یک چیزی که دربارهی آلفارومئو استلویو صرفنظر از نوع پیشرانهی استفاده شده خیلی درست از آب درنیامده کابین آن است.
کابین خودرو اگرچه ظاهر خوبی دارد اما از نظر کیفیتی به پای رقبای مشهور این کلاس نمیرسد و از نظر ارتباطی و سیستم اطلاعات سرگرمی هم رتبهی چندان خوبی دریافت نمیکند. این خودرو اگرچه ظاهری زیبا و سواری خوبی دارد اما از نظر تکنولوژی کابین به سطح رقبای آلمانی نمیرسد.
اما آلفارومئو به فکر حل این مشکل بوده و مدل جدید استلویو ۲۰۲۰ که اخیراً معرفی شده زیر دستان ما قرار گرفته تا ببینیم که اوضاع از چه قرار است. مدل حاضر در تست ما از نوع فول ۲۸۰ ولوچه بوده و ظاهر آن دارای برخی ریزهکاریهای جدید بوده هرچند تشخیص آنها کمی سخت خواهد بود که البته خیلی هم بد نیست چراکه استلویو پیش از این نیز طراحی خوبی داشته است.
همین موضوع درباره سواری استلویو هم صدق میکند. این خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با مدل قبلی نداشته هرچند نسخهی ۲۸۰ ولوچه آلایندگی کمتری دارد که دلیل آن نیز بازنگری کوچک در نرمافزار پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی میباشد.
قدرت این پیشرانه همچون قبل بوده و خروجی ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن باعث ایجاد همان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای میشود. هیچ تغییری در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک اعمال نشده و نیازی هم به این کار نبوده زیرا این گیربکس تعویضهای سریع و نرمی دارد. برنامه رانندگی سه مرحلهای آلفارومئو نیز حفظ شده است. این برنامهها باعث تغییر تنظیمات پیشرانه، اگزوز و گیربکس شده و میتوان از بین حالتهای D، N و یا A یکی را انتخاب کرد.
زمانی که وارد کابین استلویو ۲۰۲۰ میشوید متوجه بهبودهای خوشایندی خواهید شد. حس کیفیت جدیدی وجود دارد که قبلاً دیده نمیشد. از پشت آمپرهای جدید گرفته تا صفحه لمسی بزرگ و متمایز، اهرم تعویض دنده چرمی و تریم کنسول مرکزی، استلویو کابینی لوکستر دارد.
آلفارومئو میگوید این شاسیبلند ویژگیهای خودران بیشتری در مقایسه با گذشته دارد. همانند اکثر رقبا این خودرو از سیستم خودران سطح ۲ سود برده است؛ بنابراین شما شاهد کروز کنترل هوشمند، دستیار ترمز فعال و یکی از بهترین سیستمهای حفظ خودرو بین خطوط خواهید بود. بهطور خلاصه باید گفت استلویو ۲۰۲۰ حالا از نظر تکنولوژی بهتر شده است.
آلفارومئو مدعی است در آینده میتوان نرمافزار جدید را از راه دور روی خودرو نصب کرد که بیشتر شبیه ارتقای گوشیهای هوشمند و لپتاپهای کنونی است. همهی این موارد بهصورت رایگان در دسترس مالکان استلویو ۲۰۲۰ قرار خواهند گرفت.
این خودرو نیز همانند مدل جیولیا دارای ۵ تریم بوده و یکی از آنها مدل مشهور کوادروفولیو میباشد. نسخه پایه با نام سوپر شناخته شده و پس از آن نسخههای اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار میگیرند.
هنوز قیمت و مشخصات این خودرو منتشر نشده اما انتظار میرود قیمت مدل ۲۸۰ ولوچه بیشتر از ۴۵ هزار پوند باشد که آن را به خودرویی گرانقیمت تبدیل میکند؛ اما با توجه به سواری خوب و وجود شاسی Q4 و پیشرانهای توانا، کیفیت بهتر و کابینی مجهزتر، استلویو ۲۰۲۰ به بهترینهای این کلاس نزدیک خواهد شد. قطعاً این خودرو یکی از دلچسبترین شاسی بلندهای کلاس خود است.
آلفارومئو استلویو از نظر بصری تغییرات ملایمی داشته و از نظر دینامیکی نیز فرق چندانی با نسخه قبل از فیس لیفت ندارد؛ اما زیر پوست خودرو تکنولوژی بیشتری وجود دارد. این خودرو از کابینی با کیفیت بهتر و طراحی قویتر سود برده و سیستمها ارتباطی و مشخصات کلیاش نیز ارتقا پیدا کرده است؛ به عبارت دیگر استلویو شاسیبلند خوبی است که خوبتر شده است.
مشخصات آلفارومئو استلویو ۲۸۰ ولوچه
- قیمت: 45500 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 276 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۸عقبش از روی لیفان ایکس ۵۰ اسکی رفته خخخخخخخ
احمدرضا
۱۶ آذر ۱۳۹۸اصن آلفا نمی دونه خودروسازی به نام لیفان وجود داره
آلفا با سابقه 109 سال ماشین سازی حداقل 90 سال از لیفان بزرگتره و کارش کپی کردن نیس
در ضمن همون x50 چراغای پشتشو از آلفارومئو جولیتا اسکی رفته
یه سرچ کوچولو تو گوگل بد نیستا
نویدی
۱۶ آذر ۱۳۹۸اون که لیفان ازش اسکی رفته آلفا رومئو جولیتاست دلبندم?
moein
۱۶ آذر ۱۳۹۸تنها خودرویی که تو این کلاس به ماکان ترجیح میدم همینه
فوق العاده است?
احمدرضا
۱۶ آذر ۱۳۹۸عشق است آلفا
فقط آلفا دو تا مشکل داره
اولی اینکه بیش از اندازه خوبه ، موتور بی نقص و سواری خوب و حالا هم که تجهیزات مدرن و کابین با کیفیت و زیبا ، باید مثه بعضی از رقباش یه مشکلاتی داشته باشه تا بخرنش
دوم اینکه یه خورده بد شانسه چون جزو برندای فیات-کرایسلرع و بهش نمیرسن ، اگه زیر شاخه فلوکس واگن بود بهتر بود
Majidsh
۱۷ آذر ۱۳۹۸در مورد ماشین نوشته که با قیم ت بیش از ۴۵ هزار پوند ماشین گرونیه
حالا اجازه بدید یک مقایسه زیبا انجام بدم
با یک سرچ ساده کتوجه کیشید که به عنوان مثال لکسوس lx570 مدل سال ۲۰۱۳ با حدود ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۳ و نیم میلیارد تومان قیمتشه و با احتساب دلار ۱۳ هزار تومانی میشه بیش از ۲۹۰ هزار دلار
واقعا چه چیزی جز یک سیستم فاسد میتونه همچین قیمت هایی رو به بدنه جامعه بقبولونه
Ali a
۱۷ آذر ۱۳۹۸آلمانی ها سرن…