امروز گروه فیات کرایسلر در موزه آلفا رومئو در نزدیکی میلان از مدل جدید جولیا پرده برداشت. این مدل بهمحض رونمایی تعجب همگان را برانگیخت چراکه زبان جدید برند آلفا را به همگان نشان داد. این مدل با کمترین ارجاع به مدلهای حال حاضر کمپانی خط و خطوط جدیدی برای آینده آلفا رومئو رسم میکند و احتمالاً این کار به خاطر بازگشت دوباره برند آلفا رومئو به بازارهای امریکای شمالی است.
جولیای جدید نام خود را از خودروی مشهور و پرفروش آلفا رومئو که با همین نام در سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۸ تولید میگشت به ارث برده است. جولیای یکی از خودروهایی بود که در امریکای شمالی طرفداران بسیاری داشت و تا سال ۱۹۹۵ که آلفا رسماً از آمریکای شمالی خارج شد همواره هواخواهان بسیاری داشت از این رو بازگشت جولیا به آمریکای شمالی میتواند با سروصدای زیادی همراه شود. آلفا با جولیا حرفهای زیادی برای گفتن دارد و زیر پوستهای فولادی که اوج طراحی ایتالیایی را به نمایش میگذارد از همه مخلوقات عجیبالخلقه ایتالیایی از فراری تا مزراتی بهره برده است! آلفا در مدل جدید جولیا در عین حفظ آرم مشهور خود از چراغهای جدیدی در جلو و عقب خودرو رونمایی کرده، دماغه مثلثی مشهورش را فرمی دیگر داده و کلیت اتاق را بهروز کرده است.بااینحال چیزی که موجبات تعجب همگان را فراهم کرده خیز آلفا برای مقابله با بزرگان این رده و از جمله BMW سری۳ است. آلفا این کار را با مدل فوقالعاده “جولیا کوادرا فولیو” (Quadrifoglio) انجام داده و نخستین تصاویر از جولیا را با انتشار عکسهای سری مذکور آغاز کرده است. جولیا در زیر بدنه نیز اصلاحاتی در اکسل و سیستم تعلیق خود انجام داده و تأخیر موتور توربو را به حداقل ممکن کاهش داده است. طراحی جولیا محکم، زیبا و جذاب است و با ادوات نصب شده بر جایجای آن از جمله هود و دیفیوز چهرهای عضلانیتر و اسپرت به خود گرفته است. همانطور که گفته شد جولیای جدید مزایای بسیاری برای عرضه دارد و یکی از آنها سری سفارشی “کوادرا فولیو” است. یکی از مهمترین مزایای این مدل موتوری است توانایی تولید ۵۱۰ اسب بخار را دارد. این موتور که توسط فراری تولید شده یک نمونهV6، توربوشارژدار و تمام آلومینیومی است و در ۳.۹ ثانیه جولیا را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. کارخانه آلفا درباره سیستم انتقال قدرت نسل نوین جولیا چیز زیادی نگفته است اما گویا جولیا از یک جعبهدنده دوکلاچه و آلومینیومی بهره میبرد. قدرت موتور و گشتاور بالای جولیا باعث شده تا راننده کوادرا فولیو در دورهای گسترده موتور امکان مانور داشته باشد و در هریک از ۴ حالت عادی، رانندگی پویا، عملکرد بالا و مسابقهای توانمندی جولیا را به رخ رقیبان بکشاند. جولیا نخستین مدلی است که از مجموعه تولیدات گوناگون گروه FCA یا فیات کرایسلر از سیستم ترمز یکپارچه استفاده میکند و در کنار سیستم ترمز سرو و سیستم کنترل پایداری به راننده جولیا برای ترمزگیری بهموقع اطمینان میدهد. دیسکهای ترمز جولیا کوادرا فولیو از جنس فییبرکربن فشرده هستند. با اینکه موتور برای شرایط فوقالعاده و اسپرتی تدارک دیده شده اما به لطف سامانه غیرفعال سازی سیلندرها مصرف سوخت مناسب است و حتی میشود گفت اقتصادی است. این مصرف کم سوخت دلایل دیگری هم دارد و یکی از آنها وزن مناسب خودروست. جولیای جدید ۱۵۰۰ کیلوگرم است و این برای سدانی در این رده خیلی وزن خوبی است. آلفا رومئو در این خودرو بهصورت گستردهای از آلومینیوم در موتور، ترمزها و سیستم تعلیق استفاده کرده و با به کاربردن فیبرکربن در قالب صندلیها، شافت گیربکس، سقف و دیگر نقاط بدنه کاهش وزن را محقق کرده است. تقسیم وزن در جولیا روی دو محور جلو و عقب بهصورت ۵۰/۵۰ انجام شده است. این نکته در همکاری با تعلیق الکتریکی تطبیق شونده و بازوهای جناغی دوبل در محور جلو و اتصالات چندگانه در محور عقب باعث ایجاد یک تعادل عالی برای جولیا شده است. این مجموعه در کنار دیفرانسیل عقب بودن آلفا باعث شده تا همهچیز مهیای یک سدان همهکاره اسپرتی شود. البته مدیران آلفا همچنین وعده نصب سیستم ۴ چرخ متحرک را بهصورت آپشن داده است. این مدل که دقیقاً برای رقابت با بامو M3 ساخته و پرداخته شده محصول بخش کوادرا فولیو است که از سال ۱۹۲۳ کار ارتقا مدلهای مختلف آلفا رومئو را بر عهده دارد. این بخش که قبلاً و در نمایشگاه جنوا از دو مدل میتو و جولیتا کوادری فولیو با کد “ورده” رونمایی کرده بود حالا جولیا را هم با کد “تئا” برای یک مسابقه هیجانانگیز با رفقای آلمانی آماده کرده است.
ایرانی
۱۴ مرداد ۱۳۹۴وای چه تیزر دیدنی ای ساختن
غرش صدای این ماشین فوق العادس
M3 رو از یاد میبرید
Xman
۱۵ مرداد ۱۳۹۴عجب الفای خوشگلی!
یوسف
۲۲ مرداد ۱۳۹۴زیبا و اصیله
اما اگه برای رقابت با بی ام و ساخته شده باید بگم شانس چندونی نداره چون حتی اگر زیبا و از لحاظ فنی عالی باشه کمتر کشسی آلفا رو به بی ام و ترجیح میده
خریدارای آلفا بیشتر از روی عشق این ماشینو میخرن
کیان
۱۷ دی ۱۳۹۴اگه بیاد تو ایران احتمال زیاد از آلفارومئو 4c قیمتش بالاتر بره.
بهزاد رضایی
۲۲ مهر ۱۳۹۵عالی و هیجانی.به نظر من اگه تو کلاس بنز و بی ام و کلاس لوکس .ش سری sو7و در رده پایین و جمع و جور سریcو3میباشد.وحال کارخانه فیات جور دیگری
به قضیه نگاه کرده
یعنی اگه کلاس لوکسش رو بخای باید بری سراغ مازارتی و در کلاس اسپرت جمع وجورش باید سراغ آلفا جولیا بری.و قطعا اگه بیاد ایران نگاههای بیشتری رو جلب میکنه.تنها ایرادی که بهش وارده خیلی نوع طراحیش نزدیک به بی ام و سری 3و4 هست.ولی بهتر از اونه.
عباس
۶ تیر ۱۳۹۶بی نظیر و زیبا و منحصر به فرد است . طراحی بدنه و ظاهر خیلی جالب و چشم نوازی داره.
آلفا ماشین خاصی است مثل بی ام دبیلیو نیست که دست همه باشه و پشست چراغ قرمز سه چهار تا ازش مشاهده کنی. از نظر موتوری و گشتاور هم فول و تکمیل است و جایی برای بحث نگذاشته. چراغ های عقبش کپی مازراتی است. ای کاش به جای رنولت و پژوت این آلفا تو ایران تولید میشد یا حداقل نمایندگی فروش داشت.
خرما بر نخیل و دست ما کوتاه . مبارک خریدارانش باشد.
بن
۱۹ مرداد ۱۴۰۲این آلفا یک بچه فراری هست این فقط برای یک ماشین باز تهیه شده و برای لذت از رانندگی و نجات شرکت آلفا امیدوارم بشه یکی رو بخرم چون فکر کنم دیگه همچین ماشینی تولید نشه دیگه با آمدن ماشین های برقی