آلفا رومئو

فراخوان آلفارومئو جیولیا و استلویو به خاطر داغی بیش‌ازحد

با قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار که از دل پیشرانه‌ای توئین توربو با حجم کمتر از ۳ لیتر به دست می‌آید، سؤال کوچکی وجود دارد و آن‌هم داغ کردن قلب آهنین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو می‌باشد؛ اما ظاهراً برخی از مدل‌های این خودرو بیش از حد داغ می‌کنند و همین موضوع باعث شده فیات-کرایسلر اقدام به فراخوان کند.


بنا به گزارش NHTSA، نشتی شلنگ خنک‌کننده می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد پیشرانه و از کار افتادن آن شود.


ظاهراً این مشکل به نواربندی ناکافی شلنگ خنک‌کننده مربوط می‌شود. خوشبختانه این مشکل تنها ۶۷۴ دستگاه استلویو کوادروفولیو را در آمریکا تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند تا شلنگ جدیدی جایگزین قبلی شود.


اما در همین زمان تعداد بیشتری از کراس اوورهای استلویو و سدان های جیولیای مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲ لیتری فراخوان می‌شوند. دلیل این فراخوان هم یک مشکل دیگر مربوط به داغ شدن است. این بار مشکل به داغ شدن مبدل کاتالیتیک و ریسک آتش‌سوزی مربوط می‌شود. فراخوان یاد شده تعداد ۳۷۲۲۸ دستگاه از خودروها را تحت تأثیر قرار داده است.

استلویو و جیولیا خودروهایی هستند که آلفارومئو را به میدان بازگردانده‌اند. هر دو خودرو از پلتفرم جدید جیورجیو استفاده می‌کنند و در آمریکا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی ۲۷۶ اسبی و ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی ۵۰۳ اسب بخاری عرضه می‌شوند. استلویو کوادروفولیو با زمان ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا در پیست مشهور نوربرگ رینگ را یدک می‌کشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    من عاشق همه چیز ایتالیا هستم ، ولی واسه فهمیدن اینکه موتورهای کم حجم و پرقدرت آلفا فشار زیادی رو تحمل میکنن و این فشار زیاد بالاخره کار دست مشتری میده ، نیاز به هوش انیشتین نیست

    نباید گول اعداد و ارقام رو خورد … به راحتی میشه فهمید 500 اسب بخار واسه موتور 2/9 لیتری خیلی زیاده

    بنز با اون ابهتش در مدل C63 S داره همین 500 اسب رو از موتور 4 لیتری میگیره ، اگه میشد بدون دردسر و با حفظ کیفیت خودرو و موتورش ، این قدرت رو از یه موتور کوچیکتر گرفت ، بدون شک بنز زودتر از آلفا دست به کار میشد

    1. mahdy

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دقیقا
      تازه مثال بهتر از بنز بزنم رولز رویث فانتوم از یه 12 سیلندر 6 لیتری توربو کمتر از 700 تا بیرون میکشه که این خیلی کمتر از استاندارد هایی مثل مرسدسه امانتیجش میشه این که از نظر استهلاک حتی ساعت های سوئیسی و ژاپنی هم کم میارن در مقابل این موتور نتیجش میشه ساکت ترین و کم لرزش ترین موتور دنیا

      1. mahdy

        ۱۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        اما قسمت تلخ ماجرااینه که بعضی ها فکر میکنند (عمدتا آمریکایی دوستن این افراد)که رولز رویث و بی ام و تکنولوژیشون سطح پائینه که نمیتونن به اندازه بقیه اسب بخار بیرون بکشن

    2. آرین

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (94 ديدگاه)

      موافقم با نظرت ولی قرار نیست که دائم از تمام قدرتش استفاده بشه
      هرازگاهی

    3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      اگه موتور 4 لیتری 8 سیلندر بنز، 503 اسب بخار زیاده،پس مک لارن 720 با حجم موتور 4 لیتری قدرت بالای 710 اسب بخار دیگه چیه؟؟؟
      یاکاسورث که از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 503 اسب بخار گرفته تکلیفش چیه؟؟
      یا همین پورشه gt2rs.
      مثال تا دلت بخواد زیاده.

      1. mahdy

        ۱۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        پهلوون از تو انتظار نداشتم
        کاسورث؟ یکی این که مطمئن باش استهلاک اون موتور بیشتر از مرسدس هست دوما این که کاسورث با بنز قابل مقایسه نیست(اصلا منظورم برتری یکی بر دیگری نیستا ) منظورم اینه که کار هایی که انجام میدن فرق داره کاسورث نیاز داره به اون قدرت از یه موتور کوچیک مجبوره انقدر قدرت بکشه بیرون

    4. مانی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اگه اینجوریه با درنظر نگرفتن مرسدس‌ای‌ام جی وان
      بیشترین فشار رو موتور A45AMG هست

  2. Arman

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مگه بقیه شاسی بلند ها تو پیست نوربرگ رینگ تایم زدن؟؟

  3. احمدرضا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    این چیزا خیلی عادی بازم دمش گم مثه ما ایرانیا شونه خالی نمی کنه
    من که عاشق خودروهای ایتالیایی مخصوصن آلفا هستم

  4. Alireza

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (757 ديدگاه)

    واقعا حیفه اینا واقعا موضوعاتی نیستن که یک شرکت در حد آلفا بخواد براشون فراخوان بده و اعتبارش خراب کنه من نمیدونم این چه طرز مدیریته که فیات کرایسلر داره میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا