آلفا رومئو

بازتولید آلفارومئو GTA با موتور V6 و قدرت 640 اسب بخار

شرکت ایتالیایی توتم اتومبیلی از پروژه جدید خود براساس آلفارومئو GTA  با پیشرانه ۲.۸ لیتری توئین توربو رونمایی کرد.


توتم اتومبیلی شاید به خاطر تبدیل محصولات کلاسیک آلفارومئو به خودروهای برقی زیبا شناخته شده باشد اما این شرکت ایتالیایی در زمینه تولید سوپر جی‌تی‌های جذاب با پیشرانه‌های درون‌سوز نیز تجربه زیادی دارد.

جدیدترین محصول توتم که با نام هستیا Hestia شناخته می‌شود یک پروژه رستوماد از آلفارومئو GTA است و قدرت قابل‌توجه آن کاملاً جلب نظر می‌کند. نام هستیا توسط مالک آمریکایی شرکت انتخاب شده تا نشان دهنده زیبایی و سنت باشد. همانند پروژه قبلی توتم، کلیت خودروی GTA در این پروژه حفظ شده که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های کلاسیک اشاره کرد. البته ساختار خودرو کاملاً مدرن‌تر شده و برای مثال از فیبر کربن زیادی برای کاهش وزن خودرو بهره برده شده است. در حقیقت استفاده از متریال باکیفیت جزو خاص‌ترین ویژگی‌های GTA جدید خواهد بود. در بخش بیرونی شاهد استفاده از تریم فیبر کربن مات با رنگ نیکل ساتین هستیم.

زمانی که کاپوت را باز کنید فیبر کربن در پوشش بیرونی پیشرانه وجود دارد. در کابین نیز به‌طور گسترده‌ای از مواد کامپوزیت استفاده شده است و شاهد الگوی الماس مانندی هستیم که ظاهر آن بسته به زاویه دید بیننده فرق می‌کند؛ اما چیزی که درباره آلفارومئو GTA  دوست داریم رنگ بدنه است که ادای احترامی به نسخه اصیل این خودرو محسوب می‌شود. این رنگ قرمز متالیک سه لایه جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. زمانی که وارد کابین سفارشی خودرو شوید به اندازه بدنه تحت تأثیر قرار خواهید گرفت چراکه چرم ناپا مشکی با تریم پارچه سفارشی تکمیل شده و در کنار آن‌ها نیز فیبر کربن خودنمایی می‌کند.

نیروبخش هستیا پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری توئین توربو است که توسط  ایتال تکنیکا و به‌طور اختصاصی برای شرکت توتم تولید می‌شود. با اینکه جزئیات عملکردی پیشرانه موردبحث مشخص نیست اما باید دانست توتم قبلاً از پیشرانه فراری برای آلفارومئو جیولیا GTA خود استفاده کرده است.  شرکت سازنده می‌گوید پیشرانه ۶ سیلندر یاد شده قدرت ۶۴۰ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی گیت دار راهی چرخ‌ها می‌کند. توتم اتومبیلی از پروژه خود در رویداد ویژه‌ای که در پاریس برگزار می‌شود رونمایی کرده است. این خودرو هفتمین پروژه از ۴۰ پروژه رستوماد (بازتولید) سوپر جی تی است که در آینده تولید خواهند شد. با اینکه قیمت هستیا معلوم نیست اما حدس می‌زنیم با توجه به ماهیت خود بیش از صد هزار دلار باشد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. amirboss

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    پدر خانومم جوونیاش تو سیل انواع و اقسام خودروهای خاصی که داشت یه مدل آلفارومئو 2000GTV مدل 1973 هم داشت که بخاطر پول این جواهر رو فروخت.
    این پست رو دیدم یادش افتادم.

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. هومن توسکی

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      GTV دو سری داشت ۴ سیلندر و ۶ سیلندر … بدنه بسیار قشنگی داشت و سیستم بسیار جالب
      موتور جلو بود و گیربکس و دیفرانسیل عقب که تقسیم وزن بهتر باشه … دیسک ترمز ها هم کنار دیفرانسیل بود

  2. hosen

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    چه جیگری شده واقعا

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (639 ديدگاه)

      آره خیلی نازه

  3. HELLO.BROTHERS

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    حداقل بین ۵۰۰هزار تا ۱ میلیون دلار قیمت روش گذاشتن،شک نکنید،اصلن.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    هرچی قیمت برا این جیگر بذارن کم گفتن…خیلی گوگولی شده…

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. JaMsHiD-B

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    جواهرات رو نگاه کنننننن
    لعنتی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. م

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جولیا و ب ام و ۲۰۰۲ هر دو از طراحیهای مارچلو گاندینی بودند. فیات ۱۳۲ ، ب ام و های اتاق سری ۳ و ۵ هم آثاری از این طراح ایتالیایی می باشند . مارچلو روحت شاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا