موضوع این متن در مورد مدل جولیتا (GIULIETTA) میباشد. خودروی مذکور که جانشین مدل ۱۴۷ محسوب میگردد، در سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. طراح آن شخصی ایتالیایی به نام لورنزو راماسیوتی (LORENZO RAMACIOTTI) میباشد که در مرکز طراحی آلفا مشغول به کار میباشد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز توانست مقام دوم را پس از خودروی سال آن وقت اروپا یعنی نیسان لیف (LEAF) کسب نماید. آلفارومئو جولیتا در حال حاضر تنها در ایتالیا و در شهر CASSINO آن کشور تولید میشود.
چندی پیش جدیدترین نسخه از این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تست شده است که اینک چکیدهای از آن را تقدیمتان میکنم.خلاصه بررسی
کل امتیاز:۴.۵ از ۵
آلفارومئو جولیتا (GIULIETTA) نامی ست که از این پس بیشتر با آن آشنا خواهید شد. گرچه پیش از این هم و در سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۵ میلادی، جولیتا در قالب یک خودروی کوپه تولید شد. اما جدیدترین نسخه از این خودرو هیچ نقطه اشتراکی را از نیای خویش به ارث نبرده است.
طراح این خودرو، تااندازهای، نمای خارجیاش را از مدل میتو وام گرفته تنها با این تفاوت که منحنیها و خمیدگیهای موجود در آن را مشتومال داده و پس از بسط و توسعهشان، آنها را به پیکره جولیتا تزریق نموده است. چنانچه پوزه مثلثی شکل جلو و خط شانههای برجسته و نیز لامپهای LED به کار رفته در عقب این خودرو را از سر بگذرانیم به این امر پی میبریم که جولیتا یک خودروی هیجانانگیز است. قوسها و انحناهای ظریفی که در بدنه آن به کار رفته بسیار زیباتر از همتای آلمانیاش، مرسدس بنز کلاس A میباشد. کابین
اگر تنها نمای خارجی این خودرو شما را به شگفتی وا میدارد، نمای داخلی آن بهمانند سیاحت در سالن یک نمایشگاه و نیز توقف در غرفههای آن است. برخلاف ترکیب یکنواختی که در کابین مرسدس بنز کلاس A مشاهده میشود، جولیتا یک تریم دورنگ را ارائه میدهد. در ضمن، یک خصیصه بارز ایتالیایی که توضیح آن دشوار است در این خودرو هم مشاهده میشود و آن نیز استفاده از چرمهای (سوراخدار) بر روی فرمان و همچنین بهرهگیری از دوخت قرمز رنگ در اطراف دستهدنده این خودرو است. با هیچ استاندارد و معیاری نمیتوان جولیتا را با یک هاچبک داغ اشتباه گرفت. مهندسی
آلفارومئو جولیتا یک هاچبک کوچک ایمن است و تنها ذکر جملات برای توصیف این مطلب کافی نیستند، زیرا برای حصول به این هدف، تنها ۱۵/۰۰۰ ساعت پر از رنج و مشقت صرف آنالیز مجازی تکتک اجزای بدنه آن گردیده است. در مجموع، در حدود ۱۰۰ تست تصادف و نیز بیش از ۱۵۰ تست شبیهسازی شده (HYGE) بر روی (بدنه) این خودرو انجام گرفته و علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ تست هم بر روی بخشها و زیر سیستمهای (SUBSYSTEMS) به کار رفته در آن صورت پذیرفته است. همه این موارد منجر به ارائه نمایش چشمگیری از سوی جولیتا در موسسه EURO NCAP گردید، جایی که در آن توانست ۵ ستاره ایمنی را از آن خود نماید. آنچه در این خودرو ارائه میشود
زیر کاپوت جولیتای زیبا، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۴ لیتری توربو جای گرفته که توان خروجی آن معادل ۱۷۰ اسببخار و گشتاورش نیز برابر با ۲۳۰ نیوتنمتر در حالت نرمال (NORMAL MODE) و ۲۵۰ نیوتنمتر در حالت داینامیک (DYNAMIC MODE) میباشد. این نیرو از طریق یک جعبهدنده خودکار ۶ سرعته (با کلاچ دوبل) به چرخهای جلوی این هاچبک ایتالیایی منتقل میشود. همچنین، این خودرو مصرف سوختی معادل ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را، مزه مزه میکند. آلفا رومئو جولیتا در مدت ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست مییابد و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر پیشرانه ۱.۴ لیتری، نمونه متفاوت دیگری موجود است که QUADRIFOGLIO نام دارد و خروجی توان هم آن نیز کمی بیشتر و معادل ۲۴۰ اسببخار است، بهای مدلهایی هم که به این پیشرانه مجهزند از ۱۲۲/۰۰۰ درهم فراتر میرود. جمعبندی نهایی
