پیشرانههای بنزینی در اروپا، بازگشت باشکوهی داشتهاند. تا همین چند وقت پیش بازار سدان های اجرایی در قبضهی مدلهای دیزلی بود اما همهی خریداران روشهای قبلی را ادامه نمیدهند و بهبود تکنولوژی بکار رفته در پیشرانههای بنزینی نیز باعث مصرف کمتر سوخت در اینگونه خودروها شده است.
برخی خریداران به دنبال خودرویی هستند که فضای کافی برای خانواده را داشته و درعینحال برای رانندگی روزمره نیز راحت باشند و البته سواری آنها نیز هیجانانگیز باشد! اینجاست که خودروهای بنزینی وارد میدان میشوند و جدیدترین آنها یعنی کیا استینگر سرها را به سوی خود بازمیگرداند.
این برند کرهای محصول جدیدی را روانه بازار کرده اما نسخه ۲ لیتری حاضر در تست استینگر چگونه میتواند با دو رقیبی که بهترین هندلینگ را در این کلاس دارند سرشاخ شود؟
اولین رقیب جگوار XE است، یک سدان شیک و چابک که در ردههای بالای کلاس قرار میگیرد. بعد به آلفارومئو جیولیا میرسیم که به خاطر ساختار سبکوزن خود حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو قدرتی برابر با جگوار ۲ لیتری توربو داشته اما هر دو خودرو در برابر قدرت ۲۴۴ اسب بخاری کیا استینگر کم میآورند.
کدامیک از این سه سدان بنزینی بهترین گزینه برای رانندهای مشتاق که نیازمند استفاده روزمره هم هست میباشد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید!
- کیا استینگر
مدل | کیا استینگر ۲.۰ T-GDi GT-Line S |
قیمت (پوند) | ۳۵۵۲۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی ۲۴۴ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۶.۹ ثانیه |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۰.۳ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
کیا استینگر ۶ سیلندر در بررسیهای قبلی ما را تحت تأثیر قرار داده ما در این مقایسه مدل ۴ سیلندر آن حضور دارد. مدل GT-Line S این خودرو قیمت ۳۵۵۲۵ دلاری دارد.
اگرچه استینگر سنگینترین خودروی این مقایسه است اما مزیت قدرت آن باعث میشود از نظر پرفورمنس عملکرد خوبی داشته باشد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۹ ثانیهای استینگر آن را بالاتر از XE قرار میدهد اما در برابر جیولیا قافیه را میبازد.
شتاب جگوار در شرایطی دور از حالت ایده آل در ۸.۲ ثانیه ثبت میشود و آلفارومئو هم شتاب ۶.۷ ثانیهای دارد. استینگر بیشترین قدرت و گشتاور را داشته بنابراین ترکیب قلب آهنین قدرتمند با گیربکس ۸ سرعته باعث ایجاد پرفورمنس قابلتوجه در سرعتها و دندههای میانی میشود.
شتاب این خودرو از سرعت ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت و با دنده هشتم در ۱۱ ثانیه ثبت میشود که ۲.۴ ثانیه سریعتر از XE و ۱.۳ ثانیه تندتر از جیولیا است.
با تمامی تفاسیر این گیربکس در حالت عادی نرم بوده و شاسی لذتبخش کیا مناسب رانندگان ماجراجو خواهد بود. در واقع شاسی استینگر جذابیت اصلی کیاست. استینگر توازن مناسبی از راحتی و هیجان را داشته و سواری آن در اکثر مواقع نرم است اما این موضوع روی کنترل بدنه و چابکی خودرو تأثیر منفی نگذاشته است.
در هنگام عبور از پیچ کمی تکان وجود دارد اما خودرو کنترل خوبی داشته و اثر بد زیادی روی تجربه رانندگی نمیگذارد. فرمان خودرو توازن وزنی مناسبی داشته اما به اندازه رقبا سریع نیست بنابراین بهتر است در زمان ورود به پیچ کمی هوشیار باشید.
وزن کمتر رقبا به این معنی است که کیا از نظر جذابیت نهایی رانندگی نمیتواند با دو رقیب دیگر برابری کند اما در تستهای بزرگراهی طولانی سواری نرم استینگر مشهود است. همچنین در صورت عدم قرار گرفتن پیشرانه تحتفشار آرامش کلی بر کابین حکمفرما خواهد بود. به عنوان یک تازهکار، استینگر جذابیت خوبی در راههای پر پیچ و خم داشته اما ما جگوار و آلفارومئو را ترجیح میدهیم.
نظرات آزمایشکنندگان
حداکثر قدرت ۲۴۴ اسب بخاری کیا استینگر در دور ۶۲۰۰ پیشرانه تولید میشود که بالاتر از دورهای رقیبان است. این دور درست به ردلاین میرسد اما گشتاور بیشتر باعث میشود نیاز زیادی برای رسیدن به این دور پیشرانه نداشته باشید.
- جگوار XE
مدل | جگوار XE 20t R-Sport |
قیمت (پوند) | ۳۴۵۶۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی ۱۹۷ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۸.۲ ثانیه |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۸ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
این خودرو از نظر استفاده روزمره و درعینحال اسپورت بودن سنگ محک کلاس خود است و مدل حاضر در تست قیمت ۳۴۵۶۵ پوندی دارد که بین دو رقیب دیگر قرار میگیرد. سؤال این است: جگوار اسپورت برنده میشود؟
با پیشرانهای نسبتاً سبک که در دماغه قرار گرفته، بخش جلوی XE چابک بوده و به تغییر جهت علاقه نشان میدهد. همچنین فرمان سنگین این سدان بریتانیایی دقیق و پایدار است. سرعت خودرو با واکنشهای شاسی هماهنگ بوده اما شاید آلفارومئو از این نظر کمی سریعتر عمل کند. در کل چسبندگی جگوار قابلتوجه است.
جگوار هم همانند کیا در پیچها کمی تکان میخورد اما شاسی پایدار XE باعث میشود خودرو سواری نرمی داشته باشد. البته جگوار در پیست نمیتواند با رقبا همراه شود.
گیربکس اتوماتیک و پیشرانهای کمتوانتر باعث شده جگوار کندتر نشان دهد و در شتاب گیریهای بین دندهای از دو رقیب دیگر عقب بیفتد.
نظرات آزمایشکنندگان
پیشرانه بنزینی جگوار حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری خود را از دور ۱۲۰۰ در اختیار راننده قرار میدهد. قدرت خودرو در دورهای پایین زیاد بوده و این امر آرامش XE را زیاد میکند.
- آلفارومئو جیولیا
مدل | آلفارومئو جیولیا ۲.۰ Turbo 200 Super |
قیمت (پوند) | ۳۱۵۸۰ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی ۱۹۷ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۶.۷ ثانیه |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۹.۲ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
سدان های آلفارومئو همیشه با پیشرانه بنزینی جذابتر بودهاند و این مدل ۳۱۵۸۰ پوندی نیز تلاش دارد تا قلب خریداران را تصرف نماید. جیولیا این بار دارای دینامیک رانندگی احساسبرانگیز، پیشرانهای کممصرف و قوی و… میباشد.
موقعیت رانندگی اسپورت در اولین برخورد نظر شما را به خود جلب کرده و شاسی نیز تیزترین تنظیمات را دارد. فرمان فوقالعاده سریع و پاسخ تندوتیز پدال گاز نیز از دیگر ویژگیهای جیولیاست. در اولین برخورد با این خودرو میتوان گفت جیولیا احساس عصبی بودن و فوقالعاده هوشیار بودن را داشته زیرا فرمان بسیار حساس است حتی برای یک سدان اسپورت!
