سوپراسپرت آلفارومئو ۳۳ استراداله با الهام از مدل نمادین تیپو ۳۳ دهه ۶۰ طراحی شده است و در نسخههای بنزینی و الکتریکی ساخته خواهد شد.
آلفارومئو با الهام از یکی از نفیسترین و نمادینترین خودروهای تاریخ خود یعنی تیپو ۳۳ دههٔ ۶۰، سوپراسپرت جدید و تولید محدودی بنام ۳۳ استراداله را معرفی کرده است. مثل مدل مذکور، این سوپراسپرت جدید هم موتور وسط است و ظاهری چشمگیر با طراحی رترو دارد که توسط شرکت اتاقسازی کاروزریا تورینگ سوپرلگرا ساخته میشود. این همان شرکتی است که سال گذشته بدنهٔ سفارشی جولیا SWB زاگاتو را ساخت.
از ۳۳ استراداله تنها ۳۳ دستگاه ساخته میشود که همهٔ آنها ظرف چند هفته پس از گرند پری فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۲ در مونزا فروخته شدند. در آن زمان، خریداران احتمالی دعوت شدند تا پشت درهای بسته نگاهی اجمالی به این خودرو داشته باشند. هیچ دو دستگاهی از این سوپراسپرت باهم یکسان نخواهد بود زیرا هرکدام یک اثر هنری منحصربهفرد و تکرار نشدنی توصیف شده که با دقت توسط یک تیم خاص ساخته میشود.
برای ۳۳ استراداله آپشنهای شخصیسازی بیشماری ارائه میشود مثل شماره وین سفارشی با هشت رقم که توسط خریدار انتخاب میشود و در تونل مرکزی خودرو به نمایش درمیآید. این آلفای گرانقیمت به درهای پروانهای، مونوکوک فیبر کربنی با فریم آلومینیومی H و سقفی ساختهشده از ترکیب این دو ماده بهره میبرد. حتی فریم پنجرهها از فیبر کربن ساخته شده و ایتالیاییها بجای شیشهٔ عقب سراغ پلیکربنات رفتهاند.
کابین این ماشین در دو تم مختلف بنامهای تریبوتو و آلفا کورسه ارائه میشود که اولی از تیپو ۳۳ کلاسیک الهام گرفته درحالیکه دوم اسپرتتر خواهد بود. همچنین طراحی کلی داخل خودرو بسیار ساده و با کمترین دکمهها و کنترلهای ممکن است زیرا آلفا میخواهد خریداران فقط روی چیزی که واقعاً مهم است، یعنی رانندگی تمرکز کنند. در اینجا از ترکیب چرم، فیبر کربن، آلومینیوم و آلکانترا استفاده شده و درعینحال به سلف دهه ۶۰ خود وفادار مانده است.
در سینهٔ سوپراسپرت آلفارومئو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که بیش از ۶۲۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب تحویل میدهد. هرچند این عدد دقیقاً با قدرت موتور نتونوی مازراتی در سوپرکار MC20 برابر است اما گفته شده پیشرانهٔ ۳۳ استراداله درواقع تکاملی از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا است که در مدلهای جولیا و استلویو کوادریفولیو استفاده میشود. همچنین انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ZF صورت میگیرد درحالیکه MC20 از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ترمک استفاده میکند.
علاوه بر این، آلفارومئو نسخهٔ تمام الکتریکی ۳۳ استراداله را هم با بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت ارائه میکند. این عدد نیز دقیقاً با خروجی سه موتور الکتریکی مازراتی گرنتوریسمو فولگوره برابر است و مثل مازراتی، برد سوپراسپرت آلفارومئو هم ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است. بااینحال، آلفارومئو حرفی از اینکه ۳۳ استراداله از قوای محرکهٔ الکتریکی گرنتوریسمو فولگوره استفاده میکند یا نه نزده است.
۳۳ استراداله، صرفنظر از نوع قوای محرکه، در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. برای متوقف کردن این سوپراسپرت ایتالیایی هم دیسکهای کربن سرامیکی برمبو و سیستم ترمز باسیم در نظر گرفته شده است. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق دو جناقی با کمکفنرهای فعال و سیستم افزایش ارتفاع محور جلو بهره میبرد. به گفتهٔ «ژان فیلیپ ایمپاراتو»، مدیرعامل آلفارومئو، ۳۳ استراداله آخرین خودروی خاص این شرکت نخواهد بود و مدلهای سفارشی دیگری هم در نظر گرفته شدهاند.
