امروز گروه فیات کرایسلر در موزه آلفا رومئو در نزدیکی میلان از مدل جدید جولیا پرده برداشت. این مدل بهمحض رونمایی تعجب همگان را برانگیخت چراکه زبان جدید برند آلفا را به همگان نشان داد. این مدل با کمترین ارجاع به مدلهای حال حاضر کمپانی خط و خطوط جدیدی برای آینده آلفا رومئو رسم میکند و احتمالاً این کار به خاطر بازگشت دوباره برند آلفا رومئو به بازارهای امریکای شمالی است.
جولیای جدید نام خود را از خودروی مشهور و پرفروش آلفا رومئو که با همین نام در سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۸ تولید میگشت به ارث برده است. جولیای یکی از خودروهایی بود که در امریکای شمالی طرفداران بسیاری داشت و تا سال ۱۹۹۵ که آلفا رسماً از آمریکای شمالی خارج شد همواره هواخواهان بسیاری داشت از این رو بازگشت جولیا به آمریکای شمالی میتواند با سروصدای زیادی همراه شود. آلفا با جولیا حرفهای زیادی برای گفتن دارد و زیر پوستهای فولادی که اوج طراحی ایتالیایی را به نمایش میگذارد از همه مخلوقات عجیبالخلقه ایتالیایی از فراری تا مزراتی بهره برده است! آلفا در مدل جدید جولیا در عین حفظ آرم مشهور خود از چراغهای جدیدی در جلو و عقب خودرو رونمایی کرده، دماغه مثلثی مشهورش را فرمی دیگر داده و کلیت اتاق را بهروز کرده است.بااینحال چیزی که موجبات تعجب همگان را فراهم کرده خیز آلفا برای مقابله با بزرگان این رده و از جمله BMW سری۳ است. آلفا این کار را با مدل فوقالعاده “جولیا کوادرا فولیو” (Quadrifoglio) انجام داده و نخستین تصاویر از جولیا را با انتشار عکسهای سری مذکور آغاز کرده است. جولیا در زیر بدنه نیز اصلاحاتی در اکسل و سیستم تعلیق خود انجام داده و تأخیر موتور توربو را به حداقل ممکن کاهش داده است. طراحی جولیا محکم، زیبا و جذاب است و با ادوات نصب شده بر جایجای آن از جمله هود و دیفیوز چهرهای عضلانیتر و اسپرت به خود گرفته است. همانطور که گفته شد جولیای جدید مزایای بسیاری برای عرضه دارد و یکی از آنها سری سفارشی “کوادرا فولیو” است. یکی از مهمترین مزایای این مدل موتوری است توانایی تولید ۵۱۰ اسب بخار را دارد. این موتور که توسط فراری تولید شده یک نمونهV6، توربوشارژدار و تمام آلومینیومی است و در ۳.۹ ثانیه جولیا را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. کارخانه آلفا درباره سیستم انتقال قدرت نسل نوین جولیا چیز زیادی نگفته است اما گویا جولیا از یک جعبهدنده دوکلاچه و آلومینیومی بهره میبرد. قدرت موتور و گشتاور بالای جولیا باعث شده تا راننده کوادرا فولیو در دورهای گسترده موتور امکان مانور داشته باشد و در هریک از ۴ حالت عادی، رانندگی پویا، عملکرد بالا و مسابقهای توانمندی جولیا را به رخ رقیبان بکشاند. جولیا نخستین مدلی است که از مجموعه تولیدات گوناگون گروه FCA یا فیات کرایسلر از سیستم ترمز یکپارچه استفاده میکند و در کنار