برای طرفداران سدانهای اسپرتی که حتی جولیا کوادروفولیو ۵۱۰ اسب بخاری را کافی نمیدانند، آلفارومئو شگفتی بزرگی تدارک دیده است. البته در حقیقت این دو شگفتی محسوب میشود زیرا سازندهٔ ایتالیایی نهفقط یک نسخه بلکه دو نسخهٔ تولید محدود و با عملکرد بالاتر از کوادروفولیو را با نامهای GTA و GTAm معرفی کرده است. با معرفی این نسخههای ویژه، نام نمادین GTA آلفارومئو رسماً بازگشته است.
جولیا GTA بر اساس نسخهٔ کوادروفولیو ساخته شده و در دو مرحله شامل GTA استاندارد و نسخهٔ اسپرتتر GTAm شکل گرفته است. هردوی این مدلها از نسخهٔ ارتقاءیافتهای از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا-فراری استفاده میکنند که حالا ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند یعنی ۳۰ واحد بیشتر از کوادروفولیو. تمرکز اصلی مهندسان آلفارومئو در ساخت جولیا GTA اما بهبود آئرودینامیک و هندلینگ و مهمتر از آن کاهش وزن بوده است. بدین منظور، آئرودینامیک فعال خودرو بهمنظور افزایش داونفورس، با استفاده از دانش فرمول یک ارتقاء پیدا کرده است و رکابهای جانبی، اسپویلر مخصوص عقب و اسپلیتر فعال جلو همگی در انجام این مأموریت سهیم هستند.
جولیا GTAm اما با اسپلیتر بزرگتر جلو و بال کربنی عقب که آلفارومئو آنرا کاملاً متعادل در سرعتهای بالا دانسته است، پا را از این هم فراتر نهاده است. برای بهبود هندلینگ هم آلفارومئو فاصلهٔ عرضی محورهای جلو و عقب را ۵۰ میلیمتر افزایش داده و کمکفنرها و بوشهای جدیدی برای آن توسعه داده است. گفته شده این بهروزرسانیها قابلیت مانور دهی خودرو در سرعتهای بالا را بهبود بخشیده است؛ و نهایتاً بهمنظور کاهش وزن جولیا هم کاپوت، سقف، سپر جلو، گلگیرهای جلو و بچه گلگیرهای عقب از فیبر کربن ساخته شدهاند. برای این ماشین همچنین سیستم اگزوز تیتانیومی با سر اگزوزهای یکپارچه درون دیفیوزر فیبر کربنی جدید عقب و رینگهای ۲۰ اینچی تکپیچ هم در نظر گرفته شده که دومی برای اولین بار است که در یک سدان آلفارومئو ارائه میشود.
در داخل جولیا GTA تریم آلکانترا روی داشبورد، رو دریها، جعبهداشبورد، ستونهای جانبی و صندلیها کار شده است. در GTAm اما حتی بیشتر از آلکانترا و همینطور تریم کربنی مات استفاده شده است؛ اما مهمترین ویژگی داخلی این نسخه حذف صندلیهای عقب است که کاهش وزن قابلتوجهی را به همراه داشته است. این کار همچنین قسمتی خالی را فراهم کرده که میتواند برای قرار دادن کلاه ایمنی و کپسول آتشنشانی مورداستفاده قرار گیرد.
ویژگیهای دیگری که ماهیت رادیکال جولیا GTAm را نشان میدهند شامل رول بار داخلی، حذف رو دریها و استفاده از بند بجای دستگیرهٔ درها میشود. اقدامات دیگری که برای کاهش وزن صورت گرفته اما قابلمشاهده نیستند نیز شامل میلگاردان فیبر کربنی و استفاده از آلومینیوم در پیشرانه، درها و سیستم تعلیق میشود. همچنین از متریال کامپوزیتی دیگری هم در این خودرو استفاده شده است مثل Lexan که یک نوع رزین پلیکربنات منحصربهفرد است که در موتوراسپرت مورداستفاده قرار میگیرد و در جولیا از آن در قاب پنجرههای جانبی و عقب استفاده شده است.
درمجموع همهٔ این اقدامات موجب کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن نسبت به جولیا کوادروفولیو شده و وزن جولیا GTA را به حدود ۱۵۲۰ کیلوگرم رسانده است. این مهم همراه با افزایش قدرت، نسبت قدرت به وزن سدان افراطی آلفارومئو را به ۲.۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار رسانده است؛ بنابراین تعجبی ندارد که حالا پرفورمنس جولیا GTA افزایش یافته و هردو نسخه ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند.
اما خبر ناامیدکننده در مورد جولیا GTA اینکه آلفارومئو درمجموع تنها ۵۰۰ دستگاه از هردو نسخهٔ این خودرو تولید خواهد کرد. سازندهٔ ایتالیایی هماکنون پذیرش سفارشات خرید این سدان اسپرت را آغاز کرده و بهمحض سفارش پانصدمین دستگاه که احتمالاً فقط چند ساعت طول خواهد کشید، ثبت سفارش را متوقف میکند. خریداران اما همراه با جولیا GTA، یک پکیج کیت شخصی شامل کلاه ایمنی اختصاصی GTA، لباس مسابقهٔ کامل (همراه با دستکش و کفش) و یک چادر شخصی خودرو را هم دریافت خواهند کرد. این پکیج همچنین شامل یک دورهٔ در آکادمی رانندگی آلفارومئو هم میشود.
