درحالیکه تولید سدان بزرگتری از آلفارومئو جیولیا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده، خبر جدیدی منتظر شده که نشان میدهد یک شاسیبلند بزرگ از سوی این شرکت به منظور قرارگیری در جایگاهی بالاتر از مدل استلویو تولید خواهد شد. اتواکسپرس میگوید آلفارومئو چراغ سبز تولید این خودرو به منظور رقابت با خودروهایی همچون آئودی Q7، بامو X5، مرسدس GLE و ولوو XC90 را صادر نموده است. گفته میشود شاسیبلند مورد بحث بزرگترین خودروی تولیدی تاریخ آلفارومئو خواهد بود.
فیات-کرایسلر بجای توسعه پلتفرم جدید برای این شاسیبلند جدید یکبار دیگر از همان معماری مهندسی شدهی جیولیا و استلویو استفاده خواهد کرد اما واضح است که بهروزرسانیهایی در آن صورت خواهد گرفت. یکی از مدیران فنی ارشد کمپانی میگوید:
استلویو قطعاً نمونهای از DNA آلفارومئو است و چرا نباید آن را در خودرویی بزرگتر بکار نبریم؟
او میگوید شاسیبلند جدید آلفا از تکنولوژی الکتریکی سازی بهره خواهد برد اما این قوای محرکه از نوع پلاگین هیبریدی نخواهد بود. بجای آن این خودرو از سیستم هیبریدی ملایمی استفاده خواهد کرد که بیش از آنکه روی مصرف سوخت کمتر تمرکز داشته باشد به پرفورمنس توجه خواهد کرد. تخمین زده میشود یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و سیستم توربوی الکتریکی ۴۸ ولتی با خروجی مجموع ۴۰۰ اسبی در قلب این محصول جدید بتپد.
شاسیبلند جدید و بزرگ آلفارومئو که مدل پرچمدار این شرکت خواهد بود حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگینتر از استلویو خواهد بود. این افزایش وزن نه تنها به خاطر ابعاد بزرگتر بوده بلکه همان سیستم هیبریدی ملایم یاد شده نیز روی این موضوع تأثیر خواهد داشت. قبلاً کارهای توسعهای این خودرو آغاز شده و آلفارومئو در حال حاضر آن را روی شبیهساز تست میکند و میگوید نتایج به دست آمده از قوای محرکه هیبریدی ملایم بد نبوده است.
انتظار میرود خودروی مورد بحث اواخر دهه میلادی جاری عرضه شود و پس از آن نسل جدید جیولتا نیز وارد بازار گردد. شایان ذکر است این کمپانی هنوز درباره آینده مدل 4C حرف نزده است.
به عنوان سخن پایانی اگر به یاد داشته باشید در سال پیش نقشه راه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ آلفارومئو منتشر شد که جدای از وجود یک سدان فول سایز و استلویو شامل دو شاسیبلند و یک هاچبک و همچنین برخی مدلهای ویژه بود.
moein
۸ دی ۱۳۹۶مطمئنم این مدل هم مثل جولیا و استلویو بدجور میترکونه
خیلی خوشحالم که آلفا داره به اصل خودش برمیگرده
شاهين
۹ دی ۱۳۹۶این کلاس که در واقع هم رده با بزرگای آلمانیه جای سختی برای رقابت جدید خواهد بود…البته که موتور فراری بازم میتونه تعیین کننده باشه ولی تا اینجای رقابت من gle رو برنده این سگمنت میدونم.تا ببینیم آلفا چیکار میکنه..
Amir amini
۸ دی ۱۳۹۶خب بلاخره فیات داره خودشو پیدا میکنه فراری با لامبورگنی رقابت میکنه
مازراتی با پورشه
الفارومئو با ائودی
فیات با فولکس
دووج و جیپ و کرایسرو رم میخان برن برای رقابت با اشکودا سئات و…فیات داره مثل فولکس واگن برنامه ریزی میکنه ولی راه سختیو پیش روش داره
F۲۲RAPTOR
۸ دی ۱۳۹۶دو ج وجیپ و رم میخوان برن برای رقابت با اشکودا وسئات آماده شن؟
دوج و رم اصلا فلصفشون با این دوتا فرق داره
چی برسه به جیپ کبیر .
???
Amir amini
۸ دی ۱۳۹۶منظورم از نظر قیمتی نه از نظر شخصیتی
Mahdi Chevrolet
۸ دی ۱۳۹۶چشم امیر جون الان به سرجیو زنگ میزنم بهش میگم
نوید جهرمی
۸ دی ۱۳۹۶بدهیش زیاده و از نظر کیفیت مشکل اساسی داره. اگ فیات کرایسلر جیپ رو نداشت هیچی نداشت.
سرعت رشدش کنده و نیاز ب پول زیادی برای تغییر اساسیه. هر سال هم مدلایی ک دوست داریم رو داره توقف تولید میکنه.
Sina
۸ دی ۱۳۹۶امم نمیدونم ولی احساس میکنم دوسش دارم بشرط اینکه موتور ۲.۹ لیتری فرارییو روش بگذارن
که وقتی بهت بگن ماشینت چیه
بگم آلفا همون که قلب تپندش موتور فراریه
F۲۲RAPTOR
۸ دی ۱۳۹۶این سبد محصولات میتونه با یه سدان همرده با سری ۵ و eکلاس تکمیل شه.
امیر
۸ دی ۱۳۹۶مهندسی ایتالیایی برای خودش یک برنده