سیستم ترمز سرو و سیستم کنترل پایداری به راننده جولیا برای ترمزگیری بهموقع اطمینان میدهد. دیسکهای ترمز جولیا کوادرا فولیو از جنس فییبرکربن فشرده هستند. با اینکه موتور برای شرایط فوقالعاده و اسپرتی تدارک دیده شده اما به لطف سامانه غیرفعال سازی سیلندرها مصرف سوخت مناسب است و حتی میشود گفت اقتصادی است. این مصرف کم سوخت دلایل دیگری هم دارد و یکی از آنها وزن مناسب خودروست. جولیای جدید ۱۵۰۰ کیلوگرم است و این برای سدانی در این رده خیلی وزن خوبی است. آلفا رومئو در این خودرو بهصورت گستردهای از آلومینیوم در موتور، ترمزها و سیستم تعلیق استفاده کرده و با به کاربردن فیبرکربن در قالب صندلیها، شافت گیربکس، سقف و دیگر نقاط بدنه کاهش وزن را محقق کرده است. تقسیم وزن در جولیا روی دو محور جلو و عقب بهصورت ۵۰/۵۰ انجام شده است. این نکته در همکاری با تعلیق الکتریکی تطبیق شونده و بازوهای جناغی دوبل در محور جلو و اتصالات چندگانه در محور عقب باعث ایجاد یک تعادل عالی برای جولیا شده است. این مجموعه در کنار دیفرانسیل عقب بودن آلفا باعث شده تا همهچیز مهیای یک سدان همهکاره اسپرتی شود. البته مدیران آلفا همچنین وعده نصب سیستم ۴ چرخ متحرک را بهصورت آپشن داده است. این مدل که دقیقاً برای رقابت با بامو M3 ساخته و پرداخته شده محصول بخش کوادرا فولیو است که از سال ۱۹۲۳ کار ارتقا مدلهای مختلف آلفا رومئو را بر عهده دارد. این بخش که قبلاً و در نمایشگاه جنوا از دو مدل میتو و جولیتا کوادری فولیو با کد “ورده” رونمایی کرده بود حالا جولیا را هم با کد “تئا” برای یک مسابقه هیجانانگیز با رفقای آلمانی آماده کرده است.
ارمان
۴ تیر ۱۳۹۴په موتوری روشه !!
آندرا آنیلی
۴ تیر ۱۳۹۴خدا شاهده نزدیک یه سال منتظرش بودم.از خوشحالیگریم میگیره
محمد
۵ تیر ۱۳۹۴خب بالاخره رونمایی شد حالا میشه راجع به قیافه این ماشین نظر داد،من نمیدونم چطوری خیلی ها در پست قبلی راجع به قیافه این ماشین نظر می دادن که زشته یا خیلی خوشگله،قیافش قشنگ هست ولی عالی نیست که بگیم خیلی خوشگله و از این بهتر دیگه نمیشه راجع به مشخصاته فنیش هم فعلا نمیشه نظر داد باید صبر کرد روانه بازار بشه ،تست بشه تا بفهمیم واقعا در حد واندازه های M3 هست و واقعا می تونه رقیب M3 باشه یانه.
"Amir"
۵ تیر ۱۳۹۴خیلی دلم میخواست بگم طراحی خارجیش جذابه ، ولی متاسفانه با تصوری که از جولیتا داشتم به نظرم اصلا طراحی جالبی نداره ؛ واقعا ناراحتم که این حرفو میزنم
فردید
۶ تیر ۱۳۹۴بابا احساس…
Alfa
۷ تیر ۱۳۹۴چراغ های عقبش شبیه اپتیما 2011 ست
سپر عقبش شبیه اپتیما 2014 فیس لیفته
amin
۴ تیر ۱۳۹۴این موتور سر سری موتورای AMG مرسدس و BMW M هم بهتره
من خودم عاشق BMWم اما از این خیلی خوشم اومد
ی اژدهاس واسه خودش
اون فلپ زیر سپرشم عالی بود
مجتبی
۴ تیر ۱۳۹۴از هر نظر عالیه.عاشقش شدم.
فقط عقبش منو یاده کیا اپتیما میندازه!!!!!
