در قسمتی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دور اول دوئلهای این گروه، بامو X3 و لکسس NX رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این رقابت به یکی از جذابترین و حساسترین دوئلهای دور اول تبدیل شد و بیشترین آراء نیز در آن به ثبت رسید. رقابت این دو کراساوور لوکس در سایت بسیار نزدیک به هم پیش رفته است بهگونهای که X3 با تنها ۶۳ رأی جلوتر از NX است اما نظرسنجی کانال تلگرام پدال کاملاً نتیجه را تغییر داده چراکه در این نظرسنجی لکسس NX با اختلاف زیادی بالاتر از بامو X3 قرار گرفته است. بدین ترتیب NX درمجموع با کسب ۳۰۷۹ رأی توانست بر بامو X3 با ۲۹۳۲ رأی پیروز گردد. در این دوئل جمعاً ۶۰۱۱ رأی به ثبت رسیده که تا اینجای کار یک رکورد محسوب میشود و لکسس NX با کسب ۵۱ درصد از کل این آراء پیروز شد. حال در دور دوم رقابتهای گروه کراساوورهای کامپکت لوکس، دو خودرویی به مصاف یکدیگر رفتهاند که هردو اولین کراساوور سازندهٔ خود محسوب میشوند. این دو ماشین، جگوار F-Pace و آلفارومئو استلویو هستند.
بامو X3 | لکسس NX | مرسدس بنز GLC | لندروور دیسکاوری اسپرت |
لکسس NX | ؟ | ||
دیاس ۵ | اینفینیتی QX50 | جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو |
؟ | ؟ | ||
آکورا RDX | کادیلاک XT4 | لینکلن MKC | ولوو XC60 |
؟ | ؟ | ||
آئودی Q5 | پورشه ماکان | مرسدس بنز GLC کوپه | بامو X4 |
؟ | ؟ |
جگوار F-Pace
با بالا گرفتن تب کراساوورها و محبوبیت انفجاری این خودروهای بلندقامت در بازارهای جهانی، خودروسازانی که تاکنون از این قبیل ماشینها تولید نکرده بودند هم یکی پس از دیگری وارد این بازی شدند که ازجملهٔ آنها میتوان به همین دو خودروساز موضوع دوئل ما یعنی جگوار و آلفارومئو اشاره کرد. دراینبین سازندهٔ بریتانیایی زودتر اقدام به آغاز پروژهٔ ساخت کراساوور نمود. بدین منظور جگوار برای اولین بار کانسپتی بنام C-X17 را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی کرد که در اصل پیشنمایشی بود از نخستین کراساوور این شرکت. سپس سرانجام دو سال بعد نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام F-Pace در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شده و نخستین کراساوور تاریخ جگوار راهی خط تولید گردید. تحویل F-Pace نیز از آوریل ۲۰۱۶ با مدل ۲۰۱۷ آغاز شد. این کراساوور کامپکت لوکس روی پلتفرم IQ گروه جگوار-لندروور ساخته شده که با جگوار XE و کراساوور جدید رنجروور ولار مشترک است. طراحی F-Pace نیز طبق زبان طراحی کنونی جگوار شکل گرفته که مشابه آن در مدلهای XE و XF هم قابلمشاهده است. برای این کراساوور بریتانیایی چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که دو نمونهٔ آنها ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی و دیزل بوده و دو موتور دیگر ۳ لیتری V6 توربو بنزینی و دیزل هستند. ما برای این رقابت پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی F-Pace را انتخاب کردهایم که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF انتقال پیدا میکند. این خودرو را میتوان بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک سفارش داد. F-Pace در حال حاضر تنها کراساوور جگوار محسوب میشود اما بهزودی این عنوان را از دست خواهد داد زیرا طی چند روز آینده کراساوور دوم جگوار با نام E-Pace رونمایی خواهد شد که این خودرو کوچکتر از F-Pace خواهد بود.
آلفارومئو استلویو
همانطور که در بالا اشاره شد، آلفارومئو هم یکی از شرکتهایی بود که برای اولین بار روی به ساخت کراساوور آورد. بدین ترتیب این شرکت ایتالیایی هم چندی پس از جگوار، نخستین کراساوور خود را با نام استلویو در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ رونمایی کرد. هرچند اولین کراساوور تولیدی آلفارومئو حدود یک سال بعد از اولین کراساوور تولیدی جگوار معرفی شد، اما این شرکت چند سال قبل برای اولین بار کراساوور کانسپتی را با نام Kamal در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد ولی این کانسپت به تولید نرسید. استلویو روی پلتفرم Giorgio گروه فیات-کرایسلر ساخته شده که با سدان جدید آلفارومئو جولیا مشترک است. این کراساوور ایتالیایی در کنار مازراتی لوانته، دومین کراساوور گروه فیات-کرایسلر محسوب میشود درحالیکه استلویو یک کلاس پایینتر از لوانته قرار میگیرد. این کراساوور کامپکت ایتالیایی از زبان طراحی جدید آلفارومئو سود میبرد که برای اولین بار در سدان جولیا معرفی شد؛ اما غیر از پلتفرم و زبان طراحی، استلویو اشتراک دیگری هم با برادر سدانش دارد که آن پیشرانهها هستند زیرا برای این کراساوور سه پیشرانهٔ مختلفی ارائه میشود که هر سه کاملاً با جولیا یکسان هستند. این موتورها شامل یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل، یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو و نهایتاً یک پیشرانهٔ قدرتمند ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو میشود که این موتور ۵۱۰ اسب بخار قدرت داشته و در نسخهٔ اسپرت و عملکردی کوادروفولیو ارائه میگردد. ولی ما در این دوئل جهت تناسب با رقیب بریتانیایی، پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی استلویو را انتخاب کردهایم. این موتور ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخها انتقال میدهد. این نسخهٔ استلویو نیز همانند F-Pace در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است.
