آلفا رومئو

بررسی تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

آلفارومئو خودروی جولیتای فیس‌لیفت ۲۰۱۶ را با موتور جدید، طراحی بیرونی به‌روزرسانی شده و تریم های مختلف روانه بازار می‌کند. این خودروساز ایتالیایی امیدوار است که این تغییرات به وجود آمده خریداران را به سمت این خودرو سوق بدهد. در این مطلب مدل قبلی و جدید جولیتا را در کنار هم قرار دادیم تا تغییرات این سری را ریزتر بررسی کنیم.

Giulietta_Lead_2
طراحی ظاهری
تمایز محسوسی در طراحی اصلی جولیتای جدید و قدیم وجود ندارد. بیشتر پنل های بدنه شامل کاپوت، سقف، درب‌ها و شیشه‌ها بدون تغییر هستند و به‌واقع تغییرات پایه‌ای اصلاً قابل‌تشخیص نیست. البته سپرهای جلو و عقب جدید و جلوپنجره‌ی مشبک سیاه‌رنگ با حاشیه قرمز به این خودرو اضافه شده و ظاهر هجومی‌تری به جولیتای جدید بخشیده است.

Giulietta_Front
دندانه‌های نقره‌ای پنج‌تایی در قسمت مرکزی سپر حذف شده‌اند و تمام قسمت‌ها و پنل های کروم براق در این خودرو جای خود را به تریم زیرکانه مشکی جدیدی داده‌اند. مدل ۱.۶ لیتری توربو دیزل این خودرو با دیفیوزر عقب مشکی‌رنگ و تریم قرمز عرضه می‌شود. سیستم اگزوز دوقلو و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی جدید تغییرات دیگر این خودرو هستند. آلفارومئو همچنین دو رنگ جدید سفید آلفا و خاکستری لیپاری را به مجموعه رنگ ۹ تایی قبلی اضافه کرده است.

Giulietta_Front_3
طراحی داخلی
در کابین لوازم و صندلی‌ها، داشبورد اصلاح‌شده و پنل های درب تغییرات نسبتاً زیادی به خود دیده‌اند. مدل پایه این خودرو حالا از صندلی‌های مشکی با نشان آلفارومئو بهره می‌برد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو هم ارتقا پیدا کرده است و در تمام مدل‌ها سیستم‌هایی مثل مسیریابی و پخش موسیقی آن با گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شود.

Giulietta_Interior_0
آلفارومئو همچنین سیستم هوشمند جدیدی با نام “آلفا پرفورمنس ” را توسعه داده است. این سیستم بر وضعیت و آمار مهم رانندگی نظارت دارد و نکات مهم رانندگی در آن شرایط را از طریق گوشی هوشمند به راننده یادآوری می‌کند. البته ما پیشنهاد نمی‌کنیم که حین رانندگی این نکات را چک کنید!

Alfa Romeo Giulietta facelift
Alfa Romeo Giulietta facelift
پیشرانه و رانندگی
جولیتا جدید با همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو دیزل هم عرضه می‌شود اما این پیشرانه حالا با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک جفت می‌شود که دو حالت دستی و تمام‌اتوماتیک را پیش روی شما می‌گذارد. پیشرانه این خودرو می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند و مصرف سوخت ۳.۱۶ لیتری را در صد کیلومتر تضمین می‌کند. درمجموع می‌توان گفت مشتریان ۹ انتخاب برای پیشرانه و گیربکس دارند. این انتخاب‌ها شامل پیشرانه بهینه ۱.۴ لیتری توربو بنزینی و پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل می‌شود.

Giulietta_Rear_2
ویژگی‌ها و تجهیزات
جولیتای جدید در ۵ تریم عرضه می‌شود. تجهیزات تریم استاندارد به کولر، فرمان چرم، اتصال بلوتوث، شیشه‌های برقی کنترل لمسی و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی محدود می‌شود. تریم بعدی که سوپر نامیده می‌شود علاوه بر تجهیزات مدل استاندارد از کروز کنترل، کنترل وضعیت آب‌وهوا، چراغ‌های مه شکن و لوازم شیک‌تر بهره می‌برد. تریم لوسو که به‌صورت پکیج سفارشی ارائه می‌شود ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرم، تکیه‌گاه دست و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر ۶.۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را به خودرو اضافه می‌کند.

Alfa Romeo Giulietta facelift
Alfa Romeo Giulietta facelift
تریم میانی جولیتا که “تکنیکا ” نامیده می‌شود با شیشه‌های دودی، چراغ و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و کیت بدنه‌ی کناری متمایز عرضه می‌شود. تریم ویژه یا همان اسپشاله این خودرو با شیشه‌های رنگی، سیستم تعلیق اسپرت، سپرهای اصلاح‌شده، ترمزهای برمبو و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی همراه شده است و کابین آن هم با ترکیب چرم، آلکانترا، آلومینیوم و فیبر کربن پوشیده شده است.
درنهایت هم تریم سطح بالای این خودرو با نام ولوچه قرار دارد که به لطف بازنگری دوباره در سیستم تعلیق اسپرت، سیستم اگزوز حجیم و پیشرانه بنزینی توربوشارژ ۲۴۰ اسب بخاری، سریع‌ترین و اسپرت ترین مدل جولیتا نامیده شده است.

Giulietta_Rear_0
قیمت
از یکم ماه آوریل سال جاری شاهد حضور جولیتا به‌روزرسانی شده در بازار اروپا خواهیم بود. مدل پایه این خودرو ۱۸۴۵۰ پوند قیمت‌گذاری شده است که دقیقاً برابر با قیمت پایه مدل فعلی است. آلفارومئو جزییات کامل قیمت‌گذاری جولیتا را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که قیمت تریم های مدل جدید برابر با تریم های مدل فعلی باشد و مدل سطح بالای آن قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار پوند داشته باشد.

درنهایت باید اشاره کنیم که با اعلام معرفی مدل جدید بسیاری از نمایندگی‌ها جولیتای فعلی را با تخفیف‌های بسیار خوب به فروش می‌رسانند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی از ماشینهای خوب آلفا رومئو هست.

  2. امیرحسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تو یکی از برنامه های “top gear” گفته شد:نمیشه عشق ماشین باشی ولی آلفا نداشته باشی
    آلفا بینظیر بوده و هست و زیبایی و دلربایی رو تو جای جای ماشین میشه دید ولی حیف که تو ایران برای جوانان غیر قابل دسترس هست.لااقل اقساط 18 ماهه بی بهره بذارین

  3. بهنام طیبی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    محصولات کمپانی الفارومئو خیلی شیک و لوکس هستن.فقط قیمت های خودروهاش در ایران گران مقداری

  4. moein

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    در ظاهر تفاوت فاحشی نداره البته حق هم داره چیز خوبیه نبایدم دس کاریش کرد

  5. رامین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مدل 1.8 لیتری به نام ولوچه (veloce ) خوانده میشه نه ولوس.لطفا در ترجمه دقت بیشتری بکنید. ترجمه مدل دیگه هم اسپشیاله هست.

  6. احسان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حیف که تو ایران خیلی گرونه،البته همه ماشینا گرونه،بغل خونه مون. نمایشکاه کالسکه طلایی بود تو امیر آباد، همیشه یدونه از اینا توش بود، هروقت از جلو. نمایشگاه رد میشدم با حسرت به این ایتالیایه با کیفیت نگاه میکردم.

    1. بهنام طیبی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رنگ های خوشگلی هم داره دیدی؟

  7. احمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عاشقشم

  8. نوید جهرمی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    از بهترین وارداتی های کشوره.فقط حیف که قیمتش یکم تند و تیزه. اما اگر اونقدر پول داشتم به جای ماشینای دیگه همینو میگرفتم. از وقتی که اسم آلفا رومئو رو شنیدم حتی نمیدونستم کجاییه و چ جور شرکتیه دوستش داشتم تا الان.
    اما بین همه مدلاش برا من 159 ی چیز دیگس.

