توناله بهعنوان اولین محصول الکتریکیشدهٔ آلفارومئو با پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی در ایالاتمتحده رسماً رونمایی شده است. این کراساوور کامپکت لوکس در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ راهی بازار آمریکای شمالی خواهد شد تا قدم دیگری برای احیای این برند باسابقهٔ ایتالیایی بردارد.
زیر کاپوت
مهمترین ویژگی توناله برخورداری از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی است زیرا آلفارومئو تاکنون هیچ محصول الکتریکیشدهای نداشته است. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری توربو با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک برای نیرو دادن به چرخهای جلو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۲۱ اسب بخاری در عقب مجهز است که مجموع خروجی را به ۲۷۵ اسب بخار قدرت میرساند. در اینجا یک پکیج باطری ۱۵.۵ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که امکان پیمودن حدود ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. شارژ کامل این باطریها با شارژرهای سطح دو حدود ۲.۵ ساعت طول میکشد.
این قوای محرکه با نمونهای که برای جیپ کامپس 4xe در اروپا ارائه میشود مشترک است اما در توناله خروجی بالاتری دارد و خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند؛ اما علاوه بر این نسخهٔ پلاگینهیبریدی، در ایالاتمتحده یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه میشود. این نسخه بهصورت استاندارد به گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. در اروپا اما خبری از این موتور ۲ لیتری نیست و در عوض در کنار نسخهٔ پلاگینهیبریدی، دو مدل هیبریدی خفیف ارائه میشود.
هردوی این مدلها به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر با موتور الکتریکی ۴۸ ولتی ۱۵ کیلوواتی مجهز هستند که نیروی آنها از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. مدل هیبریدی خفیف پایه ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما در مدل دوم به لطف توربوشارژر هندسه متغیر، قدرت موتور بنزینی به ۱۶۰ اسب بخار میرسد. در هردو مدل، موتور الکتریکی میتواند بهطور موقت ۲۰ اسب بخار به قدرت اضافه کند و امکان آغاز حرکت یا پارک کردن را صرفاً بهصورت الکتریکی فراهم میکند. علاوه بر این، در برخی بازارهای اروپایی مثل ایتالیا یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربودیزل با ۱۳۰ اسب بخار قدرت هم ارائه میشود.
بیرون
طراحی بیرونی توناله تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده و در اینجا هم همان جلوپنجرهٔ سنتی آلفا با چراغهای باریک تمام LED سهبخشی در طرفین آن به چشم میخورد. گرافیک چراغهای باریک عقب هم مشابه چراغهای جلو طراحی شده است. این گرافیک به سبک شمارهگیر چرخشی تلفنهای قدیمی طراحی شده و آلفارومئوهای کلاسیک را تداعی میکند. همچنین برای توناله رینگهای پنج دایرهای مشهور آلفا هم در نظر گرفته شده که بهصورت استاندارد ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونههای ۱۹ و ۲۰ اینچی هم وجود دارد.
زیر پوست این کراساوور جدید نسخهای بروز شده از همان پلتفرم قدیمی فیات-کرایسلر قرار دارد که در خودروهایی مثل جیپ کامپس استفاده میشود. بااینحال، در توناله فاصلهٔ عرضی چرخهای این پلتفرم افزایش یافته، از آلومینیوم بیشتری در آن استفاده شده و تغییراتی متناسب با پیشرانههای هیبریدی جدید را تجربه کرده است. توناله با ۴,۵۳۰ میلیمتر طول، ۱,۸۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۰۰ میلیمتر ارتفاع، کمی از رقبایی مثل آئودی Q3 بزرگتر است.
داخل
توناله در داخل بهصورت استاندارد با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی ارائه میشود. این نمایشگر سیستم Uconnect 5 را ارائه میکند که از قابلیت بهروزرسانی از راه دور، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و ارتباط با خانه هم برخوردار است. کراساوور جدید آلفارومئو بهصورت استاندارد به لیستی طولانی از سیستمهای ایمنی هم مجهز است که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و پایش نقاط کور میشود. علاوه بر این، خریداران میتوانند این سیستمها را بهصورت سفارشی ارتقاء دهند و از قابلیت خودران سطح دو و ویژگیهایی مثل دستیار ترافیک برخوردار شوند.
