درست همانند درگ هایی که برگزار شده و خودروهای الکتریکی برنده میشوند، شاسی بلندها نیز در مسابقات خط مستقیم حرفهای زیادی برای گفتن دارند و ثابت میکنند که فقط از نظر آمار فروش بر دیگران برتری ندارند. این خودروهای قدبلند از جعبههای کند و پرمصرف به خودروهایی پرفورمنس تبدیل شدهاند که گاها حتی میتوانند برخی سوپرکارها را نیز شرمنده کنند.
از جمله شاسی بلندهای کامپکت و لوکس بازار میتوان دو نمونهی بامو X4 M کامپتیشن و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو را نام برد که قدرت زیادی هم دارند. هر دو خودرو محصول قاره همیشهسبز بوده و گزینهای جذاب برای افرادی هستند که قدبلندی پرقدرت را دوست دارند.
بهطور سورپرایز کنندهای بامو X4 M کامپتیشن و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو از نظر قدرت شبیه یکدیگر هستند؛ اما کدامیک سریعتر است؟ در ویدئوی جدید منتشر شده میتوانیم پاسخ این سوال را بدانیم اما بهتر است اول نگاهی به برگه مشخصات فنی دو رقیب داشته باشیم.
نیروبخش آلفارومئو پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. وزن این خودرو برابر با ۱۶۶۰ کیلوگرم میباشد.
اما بامو به پیشرانهای پرحجمتر یعنی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری مجهز شده است. بله هر دو خودرو دقیقاً قدرت یکسانی دارند. البته بیمر بهطور قابلتوجهی سنگینتر بوده و حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
آیا وزن بیشتر X4 M باعث شده این خودرو در برابر استلویو کم بیاورد؟ برای یافتن پاسخ این سوال به تماشای ویدئو مینشینیم.
[دانلود ویدئو]
نویدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸عاشق این دو برند هستم.
Bayerische Motoren Werke
۱۹ اسفند ۱۳۹۸جوووونم به این انجین 6 خطی.
جون به این Come back زدن… .
ارشیا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸اونوقت کدومو میگی چون اینا جفتشون ۶ سیلندرن
Farzad
۱۹ اسفند ۱۳۹۸بیمرو میگه دیگه …
Bayerische Motoren Werke
۱۹ اسفند ۱۳۹۸الان که این کامنتو گذاشتم به عنوان پاسخ 8 نفر شمارو لایک کردن
یعنی هر 9 نفرتون متن رو نخوندید همینطور کامنت قبلی بنده رو چون کمترین کار دیدن عکس شماره 10 هست که مشخصات هر دو خودرو رو گذاشته. اونوقت متوجه میشدید که منظورم کدومه. حتی نگاه عکس پروفایل هم نکردید.
هردو 6 هستن بله ولی 6 BMW و 6 Alfa زمین تا آسمون تفاوت ساختاری دارن.
MAHDI
۱ فروردین ۱۳۹۹درگ بعدی این مجله بین ب ام و X4M و جیپ ترک هاوک هستش!!!!
یعنی پیروز این درگ به مصاف جیپ ترک هاوک میره.
AMG_63
۱۹ اسفند ۱۳۹۸درگ مسخره ?
اولاً که لانچ بیمر انقدر ضعیف نیست ، دوماً هر چقدر که شیفت گیربکس و انتقال قدرت هم قوى تر باشه و هدر رفتن قدرت هم کمتر باشه ، بازم جبران این فاصله اى که به واسطه لانچ بد صورت گرفته با قدرت و گشتاور مساوى و حدود ۲۴۰ کیلوگرم وزن بیشتر ، نه اینکه امکان پذیر نباشه ها ، انقدر راحت نیست .
MAHDI
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ب ام و X4M در درگ CARWOW زمان 11.8 رو ثبت کرد و دوم شد بعد پورشه کاین توربو کوپه اما درگ رولینگ رو بااختلاف پیروز شد.
آلفارومیو استلویو در درگ CARWOW مسیر 400 متر رو در 12 ثانیه ثبت کرد.
البته X4M در کارانددرایو و چندمجله دیگه مسیر 400 متر رو در 11.6 ثانیه ثبت کرده. هرچند X3M کامپتیشن در درگ تایمز در پیست درگ زمان 10.8 و 10.9 روهم ثبت کرد.
joojoo
۱۹ اسفند ۱۳۹۸تایمای درگ تایمز رو کلا بریز دور…..درگ تایمز با اونتادور SVJ…. تایم 10.6 ثبت کرده….اونوقت اومده با X3M با سیصد و هفتاد کیلو وزن بیشتر و 256 اسب بخار و 120 نیوتون متر گشتاور کمتر 10.8 زده….درمجموع درگ تایمز رو به هیچ عنوان معتبر نمیشه حساب کرد…..زیاد بهش استناد نکنید
MAHDI
۲۱ اسفند ۱۳۹۸اون زمان ها مشکلی ندارن و واقعا ثبت شدن.چون در پیست درگ که آسفالت بیشترین چسبندگی رو داره ماشین ها معمولا بهترین زمان رو ثبت میکنن اونم مخصوصا دیفرانسیل عقب ها.چطور میشهوقتی درگ تایمز دوج دیمن و موستانگ GT500رو تست میکنه زمان هاشون رو معتبر میدونید اما وقتی یه ماشین آلمانی رو تست میکنه میشه نامعتبر!!!!!!!!
