آیا آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۵۰۵ اسب بخاری میتواند در برابر پورشه ماکان توربوی ۴۴۰ اسب بخاری دوام بیاورد؟!
فرزندانی شلوغ یا سبک زندگی فعالی دارید؟ خب میتوانید نیازهای خود را با خودروهایی مناسب پوشش دهید. البته نیازی به انتخاب کراس اوورهای مشابه سطح میانی وجود ندارد زیرا زندگی کوتاهتر از آن است که دست به انتخابهای معمولی بزنید. خب پس چرا یک شاسیبلند سطح بالا و لوکس را با پیشرانهای قدرتمند انتخاب نکنید؟ آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و پورشه ماکان توربو (با پکیج پرفورمنس) دو نمونه از انتخابهای برجسته در این کلاس هستند.
- مقایسه اعداد
هر دو خودروساز از نظر اعداد بزرگ خوب عمل کردهاند. آلفارومئو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربو است که قدرت ۵۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری دارد. این قدبلند ایتالیایی قادر است ظرف مدت ۳.۶ ثانیه خود را از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و تا حداکثر سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
- خوشترکیب است؟
زمانی که بحث طراحی ظاهری مطرح میشود این آلفارومئو است که پورشه را شکست میدهد. اگرچه ماکان توربو به خودی خود خودروی کاملاً جذابی است اما استلویو در مقایسهای شانهبهشانه ترکیب جذابتری را ارائه میکند.
خطوط سرراست پورشه و ظاهری که میگوید من برادر پورشه ۹۱۱ هستم ظاهر خوب و مناسبی ایجاد میکنند اما زمانی که شکل جذاب، انحنادار و متناسب آلفارومئو را میبینید این استلویو است که خودرویی زیباتر به نظر میرسد.
- طراحی کابین
شاید آلفارومئو پیشرانهای قویتر و ظاهری جذابتر داشته باشد اما خب در کابین اوضاع چگونه است؟ سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه شاید جدیدترین تکنولوژی پورشه را به همراه نداشته باشد اما بهخوبی کارکرده و کند نیست. از طرف دیگر آلفارومئو قرار دارد که در این بخش برتر نیست. البته ایتالیاییها در بخش کنسول مرکزی طراحی جدیدی را به کار گرفتهاند اما پورشه هنوز هم طراحی سنتی را حفظ کرده است. اگر ماکان خود را سفارشیسازی نکنید پورشه پلاستیکهایی را در کابین بکار میبرد که میگوید ببین چقدر ارزان هستم!
فضای محفظه بار هر دو خودرو مناسب است. پورشه فضای بار ۵۰۱ لیتری را ارائه میکند درحالیکه این میزان در استلویو کوادروفولیو به ۵۲۴ لیتر میرسد.
- پشت فرمان
اعداد اعلامی یکچیز و سواری خودرو یکچیز کاملاً متفاوت است. در پشت فرمان آلفارومئو بهنوعی سورپرایز خواهید شد زیرا انتظار چنین خودروی بزرگ و قدبلندی را نخواهید داشت. اگرچه پورشه احساس خوبی دارد اما لذت واقعی به صدای پیشرانه استلویو کوادروفولیو مربوط میشود. مطمئناً ماکان هم غرش پیشرانه خوبی دارد اما به آلفارومئو نمیرسد.
استلویو پدال گاز بسیار حساسی دارد. کمترین اشاره به پدال گاز تفاوت زیادی ایجاد کرده و دماغه را بالا میبرد. خودروهای پورشه برای استفاده مناسب در پیست طراحی شدهاند و بنابراین در این محیط کاملاً توانا هستند. در جایی که آلفارومئو تکان میخورد ماکان پایدار بوده و سواری آسان و سریعی دارد. ژرمنها سواری بهتری نسبت به آلفارومئوی قویتر دارند.