آلفارومئو همچنین با توناله برنامه جدیدی بنام NFT را راهاندازی کرده است. NFT درواقع یک توکن است که اطلاعاتی مثل رنگ و آپشنهای خودرو را ثبت میکند و به خریداران تحویل داده میشود. آلفارومئو میتواند هر زمانی که توناله برای سرویس یا تعمیر به نمایندگی مراجعه میکند، اطلاعات NFT را بهروزرسانی کند. از این طریق یک گزارش دیجیتالی از کل تاریخچهٔ خودرو ایجاد میشود. به گفتهٔ آلفا، یکی از کاربردهای این برنامه افزایش ارزش خودروهای کارکرده خواهد بود زیرا تاریخچهٔ تعمیر و نگهداری را ثبت میکند.
توناله در ایالاتمتحده در سه تیپ مختلف عرضه خواهد شد. تیپ پایه که اسپرینت نام دارد، فقط با پیشرانهٔ ۲ لیتری ارائه میشود. تیپ میانی بنام Ti با موتور ۲ لیتری یا ۱.۳ لیتری پلاگینهیبریدی قابل خریداری است و تیپ پرچمدار ولوسی هم فقط بهصورت پلاگینهیبریدی به فروش میرسد. فعلاً قیمت هیچکدام از این تیپها اعلام نشده است.
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰آمدی خوش آمدی ولی چرا اینقدر کم جون آمدی
Humer
۱۹ بهمن ۱۴۰۰راست میگی آدم فکر می کرد حداقل از استلویو قوی تر می شد کم کمش ۵۰۰ اسب
ehsan fa
۲۰ بهمن ۱۴۰۰خوش که آمد ولی آلفا تو ماشین سنتی مونده بود همش خراب میشد ، این چه شود خدا میدونه !!! احتمالا نصف سال تو تعمیرگاه خواهد بود
Moon
۱۹ بهمن ۱۴۰۰این چی ؟ آلفارومئو؟ شوخی می کنی ؟ لعنت خدا بر فیات
پارسا
۲۰ بهمن ۱۴۰۰از نظر طراحی که تمام مؤلفههای آلفا رو داره و کاملا اصیله. بی ام و و جگوار گفته بود یکی 🤦♂️ واقعاً آدم میخواد با سر بره تو دیوار
درباره حجم موتور هم که دوستان هیبریدیه این ماشین :| بعد حجم موتور جولیتا چقدر بود مثلاً؟؟؟
یکی نوشته حد اقل قدرتش از استلویو بیشتر بود
دوست عزیز چه سگمنتیه این ماشین؟؟ :// کراس اور کامپمت!!!!
کامنتا افتضاحه…آلفا که نمیاد به رویا پردازیای شما اهمیت بده هر موقع از ضرر در بیاد دلش خواست سوپر اسپورتم میده
فوقالعاده مدل هوشمندانهایه به نظر من دمشم گرم تمام
احمدرضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۰تنها کامنتی که کارشناسی شده گذاشته شده زیر این پست مال شماست
منم اومدم یچی بگم ولی گفتم بیخیال 😂 یکی سرجیو مارکیونه بزرگ رو مسخره میکنه حتی درباره طرف نخونده ببینه کیه یکی دیگه میگه مارکیونه گند زد به داچیا! در حالی که حتی نمی دونه اون لانچیاست یکی دیگه هم میگه آلفارومئو هیچوقت برند بزرگی نبوده 🙂
آلفا مسیر رو تازه شروع کرده و برای شروع عالیه
امیدوارم که نتیجه خوبی بگیره این ماشین پتانسیل بالایی داره برای برگ برنده بودن
Moon
۲۰ بهمن ۱۴۰۰کدوم مولفشش رو داره دقیقا ؟ فقط جلوپنجره ی مثلثی ؟ طراحی کابینش که با استولیو و جولیا فرقی نداره (که البته تنها نکته مثبتش ) در مورد حجم موتور زیاد نمیشه بهش ایراد گرفت چون یه پله پایین تر از استولیو هستش و این نسخه ی پایه هستش قطعا ( شایدم نه ! ) بعدا یه نسخه ی پرفورمنس ازش خواهیم دید در مورد سرجیو مارچیونه هم باید بگم که اینقدر گند زده که جمع کردن فیات از ورشکستگی رو می شوره میبره نمونش خرید گروه ورشکسته ی کرایسلر نمونش اپدیت نکردن گروه کرایسلر نمونش خالی کردن سبد الفارومئو نمونش ورشکست کردن لانچیا و … این مرد هیچ کار مثبتی قبل از مرگش نکرد تازه بعد از مرگش هم ادغام FCA با PSA بود که قطعا یکی از وصیت های سرجیو مارچیونه بوده حتما میدونی که قبل از مرگش به کل خودروسازی های اروپایی پیشنهاد داده بود برای ادغام شدن و همه هم یه جواب بهش داده بودن ما خودمون مشکلات زیادی داریم نمی خوایم که مشکلات FCA هم به مشکلاتمون اضافه بشه !