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/2017-Alfa-Romeo-Giulia-114-765×467.jpg
http://img2.netcarshow.com/Kia-Optima_2014_800x600_wallpaper_12.jpg
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تاوریل الف دختر
۴ تیر ۱۳۹۴هیچ شباهتی ندارن… تازه اگرم شبیه باشه به عقبه مزراتی گرن توریسمو شبیهه نه به کیا
mahdi-GM
۴ تیر ۱۳۹۴چرا اتفاقا عقبش کاملا شبیه اپتیما هستش البته نه اپتیما 2014 .به اپتیماهای قبل 2014 شبیه حالا دقیقا نمیدونم چه سالی…
فریا
۴ تیر ۱۳۹۴اونتادور جان منظور دوستمون اپتیما 2011 بود
http://photo.netcarshow.com/Kia-Optima_2011_photo_09.jpg
شباهت دارن ولی طراحی آلفا خیلی متناسب تر و پخته تر هست .
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴هرچی باشه ایتالیاییه
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴و برای اینکه بتونه اصالتشو حفظ کنه یه همچین موتور و قدرت و گشتاوری لازم بود
طراحیه فوق العاده ای داره که میشه گفت کمی سر تر از سری 3 بی ام دبلیو هست (حداقل بروز تر و جدید تره)
و امید وارم بتونه برتریشو نسبت به رقیبش تو پیست هم نشون بده
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴خییلی قشنگه ولی سری 3 خیلی بهتره
bardia
۴ تیر ۱۳۹۴همین که موتورشو فراری طراحی کرده خودش برام برتریه کامل به M3 داره
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴عمرا از m3 بهتر باشه
جی تی ار
۴ تیر ۱۳۹۴موتور M3 که جزو موتورهای سال شد. دیگه توی انجین که برندی نیست سالاتر از سلطان باشه…
ALL CARS
۴ تیر ۱۳۹۴ممنون از محمدحسین شاوردی
محمدحسین
۵ تیر ۱۳۹۴لطف داری دوست عزیز :-)
محمدرضا ♥BMW♥
۴ تیر ۱۳۹۴خوشمان آمد بسیار زیاد!
محمدرضا ♥BMW♥
۴ تیر ۱۳۹۴فقط داشبوردش منو یاد مزدا3 میندازه!
Erfan
۴ تیر ۱۳۹۴یا خدا موتورش !!!!! بسیار عالی هر چی که باشه آلفارومئو هست.
BMW4ever
۴ تیر ۱۳۹۴آقا خدایی چراغ های عقبش شبیه مازراتی نیست و اون پست قبلی زیاد خوب معلوم نبود اما نگاه کنی میبینی قسمت عقب فرم مازراتی رو داره
BMW4ever
۴ تیر ۱۳۹۴شبیه اپتیما هم هست
علی
۴ مرداد ۱۳۹۴شاید
alfa
۴ تیر ۱۳۹۴بی نظیر………. همین
FcmZ
۴ تیر ۱۳۹۴مثل اکثر خودروهای ایتالیایی خیلی زیباست.
ولی به نظر من چراغهای جلوش با اینکه خیلی زیباست ولی از الفا یه چیز متفاوت وخاصتر از بقیه انتظار میرفت.مثل مدل بررا و 159.