ممکن است آلفارومئو جولیتا به لحاظ عملکرد در همان سطح و اندازههای مرسدس کلاس A نباشد اما قطعاً این خودرو از استایلی بزرگتر، اندازه و نیز شور و حرارت بیشتری بهره میبرد. علاوه بر اینها، این خودرو از برچسب قیمت پایینتری هم نسبت به مرسدس بنز برخوردار است و درعینحال هم نمیتوان آن را همچون یک خودروی اقتصادی شهری به شمار آورد. تنها میتوان اسیر و شیفته این آگهی تبلیغاتی جولیتا شد، آنجا که میگوید “بدون قلب و احساس، تنها تجهیزات مکانیکی صرف خواهیم بود” آیا نیاز است که بیش از این چیزی بگویم؟ نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
وقتی که از خارج از این خودرو زبان به تحسین آن میگشایید و یا هنگامی که در داخل آن جای میگیرید، تمامی شور و احساسات طراحش را که در تکتک اجزای آن تجلی یافته است را درمییابید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای آن برای یک خودروی هاچبک، کمی گران است.
مشخصات فنی
پیشرانه ۱.۴ لیتری (نمونه موجود در ایران یا TURBO MULTI AIR)
حجم موتور: ۱۳۶۸ سیسی
توان: ۱۷۰ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۰ نیوتنمتر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در خارج از شهر:۴.۳ الی ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۱ الی ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم موتور: ۱۷۴۲ سیسی
توان: ۲۴۰ اسببخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۴۰ نیوتنمتر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۶.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در خارج از شهر: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
نوع جعبهدنده: ۶ سرعته دستی با کلاچ دوبل (DCT)
سیستم فنربندی جلو: جناغی دوبل، کمکفنرهای گازی
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)، کمکفنرهای گازی
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده با هوا ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۵۱/۱۷۹۸/۱۴۶۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۳۴ میلیمتر
گنجایش صندوق عقب: ۳۵۰ لیتر
وزن: ۱۳۱۰ – ۱۳۵۵ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵ R 16
حجم باک بنزین: ۶۰ لیتر
کسب ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO NCAP اروپا
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل کشش ASR
سیستم کمکی حرکت در سر پیچها CBC
سیستم دیفرانسیل الکتریکی Q2E: این سیستم در چرخهای جلوی خودرو نصب شده و باعث میشود که خودرو سریعتر و تیزتر عمل کند بدون آنکه کنترل آن از دست راننده خارج گردد.
سیستم نگهدارنده خودروها در تپهها HILL HOLDER
سیستم هوشمند پشتسری برای جلوگیری از صدمات تصادف
سیستم DNA آلفا که امکان رانندگی در سه حالت NORMAL،DYNAMIC و ALL WEATHER را برای راننده فراهم میکند – آینه الکتروکرومیک برای سهولت رانندگی در شب – پوشش چرمی صندلیها – سیستم START/STOP – سیستم تهویه مطبوع تمام خودکار آلفا – کروز کنترل – چراغ نقشهخوانی – فرمان برقی – پوشش چرمی فرمان – پوشش چرمی دستهدنده– استراحتگاه میانی دست در جلو – جعبهابزار چرمی – آینه کناری تاشو برقی به همراه گرمکن – سنسور باران – صفحه نمایش لمسی چند کاره (MULTI MEDIA) – سیستم نمایشگر کنترل باد لاستیک (TPMS) – سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) – تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو به صورت دستی – چراغهای اتوماتیک جلو به همراه LED – شیشه عقب ضد بخار- سوکت برقی 12V در بخش جلو – سیستم ورود بدون کلید – کامپیوتر سفر- سقف پانوراما – SPOILER عقب – چراغهای عقب LED – صندلیهای برقی ردیف جلو – کنترل سیستم صوتی و تلفن بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و IPOD – سیستم BLUE&ME که امکان استفاده از تلفن همراه و نیز گوش دادن به موزیک را از طریق بلوتوث را برای شخص فراهم میکند – سیستم صوتی BOSE با توان ۵۰۰ وات و…….