Arshia m3csl
۸ شهریور ۱۴۰۲عالیه خوشحالم بعد از مدت ها الفارومئو سوپراسپرت ساخت دم الفارومئو گرم امیدوارم به ریشه هاش برگرده این ایتالیایی دوست داشتنی🍀❤
MOHAMMAD.DEMON
۸ شهریور ۱۴۰۲اعتماد به نفس الفارو اگه محمد رضا گلزار داشت
الان ایران یدونه zac efron داشت
اشکان
۸ شهریور ۱۴۰۲Zac Efron ام تا زمانی که فکش و مثل محمدرضا گلزار پهن نکرده بود Zac Efron بود !!! الان محمدرضا گلزار اوناست….
چینگ چونگ دونگ سوپر اسپرت تولید کرده ، آلفا رومئو کارش این بوده و همیشه اعتماد به نفسش و داشته ماشاالله ، اتفاقا باید از این کارا بیشتر بکنه ، که برندش ارزشمندتر و لوکس تر بشه…
اشکان
۸ شهریور ۱۴۰۲قرارم نیست شما یا من ازش خوشمون بیاد….همین که فروش رفته خوبه…چون سلیقه من ام نیست ، فکرم نمیکردم با قیمت ۲.۵ میلیون پوند کسی اینو بخره ، ولی خریده….
همین مهمه و به مرور بهتر میشه
mercedesamg
۸ شهریور ۱۴۰۲آلفارومئو خودروهای سادهتر و جمعوجوری درست میکنه و از اولهم همین بوده،بعضیها این سبک سادهتر رو بیشتر میپسندن،فرقش با بقیه خودروسازها مثل فرق ساعتهای swatch و citizen میمونه
احسان
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سادگی زمانی معنا داره که شما میخوای یه خودروی شهری تولید کنی …
نه یه سوپر اسپرتی که انقد تبلیغش رو بکنی و بعد ببینی یه چیزی رونمایی کردن که قیافش به جغد بیشتر میخوره تا سوپراسپرتی که بخواد با هم ردههاش رقابت کنه
معتقدم آلفا رومئو برای طراحی سوپراسپرت آزادی عمل زیادی داشته اما این کار رو نتونسته به نحو احسن اجرا کنه
هوش مصنوعی پیش از رونمایی ، بهتر از طراحای آلفا رومئو طرح زده بود
Reza Waffen SS
۹ شهریور ۱۴۰۲انتظار یه طراحی ناب رو داشتم از آلفا
blackwing
۸ شهریور ۱۴۰۲جذاب دوست داشتنی 🤌🏼
مازیار
۸ شهریور ۱۴۰۲در مورد آلفارومئو خصوصا یه مدل رده بالاش، همیشه همه قبل از هر چیزی منتظرن ببینن چه شکلیه
در مورد این مدل به نظرم یه کمی زمان لازمه تا به عنوان “خارق العاده” برای طراحی بدنه اش برسیم، اما حتما می رسیم
بعضی از اتومبیلها اینطورین
داخلش هم به نظرم خیلی خوبه
مازیار
۸ شهریور ۱۴۰۲خوب ظاهرا اون زمان خیلی زود داره می گذره دستکم در مورد نمای پشتی
نمای عقبش در عین خشونت، خیلی متوازن و جذابه بخصوص اون تونل مشکی که از پشت چراغ عقب به سمت جلو امتداد پیدا کرده خیلی خوبه یه جورایی مثل یه امضاء خاص ایتالیایی
مردیم از خوشی
۸ شهریور ۱۴۰۲کم تر از انتظار
به نظرم خود تیپو ۳۳ دههٔ ۶۰ زیبا تر و هماهنگ تره
R@min
۸ شهریور ۱۴۰۲فکر نمی کردم زشت تر از محصولات جدید بیمر ببینم که آخرین گزینه لیست غافل گیر کرد. این حد از زشتی از آلفارومئو !!!!