Moon
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اون جلوپنجره ی مثلثی رو اگه برداری با بی ام و اشتباه گرفته میشه پشتش هم که شبیه جگوار لعنت به اون سرجیو مارچیونه که نزاشتی آلفا رو فولکس بخره
Ardalan
۱۹ بهمن ۱۴۰۰لعنت بهش نه فقط بابت الفا بابت فیات و داچیا و مازراتی
GMA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰داچیا مال رنو هست، لانچیا مال فیات هست🙃
مرتضی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰لانچیا
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰آلفارومءو خیلیم ماشینای خوبی داره.فقط کم هستن که البته زیاد نباید باشن.خیلیم کم نباید باشند.آلفا جیولیا حداقل ۲برتری بر بیاموی m3 داره.
حواستون باشه نفرین ناحق نکید که به خودتون برمیگرده.البته لعنت تو تا حدی بیخود نیست.گفتم که حواستون باشه.
Moon
۲۰ بهمن ۱۴۰۰😂 👍
RKH7787
۱۹ بهمن ۱۴۰۰منم موخوام
GMA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰چرا اصلا آدم را به عنوان یه آلفارومئو تحت تاثیر قرار نمیده؟ احتمالا قیمتش هم مضحک و فضایی خواهد بود و یه ضرر بزرگ دیگه هست، من خوشم نیومد
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰حس میکنمموفق نمیشه !!!!
شرکت ها اینقدر بد بخت شدن که برای رو پا موندن مجبورن چه ماشین های مضحکی بدن بیرون !
هِع😒
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰کابینش که منو تحت تاثیز قرار داد.
AMANTE
۱۹ بهمن ۱۴۰۰وقتی طراحی کلاسیک کوپه خودت رو میخوای بروز رسانی کنی و در قالب یک کراس اوور ارائه بدی ولی زیاد موفق نمیشه. منظورم مدل SZ هست.
البته خود طراحی SZ هم طوری بود که یا دوست اش داشتی یا ازش بدت می اومد.
در کل یک کراس اوور با طراحی و مشخصات خوبی هست ولی رقبای کار کشته و سر سختی داره.
Sina10
۲۰ بهمن ۱۴۰۰مشکل SZ اینه که به نظر من تعداد مخالفای طراحیش بیشتر از موافقشه البته این فقط نظر منه
نمای مربعی جلوی عجیبش
از بقل هم عجیبه
عقبش هم که با اون طراحی خطی حتی باز هم عجیب تر میشه! به نظرم بیشتر از اینکه بشه بهش گفت زشت
باید گفت عجیب
باز خوبه حداقل این ماشین توناله طراحی انچنان عجیبی استفاده نکردن ، خاص هست ولی نه عجیب
متاسفانه قراره خیلی کم جون و خسته باشه ، یه کراس اوور مسخره که روش اسم الفا چسبوندن
محسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اگه پهن تر بود قدرت بیشتری داشت و کمتر از پلاستیک استفاده میکرد یه گزینه عالی بود
B.A.E Systems
۱۹ بهمن ۱۴۰۰آلفا کی این قدر حقیر شد که موتور 1.3 لیتری بده بیرون 🤔🤔
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰از کی حقیر بودن به موتور کوچیکه؟ای بابا.چه آدمایی پیدا میشنا.
پدال لطفا منتشر کن.سپاسگذارم.