مشخصات فنی
جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۰ نیوتن متر | ۴۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۵ لیتر (ترکیبی) | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۵۰ کیلوگرم | ۱۸۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۳ متر | ۴.۶۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۷ متر | ۲.۸۱ متر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
قیمت پایه | ۴۲,۹۸۵ دلار | ۴۲,۹۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9787498]
(ali(CHEVY NOVA
۲۲ تیر ۱۳۹۶دوستان این مشخصات 3 تا موتور 8 سىلندر کراىسلر تو دهه ى 60 و 70 هستش که این کاربره مجىد اونها رو نفى مىکنه که مهم نیست اما مىخوام شماها خوب بخونىد این مطلب رو
413
The 413 cu in (6.8 L) RB was used from 1959 to 1965 in cars. It was also used in medium and heavy trucks including truck-tractors such as the C-1000, up until 1979. It has a bore of 4.1875 inches. During that period, it powered almost all Chrysler New Yorker and all Imperial models, and was also available on the lesser Chryslers, Dodge Polara, Dodge Monaco, and Plymouth Fury as an alternative to the B-block 383 and/or the A-block 318. It was also fitted to some European cars such as the later Facel Vega Facel II.
In the 1959 Chrysler 300E the 413 wedge was fitted with inline dual 4-barrel carburetors; it was factory-rated at 380 brake horsepower (283 kW) at 5000 rpm and 525 lb·ft (712 N·m) at 3600 rpm.[5] In 1960, a long-tube ram induction system was made standard on the Chrysler 300. It continued as standard on the 1961 300-G, and remained on the option sheets for Chrysler 300s through 1964. In 1962, a special version known as the “Max Wedge” was made available for drag racing and street use; this version produced 420 bhp (313 kW) at 5000 rpm.
1959–1961 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 340 @ 4600 rpm Max Torque: 480 @ 2800 rpm Compression: 10.0
1959 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 380 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 3600 rpm Compression: 10.0
1960–1961 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 375 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 2800 rpm Compression: 10.0
1962: 1965 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 340 @ 4600 rpm Max Torque: 480 @ 2800 rpm Compression: 10.1
1962 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 380 @ 5000 rpm Max Torque: 525 @ 2800 rpm Compression: 10.1
1963: 1965 with 4-Barrel Carb Max Brake Horsepower: 360 @ 4600 rpm Max Torque: 495 @ 2800 rpm Compression: 10.1
1963: 1964 with 2 × 4-Barrel Carbs Max Brake Horsepower: 390 @ 4800 rpm Max Torque: 530 @ 3600 rpm Compression: 10.1
این مشخصات موتور نشون میده که موتور 413 دوج در سال 1963 قدرتش 410 و گشتاورش 530 نىوتن هست
Roham
۲۲ تیر ۱۳۹۶اول اینکه تو وصف کمالات گذشته آمریکایی ها همون بس که حدود یک قرن جنرال موتورز پر فروش ترین برند دنیا بود ، گرچه تو دهه نود به خاطر عوض شدن سلیقه خریدارا و مقاومت این کمپانی در برابر تغییر و خدمات پس از فروش زیاد و پشتیبانی بیش از حد از پرسنل ، این شرکت در اول هزاره سوم به مشکل بر خورد!
که البته این نکته رو فراموش نکنید که بعد از ورشکستگی سال 2009 جنرال موتورز ، باز هم این شرکت سومین خودرو ساز بزرگ دنیا بود !!
و اینا همه از غول بودن این خودرو ساز بود که البته با وجود مشکلات پیش اومده (اصطلاحا ) شاخش شکست.
ولی این گذشته اون خودرو ساز رو عوض نمی کنه
همون سالایی که این کمپانی حرف اول رو تو بحث خودروسازی می زد امثال فراری و پورشه و لامبورگینی و بنز و … هم وجود داشتن و این کمپانی های بزرگ و امثال اونا بعد از سال 2009 تاسیس نشدن که بخوایم بگیم اونا نبودن که جنرال موتورز رو مغلوب کنن و پرسش اینجاست که اگه اونا بهتر از آمریکایی ها بودن پس چرا اون زمان پرفروش ترین خودرو ساز نبودن؟!!