Peiman56
۸ شهریور ۱۴۰۲میگن روی الماس کوه نور و دریای نور هنوز نتونستن قیمت گذاری کنن.به نظر من روی هنر و طراحی ایتالیا و موتورهای ۱۲سیلندرش هم نمیتو نین قیمت بذارید(هر چند این ماشین ازش محروم)اولین باری که متوجه شدم ایتالیا یک کشور خیلیخیلی خاصه شاید ۶سالم بود.با دیدن یک فیلم جاده ای ایتالیایی.از اون به بعد عاشق ایتالیا و از همه چی مهمتر عاشق ماشیناش شدم.
mercedesamg
۸ شهریور ۱۴۰۲واقعا خیلی جذابه،ولی دیگه زیادی کابینش سادست،با بقیه خودروهای آلفارومئو خیلی متفاوته
محمدهادی
۸ شهریور ۱۴۰۲این جواهر نایاب از سازنده یی که خیلی سوپر اسپرت تولید نمیکنه در طول سال، با وجود ذات اسپرت سازی که داره،یک هدیه ی با ارزش روز افز۶نه که آلفا رومئو به طرفداراش امروز اهدا کرد
خوش بحال صاحبانش
عججب رنگی چه فیس منحصر بفردی
سوپر اسپرت به زبان اصیل ایتالیایی
داداش فراریه
ar-ma-n
۸ شهریور ۱۴۰۲چه جمله قشنگی برای گفتی دقیقا مربوط به الفا میشه
(سازنده یی که خیلی سوپر اسپرت تولید نمیکنه ، ولی ذات اسپرت و اسپرت سازی داره )
🙏🏻❤😍
مهران
۸ شهریور ۱۴۰۲هیچوقت نتونستم طراحی آلفارومئو و بنتلی رو باهاش کنار بیام…نمیتونم حتی تو ذهنم بهش بگم زیبا😕
دانیال_Surrey،England
۸ شهریور ۱۴۰۲شبیه این تابلو نقاشیاس که یه سری خط و رنگ بی معنی داره و ملت واوو میگن و میلیون قیمت میخوره.
چراغای به این بزرگی اصلا همخونی نداره با بدنه.
اون جلوپنجره هم ظاهرا انگار روز قبل رونمایی طراحیش کردن بس که نوآورانس!
در کل تیم طراحی انگار نیم نگاهی به دتوماسو هم داشته که حتی بدتر از اون در اووردن.
مشخصات فنیشم که تعریفی نداره.
ar-ma-n
۸ شهریور ۱۴۰۲به به ببین چی قرار بیاد چه عجب بلخر به این فکر افتاده ولی خیلی دیر امیدوارم این محصول پُلی باشه برای موفقیت های دیگ و امیدوارم این برند دوبار به روز های اوج خودش برگرده و کلان طراحی و اون اسپرت و اصالت الفا رومئو حفظ شده ولی نمیدونم چرا دست بکار نمیشه پتانسیل خوبی هم داره تو سوپر اسپرت و اسپرت و… اصلا الفا رومئو وقتی میبینی یا اسمش میشنوی یک حس عجبی داره که بقی برند ها نداره یک حس که مخصوص خودش.
نمیدونم چرا ایتالیایی ها در حق این برند اجحاف میکنن
پتانسیل خیلی خوبی داره آلفا اون رنگ اون رینگ های گرد جذاب اون چراغ ها اون جلو پنجر v شکل فقط تو مشکل فنی خیلی ضعیف عمل میکنه که راه حل زیادی داره که نمیدونم چرا نمیخوان دوباره احیا بشه کلان یک ماشین مثل 911 پورشه یا gt یا ای ام جی وان مرسدس کم داره تو الفا و اصلا توجه نمیشه البته با احترام به آلمان باز ها.
کابین اولی که الهام از دهه فوق طلایی خوردو های جهان یعنی 60 بسیار عالی هستش ولی امیدوارم که کابین بعدی بسیار جذاب تر مدرن باشه و بخصوص اسپرت باشه و یکم از این ساده گی در بیاد .
امیدوارم این ماشین راهی باشه برای آلفارومئو که چیزی ک لیاقتش هست باشه .
و جا داره یادی کنیم از مرحوم آقای فربد زاوه که کارشناس عالی و یک فرد دلسوز صنعت خودرو ایران بود که هرچی بگیم درباره این ایشون کم لطفی و کم گویی بوده و پدر الفا رومئو در ایران بوده با مدلی های فوقالعاده عالی که وارد کشور کرد از این برند بخصوص 4c .
