قدرت ایتالیایی برنده میشود…
ایتالیا وطن برخی از سریعترین خودروهای دنیا بوده و فرقی هم نمیکند که دربارهی سوپر اسپورت ها صحبت کنید یا خودروهای رده میانیتر. یکی از بهترین مستندهای این گفته ویدئویی است که در ادامه خواهید دید. این کلیپ چند دقیقهای شاهد به صف شدن دو شاسیبلند پرفورمنس ایتالیایی در خط درگ است؛ و درحالیکه شاید نتایج این مسابقه در نگاه اول کاملاً واضح باشد اما نباید در یک مسابقه درگ پیشداوری کرد.
اما دو خودرویی که ملاحظه خواهید کرد جزو قویترین خودروهای کلاس خود هستند. در یکطرف آلفارومئو استلویو کوادروفولیو با پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی قرار دارد که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو میتواند در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
اما حریف سرسخت استلویو در این درگ لامبورگینی اوروس است که از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۶۴۱ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری استفاده میکند. با توجه به اینکه اوروس خودروی سنگینتری در مقایسه با هموطن خود است بنابراین شتاب آن با استلویو برابر میباشد. هماکنون که از اعداد و ارقام خبر گرفتیم بهتر است ببینیم در یک درگ ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر است.
در اولین درگ بهطور سورپرایز کنندهای شاهد پیروزی استلویو خواهید بود. یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد و آنهم استارت نه چندان خوب راننده اوروس است که به استلویو کوادروفولیو اجازه پیش افتادن از همان آغاز را میدهد؛ اما در درگ دوم که هر دو راننده شروع مشابهی دارند اوروس سنگینتر اما قویتر به استلویو نشان میدهد که چه کسی پادشاه کلاس شاسی بلندهای اسپورت است…
مهراد
۲۳ آبان ۱۳۹۸ناموسا گاو وحشی ایتالیارو با آلفارومئو کامپر نذارید ، لامبورگینی once in a life time به وقوع میپیونده لعنتی
ایلیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸اوروس، تک و تنها در یک کلاس جدا…
ارش
۲۳ آبان ۱۳۹۸متاسفانه لامبورگینی اوروس بیش از حد زیباست و کنار هر suv دیگری قرار میگیره گند میزنه به طراحی اون .فقط طراحیهای اصیلی مثل رنجرور و بنز جی و لندرور و جیپ رانگلر در مقابل اوروس جذابیت خودشون رو حفظ کنن بقیه خلاصن.
Reza
۲۴ آبان ۱۳۹۸رنجرور و بنز جی و لندرور و . . . . . . اره ولی دیگه رانگلر که بین اینا جایی نداره .
فقط انگلستان
۲۳ آبان ۱۳۹۸لامبورگینی اوروس از همه نظر برتره
.
از نویسندگان محترم پدال تقاضا دارم از این به بعد در مورد شیوه صحیح استفاده از خودرو مطلب بزارید طوری که قسمت بندی بشه و مثلا در جمعه ها مطلب جدید گذاشته بشه و به طور کامل توضیح داده بشه از طرز صحیح نشستن گرفته تا انواع رانندگی و چک کردن خودرو و پارک کردن و حرکت در برف و …
انواع تجربیات رانندگی بیان بشه
این طوری هم کاربران عزیز مجله پدال رانندگان خیلی برتر و ماهرتری میشن و هم سطح مجله پدال خیلی خیلی بالاتر میره.
.
برای مثال خودم ۳ مورد می گم
۱_ فاصله راننده تا فرمان باید طوری باشه که وقتی پشت فرمان هستیم باگرفتن فرمان در حالت ساعت ۱۲ مچ هر دو دست به فرمان برسه
۲_ بهترین شیوه گرفتن فرمان طوریه که دست راست روی حالت عقربه ۳ ساعت باشه و دست چپ روی حالت عقربه۹
۳_ تنظیم آینه ها باید این طوری باشه
آینه وسط = چراغ ترمز پشت شیشه عقب توی قسمت پایین وسط آینه دیده بشه
آینه های بغل= دستگیره در عقب توی آینه دیده بشه
با سپاس و تشکر فراوان.
ارشیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸واقعا ۱۰۰ حیف که اوروس توربو کاش ۱۲ سیلندر بود میدونم ممکن نیست ولی کاش پرفورمانتش موتور SVJ داشت!!
ارشیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸کاش لامبو روی پرفورمنتش موتور SVJ داشت
ساسان
۲۳ آبان ۱۳۹۸اصن تاخیر دوثانیه ای و لانچ کنترل اولم بیخیال شیم.فقط تو کف تعویض دنهای ناشیانه راننده لامبو هستم.خوب وقتی نمیتونی به موقع دنده عوض کنی مجبوری رو حالت منوال بزاری؟بزار اتومات …نزارید این درگهای آبدوغ خیاریو ناموسا”
Saeed
۲۳ آبان ۱۳۹۸درگ های آبدوغ خیاری??????
خود مجله ها هم آبدوغ خیار شدن????
MAHDI
۲۳ آبان ۱۳۹۸آلفارومئو استلویو عملکرد خیلی خوبی داره.برای مثال در رقابتی که لامبورگینی اوروس و جیپ ترک هاوک و پورشه کاین توربو وجگوار F PASE و آلفارومیو استلویو درش حضور داشتن در زمان گیری دور پیست بعد از لامبورگینی اوروس سریع ترین زمان رو داشت!!!!
اما در رقابتی جدید که مجله EVO انجام داده لامبورگینی اوروس و آلفارومئو استلویو و ب ام و X3M هم که در این زمان گیری حضور داشتن زمان های زیر رو ثبت کردن!!!!!
لامبورگینی اوروس ثبت زمان:: 1:29.59
ب ام و X 3M با ثبت زمان :: 1:32.10
آلفارومیو استلویو ثبت زمان:: 1:34.66
برای مقایسه زمان چندخودروی دیگه درهمین مجله!
آلفارومیو جولیا ثبت زمان :: 1:32.10
آئودی RS5 کوپه ثبت زمان :: 1:32.39
MAHDI
۲۳ آبان ۱۳۹۸مجله QUTTRORUOTE TV رقابت بین اون 5 SUV رو انجام داده که هم شتاب صفرتا100 رو گرفتن و هم زمان گیری دور پیست که البته یکبار گذاشتمش اما بازم برای مقایسه تکرارش ضرری نداره!!!
لامبورگینی اوروس زمان 0 تا100 3.15 ثانیه
آلفارومیو استلویو زمان 0 تا100 3.80 ثانیه
پورشه کاین توربو زمان 0 تا 100 3.81 ثانیه
جیپ ترک هاوک زمان 0 تا 100 3.93 ثانیه
جگوار F PASE زمان 0 تا 100 4.27 ثانیه
زمان گیری دور پیست HOT LAP
لامبورگینی اوروس زمان. 1:16.33
آلفارومیو استلویو زمان 1:17.99
پورشه کاین توربو زمان 1:18.31
جگوار F PASE زمان 1:18.60
جیپ ترک هاوک زمان 1:19.78
sina7
۲۴ آبان ۱۳۹۸ولی ولی…
یه دوستی تو پدال دیروز اصرار داشت که شتاب اوروس 3 و هشت دهمه
فکر کنم خودش تست کرده بود
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۸من تست صفرتاصد لامبورگینیاوروس رو دیدم که طرف شتاب 4 ثانیه رو ازش گرفت!!!!!!
که نشون میده یا شرایط محیطی خوب نبوده ویا شاید راننده اون تست ها خیلی حرفه ای نبوده!!!
برای مثال مجله car and driver در تست ب ام و X4M و X3M شتاب 3.3 ثانیه رو ثبت کرده پس قطعا لامبورگینی اوروس سریع ترهم هست!!!!
اینجا هم که لامبورگینی اوروس شتاب 3.15 رو ثبت کرده که معمولا 3.1 معرفیش میکنن که خیره کننده است.
MAHDI
۲۳ آبان ۱۳۹۸پدال جان حالا که زحمت این درگ جذاب و با کیفیت رو کشیدی چند درگ جدید دیگه برگزار شده که مهم ترینش درگ TOP GEAR هستش بین پورشه پانامرا توربوs و مرسدس AMG GT4 63 s
و همینطور درگ جالب شورولت کوروت ZR1 و
ب ام و X4M کامپتیشن که کانال های درگ آمریکایی انجامش دادن!!!!
احمدرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۸هردوشونو عاشقونه دوست دارم اما این درگ نا برابر بود
لامبورگینی از موتور بهتری استفاده میکنه
آلفارومئو بی نظیره تو طراحی و همچنین موتورش که ساخت فراری هستش فوق العادس
عشق است ایتالیا
Zabih
۲۴ آبان ۱۳۹۸لامبورگینی سال هاست که دیگه ایتالیایی نیست…
یه آلمانی شده در لباس ایتالیایی
Saeed
۲۴ آبان ۱۳۹۸یعنی چون لامبورگینی زیر مجموعه فولکسه یعنی دیگه ایتالیایی نیست؟؟؟؟
شفای عاجل????