دوم اینکه من شخصا گاهی مخالف نظرات بعضی دوستان و از جمله همین علی آقا هستم و بودم اما اینکه چرا اینجا که فقط اطلاعاتی فنی راجع به یه سری خودرو ها داده ، این همه دیسلایک گرفته رو اصلا درک نمی کنم !!! مگه غیر از اینه که یه خورده به اطلاعات خودرویی مون اضافه میشه!! و این کجاش بده که دیسلایک میدین رو من درک نمی کنم
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶علی جان داداشم تو خوب بودن موتورای قدیمی آمریکایی شکی نیست اما خواهش میکنم با کامنت بی ربط، بچهها رو به جون هم ننداز.
(ali(CHEVY NOVA
۲۲ تیر ۱۳۹۶مطلب بعد مربوط به موتور 426 کراىسلر هستش
Not to be confused with the 426 Hemi, the 426 cu in (7.0 L) RB was a wedge-head RB block with a 4.25 in (108 mm) bore. The 426 Wedge served as Chrysler’s main performance engine until the introduction of the 426 Hemi. It was initially offered as the “non-catalogued” option S42 in Chryslers (the number of such produced is uncertain), offered with 373 or 385 bhp (278 or 287 kW) via a single 4-barrel carburetor (11.0 or 12.0:1 compression ratio, respectively), or 413 or 421 bhp (308 or 314 kW) via ram-inducted dual 4-barrel carburetors (with the same compression ratios).[6] For 1963, horsepower ratings would slightly increase (see below), and it became optional in B-bodied Dodges and Plymouths. After 1963, it would be used only in Dodges and Plymouths.[7]
The Max Wedge was a race-only version of the 426 Wedge engine offered from the factory. Known as the Super Stock Plymouth and Ramcharger Dodge, the Max Wedge featured high-flow cylinder heads developed through state-of-the-art (at the time) airflow testing.[5] They had 1⅞-inch exhaust valves, which required the cylinder bores to be notched for clearance. The blocks were a special severe-duty casting with larger oil-feed passages than other RB engines, and the blocks were stress-relieved by the factory. Induction came by means of a cross-ram intake manifold tuned for peak power above 4000 rpm and two Carter AFB-3447SA 4-barrel carburetors. The Max Wedge also included high-flow cast-iron exhaust manifolds that, on the later versions, resembled steel tube headers. The Max Wedge was factory rated at 415 or 425 bhp (309 or 317 kW) (depending on compression), and 480 lb·ft (650 N·m) at 4400 rpm.
Before the end of the 1963 model year, Chrysler introduced the Stage II Max Wedge with improved combustion chamber design and an improved camshaft. The last performance year for the Max Wedge came in 1964 with the Stage III. The factory-advertised power rating never changed despite the Stage II and III improvements.
A 426 Street Wedge block was also available in 1964 and 1965. It bears little relation to the Max Wedge except for basic architecture and dimensions. The Street Wedge was available only in B-body cars (Plymouth and Dodge) and light-duty Dodge D Series trucks. It was an increased-bore version of the standard New Yorker 413 single 4-barrel engine.
که تو این متن هم قدرت و گشتاورش کاملا مشخصه
ونوم اف ۵
۲۲ تیر ۱۳۹۶ماشالله طرفدارای فولکس واگن دو سه نفری خوب دیسلایک میدین افرین
سامان اذری
۲۲ تیر ۱۳۹۶دقیقا چند ساعت بعد از نوشتن کامنت توسط علی نوا
لایک و دیسلایک هاشو نگاه میکردم که لایک هاش حدود سه برابر دیسلایکهاش بود
ولی یه هویی نمیدونم چطوری ولی حدود 100 تا دیسلایک بهش اضافه شد :) :)
.
من کاری به دعوای المان و امریکایی باز ها ندارم من ژاپنی بازم و کارمون رو اهسته و پیوسته ادامه میدیم
I LOVE JAPAN CARS
Amir
۲۲ تیر ۱۳۹۶دوست محترم
دیسلایک هایی که یه عده میگیرن به خاطر رفتارشونه.
همین پایین ALI#m با مهران بحث کرده. تا 2 ساعت پیش کامنتش یک دیسلایک هم نداشت. در حالی که مخالف ماست و همیشه به ماشین آلمانی تیکه میندازه.
اما چون مودبه و به شخص توهین نمیکنه و به ماشین تیکه میندازه ( فدای سرش ) نه کسی بهش دیسلایک میده و نه بحث درست میشه ، من چون از حرفش خوشم آمد اینجا لایک هم بهش دادم.
در دوئل دیروز کامنت ها 2 صفحه شد ( وقتی رو تاپیک کلیک میکنی همیشه صفحه ی دوم باز میشه )
کامنتایی که رفته بودن صفحه ی دوم قاعدتا بیشتر دیده میشن ولی یک دونه لایک و دیسلایک نداشتن ( چون پست قدیمی شده بود و کسی دیگه اون صفحه رو باز نمیکرد )
اما کامنتی که من در صفحه ی اول در جواب یکی از دوستان گذاشته بودم و به مذاق این عزیزان خوش نیامد بعد از 3 دقیقه 7 تا دیسلایک خورد ???
تازه این مال ساعت 10 صبح بود. احتمالا الان بالای 20 دیسلایک خورده !!!
