این آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو ۲۰۲۰ است و در بهترین زمان ممکن پدیدار شده است.
جیولیا از زمان معرفی تاکنون جدیترین رقیب برای پادشاه سوپر سدان های این کلاس یعنی ب ام و M3 بوده است. در واقع تا زمانی که ب ام و نسخه CS از M3 را عرضه کند بیشک آلفارومئو محصولی عالی برای راننده خواهد بود.
فعلاً منتظر رونمایی از نسل جدید M3 هستیم اما تا آن زمان باید پشت فرمان آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو بنشینیم خودرویی که پرفورمنس فوقالعادهای را ارائه میکند و تغییرات رخ داده در آن باعث شدهاند این خودرو بهتر از هر زمان دیگری باشد.
از نظر ظاهری این خودرو سایر بهروزرسانیهای خانواده جیولیا را به همراه دارد. بدنه کاملاً مشابه نسخههای قبلی بوده و فقط چراغهای عقب از نوع LED هستند. همچنین نشانهای روی بدنه و سایر تریم ها نیز تیرهتر شدهاند.
طیف جدیدی از رنگهای بدنه نیز عرضه شده که شامل قرمز، سبز و زرد طلایی میباشد. کالیپرهای ترمز را نیز میتوان به رنگهای مشکی براق، قرمز یا زرد درآورد.
اگرچه رنگهای بدنه از مدلهای خاطرهانگیز آلفارومئو گرفته شدهاند اما تجربه رانندگی جیولیا کوادروفولیو ۲۰۲۰ کاملاً بهروز میباشد. نقطه مرکزی این مجموعه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. در هر سرعت و دندهای پرفورمنس بسیار خوبی وجود دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این سدان ایتالیایی در زیر ۴ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت خودرو همانند مدلهای آلمانی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود نبوده و تا سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت میتوان تاخت.
صدای عصبانی پیشرانه شما را به بالاتر بردن دور آن تشویق میکند. این پیشرانه رگههایی از نیروگاههای فراری را در خود دارد. اگر خواهان صدای بیشتر و لذتبخشتری باشید میتوانید سیستم اگزوز آکراپوویچ با قیمت ۳۲۵۰ پوند را سفارش دهید که کمی هم سبکتر از نسخه استاندارد میباشد.
تنها گیربکس در دسترس برای جیولیا کوادروفولیو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF است. این گیربکس عملکرد بسیار خوبی داشته و در زمان نیاز تعویضهای دقیق و سریعی را به نمایش میگذارد. پدال شیفترهای آلومینیومی پشت فرمان نیز حس خوبی دارند. البته در سرعتهای پایین احتمال تعویضهای ناهنجار وجود دارد.
اگرچه میتوان به راحتی اجازه داد پیشرانه کل تجربه رانندگی را تحت تأثیر قرار دهد اما این شاسی جیولیاست که باعث میشود قدرت ۵۰۰ اسبی پیشرانه در دسترس باشد. این سدان دیفرانسیل عقب در اکثر اوقات کشش فوقالعادهای را به نمایش میگذارد.
فرمان هم در مقایسه با رقبا بسیار سریع بوده اما میزان واکنش آن به خوبی با شاسی هماهنگ شده است. فرمان نیز دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. این خودرو سبک بوده و واقعاً هم میتوان آن را حس کرد. تعویضهای سریع لاین حرکتی باعث خلل در رفتار خودرو نشده و وجود دستانداز در میانهی پیچها نیز تأثیری بر پایداری جیولیا کوادروفولیو نخواهد گذاشت. تکان های بدنه نیز به خوبی محدود شدهاند.
دامپرهای تطبیقی موجود به راننده اجازه میدهند حالتهای اسپورت یا راحتتر را برای سیستم تعلیق انتخاب کنند. اگرچه در حالت اسپورت سفتی زیادی وجود دارد اما کیفیت سواری بد نیست و در حالت دوم نیز راحتی آن قابلتوجه است. جیولیا کوادروفولیو بهتر از هر رقیب دیگری دستاندازها را جذب میکند.