در ایران: ۱۷۰ میلیون تومان (مدل ۲۰۱۵، ثبتنام در نمایندگی)
در امارات: ۱۲۴,۹۹۵ درهم (نمونه ۱.۴ لیتری و مدل ۲۰۱۵) – ۱۴۰,۰۰۰ درهم (نمونه ۱.۸ لیتری و مدل ۲۰۱۵)
آندره آ آنیلی
۲۸ خرداد ۱۳۹۴عزیزان خواهش میکنم آلفا رومیو جولیا رو هم خبرشو بزارین.قرار بود نمیه ی دوم 2015 معرفی بشه.چرا نشد؟
matin
۲۸ خرداد ۱۳۹۴1800 سی سی اگر وارد شه حدود200 تومن میشه واقعا یک هیولاست
سجاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴منطقه آزاد انزلی هست ،
حدود 120 تومن .
از معدود ماشیناییه که خودش از عکسش قشنگ تره!
با وجود ظرافت و زیبایی طراحیش که حقیقتاً ارزش این قیمت رو داره ، اما در فروش قافیه رو به رقبای ارزونتر کره ای ، و خوش هیکل تر آمریکایی باخته!
ایمان
۱۷ شهریور ۱۳۹۴به نکته ضریفی اشاره کردی. خودش از عکسش زیباتر هست
ALiHidden
۲۸ خرداد ۱۳۹۴عالیه عالی!
داخل کابینش عالیه(ب غیر از مانیتورش خیلی با اون حال نکردم)
اما با این پول تو ایران میشه ماشین های بزرگ تر و بهتری خرید!
اما برا اون ور قیمتش نسبتا مناسبه!
سامان از تبریز
۲۸ خرداد ۱۳۹۴قابل توجه مدیران و مهندسین بسیار زحمت کش سایپا
موتور 1.4 لیتر 170 اسب بخار و 250 نیوتوندمتر گشتاور
شتاب زیر 7 ثانیه
مصرف سوخت زیر 7 لیتر در 100 کیلومتر
و 5 ستاره ایمنی
صد در صدمهندسین اونا به جهنم میروند . و عذاب شدیدی در انتظار انهاست
ارمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ما هم که همه میریم بهشت زرد الو میخوریم حالشو میبریم
سامان از تبریز
۲۸ خرداد ۱۳۹۴:) اره
اونا کافر هستند نماز و روزه نمیگیرند
واسه همین میرن جهنم
داود
۲۸ خرداد ۱۳۹۴تنها 15/000 ساعت پر از رنج و مشقت صرف آنالیز مجازی تکتک اجزای بدنه آن گردیده است!!!!!!!!!!!!!
نوید جهرمی
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بعد میگن چرا عاشق ماشینای ایتالیایی میشی.