ولی وقتی پستی که دیگه هیچ بازدید کننده ای نداره در 3 دقیقه 7 دیسلایک میخوره ، از پستی که تازه روی سایت آپلود شده ، و حداقل 500 بازدید کننده داشته واسه ی کامنت اولش بعد از چند ساعت 100 دیسلایک عجیب نیست.
هر چند که ایشون روی هم رفته در این صفحه 600 دیسلایک خورده و این در تاریخ سایت پدال یک رکورد دست نیافتنی حساب میشه ???????
هر کی این دیسلایک ها رو میده ( اگر واقعا میشه همچین کاری کرد) بیاد و اعتراف کنه . واقعا کارش زشته. البته اگر همچین کسی وجود داره.
sina
۲۲ تیر ۱۳۹۶داش سامان
خودت و عکس پروفایلت تو قلب مایید :*
زنده باد ژاپن
MehdiTurbo
۲۳ تیر ۱۳۹۶سامان ایران زندگی میکنی ؟؟؟
MAHDI . TUNING
۲۲ تیر ۱۳۹۶تا بوده همین بوده ونوم جان
سامان اذری
۲۲ تیر ۱۳۹۶فدات سینا جان
تا زنده ایم
ژاپنی بازیم
البته با احترام به بقیه ماشین بازها
Hemichan
۲۳ تیر ۱۳۹۶باز به طرز مشکوکی دیسلایک های زیاد دیده شد معمولا هم 120-130 تا
SPEED
۲۲ تیر ۱۳۹۶با عرض سلام مجدد خدمت همه دوستان
من دو سال پیش رفته بودم سربازی و با کمی تشویقی بالاخره تمام شد و 3-4 روزی هست برگشتم و حیف شد که اکثر کاربران 2 سال پیش نیستند و کمی ناراحتم میکند و البته من فعالیت کم تری نسبت به سایر کاربران داشتم
اسمم محمد مهدی هست و کرمانی هستم و عشقم ایودی و پورشه هست و طی چند روز آینده بیشتر با هم آشنا خواهیم شد و امیدوارم روز های خوبی در کنار هم داشته باشیم
به این دلیل که دوئل ها بسیار جذاب و پر بیینده هست و صد البته از همه تهیه کنندگان متشکرم اینجا خدمت همگی عرض ادب و سلام کردم
ارداتمند شما محمد مهدی شهابی
King Audi R18 e-tron Quattro
۲۲ تیر ۱۳۹۶خوش آمدی محمد مهدی جان ؛
عرض ادب وسلام خدمت شما .
نظرم در مورد این دوئل رو هم همین جا میذارم تا یهکامنت دیگه نذارم
.
این دوئل ها فقط سلیقه ی ما رو نشو میدن ،
این جا من به جگوار رای میدم ، به ۴ دلیل
۱. از ظاهرش خیلی خوشم میاد
۲. پرستیژ جگوار در بین خودروسازان فقط از رولزرویس ، بنتلی و مایباخ کمتره.
۳. مصرف سوخت کمتر
۴. حجم صندوق بارش ۱۱۰ لیتر بیشتره و این واسه یککراس اوور خیلی مهمه.
اگه مقایسه بین ۲ ماشین اسپورت بود حتما به شتاب و سرعت توجه میکردم ، ولی واسه ۲کراس اوور شهری واقعا ۵.۵ و ۶.۸ توفیر زیادی نمیکنه. هیچ کس پدال گاز این ماشین ها رو تخته نمیکنه.
شتاب ثانویه بعد از ۱۰۰ کیلومتر برای سبقت گیری در جاده خیلی مهم تره ،وقتی میخوای سبقت بگیری هیچوقت از۰ شروع نمیکنی ، معمولا ۸۰-۱۰۰ تا سرعت داری ، جگوار در این زمینه بهتر از آلفا کار کرده ( زمان ۴۰۲ متر رو از ۰تا۱۰۰ کم کنید تا یک دیدی نسبت به شتاب ثانویه به دست بیارید.)
بازم میگم اینا فقط نظر ماست. آلفا هم مسلما برتری هایی داره.
Hamid...Audi
۲۲ تیر ۱۳۹۶خوش برگشتی محمد مهدی جان…
به قول خودمون Welcome back
:D
SPEED
۲۲ تیر ۱۳۹۶ممنون از همه دوستان عزیزم
چند روزی مطالبی که مهمتر هستند رو میخوانم تا عقب افتادگیم رو جبران کنم پس بابت بحث ها معافم کنید تا این لحظه خودروهای آلمانی و انگلیسی و سایر اروپایی ها را تموم کردم
(ali(CHEVY NOVA
۲۲ تیر ۱۳۹۶دوستان این هم اخرین. مطلب که براتون مىذارم در مورد موتور 440 کراىسلر هست
The 440 cu in (7.2 L) RB was produced from 1965 until 1978, making it the last version of the Chrysler RB block. It had a light wall construction, precision cast-iron block, with iron heads and a bore of 4.32 inches (110 mm), for an overall displacement of 439.7 cu in (7,206 cc).[8]
From 1967 to 1971, the high-performance version was rated at 375 bhp (280 kW) (370 bhp (276 kW) in 1971) at 4700 rpm with a single four-barrel carburetor, and from 1969 to 1971, the highest-output version had an intake setup with three two-barrel carburetors (“440 Six Pack” for Dodge, “440 6 Barrel” for Plymouth) producing 390 bhp (291 kW) (385 bhp (287 kW) in ’71).