ممد ژانگولر
۱۹ بهمن ۱۴۰۰تغریبا ۱۵ ساله دارم این ماشینو پیگیری میکنم
اول قرار بود به اسم کمال باشه که تو ایران هم روش برنامه داشتن که نشد متاسفانه
ولی برام ی چیزی جالبه از ۱۵ ساله پیش که به عنوان کانسپت معرفی شد گذشته و تازه نهایی شده
نمیدونم چی بگم چرا شرکت آلفا انقدر کند حرکت میکنه
شایدم برای بودجه باشه
حکایت شرکت فراریه
میدونه محصولاتش همیشه مشتری های خاص خودشو داره
محمد امین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰طراحی معمولی داره ، نه خیلی زیبا و نه بد ، ولی درکل زیباست و عناصر آلفا های قدیمی تر رو مخصوصا در چراغ های جلو و رینگ ها داره
به نظرم ضعف این ماشین در پیشرانه هست، البته باید اول قیمتش رو برسی کنیم ولی یکمی کمبود قدرت داره ، البته ماشین پرشتابی به نظر میرسه ، ۶.۲ ثانیه زمان خوبی برای این کلاس رقابت هست
نیاز بود یه موتور با قدرت ترکیبی حدود ۳۵۰ اسب براش بزارن توی تیپ های بالاتر … که شتاب حدود ۴.۵ داشته باشه
طراحی داخلی جذاب هست ، ولی ممکنه از نظر کیفیت در سطح پایین تری نسبت به رقبا باشه ، هرچند معلوم نیست.
به طور کل همه چیز به قیمت بستگی داره ، میتونه خیلی ارزش خرید بالایی داشته باشه چونکه فاکتور های موفقیت رو داره ، و ممکنه یه محصول شکست خورده باشه و باید خیلی روی قیمتش کار کنن
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
https://www.pedal.ir/cadillac/%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%e2%80%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2022/
خبری قدیمی از کادیلاک!
یا علی🌷
امین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰طراحیش شبیه یک عقب مانده ذهنیه ۱۲ ساله عینکیه مخصوصا از جلو
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰قبلش چی بوده که مدیرعامل جدید این همه عقب انداخت این شده
تحت پیگرد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰این طراحی ناله چیه خدایی
زیزیگولو
۱۹ بهمن ۱۴۰۰بعد از حذف جولیتا و میتو و 4C تعداد محصولای کمپانی آلفا کم شده بود و احتیاج به یه ماشین با طراحی نو در سبد محصولاش داشت
(Saeed(peugeot
۱۹ بهمن ۱۴۰۰مدیر عامل پژو ؛ مدیر عامل آلفا شده ( ژان فیلیپ ایمپاراتو )
حتی تولید این خودرو رو ۱ سال عقب انداخت ؛ که پرفورمنس بالایی داشته …. ولی با این توان موتور ……چی بگم
ولی به نظر من موفق میشه
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰پرفورمنس که به موتور نی.
راستی تو که پژو فنی برو مقایسهی پژو ۴۰۵ رو با رقباش مثل آءودی ،بنز سی کلاس نسل اول ،آلفارومءو… تو زمان قدیم امتیازاتشونو ببین.سایت zePerfst مقایسه کرده.ولی انگلیسی بنویس که فارسی شاید نیاره.
ارین صاحب جمعی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰من فکر کنم خیلی بهتره که تمام این الفارومئو زیر مجموعه فولکس واگن بشه جدی میگم چون میکوبه از نو میسازه امان از این فیات فکر میکنه همه مثل خودش فیات ۵۰۰ میدن بیرون جلوش خیلی شبیه بوگاتی شیرونه خیلی خداییش اگه زیرمجموعه فولکس بشه هم به سود فولکسه هم خودش الان هر زیرمجموعه فولکس ببینی تو اوضاع درجه یک به سر میبرن
Aboalfazl demon
۱۹ بهمن ۱۴۰۰قراره رو همین پلتفرم . داج هورنت ساخته بشه
کوبیده
۱۹ بهمن ۱۴۰۰یادم نمیاد الفا هیچ وقت خودروساز بزرگی بوده باشه
حالا نرین یه مسابقه از زمان تیمور خان قاجار پیدا کنین ک این توش اول شده
GMA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰تیمور خان قاجار 😳😂
Mf1
۲۰ بهمن ۱۴۰۰یه نگاهی به خودروهای افسانه ای ده ۶۰ میلادی آلفا بکن بعد متوجه میشی که tz2 و 33s چه خودروهای بودن
یوسف
۱۹ بهمن ۱۴۰۰تو چند سال گذشته انقدر رندر از این مدل دیدیم که رونماییش من یکی رو غافلگیر نکرد. طراحی بیرونی پایین تر از استعداد زبان طراحی آلفاس، کابین طراحی خوبی داره و امیدوارم کیفیتش هم خوب باشه. فنی بدک نیست برای این جثه خوبه.