بنتلی
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ب نظرم یکم گرونه و یکم طراحی داخلی نامناسب و ارزونی داره
AHMADREZA BMW
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بچه ها ببخشید یه سوال دارم ولی بی ربطه کیفیت ساخت کیا بهتره یا هیوندایی
ارمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴هر دوتاش رو داشتم تفاوت عمده ای با هم ندارن به نظر بنده تو مقایسه های یکسان هیوندای از کیا نرم تره اما برای من کیا تو دوام بهتر بهم جواب داد که امکان داره اتفاقی باشه
هیوندای i30 داشتم که سره 30.000 کیلومتر گیربکسش به صدا افتاد و بردم نمایندگی و درب سمت شاگرد از روز اول یکم سرو صدا داشت که نمایندگی گفت بهتره باز نشه در
کیا یه مقداری خشک تره اما اگر من به شخصه بین این دو برند کیا رو میپسندم
امید وارم کمک کرده باشم
AHMADREZA BMW
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ممنون ولی من شنیدم کیفیت قطعات کیا بیشتره
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۴همسایه ما یدونه جولیتا نقره ای داره هروز از کنارش با حسرت رد میشم و هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر به زیباییش پی میبرم و چیزای جدیدی ازش کشف میکنم!
موسی مهران
۲۸ خرداد ۱۳۹۴یه عکس ازش بذار رضا
شایان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴پشتش منو یاد BMW میندازه مخصوصا چراغاش.
ارمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴اصلا متوجه شباهتش با bmw نمیشم با این حال زبان طراحی الفا کاملا مشخصه از 2000 متری ملومه الفا !
ماسل کار
۲۹ خرداد ۱۳۹۴کجاش شبیه bmw ه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چراغای عقب این ماشین از سیبیلای پوآرو تو اون فیلم ایتالیایه گرفته شده که اسمش یادم نیس.
امیرو
۱ تیر ۱۳۹۴پوارو فرانسویه اون فیلمم که انگلیسی بود .
علیرضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۴باید توش بشینین تا بفهمین چرا به آلفا میگن فراری کوچولو! کیفیت و زیبایی این ماشین مثال زدنیه. از نظر مهندسی هم خیلی عالی کار کردن. مصرف کم، شتاب عالی، امکانات فوق العاده، ایمنی بالا… تحسین برانگیزه…
احسان(احسان سابق)
۲۸ خرداد ۱۳۹۴برای یک ماشین کوچولی معمولی قدرت و شتاب خیلی خوبی داره.اگر قرار باشه هاچ بکی انتخاب کنم حتمن این تو لیستم قرار میگیره
ARASH
۲۸ خرداد ۱۳۹۴دوستان راست که میگن موتور این ماشین با بنزین ایران نمی سازه و عملکرد اصلی خودش رو نداره ؟
ساسان.م
۲۸ خرداد ۱۳۹۴طراحی بیرونیش عالیه داخلشم بدک نیست در کل جیگره
Archi KHAN
۲۹ خرداد ۱۳۹۴عجب فلفلِ تند و تیزیه….
خدایش دیگه ایراد نگیرید ، این واقعا عالیه
saeed
۲۹ خرداد ۱۳۹۴اگه آلفا این جلو پنجره رو بیخیال بشه دیگه حرف نداره!!!
american and japan
۲۹ خرداد ۱۳۹۴خدایی حیف نیست پول این رو بری ولوستر بخری؟نه جون من؟باو ایتالیایی سوار میشید خب لامصبا ولوستر چیه میری میخری؟البته بعضیا از خرید ماشین هدفشون یه چیز دیگست که بزای اونا همون ولوستر به دردشون میخوره تا توی خیابون ها دور دور کنن و…
دوستان یکی پیدا میشه یه نمایندگی خوب و پر از خدمات مثل ایر تویا بزنه و ما رو به این ژاپنی برسونه؟باور کنید سود خوبی به جیب میزنه.فقط مثل نمایندگی سوبارو نشه که حال تبلیغ رو هم نداره.یه مرد پیدا بشه محصولات متنوع نیسان رو وارد ایران کنه.میخوام صدا به گوش یه نفر که میتونه برسه.ممنون
احسان
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ماشینای ایتالیایی خیلی زیبا هستن آدم وقتی به یه ماشین ایتالیایی نگاه میکنه غم وغصه هاش از یادش میره
رامتین
۲۹ خرداد ۱۳۹۴در مورد این اتومبیل چند بحث را میشه مطرح کرد:
1- با توجه به موتور 1368 سی سی توان بالای 170 اسب را با کمک توربوشارژ میده که از یک طرف عدد مناسبیه ولی از طرف دیگه بعلت اینکه موتورهای توربو نیاز به بنزین بسیار باکیفیت هستند کمی اوضاع را تغییر میده.