In 1972, changes were made to the horsepower ratings of vehicle engines from gross (engine only, without air cleaner, exhaust system, alternator, or other power-consuming components) to net (with alternator, air cleaner, mufflers, and other vehicle equipment installed). The new rating system produced lower, more realistic numbers for any given engine. At the same time, emissions regulations were demanding cleaner exhaust. Engines including the 440 were made with reduced compression, modified cam timing, and other tuning measures to comply with the newly tightened emissions regulations. The 1972 440 produced 335 bhp (250 kW) (gross) at 4400 rpm; the new net rating was 225 hp (168 kW)—which very closely coincided with period German DIN ratings and TÜV measurements.
The high-output 440 (4-barrell/mild cam/dual exhausts) was marketed as the Magnum in Dodges, the Super Commando in Plymouths, and the TNT in Chryslers. From 1972 to 1974 the engine (detuned to run on lead-free gas) was rated at 280 net hp, and dropped in hp each year until 1978, when it was rated at 255 hp (in police specification) and limited to Chrysler New Yorkers, Chrysler Newports, Dodge Monaco Police Pursuits, and Plymouth Fury Police Pursuits. It was also available in marine and heavy-duty commercial applications until that year.
دوستان من تقاظا دارم این 3 متن رو کاملا با دقت بخونىد و با حرفهاى این کاربره مجىد مقاىسه کنىد بعدش متوجه مىشبد که این شخص فقط بلده اشوب به پا کنه و هىچ چىز از طراحى موتور و مسائل مربوط به اون شناخت نداره
King R18 e-tron Quattro
۲۲ تیر ۱۳۹۶مشخصات سری ۴۵۵ جی ام رو دوباره برات مینویسم . این اطلاعات توسط SAE که 120 سال قدمت داره و یکی از معتبرترین ها در جهانه محاسبه شده.
قدرت : ۲۶۸.۵ کیـلووات ، یا به عبارتی ۳۶۰ اسب بخار در دور موتور ۴۶۰۰
گشتاور : ۶۹۲ نیوتن متر یا ۵۱۰ پونـد فــوت در دور موتور ۲۸۰۰
اون قدرت و گشتاوری که شما نوشتی مال موتور ۴۲۶کرایسلر هست ، نه موتور ۴۵۵جنرال موتورز.
Amir8
۲۲ تیر ۱۳۹۶مشخصات سری ۴۵۵ جی ام رو دوباره برات مینویسم . این اطلاعات توسط SAE که 120 سال قدمت داره و یکی از معتبرترین ها در جهانه محاسبه شده.
قدرت : ۲۶۸.۵ کیـلووات ، یا به عبارتی ۳۶۰ اسب بخار در دور موتور ۴۶۰۰
گشتاور : ۶۹۲ نیوتن متر یا ۵۱۰ پونـد فــوت در دور موتور ۲۸۰۰
اون قدرت و گشتاوری که شما نوشتی مال موتور ۴۲۶کرایسلر هست ، نه موتور ۴۵۵جنرال موتورز.
Amir8
۲۲ تیر ۱۳۹۶.
.
صد خط کامنت نوشتی یک کلمش در مورد موتور ۴۵۵ جی ام نیست !!!
اینایی که گفتی همشون موتور های کرایسلر ( سریRB) بودن !!!
در مورد موتور ۴۵۵ چی داری ؟
یه بار دیگه سوالم رو تکرار میکنم ،
آیا مشخصات بالا برای موتوری که ۷.۵ لیتر حجم داره و در داخل شهر تا ۴۲ لیتر بنزین مصرف میکنه هیجان انگیز هستن ؟؟؟
در حالی که همون زمان موتور های ۴ لیتری ۳۸۰ اسب قدرت و ۴۰۰ نیوتن مترگشتاور داشتن .
من میگم نیست.
شما اگه میگی هست ، به جای این کارا و داداردودورکردن ها بیا و اثباتش کن .
MAHDI . TUNING
۲۲ تیر ۱۳۹۶علی خودش گفت: (دوستان این هم اخرین. مطلب که براتون مىذارم در مورد موتور 440 کراىسلر هست)
اولین خط کامنتش
نگفت 455 جی ام
Amir8
۲۲ تیر ۱۳۹۶عزیزم من منظورم تمام این ۵-۶ تاکامنتی بود که ایشون در این صفحه گذاشته.
Amir
۲۲ تیر ۱۳۹۶.
((( امروز مىخوام د قسمتى که مربوط به ماشىنهاى امریکایی نىست مطلبى بذارم که خودتون با خوندنش واقعىتها رو متوجه مىشىد)))
دوست عزیز اولا که من منظورم تمام این 5-7 کامنتی بود که ایشون گذاشت
خودم هم گفتم 100 خط کامنت ، پس منظورم فقط همین 1 کامنت نبود.
