لانچیا را به یاد دارید؟ بله همان برند ۱۱۲ سالهای که با مدلهای دلتا و استراتوس در مسابقات رالی جهانی مشهور شد و حالا تنها سایهای از آن در دنیای خودرو باقی مانده است. تنها خودرویی که با نشان لانچیا عرضه میشود مدل اپسیلون است که یک سوپرمینی شکل گرفته بر پایهی فیات پاندا محسوب شده و از سال ۲۰۱۱ تاکنون در ایتالیا عرضه میشود.
شاید با خود فکر کنید فیات-کرایسلر با آن سرمایهگذاریای که روی آلفارومئو انجام داده قطعاً فروش بهتری در مقایسه با لانچیا در اتحادیه اروپا داشته اما در کمال تعجب باید گفت خیر چنین چیزی تحقق نیافته است! آمار منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا ACEA نشان میدهد آلفارومئو در نیمهی اول سال جاری فروش ۲۷۷۰۲ دستگاهی در اتحادیه اروپا داشته درحالیکه لانچیا و کرایسلر فروش ۳۴۷۶۷ دستگاهی در این بازه زمانی داشتهاند. اگر کرایسلر را از لانچیا جدا کنید فروش ۳۴۷۰۰ دستگاهی برای این برند تاریخی به دست میآید.
فیات-کرایسلر نه تنها سرمایهگذاری سنگینی روی پلتفرم جیورجیوی بکار رفته در مدلهای جیولیا و استلویو انجام داده بلکه برخی مدلهای دیگر همچون 4C، میتو و جیولیتا را نیز عرضه میکند که همین امر میزان تعجب بالای ما نسبت به عملکرد آن را نشان میدهد. آلفارومئو با ۵ محصول خود فروش کمتری در مقایسه با لانچیای تکمحصولی دارد.
البته واضح است که آلفارومئو حاشیه سود بهتری برای دو خودروی جدید خود دارد اما هنوز هم پرفروش بودن لانچیا در مقایسه با آلفارومئو امری تعجببرانگیز است.
دستاندرکاران سایت فیات گروپ ورلد که سایت غیررسمی فیات-کرایسلر میباشد این موضوع را کشف کرده و گفته که افزایش فروش لانچیا اپسیلون در نیمه اول سال جاری به خاطر پیشنهادهای جذاب فروش این خودرو بوده است؛ اما از طرف دیگر باید گفت جیولیا و استلویو با رقبای قدرتمندی روبرو شدهاند و سه محصول دیگر این برند نیز مدتزمان زیادی است که در بازار حضور دارند و مدلهای پا به سن گذاشتهای محسوب میشوند.
اما نقشهی راه آلفارومئو نشان میدهد این خودروساز تا سال ۲۰۲۲ یک شاسیبلند میان سایز تولید کرده و مدلهای اسپورت GTV و 8C را احیا خواهد کرد. همچنین مدلهای جیولیا و استلویو نیز بهروزرسانی خواهند شد و نسخههای طویلتر آنها تولید خواهد شد.
اما فیات-کرایسلر اشارهای به آیندهی لانچیا نداشته است و مشخص نیست که مدل اپسیلون همچنان در آینده عرضه خواهد شد یا خیر.
پیکان جوانان گوجه ای
۵ مرداد ۱۳۹۸امیدوارم الفا به سرنوشت بده مازراتی دچار نشه با این همه سرمایه گذاری که روش انجام شده
یانکی
۵ مرداد ۱۳۹۸این نامردی که در حق برندهای آمریکایی کردن و پلتفرمی که حق اونا بود برا نسل جدید محصولاتشون رو دادن به آلفا و مازراتی که حالشون معلومه.این روند شکست آلفا و مزراتی ادامه داره.در عوض پیشرفت روز به روز شاخهای آمریکایی هم ادامه داره
پارسا
۵ مرداد ۱۳۹۸از اتحاد فیات با کرایسلر آمریکاییا سود بردن و دوباره اسمشون افتاد سر زبونا ، ایتالیاییا افت کردن و افتادن تو ضرر. من واقعاً دوست دارم همه زیر شاخههاشو تو اوج ببینم این حرفیه شما میزنی نامردی شده؟؟
چه نامردی؟؟ اتحاد یعنی چی پس؟؟ فقط قرار نیست از بازاریابی استفاده بشه واسه فروش کرایسلر که!!
moein
۵ مرداد ۱۳۹۸حالم بهم میخوره از این تعصبها
یکی نیست بهت بگه اگر همین فیات نبود،الان کرایسلر داشت یه قول دو قول بازی میکرد با کل مجموعه هاش
بهنام
۵ مرداد ۱۳۹۸اروپاییان بی لیاقت
مانی
۶ مرداد ۱۳۹۸شاید اگه FCA برای رقابت با مرسدس و BMW بجای برند اسپورت آلفا
از برند لوکس لانچیا استفاده میکرد و محصولش بجای اسپورتِ لوکس
میشد لوکس اسپورت وضعش بهتر بود،البته شاید و شاید
ADAK
۶ مرداد ۱۳۹۸آلفا و مزراتی باید از زیر مجموعه فیات بیان بیرون و مستقل بشن تا رشد کنن ، والسلام