آلفارومئو تا پیش از پایان سال جاری میلادی، هاچبک جولیتا را از خط تولید کنار خواهد گذاشت. این هاچبک کامپکت هیچ جایگزین مستقیمی نخواهد داشت زیرا آلفارومئو روی کراساوورها تمرکز کرده که فروش بهتری دارند. رئیس بازاریابی محصولات این شرکت «فابیو میگلیاواگا» چند روز پیش در گفتگو با اتوکار اعلام کرد که تولید جولیتا تا پایان سال ۲۰۲۰ خاتمه خواهد یافت و کراساوور جدید توناله که در سگمنت C قرار دارد جایگزین آن خواهد شد. با وجود فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین در مقایسه با جولیتا، به نظر میرسد این کراساوور خودروی جذابی برای رانندگی باشد زیرا میگلیاواگا گفته است «ما انتظار نداریم دینامیک رانندگی نقطهٔ ضعفی برای توناله باشد».
جولیتا که از سال ۲۰۱۰ در کارخانهٔ آلفارومئو در منطقهٔ لاتزیوی ایتالیا تولید میشود، رقیبی برای هاچبکهایی مثل فولکسواگن گلف، فورد فوکوس و آئودی A3 بوده است. این هاچبک ایتالیایی با چندین پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی کوچک به بازار عرضه میشود که نیروی آنها توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. جولیتا در سال ۲۰۱۱ به بیشترین فروش خود دست پیدا کرد و ۷۸,۹۱۱ دستگاه از آن در سراسر اروپا فروخته شد. سال گذشته اما فروش این خودرو در اروپا تنها ۱۵,۶۹۰ دستگاه بوده است. این در حالی است که فولکسواگن گلف بهعنوان پرفروشترین هاچبک اروپا (و همینطور پرفروشترین خودروی این قاره) در سال گذشته ۴۱۰,۷۷۹ دستگاه فروش داشته است.
آلفارومئو در نمایشگاه ژنو سال گذشته با رونمایی از کانسپت توناله، پیشنمایش این کراساوور کامپکت را ارائه کرد. با توجه به این کانسپت، کراساوور جدید آلفا مثل دیگر ساختههای این شرکت استایل اسپرتی خواهد داشت. احتمالاً نسخهٔ تولیدی توناله در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و اولین محصول آلفارومئو خواهد بود که قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی برای آن ارائه میشود. این قوای محرکه که بهاحتمالزیاد با جیپ رنگید و کامپس مشترک است، از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد.
رزیتا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹مدل جولیتا توسط شرکت آلفا موتور که نمایندگی رسمی آلفارومئو تو ایران هستش با پنج سال گارانتی فروخته میشد
GERMANY
۱۶ فروردین ۱۳۹۹همه دنبال فروشن???
فقط سلاطین مثل مکلارن و فراری موندن.
pooriya.bmw.germany
۱۶ فروردین ۱۳۹۹نه بابا!! جدی
Sina
۱۶ فروردین ۱۳۹۹نمیگم آلفا برند خوبی نیست ولی به نظر ظلم در حق داج و جیپ شد
بجای این همه میلیارد دلاری که صرف این برند شده و مطمئنن هم نخواهد توانست کوجکتربن تهدیدی واسه المانیا تو فروش بشه؛این سزمایه گذاری رو روی جیپ و داج میکردن الان شرایط خیلی بهتری داشتن
آریا ماشین
۱۶ فروردین ۱۳۹۹دوج و جیپ و کلا کرایسلر وضعیت خوبی دارن ولی زیر مجموعه های فیات مخصوصا آلفا و مازراتی تو شرایط بدی هستن که با ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن امیدوارم شاهد بازگشتشون باشیم…
Ferrari
۱۶ فروردین ۱۳۹۹کدوم سرمایه گذاری؟ هرسال درمورد سرمایه گذاری روی الفا و مازراتی حرف میزنن اما بعدش همه چی کنسل میشه. شما برو تست رو برسی مازراتی لوانته رو بخون روی ماشین ۱۰۰ هزاردلاری از سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلید های بی کیفیفت کرایسلر استفاده کردن خب نتیجه میشه فروش پایین.
از زمین که به اسمون نمیباره خلق تکنولوزی و فناوری باید به عهده مازراتی و الفا باشه و روی تمام ماشینهای خانواده استفاده بشه برای مثال کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر روی پلتفرم مرسدس کلاس e مدل w211 ساخته شدن و میتونستن با رقبای قدر به راحتی رقابت کنن و شکست بدن الان ۷_۸ سال از اون زمان گذشته و اون پلتفرم ها قدیمی شده اگه روی مازراتی سرمایه گذاری میشد نسل جدید گیبلی رو معرفی میکردن و از پلتفرم گیبلی برای نسل حدید کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر استفاده میشد
مازراتی که نباید از کرایسلر پلتفرم بگیره
محمد
۱۶ فروردین ۱۳۹۹فکر کنم چون دارن رو اینده برقی و امثال خودران مثل ویمو سرمایه گذاری میکنن هرسال برنامه تزریق سرمایه به این دو تا برند کنسل میشه و گرنه اونام که از پول بدشون نمیاد
مانی
۱۷ فروردین ۱۳۹۹دقیقا
فکر کن کرایسلر ۳۰۰ جدید با این ظاهر جذابش رو پلتفرمای کلاس
جدید ساخته شده باشه و خیلی از تکنولوژیهاش رو هم قرض بگیره
کدوم رقیبش میخواد از دستش فرار کنه؟