آلفارومئو پسازاینکه مدلهای جولیا و استلویو به پایان عمر خود برسند، پلتفرم بسیار پُرهزینهٔ جورجیو را کنار خواهد گذاشت زیرا این پلتفرم هرگز برای الکتریکیسازی طراحی نشده است. این خبر را مدیرعامل جدید این شرکت «ژان فیلیپ ایمپاراتو» به روزنامهنگاران ایتالیایی گفته است. به گفتهٔ وی، محصولات آیندهٔ آلفارومئو از معماری جدید STLA استلانتیس استفاده خواهند کرد که پایهای برای سدانها و کراساوورهای مازراتی هم خواهد بود. ایمپاراتو دراینباره گفته است:
ما در حال کار روی یک پلتفرم بزرگ از استلانتیس هستیم و دیگر از پلتفرم جورجیو استفاده نخواهیم کرد. ما باید از همهٔ فرصتها استفاده کنیم و یک خانوادهٔ الکتریکی را به آلفارومئو بیاوریم
پلتفرم محرک عقب جورجیو در ابتدا برای کمک به بازآوری بزرگ آلفارومئو در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و فیات-کرایسلر قصد داشت از آن در پانزده مدل مختلف در برندهای گوناگون مثل مازراتی، دوج، کرایسلر و جیپ استفاده کند. بااینحال، غیر از مدلهای جولیا و استلویو، تنها خودروهای دیگری که از این پلتفرم بسیار گرانقیمت استفاده کردهاند، جیپ گرند چروکی L و کراساوور میان سایز جدید مازراتی بنام گریکاله هستند که اواخر امسال رونمایی میشود.
ایمپاراتو اما علاوه بر کنار گذاشتن پلتفرم جورجیو، معرفی کراساوور جدید آلفارومئو توناله را هم به تأخیر انداخته است زیرا از دید وی، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این کراساوور جدید که پایینتر از استلویو قرار میگیرد بهاندازهٔ کافی خوب نیست. توناله از همان پلتفرم جیپ کامپس استفاده میکند. ایمپاراتو در مورد توناله میگوید:
توناله اولین محصول الکتریکیشدهٔ آلفارومئو است و بنابراین ما باید کاری بسیار سطح بالا انجام دهیم. زمانی که میبینید اروپا در سال ۲۰۳۰ کاهش ۶۰ درصدی دیاکسید کربن را اعمال میکند، اگر الکتریکی نشوید مُردهاید. با استلانتیس ما قابلیت ارائهٔ توناله را با بهروزرسانیهای تکنولوژیک داریم و بنابراین تصمیم گرفتیم قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی آنرا فوراً بروز کنیم
رئیس جدید آلفارومئو همچنین گفته است که همهٔ محصولات آیندهٔ این شرکت یا هیبریدی و یا تمام الکتریکی خواهند بود.
SF90 STRADALE
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰لعنت به ویروس الکتریکی
مرگ درون سوزها یعنی مرگ دنیای خودرو
مرگ درون سوزها یعنی مرگ لذت و هیجان
BenzSLR
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰که میتونستن هیدروژن رو جاش بیارن. این ویروس به ایران هم میرسه و ما دیگر غرش های پراید هم نمیشنویم
porsche
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰pride=king of the monsters
Hadi
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بهترین گزینه هیبرید ها هستن…
وقتی که راهی واسه نگه داشتن بنزینی ها نیست…
راستی اون سوخت پورشه با آلاینده کم چی شد؟
mahan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کم و بیش همه دارن از دنیای درون سوز ها خداحافظی می کنند.یک موقعی میشه که تردد با خودروی حجیم درون سوز ممنوع میشه!
MOS
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کاش حداقل موتور ۲.۹ لیتریش رو نگه داره خیلی خوب و خوش صداست
ae86
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فکرش رو بکن ماشینای اسپرت و سوپراسپرت با موتور برقی من که سوار این ماشینا نمیشم صد رحمت به ماشینای بنزینی و گاز سوز
Aref.Genial
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این رنگ سبز کله غازی هم خیلی مد شده ها!
تو ایران جایی هست که بریم پرایدمون رو این رنگی بکنیم؟!