خودروساز ایتالیایی آلفارومئو قصد دارد در چند سال آینده دامنهٔ کار خود را گسترش داده و محصولات متنوع تازهای به خط تولید خود بیفزاید. به همین خاطر اعلام کرده که در حال آمادهسازی دو پیشرانه جدید است که در آینده نزدیک دیده خواهند شد. در ضمن سرمایهای حدود نیم میلیارد یورو از سوی کمپانی برای توسعه این پیشرانههای جدید و راهاندازی خط تولیدهای موردنیاز اختصاصیافته است.
موضوع تولید مدلهای جدید از سال گذشته میلادی و با انتشار برنامه ۵ سالهای از سوی کمپانی جدیتر شد. در این برنامه آمده بود که آلفارومئو قصد جدی دارد برای سالهای بعدی مدلهای جدیدی را تولید کند. اولینِ این مدلها یک خودروی اندازه متوسط است که برای ۳ ماهه آخر سال جاری میلادی برنامهریزی شده است. بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هم دو مدل جدید کامپکت، یک مدل اندازه متوسط دیگر، یک مدل فول سایز، دو خودروی کارآمد (Utility) و یک محصول خاص و ویژه هم روی خط تولید خواهند رفت. تمامی این مدلها نیز دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک بوده و در خاک ایتالیا ساخته خواهند شد.
یکی از پیشرانههایی که تولید آن توسط آلفارومئو تأییدشده یک نمونه پربازده ۴ سیلندر است؛ هنوز مشخص نیست که منظور کمپانی از پربازده بودن آن دقیقاً چیست اما احتمال دارد از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری توربو ۲۴۰ اسب بخاری کنونی موجود در مدل 4C قویتر باشد. همچنین یک پیشرانه ۶ سیلندر مشتق شده از فِراری هم در دستور کار است که پیشازاین خبرهایی شنیدهشده بود مبنی بر اینکه دارای دو توربو و به حجم ۲.۹ لیتر است. این پیشرانه مطابقتهایی با نمونه جدید ۶ سیلندر فِراری که احتمال دارد در مدلهای آیندهاش از آن استفاده کند دارد، اما طبق اعلام آلفارومئو بهطور مجزا برای این خودروساز توسعه یافته است.
رئیس گروه فیات-کرایسلر “سِرجیو مارچیونه” (Sergio Marchionne) هم در اظهاراتی دراینباره اذعان داشته که هردوی این پیشرانهها در تأسیسات آلفارومئو در تِرمولی (Termoli) ایتالیا ساخته خواهند شد و این تأسیسات توانایی تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از این پیشرانهها را خواهد داشت.
پژمان
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درگ فراری f12 و اونتادور با تسلا , سریعترین ماشین تمام الکتریکی جهان
http://www.aparat.com/v/EQTHn
حسين
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود. گروه فیات کرایسلر بعد از چنیدن سال رکود الان داره رشد میکنه و مطمئنا با توجه به قدمت و تاریخچه قوی ای که داره میتونه توی بازار جای خودشو باز کنه.
به نظرم مقایسه فیات با فولکس کار عادلانه ای نیست. فیات در حال ورشکستگی بوده و الان به اینجا رسیده اما فولکس این وضعیت رو نداشته. از طرفی برندهای زیر مجموعه فیات تعدادشون بسیار کمتر از زیر مجموعه های فولکسه و از طرف دیگه هم برندهایی مثل مازراتی و آلفا تقریبا تولید کننده مدلهای خاص بودن و در نتیجه ی این موارد، فیات منابع درآمد کمتری نسبت به فولکس داشته ولی تونسته با مدیریت فوق العاده مارچیونه به اینجا برسه و پیشرفت کنه. آلفا و مازراتی هم (با وجود کمبود بودجه) مجبور شدن تولیداتشونو افزایش بدن اما بدون افت کیفیت! این تصور من بود، نمیدونم تا چه حد درسته.
به هر حال امیدوارم مشکلات کیفی برند فیات هم به زودی حل بشه.
ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود .
حسین من دوست دارم الفا از زیر پرچم فیات بیادش بیرون .