و این راحتی سواری با آسایش کلی بهتر نسبت به مدلهای پیشین همراه شده است. آلفارومئو روی کاهش صداها، لرزشها و ناهنجاریها در کابین تمرکز کرده و بنابراین این یک سدان چهار درب بهتر نسبت به قبل میباشد.
به غیر از موارد یاد شده تغییر خاصی در کوادروفولیو ۲۰۲۰ مشاهده نمیشود. رنگهای کالیپرهای ترمز شاید عوض شده باشند اما همچنان قدرتمند عمل میکنند. دیسکهای کربن سرامیکی هم در دسترس هستند اما توصیه میشود ۵۵۰۰ پوند را در جیب خود گذاشته و همچنان از دیسکهای فولادی استفاده شود. شاید دیسکهای سرامیک کربنی برای پیست مناسب باشند اما در سرعتهای پایین میتوانند سروصدا کنند.
داخل کابین هم دو مشکل بزرگ مدل پیشین یعنی کیفیت و تکنولوژی تا حدی مرتفع شده است. کیفیت کابین با وجود کنسول مرکزی جدید ارتقا یافته و دیگر خبری از دستهدنده ارزانقیمت و تریم اطراف آن نیست. هماکنون از دستهدنده چرمی جدید و تریم فیبر کربن استفاده شده است.
سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز برای اولین بار از صفحه لمسی جدیدی سود برده و طراحی تبلت مانندی برای منوی اصلی دارد. همچنین استفاده از این طراحی باعث شده نماد عملکردهای اصلی بزرگتر شود. منوهای پرفورمنس خاص مدل کوادروفولیو به راننده اجازه میدهد میزان شتاب، قدرت و گشتاور و فشار توربو و لاستیکها را اندازه گیرد.
جدای از دیسکهای سرامیکی و اگزوز سفارشی، رانندگان میتوانند آپشن های دیگری را نیز سفارش دهند که از جمله آنها میتوان به کمربندهای ایمنی سبز یا قرمز، صندلیهای جلوی سبکوزن و اسپورت اسپارکو و سقف فیبر کربنی اشاره نمود.
یافتن نقطهضعف در جیولیا کوادروفولیو واقعاً سخت است. با اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی نسبت به قبل بهبود یافته اما خب نسبت به سیستم بکار رفته در ب ام و کند عمل میکند؛ اما خب باید در نظر گرفت قیمت آلفارومئو از ۶۷۱۹۵ پوند شروع میشود که حدود ۱۰ هزار پوند ارزانتر از مرسدس-ای ام جی C63 میباشد.
چندین سال پس از عرضه، جیولیا کوادروفولیو یکی از جذابترین سوپر سدان های بازار است. تجربه رانندگی این خودرو درست مشابه قبل بوده اما بهبودهای حداقلی اعمال شده باعث شدهاند جیولیا بهتر از همیشه باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی بازنگری شده جیولیا هنوز عالی نیست اما خب میتوان نقاط ضعف آن را فراموش کرد. نسل جدید ب ام و M3 کار سختی برای شکست دادن این ایتالیایی پراستعداد دارد.
مشخصات آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو
- قیمت: 67195 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 307 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی موتورز
۱۵ شهریور ۱۳۹۹چطور این پلاکش بغله
اون وقتm4 وسط جلو پنجره؟
nikzad
۱۵ شهریور ۱۳۹۹بعضی اوقات از زیبایی ماشین کم میکنه در ضمن بعضی از ایالت های امریکا زدن پلاک جلو اجبار نیست.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ شهریور ۱۳۹۹مطمئناً از M3 خاصتر هست
اما M3 شناختهشدهتره
ولی انتخاب من این ماشین هست که مطمئناً هیجانانگیزتره .