فکر کنم با حداقل هوش میشد متوجه منظور من شد.
ثانیا ، ایشون داره به من جواب میده ، خودش هم همین رو گفته ، این همه نوشته فکر کرده چون انگلیسیه و حجمش زیاده من نمیرم بخونم و نخونده میگم حق با شماست !!!
در حالی که در این 5-6 کامنت یک کلمه در مورد موتور 455 نبود .
Nima
۲۲ تیر ۱۳۹۶فورد یه موتور داره روى مدل معروف کاپرى بوده. 3 لیتر 450 اسب اول دهه ۷۰
و جى ام یه موتور داره 3.5 لیتر توى دهه 50 میلادى و توانش 350 اسب بوده.
اتمسفریک.
موتور 454 شورولت هم سال 1971 روى کوروت توان 710 اسب بخارى داشته.
آمریکا توان ساخت موتور قوى داشته و داره.
این که با تکنولوژى 47 سال قبل بتونى از 7.4 لیتر 710 اسب بگیرى و الان اونتادور داره همچین کارى میکنه. یعنى شاهکار.
PaRHaM
۲۲ تیر ۱۳۹۶((یه بار دیگه سوالم رو تکرار میکنم ،
آیا مشخصات بالا برای موتوری که ۷.۵ لیتر حجم داره و در داخل شهر تا ۴۲ لیتر بنزین مصرف میکنه هیجان انگیز هستن ؟؟؟))
منم یک بار برای همیشه جواب این سوال مسخره رو میدم ک بس کنی!
آره هیجان انگیزن
چرا؟
چون سال ۷۱
وقتی پونتیاک میاد با ی موتور ۷.۴ لیتری هشت سیلندر
۳۳۵ اسب بخار نیرو
و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور
و صفر تا صد ۵.۹ ثانیه
و یک چهارم مایل ۱۳.۹ با سرعت ۱۰۳ مایل
؛ بهت تحویل میده ،
لامبورگینی که ی سوپر اسپورت سازه همون سال مدل میورا sv با ی موتور دوازده سیلندر با حجم ۳.۹:
۳۸۵ اسب بخار
۴۰۰ نیوتن متر
صفر تا صد ۶.۵
اصن میورا رو بیخیال
کانتاش با موتور ۳.۹ دوازده سیلندر ۱۹۷۱ :
۳۷۵ اسب بخار
۳۶۵ نیوتن متر
صفر تا صد ۵.۶
یک چهارم مایل ۱۴.۴۰ با سرعت ۱۰۵ مایل
بازم اینم بیخیال
نظرت در مورد کوروت چیه؟
موتور ۴۵۴! ۷.۴ لیتر
۴۶۰ اسب بخار!
۶۶۴ نیوتن متر
صفر تا صد ۵.۱
دیگه فک نکنم حرفی بمونه
Amir
۲۲ تیر ۱۳۹۶.
الان این عددایی که دادی یعنی چی ؟؟؟
در اون دوران یه موتور غیر امریکایی با حجم بالای 7 لیتر برام مثال بزن که گشتاورش کمتر از 600 نیوتن متر باشه تا قبول کنم گشتاور 692 نیوتن متری موتور 7.5 لیتری بیوک شاهکار بوده.
هر موتوری بود فرقی نداره. انگلیسی یا آلمانی یا ژاپنی و … .
Fit Demon
۲۳ تیر ۱۳۹۶آدم وقتی میاد کامنت هارو میخونه
از اومدن به سایت پشیمون میشه
چند وقته رمقی برای بحث نمونده برام
چون یه سری افراد اومدن که فقط تعداد کامنت هاشون زیاد بشه
و اکثرا هم پایبند به سرچ و منابع اینترنتی هستن
تازه فهمیدم یه مهندس مکانیک خودرو، در برابر بعضیا کاملا بی سواده!
تا یه نفر کامنت میزاره
اون یکی پز اطلاعات خودشو میده
با تمسخر هم مینویسه که برو اطلاعاتت رو زیاد کن!
سامان اذری
۲۲ تیر ۱۳۹۶الان
King R18 e-tron Quattro
و
AMIR8
هر دوشون یک نفر هستند؟؟؟؟؟؟/
یا هر کی یه کس دیگه ای هس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
King Audi R18 e-tron Quattro
۲۲ تیر ۱۳۹۶همه میدونن هر دوش پروفایل منه.
چون با گوشی کامنت گذاشتم اینطوری شد.
خیلی وقت بود پدال نیامده بودم بعد که تایید شد فهمیدم با یه اکانت دیگست.
یادم رفته بود تو گوشی با یک حساب دیگه log on هستم.
حیف که پسوردش یادم رفته. ولی کلا دیگه از اون استفاده میکردم.
دلیلش هم این بود که نمیخوام تعداد کامنت هام بیشتر از این باشه.
سامان اذری
۲۲ تیر ۱۳۹۶طرفدار هیش کدومشون نیستم ولی بخاطر امار و ارقام جدول به الفا رومئو رای دادم.