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا
۴ تیر ۱۳۹۴یادآور زورهای پر شکوه آلفا در سری سدان ها…
صادق
۴ تیر ۱۳۹۴درود
این کلاسی که آلفا توش قرار گرفته بچه بازی نیست، و خودروهایی تو این کلاس تولید میشه که به قول گفتنی خوف هستن و خود آلفا خیلی خیلی بهتر ما ها میدونه حضور توی این کلاس چقد سخته
درسته این ماشین هنوز با رقبایی مث c-class و M3 و ATS و… مقایسه نشده ولی این ماشینایی که به عنوان رقبا میبینم، جولیا نمیتونه ماشین بدی باشه، که امیدوارم نباشه
ارادت
صادق
۴ تیر ۱۳۹۴البته گفتنی ست که آلفا در این کلاس بی تجربه نیست ولی خب در مدتی که نبوده تغییرات زیادی در این کلاس ب وجود اومده
یه نکته ی دیگه که برتری خوبی میتونه برای آلفا باشه اینه که موتور این ماشین توسط یک از غول های موتور سازی جهان توسعه داده شده و همین یکی از زنگ خطر های به صدا درومده برای رقباش هست
mahdi-GM
۴ تیر ۱۳۹۴ماشینی عالی…
هم از لحاظ ظاهری
هم از لحاظ موتوری
هم از لحاظ قدرت
هم از لحاظ شتاب
mehdi
۴ تیر ۱۳۹۴اگه کیفیت و امکانات داخلیش خوب باشه چه بسا از بقیه کلاس بهتر این الفا
رضا
۴ تیر ۱۳۹۴مهمترین نکتش بنظرم اول ایتالیایی بودنشه بعدشم موتورش که ساخت فراریه!!
شدیدا منتظر رقابتش با سلاطین این کلاس هستم
Soroosh.english.Aston Martin v12
۴ تیر ۱۳۹۴جلوش کمی شبیح جگوار و عقبش کمی شبیح لکسوس rc زیباست
احسان
۵ تیر ۱۳۹۴عجب چیزیه
صحنه رقابت خیلی دیدنی میشه
همه غول و پر ادعا
جگوار و کادیلاک هم که شیطون شدن و عرض اندام میکنن
این اثر هنری هم که اضافه شد
کارزارخیلی خیلی جذابی میشه
سه تا آلمانی کار بلد و دوست داشتنی .همیشه آماده و مجهز به تکنولوژی
یه انگلیسی مغرور و زیرک و شیک پوش
یه کابوی هفت تیر کش بی رحم از غرب وحشی
یه سامورایی مغرور و شریف و یه نینجای سیاهپوش مخوف هر دو با شمشیرهای بران
و حالا هم تندیس گرگی از سرزمین طراحان بزرگ
رضا
۵ تیر ۱۳۹۴آورین احسان قشنگ گفتی
ali
۵ تیر ۱۳۹۴پشتش کاملا شبیه اپتیما ۲۰۱۴ شده
Erfan
۵ تیر ۱۳۹۴پشتش اصلا شبیه اپتیما 2014 نیست.
تا حدودی میشه گفت شبیه اپتیما 2013 هست. اما خب یکسری تفاوت ها دیده میشه و میشه به کشیده بودن و حالت رو به بالای چراغ های عقب اپتیما اشاره کرد که جولیا اینطوری نیست.
milad
۵ تیر ۱۳۹۴عاشقتم الفا…تمام
بهزاد
۵ تیر ۱۳۹۴با درود.
در توانایی های فنی و عملکرد این خودرو شکی نیست اما چند نکته وجود داره که شرکت مادر میتونست برند آلفا را در مسیر رشد بهتر قرار بده؛
این کلاس خودرویی یعنی 4 در اسپرت در اختیار لوکس سازان آلمانی قرار داره و حداقل تا چند سال اوضاع به همین منوال هست.
سایر رقبا در این چند سال خودروهای اسپرت پر قدرت 4 در را روانه بازار کردند که اکثرا در سایه قرار داشتند و این بخش از بازار به خصوص در آمریکا آنقدر بزرگ نیست و همین سهم اندک هم در اختیار m اسپرت و AMG و… هست.
در زمان حال بیشترین سود و رشد در بخش کراس اوور ها هست ولی فیات قدر این فرصت هارو برای آلفا نمیدونه و انگار خوابه!
توقع و نگاه فیات برای آلفا ساختن خودروی صرفا اسپرت هست و نیم نگاهی به بازار مصرفی که دنبال خودروی روزمره با چاشنی لوکس هستند نمیکنه!
در حالی که چند وقت پیش براحتی میتونست با مزدا مشارکت داشته باشه و از پلت فرم و امکانات مزدا به نفع آلفا استفاده کنه براحتی این فرصت را به امید شرکای بهتر از دست داد!
