آلفارومئو 4C هماکنون به موزهها پیوسته است. این خودروساز ایتالیایی بهصورت رسمی تولید خودروی اسپورت و کوچک خود را متوقف کرد. نسخههای کوپه و اسپایدر 4C به ترتیب از سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در حال تولید بودهاند. مدل کوپه در سال ۲۰۱۸ از بازار آمریکا خارج شد اما با لغو تولید تمام مدلها، هماکنون تنها مدلهایی که در نمایندگیها وجود دارند قابل خریداری خواهند بود. به عنوان یادآوری باید گفت نیروبخش آلفارومئو 4C پیشرانهی ۴ سیلندر توربوی ۲۴۰ اسب بخاری بوده است. این خودرو با طراحی پیشرانه وسط و سبکوزن خود که تنها ۸۹۵ کیلوگرم بوده توجهات زیادی را به خود جلب کرد اما نقاط ضعفهای زیادی هم داشت.
عدم تولید 4C کاملاً با استراتژی جدید این خودروساز هماهنگ است. در استراتژی جدید این شرکت میتوانیم لغو تولید محصولات اسپورت را مشاهده کنیم. علیرغم تولید مدلهای جیولیا و استلویو، آلفارومئو به دنبال احیای خود در بازارهای گوناگون به ویژه اروپا بوده و البته فعلاً در کلاسهای کلیدی همچون شاسی بلندهای کوچک و محصولات شهری حضور ندارد. شاسیبلند توناله که تا سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد قطعاً باعث بهبود وضعیت این شرکت خواهد شد اما آلفارومئو هنوز هم در کلاس محصولات شهری غایب است زیرا از سال ۲۰۱۸ به بعد محصول میتو را تولید نکرده است. گفته میشود مدل جیولیتا همچنان در بازار خودروهای کامپکت حضور خواهد داشت اما جایگزین آن تولید نخواهد شد. البته همه این موارد میتوانند بازهم تغییر کنند.
ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن میتواند خونی تازه در رگهای آلفارومئو تزریق کند. به نظر میرسد شراکت این دو گروه خودروسازی در مسیر درستی قرار داشته و این امر میتواند باعث تغییر وضعیت آلفارومئو مخصوصاً در اروپا شود. بههرحال اگر آلفارومئو در آینده همچنان زنده باشد استراتژی کاملاً متفاوتی خواهد داشت.
روزبه
۱۸ آبان ۱۳۹۸کی میشه بشنویم سایپا و ایران خودرو کلا رفتن تو موزه
اقا ما ماشین تولید داخل نمیخوایم … والله ماشینای خارجی دسته دوم با کارکرد بالا شرف داره به ماشینای ما
احمدرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۸بله
4c هم رفت تا فانتزی های ما به فنا بره دیگه مونده موستانگ رو هم برای همیشه خدایی نکرده به فنا بدن
بیتل و موندئو و حالا هم 4c دیگه بعدی کدومه خدا میدونه
پیام
۱۹ آبان ۱۳۹۸این فیات کرایسلر داره گند میزنه به اعتبار آلفا و مازراتی آخرشم این دوتا برند دوست داشتنی را به فنا میدن