آلفا رومئو

بررسی آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵

آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ یک خودروی اسپرت دوست‌داشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژی‌های جدید بهره برده است. این خودرو تابستان امسال در ۵۰۰ نسخه محدود با قیمت ۶۹۶۹۵ دلار عرضه شده است. در این خودرو تجهیزات کاملی به کار گرفته شده که همه در جهت بهبود عملکرد عمل می‌کنند. این در حالی است که نمونه‌های بعدی آلفا رومئو 4C که در پاییز امسال به بازار می‌آیند، قیمتی برابر ۵۵۱۹۵ دلار خواهند داشت. مقامات کرایسلر، اصرار دارند که مدل 4C با هفت مدل دیگر از آلفا رومئو تا سال ۲۰۱۸ همراه گردد. آلفا در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ به فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسد و از بازار آمریکا انتظار دارد که ۱۵۰ هزار دستگاه از این فروش را به خود اختصاص دهند. این رقم با فروش کلی آلفا در سال گذشته مقایسه کنید که ۷۰ هزار دستگاه بوده است.

2015 Alfa Romeo 4C
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
مشابهت ظاهری با دیگر مارک‌های شمال ایتالیا چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که لورنزو راماچیوتی، رئیس استودیوی طراحی فیات کرایسلر، قبلاً با کمپانی‌هایی مانند فراری، مازراتی و پینین فارینا کار می‌کرده است. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی ۳۳ استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوه‌ای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند.
2015 Alfa Romeo 4C
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
این خودرو با وسواس زیاد توسط گروه «آدلر» در ایتالیا مونتاژ شده است. پیشرانه 4C از یک موتور توربوی چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و ظرفیت ۱۷۴۲ سی‌سی تأمین می‌شود که ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت دارد. تنها گیربکس ارائه شده نیز یک دوکلاچه ۶ دنده اتوماتیک است.
2015 Alfa Romeo 4C
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
برای دوام بیشتر، کلاچ خشک اتوماتیک به‌گونه‌ای طراحی شده که از استارت‌های ناشیانه و سخت جلوگیری کند. این عملکرد حتی در هنگام درگیر کردن سیستم کنترل شروع حرکت نیز برقرار خواهد بود. در همین حال، با نزدیک به ۱/۴۹ اتمسفر فشار در بوست و گشتاور خروجی ۳۵۰ نیوتن‌متر، آلفا رومئو 4C می‌تواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مرز ۱۱۰ مایل بر ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) را در دنده چهارم رد کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. البته صدای موتور این آلفا اصلاً شبیه به ملودی V8 فراری نیست، ولی باز هم صدای گوش‌نوازی دارد و با یک آپشن اگزوز مسابقه‌ای (۵۰۰ دلار) بهتر از این هم می‌شود.
2015-alfa-romeo-4c-steering-wheel
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعت‌سنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین می‌توان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمام‌فصل (All-Weather). این حالت‌های رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر می‌دهد. در همین حال یک حالت مسابقه‌ای نیز می‌تواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.
همچنین یک سیستم صوتی به سبک ۱۹۸۰ استفاده شده که مسافر می‌تواند آن را کنترل کند. اگر استفاده از آن برای مسافرتان ناخوشایند بود، بگذارید با اتوبوس برود!، چون اینجا واقعاً یک خودروی راحت مسافری نیست. به‌علاوه، خبری از تکیه‌گاه دست برای صندلی نیست و مسافر باید برای تکیه‌گاه به دنبال دسته درها بگردد. البته حداقل به لطف قوانین فدرال، صندلی‌های مسافری این خودرو می‌توانند به جلو و عقب خم شوند.
آلفا می‌گوید که پلاستیک مشکی و مات که به عنوان استاندارد در کابین استفاده شده، «آسفالت» نام دارد؛ یک عنوان عجیب برای شرایط ناراحت کابین آلفا رومئو 4C. با این حال، یک پکیج چرم ۲۷۵۰ دلاری نیز ارائه شده که می‌تواند شرایطی نزدیک فراری را در داخل کابین شبیه‌سازی کند.
2015 Alfa Romeo 4C
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگین‌تر است. البته این وزن، هنوز هم نمی‌تواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل می‌کند و علی‌رغم سرعت کم در واکنش، راضی‌کننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد می‌کنند. لاستیک‌های چسبان نیز نیروی متوقف‌کننده ۱.25g را فراهم می‌کنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای ۲۰۵/45ZR-17 در جلو و ۲۳۵/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده می‌کند که باعث چسبندگی جانبی ۱.1g خواهند شد.
از لحاظ قیمت، آلفا رومئو خودرویی است که باید خودروهای سطح بالایی مانند آئودی TT RS، پورشه کایمن و حتی شورولت کوروت استینگری مقایسه شود؛ ولی 4C شبیه هیچکدام از این خودروها نیست. وقتی لوتوس الیزه و لوتوس اگزیج از بازار امریکا رفته باشند، یک جایگاه ویژه برای آلفا 4C باقی می‌ماند.
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵

قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار

پیشرانه

  • موتور: ۱/۷ لیتری توربو DOHC I4.
  • قدرت: ۲۳۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۵۰.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه.
  • انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب.

ابعاد

  • طول × عرض × ارتفاع: ۴ × ۱/۸۸ × ۱/۱۸ متر.
  • فاصله محوری: ۲/۳۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۱۸ کیلوگرم.
  • ظرفیت حمل وسایل: ۱۰۴/۷ لیتر.

عملکرد

  • صفر تا ۹۶/۶: ۴/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف سوخت: ۹/۸ لیتر در شهر، ۶/۹۲ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه ولی قیمتش یه کم تنده به نظر من.
    پورشه رو بهش ترجیح میدم،ضمن اینکه خیلی برنامه ی بلندپروازانه ای داره آلفا.ولی خب امیدوارم که موفق بشه.
    راستی با 65 هزار تا من بدون توجه به نوع خودرو و کلاسش،یه BMW میگیرم!
    دوستان رو هم میدونم که چی میگیرن! :)

    1. شاهین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      از اونجایی که مغز ناقص بنده علاقه ی چندانی به حفظ اعداد نداره(!) قیمتشو اشتباه نوشتم! 69-55 هزار تا صحیح تر هستش که من اگه داشتم یه فکرهایی براش داشتم!
      ارادت

      1. شهاب

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        چییییی میگی؟
        55 هزار دلار بدی برا 237 اسب و یکم خاص بودن!؟
        حول وهوش قیمت این بهترین گزینه های نو و دسته 2 کامارو ZL1 ، ماستنگ شلبی ، نیسان GT-R چپی در حد یه طرف رنگ!! وانواع آلمانی ها که بهش واقف هسین. . .

        1. Arash66

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (87 ديدگاه)

          خداییش لگن های امریکایی رو داری با الفا مقایسه میکنی !؟

        2. شاهین

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          لگن آمریکایی؟! هر ماشینی جایگاه خاص خودشو داره دوست عزیز و هر کسی هم دیدگاه خاص خودشو.
          علاقه ی من BMW M5 هستش ولی با این پول نمیشه خریدش،عوضش میشه M3 گرفت.من صد در صد اگه پول داشتم M3 رو می گرفتم.

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          ارش جان چی گفتی داداشم ؟؟؟

          اگر به کوروت و وایپر گفتی لگن ، من کاری ندارم ولی

          توروخدا به چلنجر و کامارو و موستانگ و چارجر نگو .

          انصافا در رده ی قیمتیه خودشون عالین .

        4. Ehsan

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          من هم نظرم به M3 بشدت نزدیکتر است

        5. Arash66

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (87 ديدگاه)

          مبلاد جان، قبولت دارم به نظر من هم امریکایی فقط چلنجر کامارو و برند کادیلاک خداییش بقیه که فقط ماشین پلاستیکی هستن !
          آخه اومده آلفا رو با اینا مقایسه میکنه !