هم اینک شرکت فیات در بازه ی قیمتی زیر 30 هزار دلار فعالیت میکنه و برند مزراتی بین 70 تا 150 هزار دلار و فراری هم بیش از 200 هزار و آلفا هم به غیر از 4c در محدوده 30 هزار دلار محصول داره و انگار جناب مدیر این فاصله ی 30 تا 70 هزار دلاری را نمیبینه و براحتی میتونه محصولات آلفا را در همین محدوده با تنوع محصولات روانه کنه!
وقتی فیات برندی مثل مزراتی داره میتونه عناصر لوکس و اسپرت را معطوف اون کنه و از آلفا برندی بسازه که در قیمت های میانی با سایرین رقابت کنه و با کنترل هزینه ها مشکلی برای قیمت گذاری نداشته باشه ولی مثل اینکه جناب مدیر تعریف و تمجید تحلیلگران مجلات خودرویی از هندلینک را در اولویت قرار داده و تا جایی که تونسته عناصر اسپرت مثل موتور فراری و گیربکس مسابقه ای و فیبر کربن و ترمز سرامیکی و… را در این مدل ریخته تا وارد صحنه رقابت کنه و این در حالیست که اگر بازار هدفش آمریکا باشه، اونجا شرایط تغییر کرده و ماسل کارها جان دوباره ای گرفته اند و کار بسیار سخت هست.
واقعا حیف برند آلفارومئو که استراتژی خوبی از طرف فیات براش در نظر گرفته نمیشه و نمیتونه به اون رشدی که لایقش هست برسه.
نوید جهرمی
۵ تیر ۱۳۹۴با حرفات کاملن موافقم
نوید جهرمی
۵ تیر ۱۳۹۴من طرفدار آلفا و ب ام و هستم . راستش از قیافش متعجب شدم و ب دلم ننشست. موتورش ک واقعاً شاخه و جای حرف و حدیثی باقی نمیزاره.اگه مثل بقیه آلفاها باشه هندلینگش هم سرآمده.
اما در کل ب نظرم تو بازار از پس M3 که بر نمیاد.
فروشش هم ب نظرم از بقیه رقیباش کم تر خواهد بود.
سعید
۵ تیر ۱۳۹۴خیلی جذاب و قشنگه،کابینش هم عالی و حتما باکیفیته هرچند نسبت به کابین لوکس سی کلاس در سطح پایینتری قرار میگیره.
رقابت با C63 و M3 خیلی سخته،قدرت جولیا از M3 بیشتره و تقریبا نزدیک به C63 s هست،ولی شتابشون نزدیک به همه،باید دید در عمل چه میکنه،البته فاکتور قیمت هم خیلی خیلی مهمه و اگه کمتر از 70 هزار دلار بشه واقعا عالی میشه
fluid
۵ تیر ۱۳۹۴بچه ها قیمتش چه جوریاست؟
ایا تو ایران میاد؟اگه بیاد حدوده چقدر قیمت میخوره؟به نوعی اصلا با موتورضعیف تر تولید
میشه یا نه؟در حد 328 ؟چون اگه نشه تو ایران نمیاد اگرم بیاد حدوده 3 میلیارد قیمت میخوره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ تیر ۱۳۹۴درود .
با نظر آقا بهزاد کاملا موافقم .
اول از همه اینکه طرح چراغ های عقب شباهت هایی به اپتیما دارد .
دوم نمای جلویی خودرو اصلا در حد برند و اصالت آلفارومئو نیست . با نگاهی به شرکت فولکس و آئودی و ب ام و و کادیلاک ، میتوان رموز و نحوه نگهداری اصالت ها و المان های موجود در طراحی را فهمید و یاد گرفت .
آن چراغ های جذاب جلو و عقب میتو . 4C و جولیتا کجا و چراغ های ناهمگون این کجا .
