دنیای خودرو باید با هاچبک دیگری خداحافظی کند چراکه تولید آلفارومئو جیولیتا پس از سال ۲۰۲۰ دیگر ادامه پیدا نمیکند. جیولیتا هرگز در آمریکا عرضه نشد هرچند ایتالیاییها نام این خودرو را در سال ۲۰۱۷ ثبت تجاری کرده بودند؛ اما جیولیتا هنوز هم به عنوان محصولی با سواری هیجانانگیز که رقیب فولکسواگن گلف بوده جذابیتهای خاص خودش را داشته و از شنیدن خبر توقف تولیدش واقعاً ناراحت هستیم.
آلفارومئو پس از توقف تولید میتو در سال ۲۰۱۸ و جیولیتا در چند روز آینده دیگر هاچبکی در سبد محصولات خود نخواهد داشت. این موضوع منطقی است چراکه این خودروساز اخیراً به دنبال تبدیل شدن به رقیبی لوکس و شیک برای کمپانیهایی همچون مرسدس بنز و ب ام و بوده و محصولات سطح بالایی همچون سدان جیولیا و شاسیبلند استلویو را تولید کرده است.
برنامهای برای تولید جایگزین جیولیتا وجود ندارد بلکه آلفارومئو روی کراس اوور جدید توناله تمرکز خواهد کرد که قیمت مناسبی هم خواهد داشت. ایتالیاییها همچنین در حال برنامهریزی برای تولید یک کراس اوور کوچکتر هستند که میتواند جایگاه قبلی جیولیتا و میتو را پر کند.
جیولیتا در سال ۲۰۱۰ و در خلال گرامیداشت یکصد سالگی آلفارومئو معرفی شد. در طول این ۱۰ سال ایتالیاییها چند فیس لیفت را روی جیولیتا اعمال کردند و این خودرو در این بازه زمانی به فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه رسید.
این خودرو با پیشرانههای متنوعی از نسخه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری دیزلی ۲۴۰ اسبی گرفته تا نمونه ۱.۷۵ لیتری مشترک با مدل اسپورت 4C در دسترس بوده است.
ظاهراً آخرین نسخه جیولیتا پیش از کریسمس تولید شده و بنابراین تولید این خودرو بهصورت رسمی به پایان رسیده است. آلفارومئو جزئیات آخرین نمونه تولیدی این هاچبک را منتشر نکرده است.
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹تنها ماشین آلفا رومئو که ازش خوشم میومد…
حیف….
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹ولی من از سَبک و سیاق همهی آلفاها خوشم میاد و طراحیشون را ناب و مُنحصربهفرد میدونم ❤ .
در بابِ رفتن جیولیتا فقط باید گفت (( خداحافظ ای داغ بر دل نشسته ? )) .
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹چرا باید بره؟
به نظرم بهتر بود نسل جدیدش ی کراس اوور میشد با همین نام
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹چون باید بره تا احترامش حفظ بشه !
یا میتونست بمونه و ارزش این نام برای نسلهای بعدی را لکهدار کنه !
مطمئنم جیولیتا برمیگرده و با قدرت هم برمیگرده تا ببینیم بازار در آینده چی میخواد !
ایتالیاها در زنده کردن و طرح زدن استاد و خوش ذوق هستند !
Hadi
۱۳ دی ۱۳۹۹خیلی حیف شد
من یه بار سوارش شدم خیلی ماشین فرزیه واقعاً سواری خوبی داشت و اون حس ناب ایتالیایی بودنش با هیچی نمیشه مقایسش کرد…
یکی از باحال ترین ماشین های ایرانه ?
روحت شاد جیولیتا دوست داشتنی ?
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۹حیف در ایران با قوی ترین موتور نیومد!
فرهنگ
۱۳ دی ۱۳۹۹خداونگار استهلاک
ولی خداییش ماشین خوشکلی هست
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹با موتور 1.4 اومد ایران و کلی ایده عجیب
مثلا سیستم سوپاپ ها و گیربکس منحصر به فرد ش باعث میشد کوچیک ترین تعمیری تو ایران تقریبا غیر ممکن باشه حتی نمایندگی الفا موتور هم چندان مکانیک ماهری نداشت در بارش
مهدی،:امید اینده
۱۳ دی ۱۳۹۹دوستان ناراحت نشین نسخه لیفان ش تو ایرانه????
pooriya.bmw.germany
۱۳ دی ۱۳۹۹این که آلفا میخواد تبدیل بشه به رقیبی برای بنز و بی ام و دلیل نمیشد که تولید جولیتا را متوقف میکردند
بنز هاچبک کلاس ای داره بی ام و هم سری یک
اتفاقاً الان که این شرکت با پژو سیتروئن ادغام شده میتوانند از پلتفرم پژو که استاد هاچ بک سازی هست استفاده کند مثلاً از پلت فرم پژو ۳۰۸
جولیتا حیف بود واقعا
افسوس