MAHDI
۱۵ شهریور ۱۳۹۹خوبه که کیفیت کابین جولیا QV و استلویو QV بهتر شده چون نسخه قبل کیفیت خیلی پایینی داشتن در مقابل رقبا.
فعلا قوی ترین نسخه M3 نسل فعلی M3CS هستش که در خط مستقیم سریع تر از آلفارومئو جولیا QV هستش همونطور که در درگ CAR MAG بین این دو CS پیروز شد.
اما اختلاف اصلی در پیست هستش جایی که حتی M3 کامپتیشن هم در پیست سریع تر از همه رقبا بوده اما M3CS اختلافش اونقدر با آلفارومئو جولیا QV و مرسدس C63S زیاده که انگار در سطح خیلی بالاتری هستش. هرچند M3CS وM4 CS در چند پیست حتی از E63S و RS7 جدید هم سریع تر بودن. و در 2 پیست مگنی کورس و پیست لمانز بوگاتی M4CS تونست سریع تر از AMG GT63S باشه.
اما در عوض جولیا QV در خط مستقیم از M3 کامپتیشن سریع تره و البته نسخه محدود و خیلی قوی تری از جولیا یعنی جولیا GTA هم معرفی شدکه باید دید در پیست چه عملکردی خواهد داشت!!!!!!
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹از همین مقایسههای غلطه که نتیجه غلط میگیری
AMG-GT 4 Door,سدان فول سایز ۲۱۵۰ کیلویی ۶۳۰ اسبی رو با M3CS,سدان کامپکت ۱۶۰۰کیلویی(مطمئنا یه مقدار کمتر)
۵۵۰ اسبی مقایسه میکنی که با یه حساب کتاب خیلی ساده معلومه کدوم باید سریعتر باشه
MAHDI
۱۶ شهریور ۱۳۹۹کسی مقایسه نکرد. بحث سره عملکرد فوق العاده M3CS وM4CS هستش که با 460 اسب بخار که حتی در نسخه CS بازم نزدیک به 50 اسب بخار از آلفارومئو جولیا و مرسدس C63S ضعیف تره اما عملکرد خیلی قوی تری در خط مستقیم و پیست داره نسبت به اونا.
در چند پیست مرسدس AMG GT63S از M3 CS سریع تره که باید ام باشه چون حدود 200 اسب بخار قوی تره و البته برای عملکرد خوب در پیست توسعه داده شده. اما بازم با این حال M4 CS در 2 پیست که اونها هم راننده مشترک دارن تونسته چنین عملکردی داشته باشه و تونسته زمان سریع تری رو ثبت کنه.
NISSAN GTR SOLTAN
۱۶ شهریور ۱۳۹۹کسی از شما نخواست عملکرد m3cs و m4cs رو توی هر کامنت صدبار تکرار کنی
الان گفتی gt63s قدرتش 200 اسب از m3cs بیشتره چرا اینو نمیگی که وزن gt63s چه اختلافی با m3cs داره
وزن gt63s حدود 2164 کیلوگرم
وزن m3cs حدود 1585 کیلوگرم
وزن m4cs حدود 1579 کیلوگرم
توی کامنت قبلی هم گفتم پیست فقط و فقط نوربرینگ چون رکورد فقط توی این پیست بصورت رسمی ثبت میشه
gt63s توی نوربرینگ از تمامی ماشین های bmw سریعتره
NISSAN GTR SOLTAN
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بعضی وقتها که شما حرف از تعصب میزنید واقعا خندم میگیره
این پست در مورد alfaromeo qv بود و اصلا ربطی به بی ام و نداشت ولی شما توی همین یه کامنتت ده تا مدل بی ام و رو نام بردی و شروع کردی به مقایسه کردن بعدشم اومدی m4cs رو با gt63s مقایسه کردی
نمیدونم چرا شما اصرار دارید اینقدر پیست های متفرقه رو نام ببری چرا از پیست نوربرینگ نام نمیبری
هر ماشینی هر رکوردی که توی کلاس خودش ثبت کنه فقط و فقط وقتی توی نوربرینگ به ثبت برسه به عنوان رکورد جهانی حساب میشه و اینو همه میدونن
gt63s توی کلاس خودش تا مدت زیادی رکورد دار بود که مدتی پیش با اختلاف کمی رکوردش شکسته شد ولی خیلی زود دوباره رکورد خودشو پس میگیره
gt63s توی پیست نوربرینگ با رکورد رسمی که ثبت کرده از سریع ترین ماشین بی ام و هم سریعتره
هیچ bmw ای تا حالا توی پیست حتی نسخه های با پکبج پیست هم نتونستن رکورد gt63s رو توی نوربرینگ بزنن
البته با کسی که m4cs رو با وزن کمش میاد با gt63s که 2200 کیلوگرم وزشنه مقایسه میکنه نمیشه بحث کرد
یا علی
nikzad
۱۵ شهریور ۱۳۹۹این ماشین بسیار زیبا هست و اعداد پیشرانه واقعا عالیه اما مصرف سوخت یکم نرمال نیست البته با این قدرت و شتاب کمی منصفانه میتونه باشه.