        6. Alpha

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (544 ديدگاه)

          همون zL1 تو پیست با اختلاف حداقل 20 ثانیه از 4c میخوره ! ماشین فقط به اعداد نیست دوست عزیز.بوگاتی هم 1200 اسب داره ولی از یه پاگانی 700 اسبی تو جاده میخوره ! همه جاده ها که مسیر مستقیم نیستن !

      2. e.scamp

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1949 ديدگاه)

        انتخاب من آئودی بود اگه داشتم

      3. خاوری

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        شاهین آلفا یه برند ویژه س.. خیلی از پورشه خاص تره… درضمن لذت رانندگیش هم خیلی بالاس..البته مث پورشه نیست ولی اگه آلفاسوار شی پشت چراغ قرمز همه نگات میکنن

    2. Ehsan

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      شاهین جان بالاخره موفق شدی تبلیغ رو ببینی ؟ یا فقط توضیحات رو خوندی ؟

      1. شاهین

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        داداش احسان فکر کردم که یادت رفته زیپ شده شو بفرستی ولی الان رفتم Inbox رو زیر و رو کردم و پیداش کردم! واقعا دستت درد نکنه داداش،شرمنده کردی منو.خیلی ویدئوی جالب و هشدار دهنده ای بود.ای کاش اونو جایی آپ میکردی تا دوستان هم بتونن بینن.
        بازم ممنون ازت.

        راستی پژو جون،داداش شرمنده.واسه ی گوشیم یه مشکلی پیش اومده که نتونستم جوابتو بدم.شرمندتم داداش.
        تا نیمه ی تیر ماه امتحانام طول میکشه،بعدش اگه عمری باشه بیشتر میام پدال.
        ارادتمندم.

        1. Ehsan

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          اره تبلیغ جالبی بود فکر کنم اگر پدال خودش این تبلیغ رو بگذاره بهتر باشه ، نه ؟
          اگر جیمیل شون رو برام بفرستی بفرستم برای پدال ، بعد اگر خواستند منتشر کنند

        2. زیگما

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          تبلیغ چی؟
          چرآ پنهان کاری میکنید؟
          :(

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          وایسا الان برات میفرستم .

        4. Ehsan

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          زیگما جیمیلتو نداشتم که برات بفرستم

    3. meysam

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      هیچ وقت آلفا تو رویاهام نبوده، با اینکه خیلی خوشگله.

    4. هاتف

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      دوستان اگر معنی عشق به ماشینو که یک واژه بی معنی هست رو بفهمید متوجه میشوید که ماشین فقط اسب بخارو شتابو بیشینه سرعت نیست. ماشین رو باید دید باید درک کردو باید حس کرد. اگر ماشین های عظلانی آمریکایی پرقدرت باشن اگر GTR سریعو دقیق باشه اگر لامبورگینی خوشکله ولی الفا مثل لیلی برای مجنون. اینو من نمیگم بلکه تمام عشاق ماشین میگن: هر کس که عاشق ماشین هست باید یه دونه آلفا داشته باشه…
      این رو هم اضافه کنم که آلفا بود فراری رو به اینجا رسوند…

  2. عرفان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    “آلفای خاص برای آدمای خاص”
    کمتر کسی هست که این مدل ماشین رو به آئودی تی تی و حتی کوروت ترجیح بده ولی وقتی حرف از آلفا میشه میدونی که حتما بویی از ایتالیا درونش وجود داره و شاید با دیگر هم وطن هاش چون فراری فاصله زیادی داشته باشه ولی کسانی که سواری این ماشینو تجربه کردن میدونن نسبت به چیزی که ازش انتظار میره خیلی فراتره…

    1. مک میسل

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ظاهرش خیلی دوست داشتنیه….مخصوصا نمای عقبش..فقط به نظرم موتورش یکم ضعیفه با این مشخصات………….فکر کنم بهتر از ایودی تی تی باشه

  3. زیگما

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خیلی عرضش محدوده
    اگر تولید انبوه به معنی واقعی کلمه بود، میتونست موفقیت تجاری عظیمی برای فیات به ارمغان بیاره
    ولی در هر حال
    خاص بودن همیشه بهای سنگینی داره!

    1. شاهین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام زیگما جون.آقا یه مدت نبودی نگران بودیم.ان شاالله که مشکلی نبوده.خیلی مخلصم.

      1. زیگما

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        نه چیزی نبود .
        شاهین جون چند تا مطلب از خودت بذار ببینیم اطلاعاتت در چه حدیه.(ترجمه نه!)

        1. شاهین

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          در جه موردی مثلا؟ ارتفاع زدنی که گذاشته بودم ترجمه نبود.الان هر چیو که نگاه میکنی ترجمه هستش دیگه! خودروی 200 هزار تایی رو که نمیشه تست فنی کرد!

        2. زیگما

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بیخیال اصلا ولش کن.

        3. شاهین

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          زیگما جون عمده ی آگاهی من در مورد خودروهای داخلی و زیر 70 میلیون هستش که البته تعداد انگشت شماری بیش نیستن!
          در کل اگه بخوام متواضعانه حرف بزنم(!)،شما منو به عنوان یه “علاقه مند به دنیای خودرو” بدون.
          بازم اگه موقعیتش پیش بیاد به روی چشم داداش.البته از وقتی که باهات آشنا شدم،ارادتم دو چندان شد.
          خیلی مخلصم.

        4. زیگما

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          قربونت.

  4. Ehsan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    اگر انیمیشن رنگو رو دیده باشید عقبش خیلی شبیه رنگوست
    به نظرم الفا الان یک خودرویست که همه میراثش رو به یاد میارند نه میراث داران رو ، حالا باید دید 4C میراثدار خوبیست یا نه ؟

    1. زیگما

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      رنگو مارمولک چه شباهتی با این داره ؟ :|

      1. Ehsan

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        چشمهاش شبیه این چراغ های عقبش هستند :V

        1. زیگما

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          هه هه
          خندم گرفت وقتی دیدمش
          یه زمانی اواتار من همین عکس بود…یادش بخیر

        2. Ehsan

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          یکی از بهترین انیمیشن هایی که دیدم بود
          کارگردانشم وربینسکی بود ( کارگردان دزدان دریایی کارائیب )

        3. زیگما

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اره خیلی زیبا بود
          ژانر وسترن رو به صورت انیمیشن در اوردند که بی نظیر از آب در اومد.

  5. توفیقی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    من که فقط از مدل 8C SPYDER خوشم میاد.بیشتر فراری رو از ایتالیا می پسندم چون کارخونش با اصل و نصبه. لامبورگینی خیلی کوچیکه تنولوژیش هم نسبت به فراری کمتره.

    فراری سلطان خودروهای سوپر اسپرته
    و یک سوپرت اسپرت ساز به تمام معنا نه آلفا

    1. Alpha

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      آلفا هم بی اصل و نصب نیست !

  6. مک میسل

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    بچه ها جلوش به نظرم زشته نه؟؟؟؟؟؟

  7. PEUGEOT

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اگه اون مثلث مخصوص الفا رومئو رو برداری جلوی ماشین خیلی شبیه پورشه باکستر هست
    از طراحی داخلی و پشت ماشین هم خوشم اومد زیباست

  8. امید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    از هر طرف جلو عقب کنار نگاش میکنم طراحی خوبی داره

  9. حسين

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    توی یه مقاله خوندم که پشت فرمون آلفا رومئو هندلینگ و چسبندگی و راحتی و اینا مهم نیست، مهم اون حسیه که از روندن یه آلفا به آدم القا میشه!!! جالبه، نه؟ خیلی خاصه