Jdm باز
۱۹ بهمن ۱۴۰۰طراحی و قدرتش خیلی چشمگیر نیس و حس یه الفا رو منتقل نمیکنه
فکر نکنم زیاد موفق بشه
اگه قدرتش بیشتر بود بنظرم بهتر میشد
Bilbo
۱۹ بهمن ۱۴۰۰چه طراحی نافرمی داره انگار. یه جوریه اصن از هر جنبه که بهش نگاه میکنه آدم. 🤔
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰تا حالا کدوم آفا رومءو طراحی رو فرمی داشته که این بخواد داشته باشه؟
احمدرضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۰چند سالته عمو؟
میخاستم ببینم سنت به زمان 8c میرسه
اون موقع 8c رو میگفتن جزو زیباترین های دنیاست
اون موقع برند های مورد علاقه چینیت کجا بودن کارشناس؟
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰من فقط سوال کردم.
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰من بعد از دیدن قدرت موتورش دیگه اون آدم سابق نمیشم 😑😵
مسعود
۱۹ بهمن ۱۴۰۰به بعضی دوستان اگه برنخوره طراحی جلوش خیلی زشته و حقایق رو باید گفت گذشته از این مطلب رو داشتم میخوندم انتظار قدرتی حداقل ۴۵۰ اسبی داشتم به موتور ۱.۳ رسیدم هنگ کردم…
اون کوپراها خودروی خیلی قابل تری هستن چه از لحاظ طراحی چه از لحاظ قدرت و ۱۰۰ البته از لحاظ قیمت
اون فکر کنم بالاترین مدلش ۳۱۰ اسب بخار قدرتشه
net
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ماشینهای الفا که در سپر جلو پلاک وسط قرار نمیگیره و جای پلاک در وسط سپر طراحی نشده بد هست.چراغ باریک جلو و جلوپنجره شبیه بوگاتی شیرون شده.چراغ متصل عقب برای کراس اور جالب نیست.رینگش بد هست
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰زیباست.طراحیشم اصیله.
ماشین های اروپایی ها یه حس نعش کش بودن و ون بودن دارند.الان شما برید آلفارومءو های سال ۱۹۷۹ رو ببینید.دهه ۹۰هارو ببینید.مثل همینن.
کابینش عالیه.زمان پژو ۴۰۵،توی اروپا آلفارومءو رو با ۴۰۵ مقایسه میکردند.۴۰۵ یه ماشین بود که نسخه های لوکس داشت،اسپرت داشت،اقتصادی هم داشت.آلفازومءو برند لوکسیه که ماشین اسپرت میزنه.۴۰۵ کابینش آدم رو به سرعت رفتن تشویق میکنه.آلفا هم جدیدا گفتا کمترین میزان نمایشگر رو استفاده میکنه.الان این ماشین،بنظرم کابین اسپرت و سرعتی دارد.
عاشق الفارومءو هستم.
شتابش هم خوبه،ولی میتونست بهتر باشه.
پدال یه مطلب گذاشت که چقدر شتاب برای پرفورمنس نیازه؟برید بخونیدش.
مهدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۰شبیه سانتافه قدیمی سال 2010 است قیافه ضایع موتور پراید قویتره !!!!! رفته تو دسته سه
akrh78
۲۰ بهمن ۱۴۰۰حیف اسم الفارومئو که روی این باشه
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ببخشید.من فقط سوال نکردم.
محمدهادی
۲۰ بهمن ۱۴۰۰عججججب چیزی زده لامصصب
حسسسابی آلفارومئویه💪😡😤🔥🔥