2- قیمت این اتومبیل 170میلیونه که بنظرم زیاده و واقعا نحوه برخورد مدیران نمایندگی آلفاموتور را نمیفهمم که طی 1 سال بی دلیل (بدون اضافه کردن هیچ آپشن) قیمت این اتومبیل را از 150 به 170 رسوندند!
3- اگه مدل 1.8 لیتری با توان 240 بیاد و قیمت 190 بخوره گزینه خوبی میشه (که فکر میکنم این نمایندگی براحتی قیمت 200 به بالا را براش درنظر میگیره) در غیراینصورت این هم موفق نخواهد بود، چرا که شنیدم قراره نیسان ماکسیما2016 با توان حیرت انگیز300 اسب با قیمت 210 تومن وارد شه که در مقایسه با آلفای 240 اسبی، براحتی پیروزه.
4- با همین قیمت 170 فعلی جولیتا میشه تویوتا جی تی (حتی با 15 تومن کمتر) خرید (بدون توجه به نوع کلاس) که اتومبیل بینظیره. چراکه تونسته با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی قدرت 200 اسب ایجاد کنه، کاری که حتی بنز و بی ام و نتونستند و تا 184 اسب بیشتر نرسیدند. بنابراین اگر قیمت گذاری این اتومبیل اصلاح شه (خصوصا مدل 240 اسبی اگر وارد شه) میتونه گزینه خوبی برای خرید باشه. نظر دوستان چیه؟
Amirreza
۲۹ مهر ۱۳۹۴آخه عرضه ندارن ماکسیما رو وارد کنن تازه ماکسیما کلا موتور های خفن داره 3 مدل موتور داره که تازه ضعیفش 3500 و تو منطقه آزاد اومده تازه با همونم شتاب تو 5.5 میزنه کلیپ اشو دیدم به خدا دروغ نمیگم ولی نیسان جوک با یه 1.8 بانفسهم طبیعی 200 اسب بخار جون داره تازه خدایی قیافشم خفن تره و تازه خیلی به نسبت قیمتش می ارزه چون خودم تو کیش یکی سوار شدم تازه اصلانم به قیافه نمیخوره ولی کند ش از سوناتا واقعا بهتره
پارسا
۲۹ خرداد ۱۳۹۴قیمتش بالاست با اینکه ماشین خیلی خوبی هست
PH
۳۰ خرداد ۱۳۹۴تنها جمله ای که در مورد این شاهکار هنری میشه گفت: غیر قابل تصور!
رضا
۲۰ تیر ۱۳۹۴ببینیددوستان وقتی واردیه نمایندگی بشی که خودروچینی وخودروی کره ای میفروشه بشیدودرماشین چینی مثلا اس فایفوبازکنید وقبلش مشخصات فنی وقیمتشوبدونیدویخوایدبایه توسان 2015مقایسه کنیدابتداکاملا منطقی بنظرمیادکه خریداس فایوازهمه نظرخوبه اماوقتی دریه ماشین کره ای روتوهمون نمایندگی بازکنیدکاملاکیفیت رامشاهده میکنیدومتوجه میشیددلیل ارزونیه خودروچینی آینه که کیفبتوروفدای کمیت میکنن تابتونن رقابت کنن هرچندکه موتوروگیربکس خوبی داشته باشندخودروهای چینی اصلاازلحاظ کیفیت قابل مقایسه باخودروی کره ای نیست واگرهمین طوردریه الفارومئو روبازکنبدوسوارش بشیدبقدری محوکیفیت این ماشین میشید که میتونیدتوی ذهنتون فقط اونوبایه سوپرماشین مقایسه کنیدالفارومعواگرچه ازلحاظ قیمت برای یه هاچ بک یکم زیاده روی کرده امااگرماشین بازباشیدویکم پول دارباشیدبین تمام ماشین های زیر200میلیون هیچ انتخابی جزالفانمیکنیدچون درحدیه سوپرماشین طراحی شده کیفت داره
سعید حسینی
۲۵ مرداد ۱۳۹۴لذت سواری و کیفیت مخصوصا چرم صندلی این ماشین از بنز و بی ام و کم نمیاره باید تجربه کرد ……
احسان
۲۹ مرداد ۱۳۹۴یک کلام، عشقه این لامصصصصب
آروين
۲۰ شهریور ۱۳۹۴با سلام به دوستان عزیز. بین C200, santafe, و جولیتا هم قیمت هم موندم. نظر همه مهم بخصوص کسی که جولیتا داره. البته الان بی ام و ۲۰۰۷ دارم و احساس می کنم جولیتا بتونه منو راضی کنه… لطفا نظر بدید.