AMANTE
۸ شهریور ۱۴۰۲بعد این همه سال که آلفارومئو سوپراسپرت نداشت، انتظار ام یک ماشین فک انداز بود که نشه ازش چشم برداشت.
دوست داشتم اون هنر و ظرافت ایتالیایی که در محصولات شرکتی هایی مثل پاگانی و فراری میبینیم رو توی این مدل هم ببینم طراحی که با نگاه به گذشته مدرن شده مثل دتوماسو P72 ولی انگار طراحان آلفارومئو بیشتر دنبال ماشینی بودن که براشون سودآور باشه تا اینکه روح ببخش به اثر هنری و بعد چهار تا چرخ بهش اضافه کنن.
ar-ma-n
۸ شهریور ۱۴۰۲دقیقا تحلیل و بررسی خوبی انجام دادی و حرفت حق بود ولی حداقل از نداشت سوپر اسپرت بهتر ولی اونجوری که گفتی باید باشه حتما اینک درست زیاد سوپر اسپرت نمیسازد ولی حداقل بعد 6 یا 8 سال یک بار حداقل یکی چیزی بسازه که دهن پر کن باشه دوباره بره 8 و 6سال بعد یه چیز دیگ بسازه.
ولی حداقل بهتر این شاید یه پله باشه ولی آلفا رومئو راه خیلی خیلی زیادی داره خیلی تا اینک همون چیزی که میخواد باشه .
و میتونه این راه کمتر کنه با ایراد های که بخصوص در بحث ساخت پیشرانه و پیشرانه جدید هست و کمی طراحی خودرو داره و البته طراحی های نمیگم عالی ولی خوبی داره اون حس اسپرت و اصالت قدیمی داره .
OldBoy
۸ شهریور ۱۴۰۲شبیه دتوماسو پی ۷۲
R@min
۸ شهریور ۱۴۰۲هر دوشون ایده احیای یکی از زیباترین کلاسیک های تاریخ پیاده کردن که دتوماسو بسیار بهتر عمل کرد هم اون موج زیبای مدل کلاسیک رو پیاده کرد هم فرم عضلانیشو خوب پیاده کرد هم تناسبات ساختاری مثل چراغ ها رو رعایت کرده و حتی موتورشم هشت سیلندره.
این فاجعه کج و ماوج طراحی بیشتر کپی بی کیفیت سرسری برای پول پارو کردنه.
hssn
۸ شهریور ۱۴۰۲چیز قابل تعریف و تمجیدی نمیشه ازش دید ، متاسفم
علی جردن
۸ شهریور ۱۴۰۲چینی ها بازار ایران رو انحصاری نمی کردن پای این هم به ایران باز می شد همونطور که قبل اینکه چین اقدام به خودروسازی کنن خیابونا و نمایشگاها پر بود از میتو جولیتا 4c های رنگارنگ صفر کیلومتر
ابوالفضل
۸ شهریور ۱۴۰۲داخلش خیلی شیک درآورده
طرحشم قشنگه انصافاً ولی حسابی جا داشت طرح رو بهتر کنه کانسپت های مردمی انتظار رو برد بالا
Royal Driver
۸ شهریور ۱۴۰۲واقعا لذت بردم عالیه بسیار از همون تیپو ۳۳ استراداله الهام گرفته❤️ برندی که خیلی دست کم گرفته میشه اما هیچوقت نامید کرده کسی رو، من که تمام محصولاتشون رو دوست دارم.
Lamberto
۸ شهریور ۱۴۰۲وقتی ایتالیا بخواد شاهکار مهندسی و اثر هنری منحصر به فردشو باهم ترکیب کنه و یک اتومبیل خلق کنه هیچ کشوری نمیتونه رقیب برای سرزمین رومیان باشه.
مهردادکمال
۸ شهریور ۱۴۰۲طراحی روترو داره ترند روز میشه و جالبه همه هم موفق هستن اما زمانی بود کرایسلر pt کرویزر معرفی شد در چند سال تبدیل به طرحی شد که سالها مضحکه عام و خاص شده بود
ابوالفضل
۸ شهریور ۱۴۰۲طرح کرایسلر سم نبود اسید بود
سجاد عباسی
۸ شهریور ۱۴۰۲قطعا یکی از زیباترین خودروهای قرن ۲۱ هستش
اصالت رو میشه در تمام بخش های خودرو دید
آلفارومئو و کلا ایتالیایی ها تو بحث طراحی یه سر و گردن بالاتر از بقیه برندها هستن👌🇮🇹🍀
بهنام
۸ شهریور ۱۴۰۲چند سالی بود ماشین به این خفنی ندیده بودم . بینهایت جذاب و زیباست و کسی که علاقه مند به سبک طراحی ایتالیایی هست میدونه چه جواهر ماندگاری خلق شده .