شایان
۲۲ تیر ۱۳۹۶برای انتخاب ماشین تو این کلاس شتاب آخرین گزینه ایه که باید بهش توجه کرد با توجه به رخ زیباتر جگوار به جگوار رای دادم…
Khan
۲۲ تیر ۱۳۹۶ای بابا چرا GLC و ولار خوردن به هم
حالا من اونجا به کی رای بدم
DYBALA
۲۲ تیر ۱۳۹۶دقیقا قبل هرچی رفتم تو فکر اون دوئل :(((
این اف پیس پارسال کلی جایزه درو کرد پس حتما چیزی برای گفتن داره و برتری هایی داره
هرچند طرفدار هیچکدوم نیستم مخصوصا جگوار، با اینحال ب جگوار رای دادم!!!
Ali
۲۲ تیر ۱۳۹۶الفارومئو
چون لذت رانندگیش بیشتره و تو اسب و بخار و شتابو گشتاور برتره
#ali.m#
۲۲ تیر ۱۳۹۶بالا اومدن nxدر مقابل x3 نکته ی مهمی داره و اونم اینه که حرف های دوستان که میگفتن طراحی لکسس بعد یه مدت قدیمی میشه و خیلی وقته منتظرش هستن تماما بی معنی بوده .
و با وجود این همه طرافدار های المانی توی سایت بازم لکسس اومد بالا (گرچه با اختلاف کم)
قابل توجه کسانی که بدون توجه به مدارک و امار ها میگفتن nxو rxتو بازار شکست خورده هستن .و حریف x3نیستن
در مورد این دوئل هم نظر خاصی ندارم ولی به جگوار رای دادم به خاطر علاقم به ماشین های انگلیسی.
DYBALA
۲۲ تیر ۱۳۹۶بخاطر اینکه آلمانی بازا ارادتی به x3 قدیم ندارن ://
#ali.m#
۲۲ تیر ۱۳۹۶والا اونا اگه نسل اول x3هم بود در مقابل یه غیر المانی بهش رای میدادن.
حمیدرضا
۲۲ تیر ۱۳۹۶مشخصات هر دو خیلی به هم نزدیکن با اینکه با این نوع خودرو خیلی مخالفم و کراس اور کامپکت رو دوست ندارم به الفا رای دادم به نظرم با توجه به قیمت ارزش خرید بیشتری داره
فيصل
۲۲ تیر ۱۳۹۶اگه به هر ۲ رای بدیم از۲ دستگاه تقلب حساب میشه؟ ?
MOBIN POURMAND
۲۲ تیر ۱۳۹۶نتایج درست حساب نمیشن
h
۲۲ تیر ۱۳۹۶جای Cadillac XT5 خالی شده –
جگوار f-pace شش سیلندر رو با ماکان میذاشتید و آلفا رو با کادیلاک- ماکان بهش قرعه استراحت خورد؟
بین این دوتا هم که جگوار خیلی بهتره و شیکه-
فرشاد
۲۲ تیر ۱۳۹۶هیچکدومشون رو تمام و کمال نمیپسندم 😐 ولی جگوار احترامش واجبتره برام! کابین ساده ولی شیکشم واسم دوستداشتنیه.
فرشاد
۲۲ تیر ۱۳۹۶بعضی از دوستان فقط جدول رو نگاه میکنن رای میدن، یعنی اگه فرغون هم بذارن اما قدرت و سرعت و شتابش بیشتر باشه، اینجا بیشتر رای میاره!!!
Kamran
۲۲ تیر ۱۳۹۶لوکس + اسپرت = آلفارومئو استلویو
–
انتخـاب مـن ‘Stelvio خـوش استایـل
MAHDI . TUNING
۲۲ تیر ۱۳۹۶من به جگوار رای دادم
دلیلم اینه که جگوارو بیشتر دوست دارم و هدف دوئل ها پیدا کردن محبوب ترین هاست نه بهترین ها
طبق این جمله(این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند)
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۲ تیر ۱۳۹۶امیر دهقان عزیز جگوار اف پیس با همین انجین قدرت بالاتری هم داره و عرضه میشه(300 اسب بخار و گشتاور 400 نیتون متری).
چرا اونو نذاشتین؟؟
بعد اگه تولید آلایندگی هم مینوشتین بهتر بود.
یعنی برای تمام دوئل هاتون این مورد هم ذکر کنید.
امیر دهقان
۲۲ تیر ۱۳۹۶سلام دوست عزیز
ما برای مشخصات جگوار از دو سایت اتومبیل کاتالوگ و ویکیپدیا استفاده کردیم که تو هیچکدوم نسخۀ 300 اسبی ذکر نشده
http://www.automobile-catalog.com/car/2016/2229560/jaguar_f-pace_2_0_t_240.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_F-Pace
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۲ تیر ۱۳۹۶من سایت جگوار رو نگاه میکردم.سری جدید انجین ها ی 4 سیلندر جگوار هم قابل سفارش بود و تاکید شده بود.
نمیدونم شاید برای آینده امکان سفارش وجود داشته باشه.
Explore the expanded range of F-PACE engines. It features the responsive 2.0 litre 4-cylinder 250PS Turbocharged Petrol, ((a new, more powerful 2.0 litre 4-cylinder 300PS Turbocharged Petrol)),…………
MOBIN POURMAND
۲۲ تیر ۱۳۹۶(Ali(chevy nova داداش تموم کنید لطفا.خوب نیس سر اینطور چیزا جو سایتو خراب و سرد کنیم.منظور فقط شما نیستی.