نادر
۲۲ مهر ۱۳۹۴من تازهگی ها خریدمش قابل مقایسه با هم رده های خودش نیست شتاب بالا و هندلینگ عالی و لذت بخشی رو داره
Amirreza
۲۹ مهر ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی دیگه لطفا بزرگش نکنید فعلا شاید از کره زده جلو ولی کو تا آلمان وژاپن
علي
۱۴ آبان ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان. من از عاملین واردات این برند منحصر به فرد تقاضا دارم که با مطالعه نظرات مشترکین سایت و با عنایت به تقاضا و علاقه مندی افراد به این برند خودرو نظر به اینکه میتوانند قیمت را با سود کمتر و تعرفه پایین تری به فروش برسانند، ( چراکه در صورت توجه به اکثر نقطه نظرات ، اکثریت تشنه خرید این خودرو هستند اما به لحاظ قیمت مردد می مانند) اگر قیمت را مناسب تر کنند و تعداد بیشتری به فروش برسانند و تجربه استفاده کنندگان بیشتری در بازار رایج گردد بزرگترین مبلغ برای شرکت الفا موتور خواهد بود و شیفتگان این خودرو در پس آرزوی خرید این خودرو در صف نخواهند ایستاد. دقت بفرمایید که از نظر ۹۹ درصد مخاطبین و مشترکین و منتقدین فقط گران بودن و عدم وجود بازار خرید و فروش دست دوم و نیز گستردگی کم نمایندگی این برند در سطح کشور میباشد. این برند را فقط در حال حاضر کسانیکه تجربه استفاده آنرا دارند می دانند که چه تافته جدابافته ایست. بنابر این عاملین محترم باصرفنظر از مقدار کمی از سود خود، و با فروش بیشتر بالاترین سود و تبلیغ را تجربه خواهند کرد. ( پژو جی ال ایکس خودرویی ایست که مردم ایران یک زمان توانسند تجربه کنند و هنوز هم با اینکه بیش از ۵۰ درصد افت کیفیت دارد آنرا با جی ال ایکس قدیم میخرند این مطلب در ذات مردم ایران است . پس شناخت بیوگرافی خریدار بازار از مهمترین عوامل اصلی موفقیت در فروش و رقابت محسوب میشود . با سپاس
Farzad
۲۵ آبان ۱۳۹۴من واقعا تو دو راهی جی تی 86 و جولیتا موندم لطفا راهنمایی کنید
هومن
۱۱ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز
با ادای احترام به تمامی دوستانی که ماشین های از برند کیا و هیوندای دارند.. روی صحبت بنده به تمامی مردم ایران هست .