- برنده کیست؟
برنده آلفارومئو استلویو کوادروفولیو است. نه تنها خودروی بهتری بوده بلکه هیجانانگیزتر است. آلفا به شما نشان میدهد که خودرویی پر سر و صدا، وحشی، جذاب و سنتی است. آلفارومئو را به سختی میتوان به عنوان خودرویی به غیر از خودروی “قلب” توصیه کرد. این نوع خودرو را به خاطر قیمت بالاتر در زمان فروش دستدوم نمیخرید بلکه میدانید آن را دوست خواهید داشت…
پورشه ماکان توربو پرفورمنس پکیج ۲۰۱۸ | آلفارومئو استلویو کوادروفولیو ۲۰۱۸ | |
۷۷۲۰۰ | ۷۹۹۹۵ | قیمت پایه (دلار) |
۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بای توربو | ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربو | پیشرانه |
۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | گیربکس |
۴۴۰/۵۹۹ | ۵۰۵/۶۰۱ | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) |
۴.۲ | ۳.۶ | شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) |
۲۷۲ | ۲۸۳ | حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) |
۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳ | ۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۳ | مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) |
[دانلود ویدئو]
منبع: motor1
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷تا الان هرگز هیچ ماشینی رو به یک پورشه ترجیح ندادم ولی این بار رو از پورشه معذرت میخوام
آلفا یک چشمه ی کوچیک از پتانسیل و توانایی خودش رو در این ماشین نشون داده
خیلی خیلی خیلی هنر میخواد که از جنگ با پورشه ، فاتح بیرون بیای
اینکه چند ساله من دارم میگم آلفا و مزراتی قربانیان اصلی بحران اقتصادی ایتالیا و تضعیف فیات هستند دقیقا به خاطر همینه
امیدوارم بحران اقتصادی در اروپا و مخصوصا در ایتالیا به زودی به پایان برسه تا شاهد بازگشت خودروسازان و تیم های فوتبال دوست داشتنیش به اوج باشیم.
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷یه حسی بهم میگه ماکان موتورش خاطرجمع تره و راحت تر میشه از توانایی هاش استفاده کرد ولی آلفا این همه قدرت رو داره از موتور ۲.۹ لیتری میگیره .
نمیدونم چقدر میشه به اعتبار و اسم و رسم بالای آلفا اعتماد کرد و ماکان رو گذاشت و سراغ استلویو رفت ،
قیمت پورشه هم یه ذره بیشتر از الفاست که چندان مهم نیست ، ولی خوب کاملا میشه فهمید آلفا با خساست کمتری ساخته شده.
نهایتاً تو بحث شتاب آلفا شاهکار کرده و با یه چیزی در حد فراری انزو طرف هستیم
از طرفی پورشه ماکان اینجا یه جوری خز شده دیگه ، شاید اینم تو نظرم تاثیر داشته باشه که احتمالا زیاد هم داشته
به هر حال انتخاب نهایی من ، بانو «آلفا رومئو استلویو» هستند ! باشد که ایشان مرا به
غلامی بپذیرند!❤
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷در مورد خز شدن ماکان برام جالبه اینجا آلفا میتو و جولیتا هم زیاد دیدم اما ابدا از خاص بودن آلفا چیزی برام کم نشده ، فکر کنم این خاصیت رو فقط ایتالیایی ها دارند که هر چقدر هم جلوی چشم باشند تازگی و طراوت خودشون رو از دست نمیدن
بیخود نیست که میگن بانوان ایتالیایی نه خودشون پیر میشن و نه همسرانشون
MoNsTeR
۱۱ فروردین ۱۳۹۷داداش شما با تجربه ترین فردی هستی که داخل پدال دیدم و واقعاً احترام زیادی برات قائلم.
همیشه هم نظراتت رو دنبال میکنم
و معلومه که سواد اطلاعاتی خودرو تون بالاست
ولی جسارت نباشه
موتور الفا رو هم فراری❤️❤️ میسازه و فک نکنم نشه روش حساب باز کار کرد
بازم شرمنده شما بیشتر از ما اطلاعات دارید و ما اظهار نظر کردیم
KOLAH GHERMEZI
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ممنون دوست گلم
ولی شما میدونی هر چقدر تکنولوژی بیشتر استفاده بشه موتور حساس تر میشه ( البته با سرویس ها و مراقبت هایی که سازنده در نظر میگیره هیچ
مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت). هر نسل از موتور های فراری هم که اندازه ی چند جلد کتاب تکنولوژی های جدید داره.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۳۹۷از هر لحاظ که مقایسه بشه باز پورشه بالاتره
خوده عکسها گویای کیفیت بالای اونه
از نظر فنی هم که دیگه جای بحثی نمیزاره بمونه .