مهرداد كمال
۱۵ شهریور ۱۳۹۹فراری چهار در
Hussein
۱۵ شهریور ۱۳۹۹یه طراحی و فیس پررو ?که نشون میده باید یه جنتلمن خوشتبپپشت اینماشین باشه
خیلی زیباست واقعا ?
ولی تنها ایرادی که داره داشبورد و صندلی های این ماشین هست
به نظرم بعضی از شرکت ها برای قسمت های داخلی باید با بنتلی کار کنن
رامین
۱۵ شهریور ۱۳۹۹خاص ترین سدان دنیا ??
Moein
۱۵ شهریور ۱۳۹۹من فدای اون رخ بشم ???
چقدر عشقه آخه این آلفا
AMG///
۱۵ شهریور ۱۳۹۹بستگی داره کجا باشم
اگه تو آمریکا یا کانادا باشم یا c63 میخرم یا m3
اما اگه تو ایتالیا باشم صد درصد اینو میخرم
حسین
۸ دی ۱۳۹۹چه فرقی می کنه
محمدهادی
۱۵ شهریور ۱۳۹۹واقعا خدایان سوپر سدان ها خیلی وقته این ماشین و بی ام و و جاگوار فککنم اف تایپ باشه هستن
البته اونور دنیا هم یه هم تراز با استعداد به نام کادیلاک CTS تمام حرکات این سه برادر ناتنی رو رصد میکنه…
زنده باد ماشینای کار درست و جایگزین نشدنی
Hadi
۱۶ شهریور ۱۳۹۹از بهترین سدان های اسپرت بازاره…
لامصب از هر نظر چیزی کم نداره ?
بچه فراری جذاب ?
Carbonado Aventador
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ما که فقط تو نید فور اسپید فقط تونستیم باهاش رانندگیکنیم..
ولی تو همون بازی هم صدای پیشرانه و پرفومنسش فوق العاده بود و ادم دلش نمیومد ماشین قویتر بخره?
رامتین
۱۶ شهریور ۱۳۹۹از خیلی از نظرها عالیست اما من انتخابم M4 هست.
chiron sport
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ماشین ۵۰۰ اسبی بامصرف سوخت پژو ۴۰۵
Mad.z.Max
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی کمتر، چارصدوپنج صفر (پارس و سمند با همون موتور) ازش کولر بگیری، توی شهر میره واسه بالای صدی پونزده شونزده لیتر..
علی آرین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹مدل قبلی این ماشین به قدری خوب بود ک کارشناسای موتورترند و مجری های برنامه ی موتورترند ایگنیشن ینی جانی لیبرمن و جیسون کامیسا روانی این ماشین شده بودن و این سدان رو برترین ماشین سگمنت خودش توصیف کردن .
میشه گفت این ماشین یه سدان با لذت رانندگی فراری هست