دوستان عزیز متاسفانه مادر این چند سال اخیر نشان داده ایم که در درست انتخاب کردن مشکل بزرگی داریم که در تمامی موارد و جوانب زندگیمان قابل مشاهده است. در تمامی کشورهای پیشرفته مردم سه اولویت بسیار بزرگ برای انتخاب خودرو دارند که مطمئنا همین اولویتها در کل زندگیشان وجود دارد که متاسفانه اغلب ایرانیها این الویتها رو به فراموشی سپرده اند که آنها عبارتند از :
1-امنیت (ایمنی خودرو) و رفاه
2-کیفیت و دوام
3-برند بودن(که خود این گزینه شامل هر دو گزینه بالا است)
در صورتیکه در ایران الویت ها بدین شکل میباشد:
1-تعداد آپشن
2-قیمت پایین
3-زیبایی
4-آسان معامله شدن آن
این موارد رو گفتم که به این نتیجه برسم در واقع شما نمی توانی برندها (برندهای بزرگ)
رو با هم مقایسه کنید هیچ کارشناس منطقی نمیتواند بگوید بین کمپانیهای بنز یا BMW مازراتی یا ولو یا ائودی یا بوگاتی یا لکسوس کدام بهتر است چرا که تمامی این کمپانیها حداقل یک نقطه قوت بسیار بالای نسبت به یکدیگر دارند ،لذا کمپانی الفارومئو که در واقع همان کمپانی مازراتی میباشد( قابل توجه اون دوست عزیز که میگفت نمیشه این رو با المانی و ژاپنی مقایسه کرد ) و هر دو آنها زیر مجموعه برند با سابقه فیات می باشند رو نباید با کمپانیهای کره ایی که هنوزبه معنای واقعه ایی برند نشده اند مقایسه کرد .حال اگر بر اساس 3 اولویت اول تصمیم به خرید اتومبیل گرفتید مطمئن باشیدجولیتا تا مبلغ 200 میلیون تومان هیچ رقیبی در ایران ندارد و گزینه اول بشمار آید ،ولی اگر اولویت های نخستتان 4 الویت بعدیست پس بهتر است همان ماشینهای کره ایی یا چینی رو انتخاب بفرمایید .دو نکته در خصوص قیاس جولیتا و بنزC200 البته مدلهای 2014 به پایین :فضای سرنشینان جولیتا هم در جولو هم در عقب بیشتر از بنز کلاس c میباشد و دومی اینکه جنس چرم صندلی های جولیتا چرم طبیعی بوده که در بنز فقط در کلاسهای بسیار بالا چنین اتفاقی می افتد و قدرت موتور و موارد دیگر رو خودتان از روی سایت میتوانید تحقیق و مقایسه کنید و در ادامه صحبت اون دوست عزیز که فرموده بودند قیمت این اتومبیل کمی زیاد است ، عرض کنم که بدلیل پایین بودن تعرفه هزینه گمرک جولیتا به جهت پایین بودن توان عددی موتور (1400)در مقایسه با دیگر ماشینها ،حداقل 15 میلیون تومان ارزانتر عرضه میگردد.
متاسفانه یکی از دلایل پایین بودن قیمت این ماشین تبلیغات ضعیف این کمپانی در ایران میباشد چه بسا خیلی از مردم ما فکر میکنند این ماشین چینی است .
امیدوارم در اینده بتوانیم درست انتخاب کنیم.
با احترام
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۴عالی بود. دقیقا.موشکافانه بود
اشکان
۱۲ آذر ۱۳۹۴من تصمیم گرفتم این ماشین رو بگیرم ماشین قبلی من مزدا 3 ( 2 سال ) و قبل اون سانتافه ( 1 سال ) اتاق قدیم کمری ( 6 سال ) بوده
نمیخوام بکم به ژاپنی خیلی عرق دارم ولی وقتی کمری رو داشتم واقعا عالی بود بدون خرج اینو واقعا میگم خیلی ماشین خوبی بود و تو زمان خودش خیلی از این کره ایی هایی که خیلی بزک کرده هستن خوشگل تر بود ولی متاسفانه این آشغال کره ایها جذبم کردم و بعد بلافاصله توبه کار شدم اصلا اصالت ندارن و فقط میشه گفت ماشین کره ایها فقط تو بازار کشورهای جهان سوم خوب میفروشن ولی با اومدن مزدا نیو جذب اون شدم و کلا ماشین تودستی بود ولی هر جا این ایرانیهای پروفسور توش دست برده بودن گند زده بودن یکیش رنگ افتضاح ماشین که در حد پراید بود ولی گیربکس و موتورش معرکه بود
من حالا نظرم رو این ماشینه ولی دو دل موندم یکی بخاطر قیمت بالاش و دیگه بازار دست دوم خیلی بدش وگرنه در خصوص کیفیت و سواریش هیچ تردیدی ندارم اصلا و ابدا
حالا ببینم تا چی پیش میاد