  10. رامتین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    طراحیش خوبه، چرا که ایتالیاها کلا در همه زمینه های طراحی در دنیا سرآمدند و برترین دانشگاههای جهان در زمینه طراحی (نه صرفا طراحی ماشین) مربوط به دانشگاههای میلان و رم هست.
    اما معایب این اتومبیل: قیمت 70000 دلار واقعا یکم براش زیاده. این اتومبیل صرفا 2 نفره هست، بهتر بود صندلی عقب هرچند تنگ و کوچک هم میداشت. قدرت بالا و شتاب خوبی داره که البته دلیل عمدش وزن کم ماشینه، به این دلیل حداکثر سرعتش 257 بیشتر نیست، انتظار میرفت در حد پورشه باکستر سرعت 270 حداقل میداشت.
    در کل این اتومبیل وارد ایران هیچگاه نخواهد شد و بحث در موردش بی فایدست اما دوستان باید بدونید که آلفا جولیتا و آلفا میتو کلا از رده تولید خارج خواهند شد و مدلهای سدان جولیا (نه جولیتا) با قدرت 200 تا 300 در سال 2016 و 2017 با چهره بسیار زیبا وارد ایران هم خواهد شد که واقعا گزینه اول خرید با قیمت حدود 200 تومن خواهد یود.

  11. آترون

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    just & only Alfa Italy

    برند متفاوت انسان های متفاوت

  12. hamid3x

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من که با این پول لو توس اوورا انتخاب میکنم.
    قدرت بیشتری داره بعدش با تکنولوژی فرمول 1 ساخته شده،به نظر من اسپرت تر و زیباتر از آلفا هستش

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    من اگر پول بیکار داشته باشم این ماشینو میخرم . چون اولویت من خرید بنز

    هست . اما این ماشین مشتریهای خاص خودشو داره .

    اگر الفا روی موتور این مدل کار میکرد و مثل بنز از یک موتور 2000 سی سی

    قدرت بیشتری میگرفت ، تیغش برنده تر بود .

    موتورش ضعیفه . باید یک 4سیلندر توپ روش میذاشت .

  14. hamid3x

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    راستی امشب یه ادم خوش شانس یک بنز cکلاس برنده میشه خوش بحالش.خودمونیم
    ارزش ماانسان هارو اندازه یه…میدونند چون اگه بخواند ملت واسشون کاری کنه یه پرایدی ، پولی ، مزایایی چیزی قرار میدن بعد کل نیشن enهم با کله و با تمام وجود خم میشند و …میکنند
    ببخشید به خاطر نگارش

  15. ESI

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا ماشین های ایتالیائی قیمتاشون منصفانه نیست

    1. sorena scirocco

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      همین بس که ایتالیاییه،نه فقط خودرو بلکه هرچی که میسازن ارزشمنده

  16. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    قدرت موتورش نسبت به حجمش واقعا خوبه و طراحی زیبایی داره.اما خرید این ماشین واقعا حماقته.کروت 2000 دلار از این ارزونتره.توی لوکس ها هم با این پول میشه بنز کلاس E با اپشنای متنوع گرفت.واقعا جز کسی که دوست داره ماشین اسپرت کوچولو داشته باشه هیچ دلیلی نداره اینو بخره

  17. Ghost

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی قیمتش گرونه , خیلی !!!

  18. سام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    یک اثر هنری از کشور طراحان بزرگ . علت گرونی ماشین های اسپورت ایتالیایی به خاطر مواد اولیه مرغوبیه که تو اونا استفاده می شه، مثل صندلی های مرغوب چرمی،ترمزهای سرامیکی،استفاده از فیبرکربن در بدنه،و بالاتر از همه دستمزدهای بالا و انحصار تولید( مثلا فراری تولیدش رو به 7000 دستگاه در سال محدود کرده و جالب اینجاست که برای همه شون مشتری صف کشیده!)و در نهایت جاذبه برند و معروفیت نام اون توی دنیا،الان هر کمتر کسی که توی جهان علاقه به ماشین داشته باشه و در عوض مجذوب فراری،لامبورگینی،مازراتی و آلفا نشه.

  19. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی جالبه الفا با این همه ابهت تو فکر فروش سالانه 400 هزار دستگاست
    ویران خودرو و سایپا با این همه بازار انحصاری این همه فروش هر روز میگن بده کاریم

  20. ali

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    طراحی جلوش کمی شیبیه پورشه است!!
    مخصوصا چراغ هاش!!
    شاید یکی از نقاط قوت این ماشین طراحی کم نظیرش باشه!!!

    1. Nila

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تو داری پورشه رو با الفا مقایسه میکنی اصلا از هیچ نظر باهم قابل مقایسه نیستن

  21. Arash66

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یادتون باشه

    طراحی آلفا
    اسپرت بی ام و
    لوکس بنز
    امنیت ولو
    آئودی عشق

  22. یه پسل باهوش

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    این مدل جولیتا که تو خیابون ها دور دور می زنه رو وقتی می بینی واقعا احساس می کنی با بقبه ماشین ها فرق داره

    واقعا ایتالیا عجب کشوریه

  23. میلاد غفاری

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    4c یه مدل خیلی زیباست تو ایران هم وارد شده اما به تعداد انگشتای یه دست یه قیمت عجیبی روش گذاشتن که رغبت نمیکنی نگاش کنی 900 میلیون تومان …. به نظرتون می ارزه ؟

  24. farshad

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش لطفا درباره ی ماشین امریکایی حرفی نباشه که اصلا ایرادی بهشون نیست از موستانگ ۶۵ چارجرو چلنجرو کامارو اس و شورلت مالیبو گرفته تا سری جدیدای پونتاکو کامارو شورلت هیچ ایرادی بهشون نیست حتی ماشینهای کلکسیونی قدیمیشیون که اگه بری تو سایت ماشین امریکایی ارزش خدا تومنی دارن مثل لینکلن کنتنیتاله ایتالیا پیشتر ماشینای سوپر اسپرت میزنه مثل فراری و لامبورو مازراتی که من خودم عاشق اف ۵۰ و انزوی فراریم ولی االفاش هنوز کار داره تا به اینا برسه

    1. محمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود بیکران
      اینجا جا داره به اون بزرگواری که گفته بودن “لگن های آمریکایی ” بگم قبل از اینکه نظر آماتوری بدی بهتره که یه بار از نزدیک به مانستر های آمریکایی یه نظر بندازی. لازم نیست سوار بشی . فورد GT همونه که بارها فراری رو توی لمان شکست داده.
      در ضمن یه کم مطالعه در مورد خودرو هم بد نیست .
      با پوزش از اینکه این پست خیلی با تاخیره چون تازه این Subject رو خوندم.
      پیروز باشید.

  25. پوریا

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یکی دارم ولی خیلی کوچیکه اما قیمت بالا من خریدم ۹۵۰ میلیون می خوام بفروشم کی می خره

    1. Nila

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فقط به خاطر اینکه کوچیکه

  26. Mehdi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش حیف پول
    بهش نمیخوره این قیمت
    با همین پول میشه بهترین بنز،بی ام و،پورشه یا خیلی ماشینا دیگه خرید
    حتی بهتره این کوچولو

  27. شروین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، امروز (14/05/93) مشهد، رفتم نمایندگی آلفارومئو و یدونه 4C گذاشته بودن بین میتا و جولیتا. پرسیدم قیمتشو و گفتن قیمتش بین 530 تا 580 میلیونه! جالب اینکه توی بازار من قیمت کردم و تا 900 میلیون قیمت دادن!!! و جالبه باز بدونید قیمت کمپانیش 231 میلیونه!!

    1. Sina S13

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمتش همون 900ملیونه ودرموردقیمت کمپانی، باعوارض گمرک و…میشه 2.5برابرو باهزینه های حمل ونقل وپورسانت وحق شرکت واردکننده تقریبامیشه 540ملیون وبعدازاون رونمیدونم چرا900ملیونه.اگه شمافهمیدی به منم بگو.ولی کم عقلیه به جای پورشه 911آدم بره یدونه ازاینابخره.

  28. Nila

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیافش خوبه ولی با این قیمت من بی ام و رو ترجیح میدم

  29. Nila

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا ارزششو نداره پول بدی به یه الفا واقعا با BMW نمیشه مقایسه کرد

  30. مازیار

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    نظر دادن درست از نظر این حقیر،یعنی داشتن تجربه یا دانش یا جفتش باهم و غیر اینا فقط حرفه و ارتعاش هوا.
    لذت رانندگی اتوموبیل ایتالیایی قابل مقایسه با هیچ چیز حتی غولهای آلمانی هم نیست. لامبو ، فراری ، آلفا گلهای سرسبد این بازی هستند و میلیاردها از تمام دنیا اینارو میخرن و حالش رو می برن. نمونه آلفا 4c هایی که تو ایرانه وزنشون زیر هزار کیلو هست(نسخه اصل ایتالیایی) و شتابشون با وجود خیابانهای غیر استاندارد ایران همون چهارونیم ثانیه است .هرچند تو ایران واقعا نمیشه از شتاب خیلی استفاده کرد چون زیر بندی ماشین حتی با وجود صفحه محافظ بازم آسیب پذیره و تو ساندویچ ها ممکنه ماشین آسیب جدی ببینه. یکی از مشکلات دیگه این ماشین وجود صدای دائمی موتور تو اطاقه و بعد از دو سه هفته استفاده که ماشین عادی بشه تازه باید با صدا کنار بیاید.چراغهای خوشه ای جلو(عنکبوتی) هم علاوه به مشکل ظاهری سرپیچ ها هم مشکل و پخش نور داره.ولی چراغ عقبش بنظر من زیباست و کاربردی، هم کلاسیکه هم مدرن.تعویض دنده هم بی نقصه و اگر بخوایم یه مقایسه نسبی با ماشین دیگه بکنیم از (BMW335i (2012 ; که اونم جعبه دنده دوکلاجه با عکس العمل خوب داره، سرعت تعویض دنده تو 4C بهتر و سریعتره.
    چسبندگی علیرغم وزن کمش عالیه ولی تو سرعت های بالا برخلاف ماشین های جدید با فرمان برقی (توسرعت بالا عکس العمل فرمان کاهش میابد.) کنترلش کاملا کلاسیکه و مثل آلفاهای قدیمیه.اگر قدتون بلند باشه هم غیر کوتاهی ماشین که انگار کف خیابون نشستید با تنظیم فرمان هم بازم خیلی راحت نخواهید بود. سیستم صوتی هم تعریف چندانی نداره.قیمتش تو دلال بازی ها به پانصدوهفتاد میلیون هم برای رنگهای پرطرفدارش رسیده ولی اگه low option (بدون کیت صدا اگزوز، قابلیت تنظیم صندلی ها، …)با رنگ پایه راضی باشید میتونید زیر پانصد میلیون هم بخریدش.
    این ماشین در کل نمی تونه ماشین اصلی کسی باشه و بنظر من فقط برای گشت زدن آخر هفته اونم تو خیابون های نسبتا استاندارد و بدون سرعت گیر مناسبه.(بویژه آخر شب)
    البته وقتی همچین ماشینی میخرید رابه را هم باید به این و اون شیتیل بدید که تازگی بیشتر هم شده،خصوصا شبها.
    ولی تو شتاب میتونید پورشه کیمن s ، کاین، باکستر، پانامرا رو دود بدید. تو برند پورشه تنها ماشینی که میتونه رقیبش باشه پورشه 911 مدل 2013 به بعدش هست چون حتی 911 سال 2011 هم شتابش از 4C کمتره.اگر کسی از دوستان فایل تصویری هم خواست دارم.(خصوصا شتابش مقابل 911 (2011) تو اتوبان صیاد جنوب به شمال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا