دیدی آلفا میخاد چیکارکنه..بابا دمش گرم عجب سدان اسپورتی
صادق
۲۵ شهریور ۱۳۹۳نوکرتم خاوری جون
آره به خدا، این دیگه آخرشه
وقتی خبرشو شنیدم و رندرهاشو دیدم خیلی خیلی خوشحال شدم
امیدوارم که طرح اصلی به این رندر نزدیک باشه
دکتر داریوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۳واقعا فوق العادست…شبیه هیچ ماشینی نیست! اگر با همین جزییات و ظرافتها به تولید برسه اونم با کیفیت و تکنولوژی الفا ، خودروی بی نظیری خواهد بود
مسعود
۲۴ شهریور ۱۳۹۳180 تا 330؟!
مسعود
۲۴ شهریور ۱۳۹۳این هم طرح خوبی بود
http://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fstatic.ibsrv.net%2Fcdcx%2Fimages%2F2013autos%2Ftop%25252020%2F05.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.carsdirect.com%2Fbuying-guides%2Ftop-20-new-cars-coming-in-2014&h=382&w=679&tbnid=rHITBi9-IJ6xlM%3A&zoom=1&docid=maMpgzCpH0mewM&ei=BCYXVJjbCPb9sATd-ICwDw&tbm=isch&ved=0CCcQMygJMAk&iact=rc&uact=3&dur=551&page=1&start=0&ndsp=12
Alpha
۲۴ شهریور ۱۳۹۳امیدوارم تو ایران بیاد
ali
۲۵ شهریور ۱۳۹۳از لحاظ طراحی واقعا زیباست… همه قسمت هاش
امید
۲۶ شهریور ۱۳۹۳طراحی خوبی داره امیدوارم طراحی داخلشم خوب و زیبا باشه