آلفا رومئو

جولیای 2015، سدان قابل احترام آلفا رومئو

سرجیو مارچیونه برای آلفا رومئو، نقشه‌های بلندپروازانه ای در سر دارد. یکی از این نقشه‌ها سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی و افزایش فروش جهانی آلفا رومئو از ۷۴ هزار دستگاه کنونی به بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ می‌باشد.

Alfa Romeo Giulia render
Alfa Romeo Giulia render
طراحی و توسعه سه مدل از مجموع هشت مدل جدید از طرح توسعه بلندمدت آلفا رومئو ایتالیا زیر نظر فیات آغاز شده است. مهم‌ترین مدلی که آلفا رومئو به دنبال آن است، یک سدان متوسط با نام جولیا (Giulia) برای رقابت با ب‌ام‌و سری ۵ می‌باشد.
Alfa Romeo Giulia render
Alfa Romeo Giulia render
این خودروی دیفرانسیل عقب روی پلتفرمی به نام جورجیو (Giorgio) که با کرایسلر و داج مشترک است و توسط مازراتی توسعه می‌یابد، بنا نهاده می‌شود.
سدان جولیا برای رقابت با سدان های محبوب آلمانی راه دشواری در پیش دارد. آلفا برای این خودرو از موتورهای جدید با تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر تک یا دوقلو استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود موتورهای ۲.۲ لیتری چهار سیلندر با این ویژگی‌ها و توان تولیدی ۱۸۰ الی ۳۳۰ اسب‌بخار و موتورهای شش سیلندر ۳.۰ و ۳.۳ لیتری با توربوشارژر دوقلو و با خروجی ۴۸۰ تا ۵۲۰ اسب‌بخار در مدل GTA برای رقابت با مدل‌های M و AMG و همچنین موتورهای دیزلی چهار سیلندر ۱۲۰ تا ۲۱۰ اسبی و شش سیلندر ۲۵۰ تا ۳۳۰ اسبی را در قلب این خودرو شاهد باشیم.

در سوی دیگر یک شاسی‌بلند نیز به محصولات آلفا رومئو افزوده خواهد شد. این شاسی‌بلند متوسط از پلتفرم و شاسی و قوای محرکه مدل سدان استفاده می‌کند. رقبای این مدل نیز ب‌ام‌و X3 و آئودی Q5 می‌باشند. البته استفاده از تجربیات و پلتفرم‌های جیپ و کرایسلر برای شاسی‌بلندها نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. کاری که قبلاً فیات با محصولات لانچیا انجام داده و خودروهای جیپ را با این نشان عرضه می‌کند. با این حال در مورد آلفا رومئو ممکن است استراتژی مستقلانه تری اتخاذ شود.

Alfa Romeo Giulia render
Alfa Romeo Giulia render
سومین مدل جدید از آلفا، یک سدان لوکس خواهد بود. رقبایی چون ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 در انتظار این خودرو می‌مانند. ظاهراً پلتفرم این مدل هم با دو مدل دیگر مشابه است و البته از پیشرانه‌های پر قدرت‌تر و امکانات لوکس‌تر برخوردار خواهد بود و به نوعی یک مازراتی در خانواده آلفا رومئو خواهد بود. مدل کوپه و کابریولت 6C جدید هم یکی از خودروهای نزدیک به تولید این شرکت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. توفیقی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    ایتالیایی ها همیشه دست هنری برتر رو تو طراحی خودرو داشتن.لامصبا باید این جمله رو عوض کنیم و بگیم.

    هنر نزد اروپاییان (به خصوص ایتالیایی ها)است و بس.

    1. سام

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      واای چه رینگ های خوشگلی!

    2. قاقالی

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      خیلی جوگیر نشید فعلا کانسپتشه

    3. محسن

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      توفیقی جان بهتره بگیم تکنولوژی نزد اروپاییان است و بس… ما اگه این تکنولوژی و مدیریت رو داشتیم هنر رو نشونشون می‌دادیم

  2. amir55

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    همه کاراشو که فیات و داج وکرایسلر انجام میده پس خودش چیشو میسازه!!

  3. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    عجب رینگ هایی داره اگر بیاد تو ایران حتما میخرم واقعا زیباست ولی با ایت سیاست جدید دولت فکر کنم تا دو سه سال دیگه حتی نشه سراتو هم وارد کرد.

  4. هیوا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خرید خودرو ایتالیائی خرید اثر هنری متحرک!

