آلفارومئو جیولیا به پایان راه خود رسید… طبق گفته اتوکار، این هاچبک ایتالیایی پس از ۱۱ سال حضور در بازار روانه موزه میشود.
البته این خبری سورپرایز کننده نبوده است. مدیر بازاریابی این خودروساز ایتالیایی سال پیش سرنوشت ناخوشایند جیولیتا را اعلام کرده بود. هرچند پایان راه جیولیتا به معنی آغاز راه حضور کراس اوور توناله در بازار میباشد. اتوکار همچنین گفته چارچوب زمانی عرضه توناله به تعویق افتاده که احتمالاً دلیل آن همهگیری کرونا میباشد.
ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل جدید آلفارومئو از پرفورمنس قوای محرکه پلاگین هیبریدی توناله راضی نبوده و به همین خاطر خواستار بهبود آن شده است. این تصمیم به معنی تعویق عرضه کراس اوور جدید این برند ایتالیایی میباشد.
توناله در جایگاهی پایینتر از مدلهای بزرگتر جیولیا و استلویو قرار میگیرد و به دنبال کسب سهم مناسبی از بازار تشنهی شاسی بلندها میباشد.
خبر مهم اینکه قرار است توناله روانه بازار آمریکا نیز شود هرچند شاید این خودرو در این بازار خیلی موفق نشود چراکه آمریکاییها اکثراً به خودروهایی با ابعاد کوچک روی خوشی نشان نمیدهند.
با این وجود باید گفت خداحافظی جیولیتا با بازار به معنی کوچکتر شدن حداکثری سبد محصولات آلفارومئو است چراکه تا زمان عرضه توناله تنها ۲ خودرو توسط این شرکت عرضه خواهند شد. برخی رسانهها میگویند این کراس اوور کوچک شاید تابستان سال ۲۰۲۲ از راه برسد.
مدیرعامل جدید آلفارومئو به دنبال احیای این برند است. شکلگیری استلانتیس تحقق این هدف را میسر کرده و فرصتهای بهتری در اختیار این خودروساز قرار میگیرد.
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خُب ، این هم خاطره شد برای ما ، دیدنش هم نصیب ما شد
parsa_ashgh.mashine
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا خیلی ناراحت شدم وای چرا اخه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بخاطر پول…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آره،باز خوبه حداقل اینو از نزدیک دیدیم?
Aran Milan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جولیتا و البته میتو بیشتر فیات بودن تا آلفا
گربه سرابی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف شد خیلی ناز و ملوس بود ?
- A M I R -
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰عنوان های دوست داشتنی دارن به دست کراس اوور های به معنای واقعی بی مصرف، قتل عام میشن. بعید میدونم خودروسازی دیگه هیچ وقت دهه های طلایی 70 و 90 و… رو دوباره تجربه کنه.
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا ، داج فعلا در اوج هست، کاملا به قدیم و نوستالژی و اصالت پایبند بوده تا این لحظه
- A M I R -
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جناب رستمی نژاد درسته که داج همچنان داره در مقابل الکتریکی سازی مقاومت میکنه و به اصالتش پایبنده (که اگر نباشه ممکنه بخش بزرگی از بازارش رو از دست بده) اما این باعث نمیشه که بگیم ما داریم دوره طلایی خودروسازی رو تجربه میکنیم. الان کمپانی های آمریکایی جاه طلبی های دهه 60 رو دارن برای ساخت سدان های معرکه؟ کوپه های ژاپنی مثل دهه 90 افتادن به جون هم دیگه؟ طراحی های مرسدس به اندازه طراحی های برونو ساکو در اوجن؟
چیزی که داریم میبینیم جو مسخره الکتریکی و کراس اوور سازیه با طراحی های تکراری و آشنا که همه کمپانی ها دارن دچارش میشن و همین باعث شده که یه خودروساز گمنام چینی بیاد سوپرکار تولید کنه! ابهت خودروسازی ریخته و این موثر از سلیقه مردمه و صدالبته مردم هم موثر از رسانه و تبلیغاتن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا ?
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بله ، شما قطعا قطعا قطعا درست میگید
ولی من فقط داج رو مثال زدم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد الان شاید دوج خیلی قوی داره پیش میره اما یه نگاهی به چارجر بنداز،بنظرت مدل ۱۹۶۹قشنگ بود یا این سدان چهاردر که هیچ نوستالژی خاصی نسبت به اون مدل نداره،شاید چلنجر قشنگ باشهاما هیچوقت دیگه مثل اون دوران نمیشه…
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا آقا آبتین ، چارجر جدید اون قدر ها هم بد نیست
ظاهری یه کم مشکل دارا، موتوری و پرفورمنس خداس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چارجر جدید از همه نظر و حتی ظاهر هم عالیه امروزه،اما اون حس زمخت و قلدر دهه ی ۶۰رو نداره متاسفانه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا امیر از دهه نود به بعد صنعت خودروسازی مرد….
Ninja
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰وقعا مرد به جرات میتونم بگم قشنگ نصف افسانه های ژاپنی تا الان نابود شدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر من همشون مردن،الان شما اثری از سلیکا یا داتسون میبینی؟یا سیلویا و ابهت ماکسیماهای اون دوره؟سوپرای جدید چی؟تونست جای خالی نسل چهارم رو پر کنه؟ از نظر من هیچ کدوم از این افسانه ها باقی نموندن،کراون هم که شد شاسی بلند…
مازیار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دل کندن از جولیتا دهه هفتاد سخت تر از این بود
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آلفارومئو جولیتا تو چند سال اخیر یکی از پر فروشای بازار اروپا و آمریکا بوده
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هیییییییییی
خیلی ناراحت میشم وقتی یه ماشین مخصوصا این جور ماشینا توقف تولید میشن
محمد مختاری آذر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خودروی خیلی خوبی بود ولی هنوز خوبه که جانشینی به نام توناله داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چه فایده وقتی یه کراس اوور بی مصرف و بدقواره بشه جایگزین این ماشین…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم نتیجه بازار پول دوست و عشق کراس اوور…
Ninja
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا نتیجه بدی داشت همچنین یه نتیجه دیگه هم داشت اولین خودروی توربوی لامبو ساخته شد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰و همینطور فراری رو مجبور به استفاده از توربو کرد…
نعمت اله آزموده
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نه ینطور نیست فراری هر موقع نیاز بوده از توربو شارژ استفاده کرده f40 288gto 488
پرهام و رهام
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا میخوام جای جولیتا رو بدن به این بی ریخت
واقعا متاسفم ?♂️
Ninja
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دارم به این فکر میکنم ابن گنده بیریخت با همین طراحی میتونست تبدیل به یه هاجبک زیبا بشه
رامتین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظرم وقتی گلف هست کلا نباید شرکتی بیاد هاچبک بزنه. نه اینکه نمیتونه. حتی میتونه قویتر، زیباتر و… نسبت به گلف بزنه اما فروش نمیره! اروپایی ها این خودرو (گلف) را دوست دارند. نسخه 2 سیلندر 50 اسبی هم بزنه فروش میره، چون بهینه میسازه.
Amirreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اونا بعد ۱۰ سال تولید یه ماشین به این جذابی رو متوقف میکنن بعد اینجا ۹۰۰۰۰۰۰۰ سال طول کشید تا پراید رو از خط تولید خارج کردن