فری
۱۳ اسفند ۱۳۹۸جگوار هم جلو پنجره مثلثی تو بعضی مدلهاش داره به نظرم طراحی ماشین خراب میکنه
عبارتنامه
۱۳ اسفند ۱۳۹۸آخه جگوار با این قابل قیاسه حالا یا اس تایپ بود یا ایکس تایپ اما این پدیدس ، فقط چراغای عقبش مثلا از ۱۵۹ پیروی میکرد بهتر بود ، این چراغا منو یاد آئودی هم نه بلکه کیا اپتیما میندازه البته نظر شخصیه
MOHAMAD.n.r
۱۳ اسفند ۱۳۹۸چقدر زیباست????
Mad.z.Max
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اون دوره رانندگی آلفا رو هستم شدیدا :)
ولی درکل اگه قدرت انتخاب و خرید داشتم، جیولیا کوادروفولیو ی عادی رو برمیداشتم، ساده تر و شکیل تر هست و در عین حال بی نقص بوده تاحالا. خیلی اخبارش رو دنبال کردم مخصوصا توی ۶ماه اخیر و از ته دل دوسش دارم!
مسعود
۱۳ اسفند ۱۳۹۸چه خوبه این ماشین
ایمان
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اون تیتر اصلی منو کُشت ❤ دیار فراری ❤
Shirko
۱۳ اسفند ۱۳۹۸نمای داخلش کاملا شبیه ب ام و ست ، ولی در کل خیلی وحشی و گیراست .
احمدرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اینه که میتونه پدر m3 رو در بیاره
جانم آلفا
MAHDI
۱۳ اسفند ۱۳۹۸نسخه 505 اسب بخاری آلفارومئوجولیاQV با اینکه حدود 80 اسب بخار قوی تر از M3 معمولی بود اما در پیست همیشه کندتر از M3 بود، حتی در بعضی پیست ها کندتر از M2!!!
اما در خط مستقیم از M3 معمولی سریع تر بود ولی کندتر از نسخه M3CS هستش!!!!
اما حالا با معرفی این نسخه که برای پیست هم طراحی شده و با وجود اختلاف قدرت 100 اسب بخاری نسبت به M3 کامپتیشن رقیب خیلی خطرناکی شده.خیلی دوست دارم زمان گیری هایی این نسخه رو در پیست ببینم!!!!!
Ferrari
۱۳ اسفند ۱۳۹۸https://fastestlaps.com/models/alfa-romeo-giulia-qv
از ۸ پیستی که تایم مشترک زدن در ۳ پیست الفا سریعتر بود
اختلاف کلا درحد چند دهم ثانیست
MAHDI
۱۳ اسفند ۱۳۹۸8 پیست!!!! اگه بخوایید من جدای از پیست ها بیش از دهها زمان گیری توسط مجلات محتلف رو براتون میارم که توسط یک راننده در یک زمان با M3 و C63 و آلفارومئو جولیا زمان گیری کردن و زمان هاشون رو براتون میزارم که خودتون قضاوت کنید!!!
اونم در حالی که M3 معمولی 420 اسب و نسخه کامپتیشن حدود 440 اسب و نسخه CS حدود 460 اسب قدرت داره در حالی که C63 و جولیا QV بیش از 500 اسب قدرت دارن.
زمان هارو اینجا نمیزارم اما تویه پست از BMW سعی میکنم بزارم.
ببینید بحث سره این نیست که در یک پیست فلان خودرو اگه سریع ترباشه بگیم پس اون سریع تره.باید به نتیجه چندین رقابت توجه کرد.برای مثال M3 معمولی در خط مستقیم از جولیا QV و C63 کندتره اما من درگ هایی رو هم دیدم که سریع تر بوده.اما نمیگم که سریع تره چون در بیشتر درگ ها کندتر بوده.حالا زمان پیست هم همینطور.خودتون میتونید سرچ کنید رقابت هایی این خودروهارو. چون چندسال از معرفیشون میگذره رقابت هاشون خیلی خیلی زیاده!!!
((اینم گفتم چون بحثش پیش اومد و الا من سعی میکنم تو پست خوده ب ام و در موردش حرف بزنم!!!
راستی مرسدس E کلاس فیس لیفت هم معرفی شدکه در نسخه AMG بیشتر اسپرت شده. موفق باشید))
مودریچ
۱۳ اسفند ۱۳۹۸داخلش از بیرونش خیلی قشنگتره
Moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ای جانم
برو ببینم چی کار میکنی پسر
آدم لذت میبره وقتی نگاهش میکنه
مطمئنا حرفهای زیادی داره این ماشین
و حیف که ما نمیتونیم یکی از اون ۵۰۰ نفر باشیم
خدایا بسه دیگه؛خسته شدیم ???
بی طرف
۱۳ اسفند ۱۳۹۸«این نفس رو ساختن که فقط عاشقش بشی»
Sina Barca
۱۳ اسفند ۱۳۹۸چرا فقط ۵۰۰ تا؟؟؟؟؟
Hadi
۱۳ اسفند ۱۳۹۸به به
حسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۸اگه صندلی های عقبو حذف کردن پس چرا هنوز در عقب داره؟؟!
Morza
۲۱ اسفند ۱۳۹۸واقعا زیبا…!باید گفت الفا بمیره خودروسازی هم باید باهاش بمیره???