  5. علی آهنگر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    دوس دارم یه دونه از این پارچه رنگی ها هست که برای براورده شدن حاجت به ضریح میبندن ببندم به پره های رینگش :(

  6. hadi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آلفا از قدیم هم ماشین های خیلی زیبایی میساخته اما با بیرون دادن مدل بررا واقعا هنر طراحیش رو به رخ رقبا کشید. کلا خیلی طراحیش ایتالیایی و زیباست. فکر کنم اگه مالکیت آلفا بیفته دست فولکس واگن و مهندسیش رو آلمانا انجام بدن دیگه رقابت باهاش خیلی سخت بشه.

    1. فرید

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ن اصلا اینطور نیست دنیای خودرو ایتالیا حرف اولو میزنه مازراتی فراری لامبورگینی الفا رومئو همیشه افسانه بودن

  7. 4matic

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم از الفارومو 4cکپی کردن

  8. مصطفی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده
    موتور حرفی برا گفتن نمیذاره ( همیشه موتورهاش همینجور بوده)
    به نظرم متعلق به این دوره نیست ، مربوط به آیندست ، حیف که آلفا تو ایران کم رنگه

  9. Ahmad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اجب چیزیه…

  10. ammar

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    جونم

  11. وحید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    wow

  12. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    موتورهای فوق العاده خوبی داره این ماشین

    طراحیش که در حد خارق العاده

    کیفیت آلفا هم که همیشه عالی بوده

    خیلی خیلی زوده که بگیم توی رقابت با هم کلاسی هاش پیروز میشه یا میبازه، ولی به جرات میتونم بگم که رقیب شایسته ای هستش

    درباره مارچیونه هم باید بگم که واقعا رویای انبوه سازی داره

    برای آلفا طوری نیست، ولی امیدوارم، امیدوارم که برای مازراتی و فراری پروژه انبوه سازی مطرح نکنه، وگرنه نابودشون میکنه

    یه برند خاص، باید خاص بمونه

    برای برندایی مث لانچیا، فیات، دوج، جیپ و چندتای دیگه، انبوه سازی اصلا مشکلی نداره و به نفعشون هم هست، ولی برای براندایی مث فراری، مازراتی یا حتی همین آلفا حکم مرگ رو داره

    (البته آلفا قیمت برندش از اون دوتا کمتره، برای همین تا حدی انبوه سازی مشکل ساز نمیشه)

    امیدوارم که موفق بشه

  13. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    پدال، داداش، چیزی نگفتم که نظرم غیب شد

    قربونت یه بررسی بکن

  14. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره

  15. Ahmad..F12

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    آلا اگه بتونه واقعاً این کارو از آب در بیاره خیییییییلی عالیه

    520 اسب هم معرکه ست

  16. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عقبش شبیه بی ام ونیست؟؟؟

  17. NASSY

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    الفا قاطی کرده انگاری !!! اومده همه رو بزنه کنار و برگرده به رتبه اول!!!

    امیدوارم برگرده, چون جاش خیلی خیلی خالیه و طراحیش بی نظیره!! :P

  18. حسین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دستگیره دره عقبش کجاس درعقب چطوری باز میشه

    1. صادق

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      داش حسین، توی لچکی پنجره عقب دقت کن، یه جان خالی هست، انگشتا داخل اونجا میشه، بعد یه اهرم کوچیک که همرنگ و هم جنس ستون وسطه ماشینه رو میکشی و در باز میشه

      یکی از عکسارو بزرگ کن داداش، اینجوری راحت تر میتونی ببینی

      البته این رندره، معلوم نیست که طراحیش همینجوری باشه، ولی کلا این دست ماشینا دراشون اینجوری باز میشن

      1. خاوری

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (109 ديدگاه)

        صادق جان چطوری؟
        دیدی آلفا میخاد چیکارکنه..بابا دمش گرم عجب سدان اسپورتی

        1. صادق

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          نوکرتم خاوری جون

          آره به خدا، این دیگه آخرشه

          وقتی خبرشو شنیدم و رندرهاشو دیدم خیلی خیلی خوشحال شدم

          امیدوارم که طرح اصلی به این رندر نزدیک باشه

  19. دکتر داریوش

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    واقعا فوق العادست…شبیه هیچ ماشینی نیست! اگر با همین جزییات و ظرافتها به تولید برسه اونم با کیفیت و تکنولوژی الفا ، خودروی بی نظیری خواهد بود

  20. مسعود

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    180 تا 330؟!

  21. Alpha

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    امیدوارم تو ایران بیاد

  22. ali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی واقعا زیباست… همه قسمت هاش

  23. امید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره امیدوارم طراحی داخلشم خوب و زیبا باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا