در قسمت دوم سری مطالب اعلام برنامههای گروه فیات-کرایسلر به سراغ برند آلفارومئو رفتهایم. لانچیا و آلفارومئو دو خودروساز افسانهای ایتالیا هستند که هردو تحت تملک گروه فیات-کرایسلر قرار دارند؛ اما برخلاف لانچیا که تقریباً تعطیل شده و از بین رفته است، فیات-کرایسلر برنامههای زیادی برای آیندهٔ آلفارومئو دارد و قصد دارد این برند تاریخی را بیشازپیش در بازارهای جهانی مطرح کند. بدین منظور، فیات-کرایسلر در روز جمعه، مانند تمامی برندهایش، برای آلفارومئو هم استراتژی چهارسالهای را اعلام کرده است که شامل برنامههای این شرکت تا سال ۲۰۲۲ میشود.
طبق این استراتژی، این برند اصیل ایتالیایی قصد دارد یکی از محصولات نمادین خود یعنی مدل مشهور GTV را احیا کند. انتظار میرود GTV جدید در اصل نسخهٔ کوپهٔ مدل محبوب جولیا باشد. در برنامههایی که برای آیندهٔ آلفارومئو اعلام شده گفته شده است که GTV کوپهای اسپرت با توزیع وزن ۵۰-۵۰ بوده و ظرفیت حمل چهار نفر را دارد؛ اما مهمتر از اینها، قدرت این ماشین است که به لطف تکنولوژی E-Boost یا همان توربوشارژر الکتریکی به بیش از ۶۰۰ اسب بخار میرسد. GTV همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور مجهز بوده و با خودروهایی چون آئودی RS5، بامو M4 و مرسدس-آامگ C63 کوپه به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو تا سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد.
اما یکی دیگر از نامهای نمادین و پرافتخار آلفارومئو که بهزودی بازخواهد گشت نیز مدل 8C است. اولین استفادهٔ آلفارومئو از این نام به دههٔ ۳۰ میلادی بازمیگردد درحالیکه بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ نیز بار دیگر از این نام برای خودروی اسپرتی استفاده شد. البته این خودروی جدید که 8C Competizione نام گرفته بود، نمونهای تولید محدود بود که تنها هزار دستگاه از آن ساخته شد (شامل ۵۰۰ دستگاه کوپه و ۵۰۰ دستگاه اسپایدر). 8C جدید اما برخلاف گذشته یک سوپراسپرت موتور وسط با قوای محرکهٔ هیبریدی خواهد بود. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ بنزینی بایتوربو در عقب به همراه یک موتور الکتریکی در جلو میشود. مجموع خروجی این سیستم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود درحالیکه نیروی موتور بنزینی به چرخهای عقب منتقل شده و موتور الکتریکی هم چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. 8C جدید دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی بوده و در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد.
اما از این دو محصول جذاب آلفارومئو که بگذریم، به ساختههای معمولیتر این شرکت طی چهار سال آینده میرسیم. آلفارومئو که برای اولین بار با مدل استلویو به بخش کراساوورها وارد شد قصد دارد با تکیه بر موفقیت این خودرو دو کراساوور دیگر را هم به بازار عرضه کند. یکی از این کراساوورهای جدید در کلاس کامپکت بوده و در جایگاهی پایینتر از استلویو قرار میگیرد درحالیکه دومی بزرگتر از استلویو بوده و با خودروهایی چون بامو X5 و مرسدس بنز GLE به رقابت خواهد پرداخت؛ اما علاوه بر GTV، 8C و دو کراساوور جدید، آلفارومئو نسخههای فاصله محوری کشیده از مدلهای جولیا و استلویو را هم برای بازار چین تولید خواهد کرد تا از این طریق فروش خود را در چین تا سال ۲۰۲۲ تا حد قابلتوجهی افزایش دهد.
از سوی دیگر، آلفارومئو با پیشرانههای دیزلی خداحافظی کرده و به سمت قوای محرکهٔ هیبریدی حرکت خواهد کرد. بدین منظور آلفا قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ شش خودروی هیبریدی و پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه کند. در این رابطه گفته شده که هریک از محصولات کاملاً جدید یا بازطراحی شدهٔ آلفارومئو باید در نسخهٔ هیبریدی هم ارائه گردد. سازنده امیدوار است که بتواند بُردی تمام الکتریکی برابر با ۵۰ کیلومتر را برای محصولات هیبریدی خود فراهم سازد. در این راستا، مدلهای جولیا و استلویو هم پس از تجربهٔ بهروزرسانی و فیسلیفت میاندورهای خود، به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و همینطور تکنولوژی رانندگی خودکار مجهز خواهند شد.
در تصویری که از برنامههای آیندهٔ آلفارومئو منتشر شده همچنین دیده میشود که هاچبک کامپکت جولیتا همچنان در سبد محصولات این شرکت بافی خواهد ماند و تا پیش از سال ۲۰۲۲ نسل جدید آن معرفی خواهد شد تا با خودروهایی چون آئودی A3، مرسدس بنز A کلاس و بامو سری ۱ به رقابت بپردازد. این در حالی است که نسل جدید جولیتا نیز مانند دیگر محصولات جدید آلفارومئو به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو یا حتی سه مجهز خواهد بود؛ اما در این تصویر جای سگمنت B در برنامهٔ آیندهٔ آلفا خالی است که این احتمالاً یعنی مدل میتو بدون معرفی نسل جدید از سبد محصولات این شرکت کنار خواهد رفت.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۵ خرداد ۱۳۹۷الفا داره پله های موفقیت با سرعت طی میکنه فکری به حال مازراتی بکنید که حسابی تو فروش به مشکل خورده
PARTHIAN
۱۵ خرداد ۱۳۹۷بنظرم مازراتی باید نسل جدید سدانهاشو رونمایی کنه
ایمان
۱۵ خرداد ۱۳۹۷برنامه های خوبی برای آلفا ترسیم کردن با احیای مدل های GTV و 8C که میان تنور رقابت رو گرم و آلفا رو سربلند کنن
ارش
۱۵ خرداد ۱۳۹۷به به بازگشت باشکوه آلفا.
Ferrari
۱۵ خرداد ۱۳۹۷قدرت برند مازراتی به مراتب از الفارومئو بیشتره اما نمیدونم چرا با این شرایط فیات مازراتی رو رها کرده
Amir Amini
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ول نکرده پلت فرم گیبلی و لوانته و شاسی بلند بزرگتر از استلیوو آلفا یکی و میتونه در رقیب سری 5 از شرکت آلفا ام استفاده بشه
و پلت فرم جولیا و استلیوو و شاسی بلند کوچکتر مازراتی ام یکی
و به احتمال زیاد بعدا شاسی کواتراپورته و رقیبش از آلفا ام یکی میشه و همینطور مدل های کوپشون
که این یعنی 3 تا شاسی و داشتن تعداد زیادی مدل از این دوتا برند و حتی برندهای دیگه
Ferrari
۱۵ خرداد ۱۳۹۷چه ربطی داره تا الان برای مازراتی چیکارکرده با اینکه مازراتی با برندش میتونه پول بیشتری در بیاره اما رها شده جای الفا به نظرم مازراتی باید وارد فرمول یک میشد باید سال قبل الفیری تولیدش شروع میشد گیبلی و کواتروپورته هم امسال جایگذین میشدن اما مثل اینکه خبری نیست
Amir Amini
۱۵ خرداد ۱۳۹۷بله منم دوست داشتم مازراتی وارد فرمول یک بشه و در مورد الفیری همیشه کارا درست از آب در نمیاد قرار بود تا امسال آلفا 400 هزارتا فروش داشته باشه ولی الان یک چهارمش داره اون الفیری ام سر مشکلات مالی مثل اینکه هنوز تولید نشده
Ferrari
۱۵ خرداد ۱۳۹۷الفا داره سمت سوپر اسپرت سازی میره حرکت بسیار خوبیه
PARTHIAN
۱۵ خرداد ۱۳۹۷رندر جولیا کوپه چقدر جذاب و عضلانی بنظر میرسه
رقیب قدر واسه ام۴و آراس۵
Amir Amini
۱۵ خرداد ۱۳۹۷پس یه سدان بزرگتر از جولیا چی میشه یعنی برنامه ای ندارن که یه رقیب برای سری 5 ارائه بدن نمیگم برن برای رقابت با سری 7 چون هم سرمایه زیاد میخاد هم فروشش از سری 5 کمتره هم اون بازار یکم سخته رقابت توش ولی برای سری 5 باید یه رقیب ارائه میدادن
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۷سایه سگین m5 کاری با شرکتا کرده که نه اونایی که تا الان تو این کلاس نبودن جرات کنن بیان تو این کلاس نه اونایی که از قبل تو این کلاس بودن تاب مقاومت داشته باشن حتی مردس هم در برابر این غول باواریایی کمر خم کرده
خیلی ها میگن تافا که با جولیا تونست به اندازه ام 3 افسانه ای محبوبیت جمع کنه خب همین کارو در برابر ام 5 هم انجام بده
اما ام 5 کلا با هرماشنی که الان رو خط تولیده فرق داره
شکست ناپذیر لعنتی
Amir Amini
۱۵ خرداد ۱۳۹۷M5 که عالی و واقعاام کسی نمیتونه جلوش حرفی بزنه ولی خب آلفا باید یه مدل تو این کلاس داشته باشه وگرنه هیچ وقت سبد محصولاتش کامل نمیشه چون سگمنت سدان های فول سایز خیلی مهم نیست از این 14 تا شرکت لوکس ساز فقط 7 تاشون تو این سگمنت هستن که 4 تا از آلمان و جگوار و مازراتی و لکسوس اما تو سگمنت سری 5 همه حضور دارن و باید آلفا ام محصولی ارائه بده
بهزاد
۱۵ خرداد ۱۳۹۷بشدت منتظر نسل بعدی جولیتا هستیم….
Ali Keyhani
۱۵ خرداد ۱۳۹۷خیلی آلفا c4 رو دوست دارم،فوق العاده زیباست و ابعاد کوچیکی داره یه موتور 4 سیلندر 1.8لیتری 240 اسب بخاری واقعا خودروی دوست داشتنی هست،من که خیلی دوسش دارم