هرچی هست گذشته دیگه.
راستی رای من جگوار.چون اندازه صندوق بار برام مهمه
dice
۲۲ تیر ۱۳۹۶تاریخ ثابت کرده الفا زیاد ماشین های با کیفیتی درست نمی کنه…
و اینکه جلوی الفا خیلی زشته
اتخاب من صد در صد چگوار
احسان
۲۲ تیر ۱۳۹۶هیچکدام
Roham
۲۲ تیر ۱۳۹۶سپاسگذارم D:
شاهین یزدین
۲۲ تیر ۱۳۹۶چرا آلفا رو انتخاب نکنم؟ همه جوره خوب بهتره
Roham
۲۲ تیر ۱۳۹۶آلفا مهندسی بهتری داره ولی به نظر من جگوار خوشگل تره
اینا به کنار …
آلفا این اسما رو واسه ماشیناش از کجا گیر میاره!!!
زبون آدم گره کور می خوره وقتی درست تلفظشون می کنه
اسما ایتالیایی هستن
درست
ولی مگه مثلا لامبورگینی هم اسم ایتالیایی نمیذاره رو محصولاتش پس چرا اسمای اون اینجور سخت نیستن؟!
فرشاد
۲۲ تیر ۱۳۹۶لامبورگینی اسمای اسپانیایی مرتبط با گاو و گاو بازی میذاره رو محصولاتش.
Roham
۲۲ تیر ۱۳۹۶درسته ولی اسمایی هستن که تلفظشون واسه هر زبونی نسباتا راحته ولی اسمای آلفا رومئو رو احتمالا فقط ایتالیایی ها می تونن راحت و البته درست تلفظ کنن
و به نظرم این خوب نیست
King Audi R18 e-tron Quattro
۲۲ تیر ۱۳۹۶.
آره کاملا درست میگی.
مثلا «رونتون» جزو قشنگ ترین اسم های تاریخ خودروسازیه.
آلفا هم اسم های قشنگی استفاده کرده.
مثل استراداله.
مزراتی هم همینطور
مثلا مِراک.
MAHDI . TUNING
۲۲ تیر ۱۳۹۶دقیقا
اخه این چه اسمیه آلفا میزاره
عطا
۲۲ تیر ۱۳۹۶سلام پدال من خیلی وقته با پدال و دیگر سایت های رقیب اشنا شدم.در اخر پدال رو انتخاب کردم. اقای دهقان لطفا یه نظری به کامنت های سایت بندارین. لا اقل تو تایید کردن متن ها خیلی سخت گیری کنید و نگذارید دو تا کاربر بیهوده سایت رو خراب کنن کاری هم ندارم تقصیر کیه . شاید اسم سایت رو بشناسید ولی کم کم همون بلایی میاد که به سر اون سایت اومد. نگذارید همه کامنتها تایید شه.خیلی سخت گیری کنید.بعضی ها اینجا رو مثله تلگرام فرض کردند اومدن هر چی میخوان مینویسن مثلا اومده ان رو نوشته :
:|
خب یعنی چی؟ا همین ماجرایی که تو بالا اومده.واقعا رسیدگی کنید.این جهان سومی مارو نشون میده امریکا یا المان و انگلیس ماشین ساخته پول درو میکنه اونوقت دو تا ادم اومدن اینجا دعوا میکنن سرشون :)
Amir
۲۲ تیر ۱۳۹۶.
ان شا الله که همین اتفاق در سایت رخ بده.
من سر هیچ ماشینی دعوا نمیکنم.
مشکل جاییکه اول صبح یک نفر 100 خط در این صفحه کامنت میذاره ، فضای سایت رو اشغال میکنه و مستقیم از من اسم میبره و توهین میکنه. وگرنه من به ماشین چی کار دارم؟
هر ماشین یا خودروسازی که فکر میکنی من روش تعصب دارم از فردا شروع کن تو هر صفحه از همه ی وجودش ایراد بگیر ببین من غیر از اینکه حداکثر با 2 کامنت سعی کنم قانعت کنم که تفکرت اشتباهه ، کار دیگه ای میکنم یا نه.
همین کار رو در مورد کسایی که با من بحث میکنن انجام بده ، به جای فحش دادن فقط انتقاد کن بعد ببین چند نفری بهت حمله میکنن !!!
قبول نداری امتحان کن. هر کس بخواد میتونه امتحان کنه. تا هر وقت بخواین وقت دارین.
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶یه مدته یه جوی به نفع آلفا تو سایت ایجاد شده که واسم عجیبه!
Amin
۲۳ تیر ۱۳۹۶الفا یکم ضعیف نشده؟!تو گرند تور از c4 که تعریف نمیکردن کلارکسون میگفت مثله قبل خوب نیس الفا.
درسته جگوار از لحاظ فنی یکم ضعیف تره(خیلی کم :| ) ولی بهترین خودروی سال شد اینجا نباید برنده بشه؟