اما یک سوال دارم :
الفا رومئو یک برند لوکس به حساب میاد یا یک محصولی که در حد و اندازه فولکسه ؟؟؟
کسی میدونه ؟؟؟
صادق
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود میلاد
شما میخوای آلفا از زیر پرچم فیات بیاد بیرون، ما هم میخوایم لامبو از زیر پرچم فولکس و آئودی بیاد بیرون ولی یه نکته داره، میدونی چیه؟؟ هیچکدوممون به اون چیزی که میخوایم نمیرسیم! ;)
در مورد لوکس بودن یا نبودن آلفا با اجازه ی حسین، میلاد گاهی ادامه ی اسم آلفا اینجوری هم میاد: luxury car manufacturer
ولی از طرفی هم آلفا رو نمیشه مث مازراتی لوکس ساز حساب کرد، آلفا بیشتر از لوکس بودن یه برند خاصِ
ولی توی برنامه ی طولانی مدتش برنامه هایی برای تولید فول سایز های لوکس (شایدم سوپر لوکس) داره
در مورد اینکه به فولکس نزدیکه یا نه، من میگم یه چیزی بین مازراتی و فولکس
حسين
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود. یک ایتالیایی اصیل، باید ایتالیایی بمونه
الکی مثلا من ایتالیاییم!! ;)
آقا میلاد، آلفا رومئو یک برند لوکس ساز ایتالیاییه، البته اینو هم باید در نظر داشت که به اندازه لوکس سازهای آلمانی و یا ایتالیایی هایی مثل فراری، لوکس نیست.
صادق
۲۳ فروردین ۱۳۹۴یه نکته ای هم یادم رفت بگم میلاد
کابین بعضی مدلای آلفا گاهی با کابین ماشینایی مث BMW هم مقایسه میشه (البته بحث راحتی نیست، بحث مواد داخل و لوکس بودنه)
ارادت
احمد باقری
۲۳ فروردین ۱۳۹۴کلا ماشینهای آلفا رومئو طراحی زیبایی دارند. موتورهاشون هم خوبه. حالا با این پیشرفتها مسلما شرایط خیلی بهتر میشه.
احسان(احسان سابق)
۲۳ فروردین ۱۳۹۴نمی دونم چرا هرکاری می کنم نمی تونم با الفا رومئو ارتباط برقرار کنم.ماشیناش خیلی کوچولو و بی جذبس
امیر محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۴خیلیا از طراحی های الفارومئو خوششون میاد ولی منم خوشم نمیاد
صادق
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود
این برنامه ی 5 ساله فقط مختص به آلفا نیست و میشه گفت تقریبا تمامی زیرمجموحه های فیات یه پروسه 5 تا 8 ساله رو دارن طی میکنن که تا مدلهای خودشون رو افزایش یا تغییر بدن
در مورد آلفا هم باید گفت که یه برند به این محبوبی انصافا 3-4 تا مدل براش کمه و قطعا توی سایر کلاس های خودرویی هم میتونه موفق باشه که امیدوارم باشه
وقتی که مارکیونه مدیر فراری شد یکم نگران بودم که نکنه تموم زحمات مونتزمولو رو به فنا بده
ولی الان به این نتیجه رسیدم که اگه یکی تو این دنیا بود که میتونست فراری رو از مشکلات بیرون بکشه همین مارکیونه بود
پس تفکری که پشتش مارکیونه باشه، حساب شده اس، رو همین حساب آینده ی خوبی برای آلفا و مازراتی و … میبینم
علي رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۴آلفا رومئو بسیار شرکت خوبیه و گذشته ی پر باری داشته…ماشیناشم با کیفیت هست و مهم ترین مزیت ماشیناش اینه که حس رانندگیش خیلی خوبه و کلا رانندگیش لذت بخشه..
امیدوارم دوباره موفق بشه پیشرفت کنه..
ALL CARS
۲۳ فروردین ۱۳۹۴؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوستان کسی میدونه چرا اون مار یا اژدها ویاهرچیزی که هست ، چرا داره اون آدمرو میخوره ورفته رفته تو طول تاریخ داره بیشتر از پیش میبلعش؟؟؟!!!
کسی میدونه فلسفش چیه وچه منظورو مقصودی دارن؟!
وسپاس از امین قوام صفری
صادق
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود
اول اینکه این نماد مختص آلفا نیست و یکی از نمادهای خیلی قدیمی هست و مال دوران جنگهای صلیبی هستش
حرف و حدیث هم درمورد اون مار و آدم زیاد هست ولی اکثرا برداشتشون از این نماد اینجوریه:
مار نشان قدرت و اقدار هستش و آدم (یا بچه) نشان یک مسلمان هست که داره توسط مار بلعیده میشه، که دقیقا مربوط به داستان زمان جنگهای صلیبی میشه
ارادت
ALL CARS
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام
ممنون از شما آقا صادق عزیز
مابیشتر
حسين
۲۳ فروردین ۱۳۹۴درود. بعلاوه اینکه این لوگو، نماد شهر میلانه صادق جان
ebi
۲۳ فروردین ۱۳۹۴طرفدارای آلفا اونو با هیچ برندی مقایسه نمیکنن گرچه توی مقایسه هم کم نمیاره :موتور امکانات طراحی …
milad
۲۳ فروردین ۱۳۹۴الفارومءو یه برند خاصه توی ماشینها
سعید
۲۳ فروردین ۱۳۹۴منم آلفا رو خیلی دوست دارم،مخصوصا 4C ،طراحی های قشنگی داره