چراغ های گرد جلو و عقب ، جز اصلی ترین اصالت های طراحی در آلفا هستند .
چراغ های جلوش که شباهت هایی با خودروی قذافی دارد .
فقط امیدوارم که فیات توجه بیشتری به این برند با ارزش داشته باشد یا اگر نمیتواند با فروختن این برند به مشتری ها از مرگ و کاهش محبوبیت این برند در میان مردم کم کند .
انتخاب بین بد و بدتر است . قطعا باید بد را انتخاب کرد .
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۵ تیر ۱۳۹۴میلاد جان با شما موافقم.
به نظرم اگه جلوپنجره ی این خودرو مشخصه ی همیشگی آلفا رو و لوگوی آلفا رو نداشت تشخیص این که آلفارومئو هست بسیار سخت بود.در نمای عقب که دیگه بدتر…
علیرغم زیبا بودنش هم در کابین هم در بدنه اصالت آلفا رو نداره.
البته این نظر شخصی بنده است.
ارادتمند همه ی دوستان.
علی
۶ تیر ۱۳۹۴با یه همچین وزنی همچین موتوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدا رحم کنه به رانندهاش
حامد MASERATI GT
۶ تیر ۱۳۹۴پشتش کپی شده ی مازراتی گرن توریسمو
ammar
۶ تیر ۱۳۹۴چراغای عقبی که میگین فقط تو مدلای تازه آلفا بوده که برای فروش بیشتر اومد چراغای عقبشو مثل فراری زد مگر نه اونجور چراغا (چراغای گرد عقب) مخصوص فراری بس
بیشتر شرکتهای خودروسازی از سال 2000 به بعد در طراحی مدل هاشون تغییراتی رو دادن که از جمله اونها میشه بنز لکسوس و یا حتی ب ام و (سبک طراحیش خشن تر شده)نام برد
بعضیا میگین عقبش مثل اپتیماس شباهت داره ولی زیاد شبیه نیست چراغای عقب اپتیما نزدیک به بالای صندوقه ولی این نه کلا نمیشه گفت که آلفا از رو اون تقلب کرده چون سالی این همه ماشین طراحی میشه که امکان نداره باهام شباهت هایی نداشته باش البته به غیر از چینی ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسعود
۸ تیر ۱۳۹۴یک شباهت یا دوتا تو هزاران اهمیتی نداره اصلا و ابدا و 1000 تا داستان تو طراحی ماشین دخیله . خیلی چیزا شبیه همن ولی با هم فرق دارن .من فکر میکنم طراح حرفای زیادی برا گفتن داره زیبایی ماشینهای کره ای فقط برا چندساله ولی اروپایی ها بلدن طوری طراحی کنن که بعد از گذشت 100 سال هنوز طراحی ها ماندگارن . البته لازم نیست بگم که ایتالیایی ها نه فقط تو طراحی ماشینهای سوپر اسپرت مثل فراری و مازراتی و لامبورگینی و… از آلمانا جولوترن بلکه تو طراحی مد لباس و طراحی ساختمان و مماری اروپا و مبلمان منزل و…. توی طراحی ماندگار حرفای خیلی زیادی در بین همه اروپا دارن .البته این نضر قابل اثبات کردن هم هست با یکم فکر کردنو جستجو کردن تو تارخ مماری اروپا .اما از موتور 510 اسب بخاری روی اتاق با گیربکس دوال کلاچ بگم که همین از همین الن بگم چون فراری و مازراتی پشت داستانن تا حالا تو تاریخ اتموبیل سازی چیز بد تولید نکردن که عدهای منتظر آزمایش این موتورن . تاریخ این 2 خودرو ساز و فیات که در حال حاضر بهترین موتورهارو در اختیار داره البته متورهای ایتالیایی بیشتر بنزین مصرف میکنن که نوش جونشون… :-)
مسعود
۸ تیر ۱۳۹۴http://www.autoblog.com/2015/06/24/alfa-romeo-giulia-sedan-510-horsepower/ فیلم