من داخل این دو خودرو نشستم ، در نمایندگیهاشون در شارجه ، آلفا زیباست ولی کیفیتی خیلی پایینتر از پورشهِ
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۷عاشق پورشم اما آلفارومئو هم عالیه، فقط نمیدونم چرا به عقب آلفا که نگاه میکنم یاد تیگو۷ میوفتم?
لعنت به چری? به هر حال از آلفا بیشتر خوشم اومد البته یه چیز دیگه ای که منو از خریدن آلفارومئو پشیمونم کرد اینه که جالیوانی نداره، آقا اگه تو مسیر هوس چای کردم لیوانمو کجا بزارم؟! واسه همین نمیخرمش، اونهمه آپشن و ۵۰۵ اسب بخارش هم بخوره تو سرش یه جالیوانی نتونستن بزارن واسش عقب افتاده ها
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۷فکر نمیکردم پورشه شکست بخوره ولی شده دیگه!آلفا رومئو از بهترینای ماشینای پرفورمنس و اسپرته.در کل هر دو عالی و قابل ستایشند
Kamran
۱۱ فروردین ۱۳۹۷الفا رومئو واقـعا شاهـکار سـاخته
–
الفا رومئو تـمام تـوانش رو گذاشته که یک بار
دیگه به دنیای خودروسازی نشـون بده که باز
هـم میتـونه بـه دوران اووج خـودش بـرگـرده!
–
فقـط میماند یک چیز که اون هم بحث کـیفیت
کابین و تکـنولوژی به کار رفته در ماشین های
پورشه هستش کـه واقعا در این دو بخش الفا
رومئو به این زودی ها به پای پورشه نمیرسه
Wrx
۱۱ فروردین ۱۳۹۷???مرسی الفا
جولیا و استلویو دوتا شاهکارن ?
حميد
۱۱ فروردین ۱۳۹۷بچه های سایت براتون ارزو میکنم به ماشین دلخواه خود برسید
انتخاب من ألفا هست
Omid622
۱۱ فروردین ۱۳۹۷نمای خارجی :آلفا
نمای داخلی:پورش
موتور:آلفا
امکانات:پورش
شاهین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷طراحی داخلی پورشه چند سر و گردن بالاتره ولی اینکه در بحث پرفورمنس از پورشه بالاتر باشی کاریه که فقط فراری میتونه بکنه و خیلی قشنگ اینجا این کارو انجام داده در قالب آلفا
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۱ فروردین ۱۳۹۷خب کدوم داداشی بود که میگفت از موتور 3لیتری سراتو کوپه 400تا کشید بیرون من375تا کشیدم بیرون خب چی میگید ؟؟؟؟؟
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۲ فروردین ۱۳۹۷بدون هیچ گونه شک و تردیدی پورشه رو انتخاب می کنم
تا وقتی پورشه هست مگه میشه به آلفا حتی فکر هم کرد؟!
کجای آلفا خوشکله؟؟؟نه طراحی داخلی نه طراحی بدنه به هیچ وجه در حد اندازه پورش نیست
نیم نگاهی به پشتوانه این دو کمپانی هم بندازیم پورشه دست پرورده کمپانی بزرگ و معظم فولکس واگن هست که برترین خودروهای جهان میسازه
آلفا ساخته کمپانی فیات کراسلر هست که غیر قابل اطمینان ترین خودرو های جهان رو میسازه
انتخاب با شما
moein
۱۲ فروردین ۱۳۹۷#نه_به_تعصبات_کورکورانه ?
Saied
۱۲ فروردین ۱۳۹۷مهندسی ایتالیا داره به دوران اوج بر میگرده.
ماشینایی ایتالیایی خاص و دلبر. با مهندسی بالا.
دیگه چی میخوای از زندگی.