در ماه مه دو شرکت مزدا و آلفارومئو با هم توافق کردند تا نسل آینده آلفارومئو اسپایدر بر پایه مزدا میاتای جدید ساخته شود و البته هر دو خودرو در تاسیسات مزدا در هیروشیما تولید شوند. حالا از این خودروها که در سال ۲۰۱۵ به بازار خواهند آمد، جزئیاتی جدید فاش شده است.
اولین نکته تفاوت آشکار طراحی ظاهری این دو خودرو خواهد بود. در حالیکه هم اکنون دو طرح از اسپایدر در میان است. یکی بر مبنای آلفارومئوی 2uettottanta کانسپت که توسط پینین فارینا طراحی شده و بسیار شبیه نسل آینده مزدا MX-5 میاتا و سبک جدید آن بنام کودو می باشد. طرح دوم مطابق تولیدات اخیر آلفارومئو بوده و چراغهایی خربزه ای شکل دارد.
نشریه کار اند درایور از نام قدیمی دوئیتو برای آلفارومئوی اسپایدر خبر داده و همچنین موتور آن را یک نمونه چهار سیلندر 1750cc توربوشارژر و با استفاده از تزریق مستقیم سوخت پیش بینی کرده است. این موتور که در سایر تولیدات فیات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می تواند ۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید. نیروی موتور با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی و کلاچ دوبل اتوماتیک با امکان تعویض دنده از طریق پدالهای سبک فرمول یک به چرخها منتقل می شود. آلفارومئو در تلاش برای متقاعد کردن مزدا برای استفاده از این سیستم انتقال نیرو و کلاچ در نسل آینده MX-5 نیز می باشد. در حالیکه مزدا بروی سیستم و تکنولوژی اسکای اکتیو تمرکز کرده است.
پلت فرم و زیربنای هر دو خودرو از فولاد کششی با مقاومت بالا ساخته خواهد شد. بسیاری از اجزا نیز از آلومینیوم ساخته می شوند تا در نهایت وزنی در حد ۱۰۴۴ کیلوگرم حاصل گردد.
آلفارومئو اسپایدر یا دوئیتو از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۳ در چهار نسل و با ظاهری کلاسیک تولید شد. و سپس با اسپایدرهای جدید جایگزین شد. نسل آینده مزدا MX-5 میاتا در سال ۲۰۱۴ معرفی خواهد شد و پسر عموی ایتالیایی آن هم یک سال بعد به بازار می آید.
خودم
۲۲ تیر ۱۳۹۱250 اسب بخار با 1044 کیلوگرم!!!/چه شود :D
فرید
۲۳ تیر ۱۳۹۱مگه اینکه مزدا آلفا رو خوشگل و به روز کنه، هنوز که هنوزه چزاغای آلفا مثل ماشین های قدیمی هست یجوریه انگار که یه آدم متعجب و گیج داره به آدم نگاه میکند.
Ali
۲۶ تیر ۱۳۹۱این سبک چراغ و جلوپنجره مثلثی شکل اصالت آلفا رو نشون میده در ضمن آلفا سابقه ی بسیار طویل و الیته درخشانی داره و این سبک چهره ی خودروهاش هم طرفداران متعصب خاص خودشو داره و اینی که با سلیقیه ی شما جور نیست دلیلی برزشت بودنش حساب نمیشه . این همکاری هم به سود هر دو شرکت بوده اگه نه مزدا قابل قیاس با آلفا نیست .
[̲̅e̲̅][̲̅n̲̅][̲̅z̲̅][̲̅o̲̅]
۲۳ تیر ۱۳۹۱بچه ها کسی می دونه قضیه ی اسم اسپایدر چیه چون فراری هم اسپایدر داره! پدال جان چرا تو سایتتون ماشینی به بام پاگانی زوندا وجود داره؟
Ali
۲۶ تیر ۱۳۹۱اصولاَ هر شرکتی یه جور ماشینایه سقف کروکشو اسم گذاری میکنه مثل کابریولت ، کانورتیبل ، رودستر ، فراری هم به ماشینایه سقف کروک خودش اسپایدر میگه که آلفا و لامبو هم از همین اسم استفاده میکنن.
javad
۲۴ تیر ۱۳۹۱سلام.از اینکار آلفا خیلی خوشم اومد.من خودم جزو کسانی هستم که ببینم مدلهای جولیتا و میتو در بازار ایران چیکار میکنن.من که خیلی دوست دارم یه میتو زرد رنگ با پکیج آلفا اسپید بخرم.واقعا اگر آلفا در ایران خوب قیمت گذاری بشه کسی دیگه کوپه های کره ای رو نمیخره
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۱واقاء زیباست . از نظر طراحی ظاهری فقط برندای ایتالیا یی .
سعید
۱۱ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر شدیدا با شما موافقم.
سهیل 561
۱۲ مرداد ۱۳۹۱آلفا رومئو اسپاید Duetto رندر شده خیلی خیلی بهتره و زیبا تر از آلفا رومئو 2uettottanta کانسپت طراحی شده توسط پینین فارینا
هر چی باشه اون زیبایی و اسالتشو حفط کرده
و مشخص میشه یه خودرو تیز و سریعه
سید علیرضا
۱۶ مرداد ۱۳۹۱این مدلی قدیمیش عالیه عالی تر از پراید ما مدل جدیدش یک بوقش به اندازه کل پراید می ارزه
فرزاد
۸ دی ۱۳۹۱تورو بخدا آدم باید حقیقت بگه این کجا به پراید سایپا یا پژو ایران خودرو میرسه یکی نیست به این رویانیان بگه که بنزین انحصارا” در اختیار سایپا و ایران خودرو گذاشت تا کیفیت و باز هم پایین بیا ورند