برای مثال موستانگ GT500 جدید در پیست درگ زمان های زیر 11 رو ثبت میکنه اما در پیست های عادی تا الان زمان زیر 11.3 ثانیه رو ثبت نکرده،و معمولا 11.4 رو ثبت میکنه.
جالب اینجاست کانال هایی خودرویی آمریکایی درگ بین X4M کامپتیشن و شورولت کوروت ZR1 رو انجام دادن که X4M کامپتیشن پیروز رقابت درگ بود.البته من نمیگم سریع تره. اما خوب در اون درگ X4M پیروز شد.
ولی کارانددرایو در تست X3M و X4M زمانی که در مسیر 400 متر براش ثبت کرده سریع تر از آلفارومئو استلویو و مرسدس GLC63S و پورشه ماکان توربو و جگوار I PASE SVR بوده، و زمان 0 تا100 کیلومتر X3M و X4M رو در 3.3 ثانیه ثبت کردن براش.
Farzad
۱۹ اسفند ۱۳۹۸چه راننده های پشمکی !!!!
Milad AMG
۲۰ اسفند ۱۳۹۸راننده بیمر چرا اینقدر ماست بود!!
MAHDI
۱۹ اسفند ۱۳۹۸حالا به نظرتون X3M یا X4M در پیست سریع تر هستن یا آلفارومئو استلویو QV؟؟!؟!؟!؟
جواب این سوال رو فعلا دو مجله دادن که در پیست با این خودروها زمان گیری کردن،زمان چندخودروی دیگه هم برای مقایسه!!!
مجله EVO ایتالیا!!!
**ب ام و X3M کامپتیشن // 1:32.10
آلفارومیو جولیا QV زمان // 1:32.10
آئودی RS4 آوانت زمان // 1:32.40
**آلفارومیو استلویو QVزمان// 1:34.60
مجله AUTO ZEITUNG!!!
ب ام و X4M کامپتیشن // 1:39.10
ب ام و X3M کامپتیشن // 1:41.90
آلفارومیو استلویو QV زمان// 1:44.30
MAHDI
۲۱ اسفند ۱۳۹۸جذابیت تایم X3M درپیست مجله EVO ایتالیا اینجاست که ب ام و X3M کامپتیشن 505 اسب بخار قدرت داره و یه SUV هستش که نزدیک به 2 تن وزن داره و آلفارومئوجولیا QV که یه سدان پرفومنس هستش که اونم 505 اسب بخار قدرت داره و وزن خیلی سبک تری داره در این پیست که توسط یک راننده زمان گیری کردن زمان X3M کامپتیشن و زمان آلفارومئو جولیا دقیقا یکی شده که این خیره کننده است.
البته X3M از آئودی RS4 هم سریع تر بوده که شگفت انگیزه.
حالا دیگه SUV آلفارومئو بماند،چون چندثانیه کامل از X3M کندتره.
حمید
۱۹ اسفند ۱۳۹۸در اول که خیلی امید داشتم به بی ام و که اول شه ولی با لانچ کنتل فاجعه باری که زد متاسفانه عقب موند اما در آخر رو سفیدمون کرد
و یه نکته دیگه قبل از خوندن مقاله به زهنم رسید میخواستم بدونم وزن این دو چقدر هست که با فاصله زیاد آلفا وزنش کم هستش برام جالب بود که بی ام و استاد وزن کم کردن هستش بازم از آلفا بشدت بیشتر هست
parvaz
۱۹ اسفند ۱۳۹۸مرسدس و بنز همیشه وزن ماشیناشون بالاس، ولی بیمر بهتر از بقیه این وزن رو مدیریت میکنه و اینم بگم حتما این وزن ضروری هست وگرنه تا الان یه فکری میکردن!!!
MAHDI
۱۹ اسفند ۱۳۹۸مرسدس GLC63 و ب ام و X3M یا X4M تقریبا هم وزن هستن.البته این دو خودرو اونقدر آپشن دارن در مقابل آلفارومئو استلویو که میتونه یکی از دلایل این باشه. وهمینطور کابین آلفا از مواد سبک استفاده شده و البته کیفیت خیلی پایین تر اما کابین X4M بهترین کیفیت کابین در این کلاس رو داره در کنار پورشه ماکان توربو که از چرم پرشده.
Bayerische Motoren Werke
۱۹ اسفند ۱۳۹۸علاوه بر تفاوت هایی که گفتید نوع انجین هم در هر دو خودرو متفاوته که باعث اختلاف وزن BMW شده ولی خوب لرزه کمتر و نمودار اسب بخار و ارائه گشتاور در دور موتورهای بالا از ویژگی های مثبت انجین های خطی هست که BMW سلطان این نوع ساختار هست.
Milad AMG
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ولی یادمون نره که انجین GLC V8 هست
احمدرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸عشق است آلفارومئو
شتابو حال اومدین
به نظرم جزو زیباترین شاسی بلندای دنیاست
علیرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸صدایی که از موتور و اگزوز ایتالیایی ها به گوش میرسه خیلی به دل میشینه حالا چه مازراتی باشه چه آلفا چه سلاطین اسب و گاو وحشی . هزینه یه موتور ۶ خطی توربو اونم بیمر واقعا بالاست اما این بالا بودن در مقابل هزینه سرسام آور آلفا هیچی حساب میشه .
انتخاب عقلانی bmw
انتخاب احساسی alfa