آلفارومئو سرانجام سوپر سدان جولیا GTA را به بازار عرضه کرده و برای اولین بار میتوانیم این ماشین را در دنیای واقعی ببینیم. جولیا GTA به لطف انبوهی از ارتقاءها که با همکاری شرکت مهندسی سائوبر طراحی شدهاند و رانندگان فرمول یک این شرکت نیز در توسعهٔ آنها نقش داشتهاند، سبکتر و قویتر از جولیا کوادریفولیو شده و حالا میتواند در پیچها سرعت بالاتری داشته باشد. این خودرو در دو نسخهٔ GTA و GTAm ساخته میشود که دومی حتی وحشیتر و توانمندتر بوده و برای پیست آمادهتر است.
پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی کوادریفولیو در GTA به سیستم اگزوز تیتانیومی جدید و تنظیم مجدد ECU مجهز شده و حالا با ۵۴۰ اسب بخار قدرت، کمی قویتر شده است. مهندسین همچنین گردش هوا در سیستم خنککنندهٔ موتور را بهبود بخشیده و پیستونها و شاتونها را هم بازطراحی کردهاند. از سوی دیگر، به لطف استفادهٔ بیشتر از متریال سبکوزن مثل فیبر کربن و موارد کامپوزیتی در سراسر خودرو، جولیا GTA تا ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر شده است. به لطف این اقدامات و همینطور سیستم لانچ کنترل جدید، سوپر سدان تولید محدود آلفا ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
جولیا GTA به رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی جدید تکپیچ مجهز شده که با لاستیکهای چسبندهٔ میشلن کاپ ۲ پوشیده شدهاند درحالیکه GTAm از یک بال عقب عظیم قابل تنظیم و یک اسپویلر جلوی فعال هم برخوردار است که میتواند برای استفاده در پیست تا ۴۰ میلیمتر بزرگتر شود. در GTAm همچنین صندلیهای عقب کاملاً حذف شده و بجای آن یک رول کیج و نگهدارندههای کلاه ایمنی قرار گرفتهاند. این نسخه به کمربندهای ایمنی شش نقطهای هم مجهز بوده و شیشههای جانبی و عقب آن بجای شیشه از پلی کربنات ساخته شدهاند. کابین هردو مدل GTA و GTAm از تودوزی کامل آلکانترا در داشبورد، رو دریها، ستونهای جانبی و میانهٔ صندلیهای مسابقهای هم بهره میبرد.
در ایتالیا، قیمت آلفارومئو جولیا GTA از ۱۷۵ هزار یورو و قیمت GTAm از ۱۸۰ هزار یورو آغاز میشود و هر خودرو با کلاه ایمنی Bell با طرح اختصاصی، چادر و خدمات اختصاصی آلفارومئو ارائه میشوند درحالیکه روی نسخهٔ GTAm یک دست لباس مسابقهای کامل هم وجود دارد. از این سدانها تنها ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که بهصورت مساوی بین دو نسخهٔ GTA و GTAm تقسیم میشود. این تعداد برای مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا در نظر گرفته شده و فعلاً هیچ برنامهٔ رسمی برای عرضهٔ آنها در ایالاتمتحده وجود ندارد اما گزارشهای قبلی اشاره کردهاند که ممکن است آلفارومئو نظر خود را تغییر دهد.
شاهرخ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خوشگله به سلامتی
ARAZ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰۱۸۰ هزار یورو
چه خبرتونه چه خبرتونه
باز ایتالیایی ها سر گردنه بساط باز کردن
با این پول میشه کلی ماشین با ارزش دیگه خرید
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خب به قیمت ایتالیا گفته
قطعه به دلار بشه اینقدر بالانیست
همیشه این درگیری ذهنی با خودم داشتم که بین این ماشین و چلنجر کدوم رو بردارم(فعلا توی ایران هستم?)
خیلی به دلم نشست ، طراحی بدون تاریخ ، اصلا لامصب صداش هم خیلی خوبه ، کلا ایتالیایی ها آقای صدا هستن (البته آمریکا همهست) ، مثلا آبارث رو بینید، یه مدل داره خیلی کوچولو هست فکر کنم ۵۹۵ یا ۵۰۰ هست اسمش
آبارث ۵۰۰ یا ۵۹۵، اون آبارث کوچولو هست ، کانال auto top nl تست سرعت کرده بود ، لامصب در یک ثانیه ، ۲۰ تا بک فایر میزد ، حتما بینید .
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰به قیمت ایتالیا گفته؟؟؟
:)) عالی بود
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰در ایتالیا، قیمت آلفارومئو جولیا GTA از ۱۷۵ هزار یورو و قیمت GTAm از ۱۸۰ هزار یورو آغاز میشود
Mad.z.Max
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش گل قیمت یه محصول (مخصوصا خودرو) همیشه توی کشور مبدا میتونه حتی پایینتر از باقی نقاط دنیا هم باشه. (حمل و نقل، قوانین واردات صادرات، هزینه های سرباری و…) البته قرار نیست قیمت خیلی متفاوت از آب دراد ولی خب هیچوقت کمتر نمیشه. این ماشینم که کلا ۵۰۰ تا تولید میشه، بخاطر تولید محدود قیمت بالاش یخورده قابل قبوله.
(البته ایران جزو دنیا حساب نمیشه که مثلا خودرو صادر میکنن به کشوری و قیمتش نصف بازار داخل درمیاد)
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بله ، شما درست میگین
شخص هایی که چنین ماشینی رو میخرند، خیلی قسمت براشون مهمنیست
اللخوص که تولید محدود هم هست ، ارزش بالاتری داره .
بهنام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰جسارت نباشه ولی بهتره در مورد چیزی که نمیدونیم نظر ندیم
ارزش یک یورو از یک دلار بالاتره
به دلار این ماشین حدود 200k قیمت میخوره، یورو واحد پول اتحادیه اروپاست نه فقط یک کشور خاص که شما فرمودید خب قیمت رو به ایتالیا گفتن
مانی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بارها پدال گفته قیمت فلان مرسدس تو آلمان ۱۲۰ هزار یورو و در آمریکا ۱۰۰ هزار دلاره(حدودی گفتم)
پس این دوستمون چندان بیربط نگفته و ربطی به بیشتر بودن قیمت یورو به دلار نداره
البته مطمئنا تو ایتالیا شرایط کمی متفاوته
بهنام
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا مانی
اگه دقت کنید ایشون گفتن قطعا به دلار اینقدر بالا نیست
محمدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا چرا باید چشم به روی مکلارن gtبست و این رو خرید.
یا اگر اسرار بر ۴ در بودن هست کهamg gt 63s رو میشه خرید که ارزان تر هم هست.
که چه از نظر پرفورمنس یا جذابیت و… بهترند.
سلایق خودرویی جهان خیلی پیچیدست.
محمد رستمی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰سلایق خودرویی جهان خیلی پیچیدست.
سلایق خودرویی جهان ایران از همه پیچیده تر هست
هر جور فکر میکنم ، جور در نمیاد.
akrh78
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بله رنج وسیعی از 1.6 های توربو
porsche
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اوففف اینو به فراری و پورشه و… ترجیح میدم لامصب رخش خیلی وحشیه آدم میترسه نگاش کنه
""new ""RAMIN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰تو خود ایتالیا با 175 هزار یورو چیز های زیادی میشه خرید.
البته نه این که این خودرو بد باشه. خیلی الکی گرون هست…
یه مشکل دیگه هم داره 2 نفرس…? من موندم اون میله های آهنین! رو جای دیگه ای یا به روش دیگه نمیتونستن قرار بدن.
Rman
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا رامین
شما یه کامنت نوشتی و من تو جوابش هم از شما انتقاد و تعریف و پیشنهاد دادم. بعد شما که یه کلمه جواب دیگران رو نمیدی چطور انتظار داری دیگران باهات خوب باشن؟ والا من برای حرف تو احترام قایل شدم که وقت گذاشتم بهت جواب دادم. وقتی می بینم جوابی بهم نمیدی چرا باید دیگه کامنت های شما رو بخونم واقعا؟
چون سوالت در مورد اینکه چرا همه ازت انتقاد می کنن بود تو اون کامنت اینو بهت گفتم.
BenzSLR
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب جگوار پروجکت ۸ هست .
mahan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اگزوز پزوجکت 8 هم نمیتونه بخوره
رامتین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا عالیه و رقیب m4 کامپتیشن.
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب ! خیلی وحشی و باحاله رسما این رو به بی ام و M3 یا مرسدس e63 ترجیح میدم.
Amin
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی خیلی خوشکله
دیگه آدم به بقیه چیزهاش فکر نمیکنه،و مهمتر اینکه موتور ۶ سیلندر فرلری رو داره که تضمین میکنه این ماشین رو
یه مینی فراری
mm.y@rlou
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این کلاس خیلی جذابه من رو یاد جگوار xe project8 میتسوپیشی لنسر انداخت درباره ی خودشم که به گفته کلارکسون یه فراری چهار دره
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آفرین خوده کلارکسون هم گفته بود اینو انتخاب میکنم بین m3 و این گفته بود این تو یک برنامش(فکر کنم مدل بی ام و بین m3وm4)
Amirreza
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰زیباترین ماشین این سگمنت ، مثل یه فراری ظریف ، مثل یه فراری سریع ، مثل یه فراری اصیل ، مثل یه فراری زیبا ، اصن ماشینای ایتالیایی با روح و روان آدم بازی میکنن
ae86
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب خبر خوبی دادید سر حال و قبراق شدیم من که پنجاه سال جوان تر شدم تشکر از آقای دهقان
۷۷۸۸
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال نحوه باز شدن عکسها را به روال قبل برگردانید لطفا
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی و زیبا خیلی خوشگله حتی مدل پایه و معمولیشم یه حسی داره جلوپنجرش بچها ببینید واقعا تکه تو دنیا کلن داخلشم عالیه مثل بنز شلوغ نیست خیلی شیک و اینم بگم طراحی داخلیش یک بار بهترین طراحی شده بود فکر کنم یکی دو سال پیش مخصوصا کمربندش عاشق این نوع کمربندها هستم
آلفار یک طراحی هم از کامیون کرده بود دو سال پیش بچها اونو ببینید و پدال عزیزم بزاره لطفا عالیه
ایتالیا ایرانه دومه
Simon none
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اون رنگ سبزش خیلی دلبری میکنه
یاس ی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این زیبای مخوف از اون دسته خودروهایی هستش که حاضرم 5 سال از عمرم کم بشه یدونه ازش داشته باشم. بعضی ماشینها هستن که مبلغ بیشتری حاضرم بپردازم.
جدای از شوخی، بسیار بسیار دوست داشتنیه. بعضی وقتها بابت دنیای خودرویی که از ما دریغ شد یا در واقع دزدیده انقدر حسرت میخورم که میگم کاشکی بعد از مرگ یکبار دیگه متولد میشدم منتهی اینبار توی جهان اول، (البته به شرطی که این خصلت عشق ماشین با من بیاد) خصوصا کشوری مثل آمریکا با بازاری آزاد.
مهردادکمال
۴ شهریور ۱۴۰۰رقیب ام تری هست و واقعا برچسب قیمت گزافی روشه