البته زمانی که به پاسخهای فرمان عادت کردید واکنشهای آلفارومئو را طبیعیتر خواهید یافت. پیشرانه با شاسی هماهنگ بوده و بهخوبی دور میگیرد. این پیشرانه بهترین صدا در مقایسه با دو رقیب دیگر را داشته که همین امر به جذابیت رانندگی میافزاید.
جیولیا سریعترین خودروی این مقایسه بوده و شتاب ۶.۷ ثانیهای دارد. ساختار سبکوزن این سدان ایتالیایی باعث شده جیولیا در تستهای بین دندهای نیز سریعترین باشد و به لطف ترکیب گشتاور بالا و وزن پایین عملکرد قدرتمندانه خود را از همان دورهای پایین به نمایش بگذارد.
جیولیا در اکثر اوقات بهخوبی از پس دستاندازها برمیآید و دامپرهای تطبیقی آن در نرمترین حالت عملکرد خوبی دارند. این حالت را میتوان به آسانی و با استفاده از یک سوئیچ در کنسول مرکزی انتخاب کرد. برخی دست اندازهای بزرگ لرزشی را به کابین منتقل میکنند و جگوار در این حالت بهتر عمل میکند اما جیولیا در کل خودروی راحتی است.
نظرات آزمایشکنندگان
شاسی بالانس شده و فرمان فوقالعاده سریع آلفارومئو جیولیا باعث هندلینگ بسیار خوبی داشته و البته بهترین پیشرانه را نیز در بین رقبا دارد. این پیشرانه نرم بوده و صدای جذابی دارد.
- قضاوت نهایی
رتبه اول: جگوار XE
جگوار XE با فاصلهای کم این مقایسه را پیروز شد. این خودرو سواری خوبی در حد و اندازههای آلفارومئو ندارد اما کی راحت بوده و راندمان بهتری نیز دارد. پیشنهادهای مالی جگوار نیز باعث شده بهترین گزینه برای خریداران باشد و البته تجهیزات استاندارد XE نیز نظرات را به خود جلب میکند. XE کمی از نظر پرفورمنس کم میآورد اما پیشرانه نرم و آرام بوده و قدرت کافی برای یک پیروزی دیگر را تضمین میکند.
رتبه دوم: آلفارومئو جیولیا
هندلینگ تیز، پرفورمنس قوی و موقعیت رانندگی عالی باعث شده جیولیا انتخاب اول برای رانندگان حرفهای و مشتاق باشد. این خودرو بهطور معقولی اقتصادی بوده و انتخاب تجاری مناسبی است. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف و برخی آپشن های گرانقیمت باعث قرار گرفتن سدان ایتالیایی در رتبه دوم میشود؛ اما جذابیت این خودرو برای بسیاری از خریداران بیشتر از XE خواهد بود.
رتبه سوم: کیا استینگر
کیا استینگر بنزینی هنوز هم راه نه چندان زیادی برای رسیدن به رقبای کارکشتهی خود پیش رو دارد. پیشرانه قوی بوده اما گیربکس آن را پایین میکشد. هندلینگ چابک، سیستم اطلاعات سرگرمی عالی و آرامش برجسته باعث میشود کیا رقیبی ارزشمند باشد؛ اما مصرف سوخت بالا و پیشنهادهای مالی گرانتر باعث میشود استینگر با فاصلهای کم در رتبه سوم توقف کند.
منبع: autoexpress
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۷بنظرم آلفا گزینه بهتری هست. ضمنا مدل 197 اسبی کلا از بین رفته و دیگه عرضه نمیشه. مدل 197 اسبی صرفا برای بازار اروپا طراحی شده بود که جاشو به موتور قویتر 2لیتری توربو 280 اسبی از سال 2018 داد که در دو نوع ساده دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک (ولوچه) هستند و در ایران هم مدل دیف عقب قرار بود عرضه شود.
کیان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷موقعی که استینگر و میذاشتن کنار المانیها بهاطر فاکتور قیمت خیلی از کره و کیا تعریف میکردن، اما حالا یه برند کره ای با قیمت بالاتر در بین دو برند اصیل انگلیسی و ایتالیایی که مطمئنا حس خاص بودن زیادی هم دارن با قیمت کمتر خیلی راحت استیگر باد کرده و کنار زدن.