  9. مازیار

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان همش میگن توی ایران این ماشین خیلی گرونه والا از یک هیوندای بدرد نخور ارزون تر شده آلفا جولیتا در ایران
    اخه شما که النترا کره ای رو به این شاهکار ایتالیا ترجیح میدید دیگه چی میگید همش حیف حیف می کنید چرا
    قدر ماشین های خوب(نیسان مورانو . پژو 407 . سیترون c5. فولکس واگن پاسات . اپل . سوبارو . فیات . خیلی های دیگه ) رو در ایران نمیدونن مردم استقبال درست نمیکنن ازشون حالا به هر دلیلی
    چی پشت این قضیه خوابیده این انحصار کیا و هیوندای چیه در ایران که چشم همرو بسته روی ماشین های با کیفت

    1. یاسین

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل کار اینه که کره ای ها تو ایران مراکز خدمات پس از فروش بیشتری دارن و اینکه کارکرده این خودرو ها راحت فروش میره
      ولی خودروهای خوبی مثه آلفا و دی اس و … مرکز خدمات پس از فروش اونچنانی ندارن

  10. رامین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اتفاقا قیمت این ماشین در ایران به نسبت قیمت جهانی این ماشین در مقایسه با کر ه ایها ارزانتره.

  11. کوروش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هزینه نگه داریش بالاس؟

  12. قنبر

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ألفا خودرویی إشرافی است که در ایران بدلیل مسائل گمرکی و مالیاتی نیم بها عرضه میگردد ولی هزینه نگهداری ان کمر شکن است یعنی بیشتر از پورشه
    و در هنگام فروش هم بدفروش است یعنی باید ضرر زیادی را متحمل بشوی و ان هم با تاخیر و درد سر

  13. قنبر

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جولیتا خودرویی إشرافیه که در ایران بدلیل معافیت گمرکی (بخاطر کم مصرف بودن ن) نیم بهاست ولی نگهداری ان باندازه یک خودرو ی پانصد ششصد ملیونی اب میخوره. وبا قیمت خریدش تناسب نداره
    و فروشش هم بسیار مشکله و ضرر بزرگی به صاحبش میرسه
    در مجموع باید عاشقش باشی و یتوانی
    از پس مخارج کمر شکنش هم بر بیایی
    یعنی ماشین را به نصف قیمت واقعی بخری و دو برابر قیمت واقعی خرجش کنی و بیخیال فروختنش هم باشی
    این نکته ای است که معمولا ندیده گرفته ومنجر به پشیمانی میشه

  14. amin

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من سراتو کوپه 2010 داشتم که فروختم که از سال 2010 تا 2017 دستم بود و با کیلومتر 80000 فروختم ماشین خوبی بود و بسیار راضی بودم
    بعد از فروشش به دنبال یه ماشین اسپرت بودم که متاسفانه هیچ ماشین اسپرتی نبود جز الفا رومئو جولیتا 2017 البته اینم بگم که ماشین اسپرت بود و هست ولی
    نه به صورت صفر بلکه به صورت کارکرده که خوب به دلایلی من همیشه صفر خریداری میکنم وگرنه جنسیس کوپه یا تویوتا جتی و مدلهای دیگه به صورت کار کرده موجوده
    و حالا بعد کلی تحقیق و تحقیق و پرس وجو جولیتا 2017 رو گرفتم ماشینی با متریال خیلی خیلی خوب با کیفیت عالی با امکانات و اپشنهای خوب و کار امد واقعا بدون تعریف و بزرگنمایی عجیب کیفیتی داره تو این رنج قیمت الان 5 ماهی میشه که دارمش خیلی ازش راضیم شاید دوستان بگن قبلا چه ماشینهایی داشتی که ایقدر راضی هستی اول مزدا 3 داشتم بعد اوپتیما که سری اولیه اوپتیما نه سری جدید بعد هم سراتو کوپه 2010 خریدم که تا اواسط 2017 داشتم-از الفا بگم که سکوت باید کرد بابت این ماشین که از نظر سرعت . شتاب. قدرت .ترمز.هندلینگ .که واقعا خوبو عالی هستش–اینو بگم که فوق نرم نیست کاملا اسپرت هستش ولی از ماشینهایی که داشتم خیلی نرمتره — خیلی از دوستان میگن فضای داخلی 4 نفر به راحتی–صندوقش اندازه سراتو کوپست از مزدا جاش بیشتره – فقط بنزین سوپر که خوب تمام ماشینهای وارداتی به ویژه ماشینهای اروپایی بنزین سوپر باید زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا