شاید تعداد اندکی از نسبت فوقالعاده قدرت به وزن در آلفا رومئو 4C شکایت داشته باشند، ولی یک شرکت تیونر آلمانی وجود دارد که از قدرت ۲۴۰ اسببخار در یک خودروی ۱۱۱۸ کیلوگرمی راضی نبوده است. «پوجیا ریسینگ» بر این اساس مدل «سنتورین» را توسعه داده که یک آلفا رومئو 4C اصلاحشده با مقادیر زیادی از فیبر کربن، آپگرید سیستم اگزوز و تعلیق و تنظیمات جدید در موتور است که خروجی آن را به ۳۰۸ اسببخار و ۴۳۵ نیوتنمتر رسانده است.
طبق گفته پوجیا، استفاده از پکیج تیونینگ عملکرد «استیج ۱ پلاس» برای آلفا رومئو 4C باعث میشود که سنتورین تنها در ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همینطور، حداکثر سرعتی برابر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قدرت بیشتر ناشی از تنظیمات اضافی برای کامپیوتر موتور در کنار شیلنگهای جدید فشار توربو و خنککننده مانیفولد اگزوز است. پوجیا برای کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک از یک اسپویلر جلوی فیبر کربنی در کنار یک دیفیوزز عقب و یک پنل سپر عقب استفاده کرده است. در همین حال، یک اسپویلر عقب نیز از جنس فیبرکربن میتواند در دسترس قرار میگیرد که گفته میشود نیروی رو به پایین ایجاد با کمک آن، حالت پایدارتری را برای سنتورین آلفا رومئو 4C در سرعتهای بالا ایجاد میکند. همچنین سنتورین صاحب یک تنظیمات ویژه تعلیق کویلاور شده که با مشارکت KW توسعه داده شده است. بهعلاوه، چرخهای سفارشی OZ (به صورت ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب) نشانهای پوجیا و یک سیستم اگزوز ویژه عملکردی به آلفا رومئو 4C اضافه شدهاند. طبق گفته پوجیا، این سیستم تعلیق، سواری و هندلینگ به مراتب مناسبتری را برای خودرو به همراه دارد.زمان زیادی برای آنالیز جزئی مدل استاندارد 4C از سال ۲۰۱۳ صرف کردهایم. به نظر من، همیشه فرصتهایی برای بهینهسازی یک خودرو وجود خواهد داشت.
البته این تجهیزات عملکرد اضافی باعث میشود که قیمت 4C به اندازه ۵۵ هزار و ۱۶۵ دلار جهش داشته باشد. چرخها به تنهایی قیمتی برابر ۴۰۰۰ دلار دارند و ضمن اینکه، هزینه سیستم تعلیق ۳ هزار دلار است. در هر حال، اگر به دنبال قدرت و چاشنی بیشتر در خودروی اسپورت جذاب ایتالیاییتان هستید، این میزان هزینه حتماً ارزشش را دارد. در همین حال، یک سطح پایینتر از تیونینگ پوجیا با عنوان استیج ۱ قدرتی برابر ۲۸۹ اسببخار و گشتاوری برابر ۴۱۵ نیوتنمتر برای شما به همراه خواهد داشت.
mj
۷ تیر ۱۳۹۴کلا آلفا چیزی هست که باید از رو عشق سوار شد
زیبایی و ظرافت ایتالیایی این ماشین با سلیقه هرکسی نمی تونه بسازه جز کسی که شیفته هنر ایتالیایی ناب باشه…
جواد
۷ تیر ۱۳۹۴موتورش هر چقدرم عالی باشه به نظر من خیلی ضایعه حداقل موتور 2لیتری یا 2.5 لیتری روش میذاشتن کمی دهن پر کن میشدمثلا این یه ماشین اسپورته قراره رقیب کیمن و باکستر باشه از نظر قیمت که هست توانایی نمیدونم دوستانی که از توانایی اون خبر دارن منو روشن کنن
farid
۳۰ مرداد ۱۳۹۴جواد جان این ماشین با موتور1.8 لیتری عرضه میشه و به علت وزن کمش از شتاب 4.4 ثانیه ای تو مدل های استاندارد برخورداره الا دیگه کمپانی ها به موتور های کم حجم و توربو شارژر و وزن پایین خودرو رو آوردن استراتژی که تو لامبورگینی LP-570 استفاده کردن وزن کمتر به جای قدرت بیشتر یا سیاست کمپانی لوتوس هم همینه لوتوس elise یا evora ماشین هایی در حد و کلاس باکستر و کیمن هسنتد اما با وزن کمتر از 1200 کیلو . در کل واسه شتاب نسبت قدرت به وزن ملاکه که تو بوگاتی ویرون به ازای هر 1.6 کیلو وزن یک اسب بخار قدرت اختصاص داده شده
رضا
۷ تیر ۱۳۹۴این شد یه چیزی …
انصافا هم قیافش خیلی بهتر شده هم عملکردش
نوید جهرمی
۷ تیر ۱۳۹۴عملکردش که خوب شده. یه تیونیگ با ارزش .
نوویتک روسو برای آلفا هم تیونینگ انجام میده؟
به نظرم از همه به محصولات خانواده فیات واردتر نوویتک هس.
farid
۳۰ مرداد ۱۳۹۴دقیقا درست میفرمایی کمپانی نوویتک یه بخش اختصاصی واسه فراری داره و آلفا هم که زیر مجموعه اش هست و کیت های حرفه ای واسه آلفا داره یه کیت فوق العاده واسه جولیتا ارائه داده بود که از تیونینگ موتور بگیر تا اگزوز و رینگ و کیت بدنه و چیزای دیگه داشت تو ایرانم هست تهران انتهای یادگار اتو رنگ سعید اوینی نصب میکنه کیت تیونینگ موتور 360 دلاره یه چیپست مثل ای سی یو وصل میشه که با تنظیمات جدید قدرت از 170 به 195 اسب میرسه
Ariaz
۷ تیر ۱۳۹۴نگاه به قیمت نجومی این ماشین تو ایران نکنید.
من به شخصه 4C به کیمن و باکستر ترجیه میدم.
همه چی اعداد ارقام روی کاغذ نیست.
مدل های جدید آلفا یه چیزی توش هست که تو بقیه هم رده هاش نیست.
از مدل سدانی که تازه معرفی کرده هم خیلی خوش اومده.
امیدوارم شروع خوبی برای برند با اصالت آلفا باشه.
متین
۷ تیر ۱۳۹۴سلام …
4c یه ماشین فوق العاده است … و خیلی خاص … و با این موتور 308 اسبی فوق العاده تر هم میشه … با این کیت خیلی زیبا تر شده …
روز خوش …
AHMADREZA
۷ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه با تیون شدن بهتره شده
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۷ تیر ۱۳۹۴چقدر این مخلوق زیباست!
ننگ بر فیات که قدر همچین گوهری رو نمیدونه………
اینم مثل مزراتی
امیر
۷ تیر ۱۳۹۴تیونر آلمانی ولی پلاک ماشین شبیه پلاک ایالت نیویورکه .
چطوریه این ؟؟!!
علی
۸ تیر ۱۳۹۴اصلا این ماشین پلاک جلوشو کجا میذارن؟جایی نمیبینم براش.ینی اگر هم جلوشو پلاک کنی جلوپنجره رو میبنده که!!!!!!!!!!!
Soroosh.english.Aston Martin v12
۸ تیر ۱۳۹۴تنها تونیگیه که تاحلا تو این چندین سال ددیم خیلی سادس واقعا عاالیه گرچه به تونینگ اصلا اعتقادی ندارم و خیلی زشت می کنه ماشینو چون اصالت هر بندی به ساده بودنشه مثل استون مارتین کلا شاید 10 تا تیونینگ هم نشه در طول 5 سال اما این الفا دوس داشتنیه
علی
۸ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه.ولی از لحاظ راحتی به پای کیمن نمیرسه.مقایسه ش رو برید بخونین متوجه میشید.کیمن در مقابل این ی ماشین لوکس حساب میشه!!!!!!!
سعید
۸ تیر ۱۳۹۴خیلی زیبا شده
احمد
۲۰ تیر ۱۳۹۴از نظر شتاب کایمن وباکستر رو له می کنه من که 4cروبه باکستر وکایمن sترجیح می دم
Archi KHAN
۲۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی با نمک و دوست داشتنی شده …