این همون اینده خودروسازی کره هست، که میخواست آلمان رو هم جا بذاره.
نمیخوام بگم پیشرفتشون خوب نبوده، نمیخوام بگم کار زیادی نکردن، اما لطفا نیایین بگین تا چند سال دیگه آلمان و با مدیریت صحیح و غیره جا میذاره.
اگر اینجاس با لطف مهندسایی هست که دیگه تو آلمان کار نمیکنن.
آرمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷باز هم شاهد نظرات فوق کارشناسی استاد کیان راجع به کیا و هیوندا هستیم :))
اقا باشه اصلا کره پبشرفت نکرده رقیب هم حساب نمیشه!! اصلا هم کیا استینگر امسال جوایز رو درو نکرده!!! خودت رو ناراحت نکن
Arman
۱۳ مرداد ۱۳۹۷آینده و جا گذاشتن یعنی اینکه هفت سال پیش که شروع کردی به کوبیدن خودروهای کره ای شاید به عده باهات همراهی میکردن و میگفتن اره بابا عمرا کره هیچوقت نمیتونه ماشینی بزنه که با المانی و انگلیسی و ایتالیایی مقایسه بشه اما الان هم که همچنان داری اذیت میشی و میکوبی میبینیم که استینگر رو با جگوار و سری چهار و الفارومئو مقایسه میکنن یا جنسیس جی نود رو با اس کلاس و سری هفت مقایسه میکنن،شاید تو این مقایسه ها برنده نشن کاملا اما مقایسه میشن
امروز استینگر میشه ماشین سال موتور ترند و اتوگاید و موتور ویک و برنده بهترین طراحی و انجین میشه و کاندید ماشین سال میشه و تو همچنان میگی کره داغونه،البته الان واس اینکه کمتر از قبل دیسلایک بخوری مجبور شدی بگی کره پبشرفت کرده ولی باز فلان!!! :)))
با حقیقت کنار بیا :)))
مجتبي
۲۷ آذر ۱۳۹۷سلام به نظر من چه فرقی میکنه کره بهتره یا المان ماخودمون چی تونستیم بسازیم اونها اگه پیشرفت کردن برای خودشون خوبه ما چکار کردیم کاش بجای توهمات که ما ایرانیا رو بدبخت کرده وهمیشه عقبمون نگه داشته با واقع بینی همه چی رو میدیدیم و قضاوت میکردیم.
s ๏ я ๏ u s h
۱۲ مرداد ۱۳۹۷اگه راحتی و کیفیت مدنظر باشه بنظرم جگ بهتره ولی اگه سرعت و چابکی میخواید آلفا یا کیا
Archi KHAN
۱۴ مرداد ۱۳۹۷یعنی اینقدر نوشتن کامل کلمه ی ” جگوار ” سخته ؟!؟!
sunmartin
۱۲ مرداد ۱۳۹۷مدل 3.3 کیا استینگر این دو خودرو یعنی آلفا رمئو و جگوار به زیر میکشونه ضعیف ترین مدل انتخاب شده بود با این حال من کیا استینگر برنده میدونم طراحی بسیار زیبا اتاق جادارتر کیفیت برتر (به گفته موتور ترند و کار آف ویک آمریکا) گارانتی 7 ساله مانیتور و تریم داخلی عالی و در سطح s کلاس و فرمانپذیری بهتر
Hamid...Audi
۱۲ مرداد ۱۳۹۷مطمئنی جولیا کوادریفوگلیو با 505 اسب قدرت و موتور فراری رو میتونه شکست بده؟!!!
بعد تریم داخلی در حد اس کلاس؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی وقته که چرت و پرت میگی تو سایت و اینکه این همه مدت تونستی نسبت فهمیدن مقاومت کنی جای قدردانی داره.
reza
۱۳ مرداد ۱۳۹۷الفا موتور 505 اسب با مهندسی فراری داره که تو کلاس خودش که هیچ در کل سریعترین خودرو پیست نوربررینگ در بین خودروهای سدان چهار دری هست و این موتور هم دیگه نمیسازن موتور جدید 2 لیتری 280 اسب بخاری هستش که 5.5 ثانیه صفر تا صد راه میره. از نظر مهندسی شاسی هم که هرکس بررسی کرده فقط کلمه بینظیر گفته در کل تو ایران که هیچکدوم نیستن متاسفانه
کیان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷داداش کم لطفیه که بخوایم تریم ک کیفیت استینگر و با کلاس اس مقایسه کنیم.
بنظرم باید با بنتلی یا رولزرویس مقایسه بشه فقط !!!!!!!!!!!
مهدی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷طراحی بیرونی جگوار خیلی جذاب تراز دورقیبشه.واما طراحی داخلی کیا.حتی متریال باکیفیت تری هم داره
ایمان
۱۲ مرداد ۱۳۹۷کاری به رده بندی ندارم عشق است آلفا رومئو ??
HAMID.HEMI
۱۲ مرداد ۱۳۹۷برند جگوار فوق العاده کاریزماتیک و جذابه
علی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷من سوار هیچکدوم نشدم ولی بطور کلی کیا استینگر بطور عجیبی منو جذب کرده . با این که میدونم آلفا قدیمی تر و با تجربه تره و برند محبوبیه و حتی میدونم برند جگی دیگه اون جگیهای قدیم نمیشه ولی نظر شخصیه من بر اساس فاکتورهای ظاهری به ترتیب:
۱-کیا استینگر
۲- آلفا
.
.
.
.ً
.
با تچکر
رامین
۱۲ مرداد ۱۳۹۷دیگه مونده کیا استینگرو با بوگاتی و لامبورگینی و فراری مقایسه کنن. گندشو درآوردن دیگه. خیییییلللللیییی مونده کیا به جگوار و آلفا برسه
آرمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷جالبه اونا که نشستن پشت فرمونشون و تست کردن و کارشناس هستن به این نتیجه رسیدن که استینگر در حدی هست که بشه با این رقبای قدر مقایسش کرد و میگن راه نه چندان زیادی داره واس رسیدن بهشون بعد تو که هیچکدوم رو حتی از فاصله چند کیلومتری هم نتونستی ببینی میگی خیییییلیییی مونده برسه بهشون :)))))
خییییلیییی باحالی بیشتر کامنت بزار شاد بشیم :)))
سامان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷جدیدا بعضی از عزیزان خیلی بد صحبت میکنن و شخصیت خانوادگیشونو به نمایش گذاشتن عجیببببب ……هر کسی نظر خودشو داره آقای حامد آئودی شما هم نظر خودتونو بدین عزیز برادر ما فهممون به شما نمیرسه ببخشید
حسن
۱۳ مرداد ۱۳۹۷من به شخصه حمایت خودم رو از نظر نویسنده اعلام میکنم یعنی:
۱. جگوار
۲. آلفا رومئو
۳.کیا استینگر
آرمان
۱۳ مرداد ۱۳۹۷استینگر ✌?
Sami
۱۶ مرداد ۱۳۹۷بعضیا واقعا چه تعصباتی دارن رو مدل ماشین.اینجور که شماها تعریف میکنین از ماشین انگار هرروز سوارش شدنیو یا از نزدیک دیدینشون.همشون خوبن بابا.
Mrk
۱۷ مرداد ۱۳۹۷یسری از دوستان ی ماشین کیا زیر پاشونه،حالا یا اپتیما،یا اسپورتیج،یا سورنتو و…،و تعصبشونم اینو نشون میده،باشه کیا خوب،هیوندا خوب،الفا بد،جگوار بد،اصا کره قطب ماشین سازیه،الفا و فراریو،جگوارو استون مارتینم ب پاشون نمیرسن