من که لذت بردم . واقعا زیبا و جزییات بسیار خیره کنندهای داره .
ابوالفضل
۹ شهریور ۱۴۰۲از همین شرکت دیسکو ولانته واقعا یه اثر هنریه
Enzo Ferrari 2008
۸ شهریور ۱۴۰۲بالاخره این برادر ماشین تولید کرد
M.83
۸ شهریور ۱۴۰۲کاش همین اتفاق خیلی زود برای جگوارم بیوفته
مازاراتی جگوار و الفارومئو همیشه خاص ترین کشور خودشون بود
❤BMW❤
۸ شهریور ۱۴۰۲به قول یه بنده خدایی یه ماشین باید مهندسی آلمانی ، استهلاک ژاپنی و طراحی ایتالیایی داشته باشه ،
بهبه
Ali
۹ شهریور ۱۴۰۲چقدر اصیله
parhamiof
۹ شهریور ۱۴۰۲چیزی که از الفارومئو انتظار داشتم این نبود
طراحی جالبی نداره
طراحی کابینشم اگه قراره کامل کلاسیک باشه نباید کیلومتر شماراش مانیتوری باشه
فنیش هم زیاد جالب نیست
abbas
۹ شهریور ۱۴۰۲خوشحالم که این برند خلاف این طراحی جدیدی که باب شده هر چقدر چراغ ها تیز تر و ریز تر جدید تر عمل کرده
رگه و روح فراری ( 412 p ) درش کاملا حس میشه تلفیق روح کلاسیک … هنر ایتالیایی … تکنولوژی مدرن اروپایی
میشه این
Lamberto
۹ شهریور ۱۴۰۲اساتید بزرگ اینجا نکه مسلط به علم مهندسی مکانیک هستن همینجوری رو هوا میگن پیشرانش جالب نیس پیشرفته نیس این داستانا اصن نه میدونه موتور ماشین چطوری ساخته میشه و حتی نمیدونه پیشرفته بودن انجین به چی میگن.
در مورد طراحیم طیف وسیعی از جمعیت چه ایرانی باشن چه خارجی دیگه عادت کردن کامپیوتر متحرک رو بپسندن نه یک اتومبیل واقعی .وقتی داخل کابین مثلا غرق در تاچ اسکرین و آپشن های گجتی و نوار های رنگی ال ای دی باشه اون میشه مثلا کابین مدرن ولی کابین های دست ساز کلاسیک که هنر توش بکار رفته و دکمه های مکانیکی داشته باشه اون میشه غیر مدرن و بد!
طراحی های ایتالیایی خصوصا در رده سوپر اسپرت و لیمیتد ادیشنا اکسکلوسیوه یعنی باید عده خاص و محدود که سر از طراحی اتومبیل درمیارن بپسندنش نه مردم عادی که جایگاه خاصی در خریدش ندارن.وقتی عموم مردم از طراحی خوششون نمیاد یعنی عملیات موفقیت آمیز بوده.
Siyavash
۹ شهریور ۱۴۰۲همه چیز عالی ولی به نظرم ۱۰۰ اسب قدرتش کم هست یعنی نسخه درون سوزش اگه به جایه ۶۲۰..از ۷۲۰تا ۷۵۰ اسل استفاده میکرد خیلی خوب بود و توان رقابت با فراری و مکلارن و پورشه رو داشت اون موقع ولی ۶۲۰ اسب فکر نکنم کار خاصی کنه در حد مکلارن ۵۷۰ و هوراکان هست…ولی طراحی خیلی زیبایی داره که آدم حال میکنه کلاسیک و مدرن…درباره وزن ماشین چیزی نگفتن و به نظرم این ۶۲۰ اسب در یک صورت جواب میده که نهایتا وزن این زیباه نهایتا ۱۲۰۰ کیلو باشه ولی اگه بالایه ۱۲۰۰ باشه اصلا این قدرت براش خوب نیس….